Урок з біології Тема: Мохи

Про матеріал
Ознайомити учнів з характерними особливостями відділу Мохоподібні та їх життєвими циклами, вивчити ускладнення їх організації і риси пристосованості до умов життя, розвивати вміння аналізувати, порівнювати, робити логічні висновки, виховувати бережливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

Тема : Мохи.

Мета: Ознайомити учнів з характерними особливостями відділу Мохоподібні та їх життєвими циклами, вивчити ускладнення їх організації і риси пристосованості до умов життя, розвивати вміння аналізувати, порівнювати, робити логічні висновки, виховувати бережливе ставлення до природи.

Тип уроку: Урок засвоєння нових знань.

Форми і методи: словесно-інформаційні; елементи інтерактивних технологій (мозкова атака, робота в парах, конкурс запитань)

Основні терміни і поняття: мохи, спорофіти, спорогон, ризоїди, гаметофіт.

Обладнання: слайди, живі рослини, гербарні зразки, таблиці.

                                           

Девіз уроку:

Мохи – це рослини, у яких все навпаки.

А. Бардуков

 Хід уроку.

 

І. Організація класу.

Налаштовуємося на біологію. Усміхнімося один одному і побажаймо успіхів. 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

а) Вправа «термінологічне лото». Зв’яжіть між собою термін і слово, що його доповнює, пояснює. Наприклад: гаметофіт – статеве покоління; спорангій -орган, де утворюються і дозрівають спори.

б) Вправа «Чомучка». Учні обмінюються підготовленими вдома запитаннями, які починаються словом «Чому?». Наприклад: Чому водорості називають нижчими рослинами? Чому деякі рослини мають назву рівноспорові, а деякі – різноспорові?

            в) Вправа «Відстрочена відгадка».

Де живуть мохи у нас?

Де вологий є запас.

У степах і горах, в лісі

На колоді і на стрісі.

Де краплинки є води,

Там ти можеш їх знайти.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Метод «Дивуй». Ці рослини здатні дуже висихати залишаючись при цьому живими. Фотосинтез у них може відбуватися навіть під снігом і в дуже темних печерах. Надарма А. Бардуков назвав їх рослинами, у яких все навпаки. Що це за рослини?

 

IV. Повідомлення теми, мети уроку. Основні питання уроку.

  •         Середовище існування мохоподібних.
  •         Загальна характеристика мохів, риси будови і життєдіяльності.
  •         Розмноження мохів.

V.  Вивчення нового матеріалу.

1. Інформаційне повідомлення.

2. Інтерактивна вправа «Учитель - учень». Учні працюють в парах, вивчаючи новий навчальний матеріал, потім один стає «вчителем» та пояснює іншому прочитане, після цього вони міняються ролями.

Завдання для пар на моніторі комп’ютера.

  1.                 Середовище існування мохів.
  2.                 Риси пристосованості до умов існування.
  3.                 Як пояснити залежність мохів від наявності води?
  4.                  Як пояснити вираз «чому мохи вважають сліпою гілкою еволюції»?

3. Після роботи в парах колективне обговорення питання «життєвий цикл мохів».

4. Значення мохів в природі і в житті людини.

Вправа «Асоціативний кущ МОХИ».

 

 

 

 

 

Відділ Мохоподібні (Bryophyta) - Електронний гербарій вищих рослин України.

 

 

 

 

 

 

                           

             

              

 

 

 

 

 

Практична частина.

Лабораторне дослідження «Будова моху»

Мета: Ознайомитися з будовою листостеблових мохів, вияснити ознаки пристосовуваності до умов існування.

Обладнання і матеріали: гербарні зразки різних мохів.

Хід роботи:

  1.    Розгляньте зелений мох зозулин льон. Знайдіть ограни і вкажіть

особливості:

  •              Стебло (розгалужене чи не розгалужене);
  •              Листки (мають жилку чи ні; зелений чи білуватий колір);

Чим зумовлений колір листків?

  •              Ризоїди (є чи немає);
  •              Антеридії та архегонії (на одній рослині чи на різних; на верхівкових чи бічних гілочках);
  •              Спорофіт (один чи багато на верхівках; куляста чи видовжена коробочка).
  1.               Розгляньте торфовий мох сфагнум. Знайдіть ограни і вкажіть

особливості:

  •               Стебло (розгалужене чи не розгалужене);
  •               Листки (мають жилку чи ні; зелений чи білуватий колір);

Чим зумовлений колір листків?

  •               Ризоїди (є чи немає);
  •               Антеридії та архегонії (на одній рослині чи на різних; на верхівкових чи бічних гілочках);
  •               Спорофіт (один чи багато на верхівках; куляста чи видовжена коробочка).
  1.               Висновки. Чим відрізняється зозулин льон від сфагнуму? Які ознаки пристосування забезпечують їхнє існування в певних умовах середовища?

Файл:Зозулин льон у заказнику Михайловичі.jpg — Вікіпедія                          Сировина для створення біопалива, ліків та біодобрив: в Україні можливе  штучне культивування моху - АгроЮг — Агроновости Украины

 

Біологія 6 клас Остапченко Л.І. §42 Мохи. Сторінка 156 – 159 » Допомога  учням                                Біологія 6 клас Костіков І.Ю. Мохи. Стор.173 – 177 . » Допомога учням

 

VI.Підведення підсумків.

 

VII. Домашнє завдання. Опрацювати текст підручника. Випереджуюче завдання: підготувати цікаві повідомлення про різноманітність мохів.

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
22 лютого
Переглядів
100
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку