Урок з читання "Медіавіконце: книжка. Як побудована книжка. Створення реклами своєї улюбленої книжки"

Про матеріал
Конспект уроку читання для 2 класу за програмою О.Я.Савченко. Метою уроку є ознайомити учнів з історією виникнення книги; з її структурою; учити орієнтуватися в ній; створювати рекламу своєї улюбленої книги, презентувати її; розкрити значення книг у житті людини; збагатити мовлення книгознавчими термінами.
Перегляд файлу

Урок читання, 2 клас

 

Тема. Медіавіконце: книжка. Як побудована книжка. Створення реклами своєї улюбленої книжки

 

Мета. Формувати предметні та ключові компетентності; ознайомити учнів з історією виникнення книги; з її структурою; учити орієнтуватися в ній; створювати рекламу своєї улюбленої книги, презентувати її;  розкрити значення книг у житті людини; збагатити мовлення книгознавчими термінами.

          Розвивати вміння зв’язно висловлювати свої думки, співпрацювати в групі.       

          Виховувати повагу до книги, бажання пізнавати світ книг.

 

Обладнання: виставка книжок із класної бібліотеки, презентація, відео, цеглинки LEGO

 

Тип уроку: урок набуття нових знань

 

 

 

Перебіг уроку

 

І. Вступна частина

     1.  Організаційний момент

Знову пролунав дзвінок,                                Подаруйте посмішку собі,

Починаємо урок,                                            Одне одному й мені.             

Всі ви вже приготувались,                             Я подарую посмішку вам,

На перерві посміялись.                                  Радість допоможе у роботі нам.

ІІ. Мовна розминка

  1. Читання складової таблиці
  2. Читання чистомовки

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  • Сьогодні у нас урок, який називається «Медіавіконце». На цих уроках ми, ніби у віконце, зазираємо у світ медіа, отримуємо інформацію, вчимося аналізувати, використовуємо її.
  • Що таке медіа? (Засоби, які зберігають і поширюють різну інформацію.)
  • Що відноситься до медіа?
  1. Хмаринка «Медіа»

 (Журнал, книжка, телевізор, комп´ютер, планшет, телефон, оголошення).

  1. Робота над загадкою
  • Діти, у вас є друзі? Як ви з ними проводите свій час?
  •  Ще з дитинства в житті кожної людини є вірний друг, який ніколи не зрадить, який дає відповіді на всі наші «Чому?» і є надійним порадником.
  • Відгадайте загадку

    Стане людям у пригоді,

Все порадить, не злічить!

Правду кажуть у народі:

         «Мовчить, а сто людей навчить!»

  • Так, це книжка.
  • За якими ознаками ви здогадалися, що це книжка?
  • Книга – це найкращий друг. Сьогодні ми прийшли на зустріч з цим дивовижним другом. 

ІV. Повідомлення теми і мети уроку

  • Тема уроку «Медіавіконце: книжка». Ми будемо працювати з книжками; дізнаємося, як улаштована книга, з яких елементів складається, хто її створює; будемо вчитися рекламувати улюблену книжку.

V. Робота над новим матеріалом

  1. Робота над віршем О. Пархоменка «Мов краплин у Дніпрі…»

Читання вірша вчителем

  • Скільки книг існує на землі?

Самостійне читання вірша

Перевірка сприймання змісту вірша

  • Які порівняння використовує автор, аби показати величезну кількість книжок на землі?
  • Ким для людини є книжки? Як про це говорить автор? Ці рядки є головною думкую вірша.

Виразне читання вірша вголос

  1. Огляд  виставки дитячих книг з «Класної бібліотеки»

-  Які цікаві, захоплюючі, яскраві книжки у нашій класній бібліотечці! Які вони всі різні! Ось товстелезна  із крихітними літерами – це для дорослих. А ось невеличка з цікавими ілюстраціями – це для малят. Це книга-велетень, а це – малятко, книжка-іграшка, книжка-театр, книжка-складачка, книжка-панорама, книжка-розмальовка.

        3. Вправа «Доповнити  речення»

„Книги, за якими вивчають навчальний предмет – це ...” (підручники);

„Книги, що знають все на світі – це ...” (енциклопедії);

„Книга, яка пояснює значення слів – це ...” (тлумачний словник);

„Книга, яка підкаже правило написання будь-якого слова – це ...” (орфографічний словник).

        4. Робота з підучником 

- Розгляньте виставку книг у підручнику. Чи є знайомі вам книжки?

-  Які з них мають автора?

- Чи знаєте ви як книжка прийшла до нас?

        5. Перегляд експрес-уроку української мови з Олександром Авраменком

- Чи звернули ви увагу, що я говорю в одних випадках «книга», в інших – «книжка»?

- Чи однакове значення цих слів? 

- Давайте побуваємо на експес-уроці української мови Олександра Авраменка у програмі «Сніданок з 1+1».

         Музична фізкультхвилинка

       6. Історія книги. Розповідь бібліотекаря. Перегляд презентації

- Чи знаєте ви, як книжка прийшла до нас?

        7. Будова книжки

- Візьміть у руки свою улюблену книжку. Розгляньте обкладинку. Про що можна дізнатися з неї?

- Чим яскравіша обкладинка, чим цікавіша назва у книжки, тим швидше хочеться її прочитати. Назвіть назви і авторів своїх книжок.

- Розгорніть обкладинку. Перед вами частина книжка, що називається форзац. Вона з´єднує обкладинку з першою сторінкою.Він може бути однокольоровим, а може містити малюнки. Знайдіть і покажіть форзаци власної книжки.

- Погортайте сторінки. Із чого складається книжка? (Ілюстрації: малюнки, ілюстрації, фотографії; тексти: казки, вірші, оповідання)

- Якщо книга складається з кількох творів, то для швидкого і зручного пошуку необхідного у книжці є зміст. Він міститься здебільшого в кінці книжки, а може бути і на початку.

         8. Складання діаграми з цеглинок

- Що ви любите читати?

- Підніміть червону цеглинку ті, хто любить читати казки.

- Підніміть зелену цеглинку ті, хто любить читати оповідання.

- Підніміть помаранчеву  цеглинку ті, хто любить читати енциклопедії.

- Підніміть жовту цеглинку ті, хто любить читати дитячі журнали.

- Підніміть зелену цеглинку ті, хто любить читати вірші.

- Складемо вежі з цеглинок і побачимо, що ви любите читати найбільше.

        9. Створення реклами улюбленої книжки.

- Що таке реклама? (Інформація, яка доводиться до людей з метою привернути увагу і викликати інтерес до товару, предмета чи дії)

- Зараз будемо рекламувати свої книжки. Перегляньте відео реклами, яку створила Маша Т.

- Марійка С. зробила рекламу своєї книжки у вигляді презентації.

        10. Робота в групах.  Вправа «Незакінчене речення»

- У кожної групи  є книжка, яку  ви добре знаєте , і яку перечитували не один раз. Ваше завдання – розповісти про неї так, щоб і іншим захотілося її прочитати, тобто скласти рекламу вашої книги. А допоможе вам вправа «Незакінчене речення».

Назва нашої книжки…

Її автор …

У книжці розповідається  про …

Нам  сподобалася ця книжка тому, …

Ми радимо  всім її прочитати.

1 група - казка Ш. Перро «Кіт у чоботях»

2 група - електронний варіант казки «Лисичка та журавель»

3 група - журнал  «Пізнайко»

4 група - збірка «Казки про тварин»

  1. група -  енциклопедія «Незвичайні рекорди тварин»

VІ. Закріплення вивченого матеріалу

           1.Вікторина «Сторінками народних казок». Робота з цеглинками LEGO. (Освітній проєкт «Все для вчителя»)

            2.Створення стенду «Бібліотечний квілт»

(Квілт – інформаційний стенд, який складається з окремих клаптиків-текстів)

VІІ. Підсумок уроку

 1. Вправа «Мікрофон»

- Ви прорекламували свою улюблену книжку однокласникам, тому дайте відповідь на такі запитання:

- Яку книжку ви хотіли б прочитати?

- Які цікаві факти про книжку запам´ятали?

- Які прислів´я про книги знаєте?

   2.  Рефлесія

- Виберіть відповідну цеглинку LEGO:

зелену- «На уроці мені дуже сподобалося»;

жовту – «На уроці мені сподобалося»;

червону –«На уроці мені не сподобалося»

VІІІ. Домашнє завдання

-Виконати завдання на вибір: І – скласти рекламу своєї книжки;

                                        ІІ – намалювати ілюстрацію до своєї книжки

 

docx
Додано
27 січня 2022
Переглядів
2584
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку