Урок читання, 2 клас
Тема. Медіавіконце: книжка. Як побудована книжка. Створення реклами своєї улюбленої книжки
Мета. Формувати предметні та ключові компетентності; ознайомити учнів з історією виникнення книги; з її структурою; учити орієнтуватися в ній; створювати рекламу своєї улюбленої книги, презентувати її; розкрити значення книг у житті людини; збагатити мовлення книгознавчими термінами.
Розвивати вміння зв’язно висловлювати свої думки, співпрацювати в групі.
Виховувати повагу до книги, бажання пізнавати світ книг.
Обладнання: виставка книжок із класної бібліотеки, презентація, відео, цеглинки LEGO
Тип уроку: урок набуття нових знань
Перебіг уроку
І. Вступна частина
1. Організаційний момент
Знову пролунав дзвінок, Подаруйте посмішку собі,
Починаємо урок, Одне одному й мені.
Всі ви вже приготувались, Я подарую посмішку вам,
На перерві посміялись. Радість допоможе у роботі нам.
ІІ. Мовна розминка
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
(Журнал, книжка, телевізор, комп´ютер, планшет, телефон, оголошення).
Стане людям у пригоді,
Все порадить, не злічить!
Правду кажуть у народі:
«Мовчить, а сто людей навчить!»
ІV. Повідомлення теми і мети уроку
V. Робота над новим матеріалом
Читання вірша вчителем
Самостійне читання вірша
Перевірка сприймання змісту вірша
Виразне читання вірша вголос
- Які цікаві, захоплюючі, яскраві книжки у нашій класній бібліотечці! Які вони всі різні! Ось товстелезна із крихітними літерами – це для дорослих. А ось невеличка з цікавими ілюстраціями – це для малят. Це книга-велетень, а це – малятко, книжка-іграшка, книжка-театр, книжка-складачка, книжка-панорама, книжка-розмальовка.
3. Вправа «Доповнити речення»
„Книги, за якими вивчають навчальний предмет – це ...” (підручники);
„Книги, що знають все на світі – це ...” (енциклопедії);
„Книга, яка пояснює значення слів – це ...” (тлумачний словник);
„Книга, яка підкаже правило написання будь-якого слова – це ...” (орфографічний словник).
4. Робота з підучником
- Розгляньте виставку книг у підручнику. Чи є знайомі вам книжки?
- Які з них мають автора?
- Чи знаєте ви як книжка прийшла до нас?
5. Перегляд експрес-уроку української мови з Олександром Авраменком
- Чи звернули ви увагу, що я говорю в одних випадках «книга», в інших – «книжка»?
- Чи однакове значення цих слів?
- Давайте побуваємо на експес-уроці української мови Олександра Авраменка у програмі «Сніданок з 1+1».
Музична фізкультхвилинка
6. Історія книги. Розповідь бібліотекаря. Перегляд презентації
- Чи знаєте ви, як книжка прийшла до нас?
7. Будова книжки
- Візьміть у руки свою улюблену книжку. Розгляньте обкладинку. Про що можна дізнатися з неї?
- Чим яскравіша обкладинка, чим цікавіша назва у книжки, тим швидше хочеться її прочитати. Назвіть назви і авторів своїх книжок.
- Розгорніть обкладинку. Перед вами частина книжка, що називається форзац. Вона з´єднує обкладинку з першою сторінкою.Він може бути однокольоровим, а може містити малюнки. Знайдіть і покажіть форзаци власної книжки.
- Погортайте сторінки. Із чого складається книжка? (Ілюстрації: малюнки, ілюстрації, фотографії; тексти: казки, вірші, оповідання)
- Якщо книга складається з кількох творів, то для швидкого і зручного пошуку необхідного у книжці є зміст. Він міститься здебільшого в кінці книжки, а може бути і на початку.
8. Складання діаграми з цеглинок
- Що ви любите читати?
- Підніміть червону цеглинку ті, хто любить читати казки.
- Підніміть зелену цеглинку ті, хто любить читати оповідання.
- Підніміть помаранчеву цеглинку ті, хто любить читати енциклопедії.
- Підніміть жовту цеглинку ті, хто любить читати дитячі журнали.
- Підніміть зелену цеглинку ті, хто любить читати вірші.
- Складемо вежі з цеглинок і побачимо, що ви любите читати найбільше.
9. Створення реклами улюбленої книжки.
- Що таке реклама? (Інформація, яка доводиться до людей з метою привернути увагу і викликати інтерес до товару, предмета чи дії)
- Зараз будемо рекламувати свої книжки. Перегляньте відео реклами, яку створила Маша Т.
- Марійка С. зробила рекламу своєї книжки у вигляді презентації.
10. Робота в групах. Вправа «Незакінчене речення»
- У кожної групи є книжка, яку ви добре знаєте , і яку перечитували не один раз. Ваше завдання – розповісти про неї так, щоб і іншим захотілося її прочитати, тобто скласти рекламу вашої книги. А допоможе вам вправа «Незакінчене речення».
Назва нашої книжки…
Її автор …
У книжці розповідається про …
Нам сподобалася ця книжка тому, …
Ми радимо всім її прочитати.
1 група - казка Ш. Перро «Кіт у чоботях»
2 група - електронний варіант казки «Лисичка та журавель»
3 група - журнал «Пізнайко»
4 група - збірка «Казки про тварин»
VІ. Закріплення вивченого матеріалу
1.Вікторина «Сторінками народних казок». Робота з цеглинками LEGO. (Освітній проєкт «Все для вчителя»)
2.Створення стенду «Бібліотечний квілт»
(Квілт – інформаційний стенд, який складається з окремих клаптиків-текстів)
VІІ. Підсумок уроку
1. Вправа «Мікрофон»
- Ви прорекламували свою улюблену книжку однокласникам, тому дайте відповідь на такі запитання:
- Яку книжку ви хотіли б прочитати?
- Які цікаві факти про книжку запам´ятали?
- Які прислів´я про книги знаєте?
2. Рефлесія
- Виберіть відповідну цеглинку LEGO:
зелену- «На уроці мені дуже сподобалося»;
жовту – «На уроці мені сподобалося»;
червону –«На уроці мені не сподобалося»
VІІІ. Домашнє завдання
-Виконати завдання на вибір: І – скласти рекламу своєї книжки;
ІІ – намалювати ілюстрацію до своєї книжки