Урок з читання "Медіавіконце: книжка. Як побудована книжка. Створення реклами своєї улюбленої книжки"

Про матеріал
Конспект уроку читання для 2 класу за програмою О.Я.Савченко. Метою уроку є ознайомити учнів з історією виникнення книги; з її структурою; учити орієнтуватися в ній; створювати рекламу своєї улюбленої книги, презентувати її; розкрити значення книг у житті людини; збагатити мовлення книгознавчими термінами.
Перегляд файлу

Урок читання, 2 клас

 

Тема. Медіавіконце: книжка. Як побудована книжка. Створення реклами своєї улюбленої книжки

 

Мета. Формувати предметні та ключові компетентності; ознайомити учнів з історією виникнення книги; з її структурою; учити орієнтуватися в ній; створювати рекламу своєї улюбленої книги, презентувати її;  розкрити значення книг у житті людини; збагатити мовлення книгознавчими термінами.

          Розвивати вміння зв’язно висловлювати свої думки, співпрацювати в групі.       

          Виховувати повагу до книги, бажання пізнавати світ книг.

 

Обладнання: виставка книжок із класної бібліотеки, презентація, відео, цеглинки LEGO

 

Тип уроку: урок набуття нових знань

 

 

 

Перебіг уроку

 

І. Вступна частина

     1.  Організаційний момент

Знову пролунав дзвінок,                                Подаруйте посмішку собі,

Починаємо урок,                                            Одне одному й мені.             

Всі ви вже приготувались,                             Я подарую посмішку вам,

На перерві посміялись.                                  Радість допоможе у роботі нам.

ІІ. Мовна розминка

  1. Читання складової таблиці
  2. Читання чистомовки

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  • Сьогодні у нас урок, який називається «Медіавіконце». На цих уроках ми, ніби у віконце, зазираємо у світ медіа, отримуємо інформацію, вчимося аналізувати, використовуємо її.
  • Що таке медіа? (Засоби, які зберігають і поширюють різну інформацію.)
  • Що відноситься до медіа?
  1. Хмаринка «Медіа»

 (Журнал, книжка, телевізор, комп´ютер, планшет, телефон, оголошення).

  1. Робота над загадкою
  • Діти, у вас є друзі? Як ви з ними проводите свій час?
  •  Ще з дитинства в житті кожної людини є вірний друг, який ніколи не зрадить, який дає відповіді на всі наші «Чому?» і є надійним порадником.
  • Відгадайте загадку

    Стане людям у пригоді,

Все порадить, не злічить!

Правду кажуть у народі:

         «Мовчить, а сто людей навчить!»

  • Так, це книжка.
  • За якими ознаками ви здогадалися, що це книжка?
  • Книга – це найкращий друг. Сьогодні ми прийшли на зустріч з цим дивовижним другом. 

ІV. Повідомлення теми і мети уроку

  • Тема уроку «Медіавіконце: книжка». Ми будемо працювати з книжками; дізнаємося, як улаштована книга, з яких елементів складається, хто її створює; будемо вчитися рекламувати улюблену книжку.

V. Робота над новим матеріалом

  1. Робота над віршем О. Пархоменка «Мов краплин у Дніпрі…»

Читання вірша вчителем

  • Скільки книг існує на землі?

Самостійне читання вірша

Перевірка сприймання змісту вірша

  • Які порівняння використовує автор, аби показати величезну кількість книжок на землі?
  • Ким для людини є книжки? Як про це говорить автор? Ці рядки є головною думкую вірша.

Виразне читання вірша вголос

  1. Огляд  виставки дитячих книг з «Класної бібліотеки»

-  Які цікаві, захоплюючі, яскраві книжки у нашій класній бібліотечці! Які вони всі різні! Ось товстелезна  із крихітними літерами – це для дорослих. А ось невеличка з цікавими ілюстраціями – це для малят. Це книга-велетень, а це – малятко, книжка-іграшка, книжка-театр, книжка-складачка, книжка-панорама, книжка-розмальовка.

        3. Вправа «Доповнити  речення»

„Книги, за якими вивчають навчальний предмет – це ...” (підручники);

„Книги, що знають все на світі – це ...” (енциклопедії);

„Книга, яка пояснює значення слів – це ...” (тлумачний словник);

„Книга, яка підкаже правило написання будь-якого слова – це ...” (орфографічний словник).

        4. Робота з підучником 

- Розгляньте виставку книг у підручнику. Чи є знайомі вам книжки?

-  Які з них мають автора?

- Чи знаєте ви як книжка прийшла до нас?

        5. Перегляд експрес-уроку української мови з Олександром Авраменком

- Чи звернули ви увагу, що я говорю в одних випадках «книга», в інших – «книжка»?

- Чи однакове значення цих слів? 

- Давайте побуваємо на експес-уроці української мови Олександра Авраменка у програмі «Сніданок з 1+1».

         Музична фізкультхвилинка

       6. Історія книги. Розповідь бібліотекаря. Перегляд презентації

- Чи знаєте ви, як книжка прийшла до нас?

        7. Будова книжки

- Візьміть у руки свою улюблену книжку. Розгляньте обкладинку. Про що можна дізнатися з неї?

- Чим яскравіша обкладинка, чим цікавіша назва у книжки, тим швидше хочеться її прочитати. Назвіть назви і авторів своїх книжок.

- Розгорніть обкладинку. Перед вами частина книжка, що називається форзац. Вона з´єднує обкладинку з першою сторінкою.Він може бути однокольоровим, а може містити малюнки. Знайдіть і покажіть форзаци власної книжки.

- Погортайте сторінки. Із чого складається книжка? (Ілюстрації: малюнки, ілюстрації, фотографії; тексти: казки, вірші, оповідання)

- Якщо книга складається з кількох творів, то для швидкого і зручного пошуку необхідного у книжці є зміст. Він міститься здебільшого в кінці книжки, а може бути і на початку.

         8. Складання діаграми з цеглинок

- Що ви любите читати?

- Підніміть червону цеглинку ті, хто любить читати казки.

- Підніміть зелену цеглинку ті, хто любить читати оповідання.

- Підніміть помаранчеву  цеглинку ті, хто любить читати енциклопедії.

- Підніміть жовту цеглинку ті, хто любить читати дитячі журнали.

- Підніміть зелену цеглинку ті, хто любить читати вірші.

- Складемо вежі з цеглинок і побачимо, що ви любите читати найбільше.

        9. Створення реклами улюбленої книжки.

- Що таке реклама? (Інформація, яка доводиться до людей з метою привернути увагу і викликати інтерес до товару, предмета чи дії)

- Зараз будемо рекламувати свої книжки. Перегляньте відео реклами, яку створила Маша Т.

- Марійка С. зробила рекламу своєї книжки у вигляді презентації.

        10. Робота в групах.  Вправа «Незакінчене речення»

- У кожної групи  є книжка, яку  ви добре знаєте , і яку перечитували не один раз. Ваше завдання – розповісти про неї так, щоб і іншим захотілося її прочитати, тобто скласти рекламу вашої книги. А допоможе вам вправа «Незакінчене речення».

Назва нашої книжки…

Її автор …

У книжці розповідається  про …

Нам  сподобалася ця книжка тому, …

Ми радимо  всім її прочитати.

1 група - казка Ш. Перро «Кіт у чоботях»

2 група - електронний варіант казки «Лисичка та журавель»

3 група - журнал  «Пізнайко»

4 група - збірка «Казки про тварин»

  1. група -  енциклопедія «Незвичайні рекорди тварин»

VІ. Закріплення вивченого матеріалу

           1.Вікторина «Сторінками народних казок». Робота з цеглинками LEGO. (Освітній проєкт «Все для вчителя»)

            2.Створення стенду «Бібліотечний квілт»

(Квілт – інформаційний стенд, який складається з окремих клаптиків-текстів)

VІІ. Підсумок уроку

 1. Вправа «Мікрофон»

- Ви прорекламували свою улюблену книжку однокласникам, тому дайте відповідь на такі запитання:

- Яку книжку ви хотіли б прочитати?

- Які цікаві факти про книжку запам´ятали?

- Які прислів´я про книги знаєте?

   2.  Рефлесія

- Виберіть відповідну цеглинку LEGO:

зелену- «На уроці мені дуже сподобалося»;

жовту – «На уроці мені сподобалося»;

червону –«На уроці мені не сподобалося»

VІІІ. Домашнє завдання

-Виконати завдання на вибір: І – скласти рекламу своєї книжки;

                                        ІІ – намалювати ілюстрацію до своєї книжки

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Maslennikova Larisa
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
27 січня 2022
Переглядів
3395
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку