Мета та завдання:
• ознайомити учнів з поняттями «сім'я», «рід», «родина», «родовід»;
• закласти в учнів бажання виявляти увагу й повагу до рідних, творити добро, нести красу в дім своїми думками й вчинками;
• зацікавити учнів пошуками коріння свого родоводу;
• виховувати любов до найдорожчої для кожного з нас родини, сім'ї, історії, традицій своєї сім'ї;
• прищеплювати любов та повагу до старшого покоління;
• розширити знання учнів про національний колорит родинних відносин;
• виховувати любов та повагу до усної народної творчості;
• виховувати національно-патріотичні почуття
ВІДДІЛ ОСВІТИ ПОКРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ
РОДИНСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІ СТУПЕНІВ № 36
Родинне джерело
(Інформаційно-дослідницький, творчий проект
для учнів і батьків 1 класу)
Підготувала
Голованьова Лариса
Олександрівна,
вчитель початкових класів Родинської загальноосвітньої
школи І-ІІ ст. №36
Тип за складом учасників: колективний
Тип за мірою реалізації: надпредметний
Тип за тривалістю виконання: середньостроковий
Тип за характером контактів: внутрішній
Тип за результатом діяльності: інформаційно-дослідницький, творчий
Мета та завдання:
• ознайомити учнів з поняттями «сім’я», «рід», «родина», «родовід»;
• закласти в учнів бажання виявляти увагу й повагу до рідних, творити добро, нести красу в дім своїми думками й вчинками;
• зацікавити учнів пошуками коріння свого родоводу;
• виховувати любов до найдорожчої для кожного з нас родини, сім’ї, історії, традицій своєї сім’ї;
• прищеплювати любов та повагу до старшого покоління;
• розширити знання учнів про національний колорит родинних відносин;
• виховувати любов та повагу до усної народної творчості;
• виховувати національно-патріотичні почуття
Обладнання: проектор, виставка робіт майстрів, ілюстрації, плакати із народними прислів'ями за темою, малюнки дітей, творчі роботи, фонограми пісень, сорочки, серветки.
Хід заходу
Прислів'я та вислови:
- Нема того краму, щоб купити маму.
- До людей - по розум, до мами - по серце.
- Який кущ, така й хворостинка, які батьки, такі й дитина.
- Чоловік у домі - голова, а жінка - душа.
- Шануй батька й неньку, буде тобі скрізь гладенько.
- Добре в тій родині, де усі єдині.
(на фоні демонструється відеоролик «Моя родина – Україна»)
1учень.Сьогодні у цій залі свято,
ми дуже раді всіх вітати!
І сподіваємось, що кожен
для себе щось взяти зможе.
2учень.Хтось настрій добрий запозичить,
бо посмішка усім нам личить.
Хтось – слову доброму зрадіє,
бо про добро усі ми мрієм.
3учень.Та починати вже нам час,
сюди запросили ми вас?
Аби всі разом у дружнім колі,
В домівці нашій – рідній школі –
Сердечно й щиро привітати
4учень.Ми, українці, нація прадавня,
На цій Землі — багато тисяч літ.
Культурою й традиціями славна,
І багатющий в нас духовний світ.
5учень В нас звичаї свої, неписані закони,
По них пізнає українця вся земля.
Своє світосприймання й заборони,
Як і свої ліси, річки й поля...
6учень Свої казки, легенди і повір’я,
Дотепні жарти і слова ясні,
Своя хатина біла і подвір’я,
І неповторні, трепетні пісні.
7учень Гостей дорогих
Ми вітаємо щиро
Стрічаємо з хлібом.
Любов’ю і миром!
8учень Для гостей відкрита
Хата наша біла
Тільки б жодна кривда
В неї не забігла
9учень Хліб ясниться в хаті,
Сяють очі щирі,
Щоб жилось по правді,
Щоб жилось у мирі.
Класний керівник. Доброго дня, дорогі наші мами татусі, бабусі дідусі. Братики сестрички і всі наші гості сьогодні ми з вами зібралися на свято Родини. Сім’я – ось та пристань і гавань, звідки ми виходимо у широкий світ ім’я якому життя. Прекрасно коли в сім’ї панують злагода, взаєморозуміння, повага.. Ми раді з вами зустрітися на нашому родинному святі. Низько вклоняємося і дякуємо вам за те, що ви прийшли на свято. Серед наших гостей – родини з різними сімейним стажем. З різною долею. Тож зберемо воєдино всю "свою родину”.
(пісня про родину у виканні учнів)
Класний керівник. Мати! Батько! Які дорогі для кожного з нас ці слова. Скільки в них тепла , щастя, радості, душі, милосердя і доброти Спочатку батьківські очі дивляться на нас із любов’ю, потім – з гордістю, а далі з надією. Зростають діти – стають старшими Батьки. Це неминуче це – як невблаганний час.
Класний керівник. Хочеться, щоб кожен із нас шанував своїх батьків, розумів їхні мудрі поради, думав про них, був поруч у скрутну хвилину. Відгукувався на кожен поклик.
Ми до батьків сказати хочем слово
Сповнене ніжності й любові
Бо без батьків чого ми в світі варті?
Без маминої ласки і добра.
Без батькової строгості і жарту,
Без нашого родинного тепла.
(вірші про батьків)
1 учень :Пошану батькам я складаю
І пісню Любові співаю.
У серці лиш пам’ять про них –
Звичайних, простих, дорогих.
2 учень Я дякую Богу за маму,
Що стільки ночей не доспала;
За доброго, вірного тата,
Що вмів людям поміч надавати.
Класний керівник: Як швидко земний час спливає...
І згадую часто, буває,
Домівку свою, де зростала,
Стежки, по яких я стрибала.
В спокуті стаю перед Богом
За пройдений шлях, всі дороги.
За сльози батьків, їх страждання,
Хвороби, і сум, і прощання...
(демонстрація фотографій батьків учнів)
Класний керівник. Народи світу різняться між собою одягом, звичаями, традиціями. У кожного народу є свої національні святині, улюблені речі, дерева, тварини. Українці мають свої традиції, які споконвіку шанують і
бережуть. Це — батьківська хата, материнська пісня, святий хліб, вишитий
рушник, червона калина, зажурена верба, хрещатий барвінок, дивовижна
писанка, вірний своєму краю лелека. Всі вони наші давні і добрі символи,
наші обереги.
(розповіді дітей про українські символи, демонстрація презентації
https://www.youtube.com/watch?time_continue=37&v=uQGQ8ALsrP8
Учень: На землі великій
Є країна –
Гарна, неповторна,
Красна, як калина.
І живуть там люди
Добрі, працьовиті.
І скажу до речі -
Ще й талановиті.
Класний керівник: Славиться наша Україна і своїми талановитими людьми, своєю мелодійною мовою, своїм чистим українським словом.
Відкриваємо скриньку наших талантів
Батьки”чомучки”
Ну і мама! Ну і тато!
Наче справжні дошкільнята!
Нічогісінько не знають
Смішно і сказать комусь!
Бо щодня мене питають
Лиш одне: "чому” й "чому”?
Ти чому образив віту?
А чому отримав двійку?
І чому прийшов так пізно?
Та чому в шкарпетках різних?
Ти чому такий не послух?
А чому не стелиш постіль?
Ти чому вірш не учиш?
А чому портфель без ручки?
І чому такий синець
Ох! Настане мій кінець!
Не поясниш їм ніколи
Хоч би дуже захотів…
Треба їх віддать до школи,
Хай питають вчителів.
Працьовитий Микита
В школі твір писав Микита:
«Вся сім’я в нас працьовита!
Ми виконуєм в суботу всі улюблену роботу:
Тато з гайковим ключем дзенькає під «Москвичем»,
Мама щіткою і милом в хаті вікна всі помила,
Й, запаливши в кухні газ,
Варить борщ смачний для нас.
Дружно всі у нас працюють! Я також не ледацюю!
Я роблю для кабана шкоринки із кавуна!»
Доки мама пиріжки ліпить без упинку,
Я без діла не сиджу — пробую начинку.
З’їв я сиру зо три ложки,
І калини з’їв я трошки,
Потім сливу скуштував,
Жменю ягід в рот поклав.
Вже готові пиріжки, їсти б, доки свіжі,
Та стомився я так, що не до їжі
Бабусин вихідний
Онучка
Сьогодні неділя, бабуся ще спить.
Не буду я рано бабусю будить.
Насмажу картоплі сама на сніданок,
Сама підмету я і сіни, і ганок,
Пиріг із повидлом спечу я сама,
А тож вихідних у бабусі нема!
Картопля парує, букет на столі…
А де ж це бабуся? Нема її…
Бабусенько! Де це ви? Я вас чекаю!
Бабуся Ох, ох! Лушпиння з картоплі на кухні збираю!
Змиваю повидло зі стелі, зі стін,
Змітаю розсипаний цукор і кмин.
Ще раз із воріт повідшкрібую тісто,
І сяду з тобою, онученько, їсти!
(НОМЕРИ ХУДОЖНЬОЇ САМОДІЯЛЬНОСТІ)
Класний керівник:
Життя це рух, життя це праця тіла,
Життя це досконалість наших душ...
Люблю свою роботу, скажем сміло.
Я майстер діла, а талант мій друг.
Багатьма талантами славиться український народ. Слава і пошана золотим рукам наших майстрів. Є вони і серед нас. І зараз діти познайомлять нас з творчими роботами своїх рідних.
Рубрика «Бабусина скринька» Презентації робіт членів родини.
(Виставка вишиванок, картин, поробок тощо)
(«Пісня про бабусю» )
Учень Моя сім’я і дорога родина —
Це тато, мама, бабця і дідусь,
Сестричка, братик і любов єдина,
І я у них також любити вчусь.
Учень Мені тут тепло, затишно і тихо,
Надійно, світло, радісно завжди.
Мене в родині оминає лихо,
З усім на світі я біжу сюди.
Кл. керівник: Про сім’ю ми вже з’ясували. А от що таке родина?
Родина це не тільки рідні, родичі. Це і наш клас, школа і всі односельчани, весь народ. Ми з вами український народ, який складається з родин великих і малих, дружніх і працьовитих. Потрібно вивчати, шанувати свій народ, його мову, землю свою, рідний край, бо ми частина всього цього нам рідного й близького. Могутність і слава нашої України залежить від кожної сім’ї, бо сім’я – це велика цінність країни.
(пісня «Ми щасливі діти»)
Класний керівник: Наше свято скінчилося. Велика подяка і низький уклін всім батькам, які взяли активну участь у цьому проекті.
Щасливий той, хто розум має,
Кого чуття не підвело,
Хто щастя й долю не шукає,
Де їх немає й не було.
Дай Боже розуму у хаті,
Щоб доля матір'ю була.
Будьте щасливі і багаті,
Добра, родинного тепла!
До нових зустрічей!
Відео заходу
Список використаних джерел
1. Г.О. Кисіль «Українська вишиванка», 2005р.Інтернетресурс
2.Г.Станиславська «Символи України. Калина» Посібник для вчителів 1-4кл. Богдан,2016р.
3. Сімейні цінності навчально-методичний посібник., Івано-Франківськ «НАІР»,2013
4.Використані інтернет-ресурси:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=37&v=uQGQ8ALsrP8
http://muz-color.ru/?s=Ми+щасливі+діти+%28плюс
https://www.br.com.ua/referats/scenarios/91306-2.html