УРОК ЧИТАННЯ 2 КЛАС
ТЕМА: Н. Даценко «ЗНИКЛИЙ МІШОК»
МЕТА: познайомити учнів з авторською казкою Н. Даценко «Зниклий мішок» повторити і закріпити вивчене, вдосконалювати навички читання різними способами;
розвивати мовленнєву компетентність, уяву, спостережливість, творчі здібності учнів;
виховувати моральні якості в учнів, патріотизм та дружні стосунки в колективі.
I.Повторення вивченого матеріалу.
Бліц-турнір «З якої казки?»
1.Приходь же, Лисичко, тепер до мене в гості… (Лисичка та Журавель)
2. Понесла курочка сама зернятко до млина…(Курочка, Мишка та Півник) угорська нар.казка
3. Павучок це побачив і одразу про все здогадався…
(Ведмідь та Павучок)
4. Перелякалася руда хитрунка, вибігла з хати і до лісу втекла…(Зайчикова хатка)
5. Не знесу я тобі яйця завбільшки із твою голову…(Лисиця та Яструб) шотландська нар.казка
6. Ви дрібні і слабкі створіння! Дайте мені меду! (Ведмідь та Бджоли)
II.Актуалізація опорних знань.
1.Вірш про зиму
1.Холодно в полі, в саду, на городі,
Зима мандрує по нашій господі.
Тепло і затишно на уроці у нас,
Щиро у класі вітаєм всіх вас.
-Яка зараз пора року?
-З якими словами у вас асоціюється це слово ? ЗИМА
2.АСОЦІАТИВНИЙ КУЩ.
(Сніговик, санчата, гірка, мороз, лід, ковзанка, бурулька, свята…)
3. ЛИСТ ДЛЯ УЧНІВ 2-В КЛАСУ (коротка цікава історія, яку прислали незнайомці для учнів 2 класу).
Сьогодні незвичайний день- День сюрпризів. Тому в кінці уроку вас чекає сюрприз.
Але для цього ми маємо добре працювати і виконати всі завдання. За кожне виконане завдання ви отримаєте чарівну СНІЖИНКУ. Ось 1 завдання.
Відгадаємо загадку.
Хто слухняних, чемних діток
Любить, поважає?
Хто на санях чарівних
В гості приїжджає?
Хто торбиночки-чаклунки,
Що в них діткам подарунки
Уночі тихо-тихенько
Під подушечки ховає? (Святий Миколай).
III. Оголошення теми і мети уроку.
Про історію свята (показ ВІДЕО)
IY. Вивчення нового матеріалу.
1.Відомості про автора. (портрет автора твору)
ДАЦЕ́НКО Ніна Михайлівна (05. 09. 1977р.) с. Велика Снітинка Фастівського р-ну, Київської обл.) — письменниця. Від 2003 працює журналістом Національної радіокомпанії України, на Українському радіо готує до ефіру науково-пізнавальні передачі для дітей та юнацтва.
2.Словникова робота
Мандрівку, відтоді, затишній, коржиком- миколайчиком, інопланетянин.
3.Читання казки вчителем.
-Назвіть дійових осіб казки.
-Куди зібрався Святий Миколай?
-Що сталося з мішком?
-Куди вели сліди?
-Хто привітався зі святим Миколаєм?
-Що запитав у інопланетянина Св. Миколай?
-Чому повернув мішок інопланетянин?
-Куди вони помандрували разом?
-Що попросив інопланетянин у св. Миколая?
-Чи потрапив Святий Миколай до інопланетян?
4.Різні види читання.(ланцюжком, в особах та ін. )
5.Зі скількох частин складається текст? (Прочитати зачин, кінцівку)
Фізкультхвилинка «Танці-зігріванці» (відео)
Y. Закріплення вивченого матеріалу.
1.Інтерактивна гра «Таємниці св. Миколая»
(Крути колесо)
https://wordwall.net/uk/resource/70636313
2. Гра «Переплутанка» ( ПАРНА РОБОТА)
ПЕРЕПЛУТАНКА
1.У затишній кухні Святий Миколай ліг відпочити.
2.Вибіг надвір і побачив, що від його хатинки відходить маленький хлопчик.
3.Він віддав мішок святому Миколаю, і вони пішли лісом.
4.Дорогою Миколай розповів про погані справи хлопчиків і дівчаток.
5. Залітаючи до осель, Миколай клав під подушку діткам яблучко та грушку.
6. Усі ті справи у Миколая були записані у кольоровий блокнот.
YI. РЕФЛЕКСІЯ
1.Пісня. (Діти виконують пісню «Миколай» -відео)
2. Чарівна ЯЛИНКА (прикрашання патріотичної ялинки рукавичками з паперу)