Урок з читання 1 клас Перевірка навичок читання, звукового та складового аналізу слів. Робота з дитячою книжкою. Н. Забіла «Хатинка на ялинці»

Про матеріал

Потрібно удосконалювати вміння робити звуковий та складовий аналіз слів; збагачувати словниковий запас учнів; виробляти в дітей навички читання зв'язного тексту; формува­ти навички свідомого й виразного читання; розвивати літературно-творчі здібності, бажання і вміння спілкуватися з книгою, зв`язне мовлення, інтерес до самостійного читання; виховувати любов до читання книжок, гуманні почуття, естетичні смаки, любов та дбайливе ставлення до природи, тварин.

Перегляд файлу

Перевірка навичок читання, звукового та складового аналізу слів. Робота з дитячою книжкою. Н. Забіла «Хатинка на ялинці»

Тема. Перевірка навичок читання, звукового та складового аналізу слів. Робота з дитячою книжкою. Н. Забіла «Хатинка на ялинці»

Мета: удосконалювати вміння робити звуковий та складовий аналіз слів; збагачувати словниковий запас учнів; виробляти в дітей навички читання зв’язного тексту; формува­ти навички свідомого й виразного читання; розвивати літературно-творчі здібності, бажання і вміння спілкуватися з книгою, зв`язне мовлення, інтерес до самостійного читання; виховувати любов до читання книжок, гуманні почуття, естетичні смаки, любов та дбайливе ставлення до природи, тварин.

Обладнання: Н. Забіла «Хатинка на ялинці» (дитяча книжка з комплекту «Читаю сам»), ілюстрації із зображенням тварин: білка, ятель, короїд.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Повідомлення теми уроку та мотивація

навчальної діяльності учнів

— Сьогодні, діти, ми продовжимо вправлятися в умінні пра­вильно, чітко й виразно читати, а також ознайомимося з новою ці­кавою книжкою.

III. Повторення вивченого

1 Розучування загадок

— Діти, відгадайте, про кого йдеться у загадці.

Хутряна руденька шуба

Із сосни стриба на дуба,

Хвіст у неї, як мітла,

А сама на зріст мала.

Очі сяють, як намисто,

Мов дві цяточки вогнисті.

В неї хата гарна, тиха,

Взимку повно там горіхів.

В лісі любить вона жити,

Відгадайте, хто це, діти? (Білка)

— Хто запам’ятав, яка у білочки шуба? (Руденька)

— Які слова-«родичі» можна дібрати до слова руденька?

— Зробіть звуко-буквений аналіз слова руденька.

2 Зустріч з гостею

— Діти, до нас на урок завітала гостя. Знайомтесь: Білка. (Де­монстрація малюнка.) Саме вона пропонує вам сьогодні цікаві за­вдання.

3 Повторення раніше вивчених букв

— Які голосні ми вже вивчили?

— Скільки їх? Назвіть.

— Який голосний позначає м’якість попереднього приголосного?

— Які приголосні звуки вивчили?

4 Мовна розминка

Повторення скоромовки.

Мороз Мороза водив за носа

5 Гра «Впіймай звук»

— Вам неохідно піймати слова, в яких зустрічаються звуки [з], [з′].

Зима морозяна на дворі,

Замети білі на землі.

Зоріють в небі ясні зорі.

Заснули зайчики малі.

6 Звуко-складовий аналіз слів

Зима, замети, зорі, заснули.

7 Робота в зошитах (друкування слів)

— Надрукуйте ці слова в зошитах та поділіть їх на склади.

Фізкультхвилинка

Трішки ми попрацювали,

Сили наші підупали.

Треба нам би відпочити —

Свої сили відновити.

Руки вгору, руки в боки,

І ще декілька підскоків.

Руки вгору, руки вниз —

До навчання знов берись.

IV. Робота над матеріалом уроку

Бесіда

— З чим асоціюється у вас зима? (Сніг, Дід Мороз, Новий рік, ялинка, подарунки)

— Це все так, адже зима — це завжди весела пора року для ді­твори. А зараз я вам прочитаю цікаву казочку, в якій описані події відбувалися напередодні зими. Послухайте уважно і скажіть, де відбувалися описані події?

V. Робота з дитячою книжкою

1 Робота над казкою «Хатинка на ялинці»

1) Читання казки вчителем

2) Словникова робота

• Гостинці — якась річ або ласощі, які є подарунком, сувеніром.

• Ятель — дятел.

• Жорсткокрилі — комахи, в яких тверді крильця.

• Закликає — запрошує, гукає в гості.

• Короїди — тварини, які об’їдають кору дерев.

3) Бесіда за прочитаним

— Де відбуваються описані події?

— Хто запрошував усіх звірят до себе в гості?

— Хто був за поштаря?

— Хто прийшов на гостини до білочки?

— Кого господиня не запрошувала до себе в гості?

Фізкультхвилинка

Трава низесенька-низесенька,

(Присідають.)

Дерева високі-високі,

(Стають на пальці ніг,руки піднімають угору.)

Вітер дерева колише, гойдає,

(Нахил тулуба вліво і вправо.)

Птахи летять, відлітають,

(Помахи руками, як крилами.)

А діти тихенько за парти сідають.

2 Ознайомлення з книжкою (обкладинка, автор, зміст, ілюстрації)

1) Розглядування ілюстрацій

— Що тут намальовано?

— Що нам знайоме? Що нове?

— На які думки наводить цей малюнок?

2) Розглядування написів на першій сторінці обкладинки

— Де тут написи? Де прізвище автора? Покажіть! Прочитайте!

— Де заголовок книжки? Покажіть! Прочитайте!

— Чи знаємо ми цього автора? Які його книжки ми вже знаємо?

3) Ознайомлення з книжкою посторінково.

— Що ви бачите на першій сторінці обкладинки книжки?

— Хто (що) зображений(-но) на малюнку?

— Розглянемо написи.

— Розгортаємо книжку на першій сторінці і т. ін.

3 Розповідь учителя про Наталю Забілу

4 Читання казки дітьми самостійно

5 Вибіркове читання

— Знайдіть у тексті й зачитайте те місце, де розповідається про підготовку білочки до прийому гостей.

— Де у тексті розповідається про звірят, які прийшли в гості?

— Знайти й зачитати, кого білочка не запрошувала.

— Коли розійшлися гості?

VI. Підсумок уроку

— Що виконували на уроці?

— Що нового дізналися?

— З книжкою якого автора ми сьогодні ознайомилися? Як вона називається?

— Що ви можете розповісти батькам про Наталю Забілу?

 

docx
Додано
13 липня 2018
Переглядів
1359
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку