20 вересня о 18:00Вебінар: Numicon (Нумікон): проста математика для всіх

Урок з читання на тему: Подорож у казку на чарівний Схід «Про Аладдіна і чарівну лампу» для 3 класу

Про матеріал

Урок з читання на тему: Подорож у казку на чарівний Схід «Про Аладдіна і чарівну лампу» для 3 класу

Підготувала

Вчитель початкових класів

КЗ «Добровеличківське НВО»

Чоботар Таміла Юріївна

Перегляд файлу

Урок з читання на тему: Подорож у казку на чарівний Схід «Про Аладдіна і чарівну лампу» для 3 класу

Підготувала

Вчитель початкових класів

КЗ «Добровеличківське НВО»

Чоботар Таміла Юріївна

Мета: ознайомити учнів зі збіркою східних народних казок «Тисяча й одна ніч», її структурою;  показати перемогу добра над злом у казці «Про Аладдіна і чарівну лампу»; знайти ознаки фольклорної казки, чарівні елементи, визначити національний колорит; формувати інтерес до світової літератури.

Обладнання: слайд-презентація «Аладдін і чарівна лампа», музика «Чарівна лампа Аладдіна».

Хід уроку

 

Збірка східних казок «Тисяча і одна ніч», казка « Аладдін і чарівна лампа»

Мета: ƒ

навчальна: ознайомити учнів зі структурою східних  народних казок «Тисяча і одна ніч», проаналізувати казку « Аладдін і чарівна лампа»; ƒ

розвивальна: розвивати творчу уяву, вміння висловлювати власне враження і ставлення до подій і героїв казки, виявляти особливості чарівної казки на прикладі прочитаних творів; ƒ

виховна: виховувати сміливість, людяність, повагу до звичаїв і культури народів Сходу.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Обладнання: карта світу,  ілюстрації, виставка різних видань збірки східних казок, уривки з фільму «Чарівна лампа Аладдіна» (1966, реж. Б. В. Рицарев). 

Хід уроку

 І. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання 

2. Читання твору за темою «Похвальне слово казці»

Казку — мудрості перлину

— Люблять читати дорослі дитині.

Вона про героїв нам розповідає

Та на добрі вчинки настановляє.

У казці добро завжди перемагає,

А хто нищить зло — нагороду той має.

Казка вчить мріяти і сумувати,

 Бути сміливим, не ледарювати.

 Хто потребує — з біди виручати

 І оптимізму не втрачати. (Дарія Шекір)

ІІ. Оголошення теми, мети, завдань уроку

 ІІІ. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу

1. Повідомлення (ст.47 завдання 1)

7. Словникова робота

Мерщій – швидко, жваво;

Вовк в овечій шкурі – про людину, яка приховує злі наміри;

Дурман – отрута;

Заступити – замінити;

Непритомний – без тями, зомлілий.

13. Виразне читання учнями казки

 14. Прийом «Мозковий штурм»

Чи усвідомлював Аладдін негативний бік своїх вчинків?

 15. Бесіда d Як вдалося магрібинцеві завоювати довіру матері і сина? d Ким він виявився насправді? d Чи справедливо буде покараний чаклун? d Як чарівна лампа опинилась в Аладдіна? d Яку роль вона відіграла в житті героя? d Чи відбулися зміни в Аладдінові, коли він став повелителем могутньої чарівної лампи? d Який ще чарівний предмет наявний у казці? d Яким чином героєві вдавалось виходити переможцем зі скрутних ситуацій? d Чи змінилися випробування Аладдіна, якби у нього не було чарівних предметів?

Хто був мудрим порадником і помічником Аладдіна протягом усього твору?

 16. Робота з картками

Картка № 1 Коли їжа в них скінчилася, Аладдін узяв срібну тарілку і пішов до ювеліра. Той відлічив Аладдінові 70 динарів, й Аладдін подякував йому за чесність та справедливість.

Картка № 2 Тепер щоразу, як кінчалися гроші, Аладдін продавав старому по тарілці, і по недовгім часі вони з матір’ю стали жити в достатку, проте не змінили своїх звичаїв — не робили зайвих витрат.

 Картка № 3 — О кохана, я наказав принести тебе сюди не для того, щоб принизити твою честь, а щоб перешкодити іншому це зробити! Аладдін поклав між собою та царівною меч і проспав поряд із нею до ранку.

 Картка № 4 Аладдін щодня виїздив зі своїм почтом у місто, і його невільники кидали городянам золото. Він заходив у мечеть і творив там полуденну молитву. І всі полюбили його, і слава про нього покотилась по всій країні. А дружина день у день кохала його дужче.

Картка № 5 Несподівано сталася біда: на царя пішов війною інший цар. Військо його було величезне. Цар теж зібрав військо і наставив Аладдіна полководцем. І почалася велика січа, і Аладдін знищив силу-силенну ворогів. І повернувся він звитяжцем у місто. Сам цар вийшов йому назустріч.

 Картка № 6 Він часто бував на полюванні, рицарських змаганнях і перемагав там всіх… …до нього йшли за порадою, він вершив справедливий суд, милував, нагороджував і всіх своїм розумом вражав.

 Картка № 7 — О царю часу,— мовив Аладдін,— дай мені сорок днів часу, і, якщо я не поверну тобі дочку, рубай мені голову. (Учні читають і дають відповіді.)

17. Робота з текстом

 Як жителі міста ставилися до Аладдіна? Відповідь підтвердьте цитатами із тексту.

18. Творча робота (у групах)

 Підготуйте повідомлення за темами: для 1-ї групи — «Чарівна лампа в моїх руках», для 2-ї групи — «Чи потрібна чарівна лампа в наш час?»

19. Перегляд епізоду з фільму «Чарівна лампа Аладдіна», де джин хоче покинути лампу.

Чи є цей епізод у змісті казки?  Для чого режисер фільму робить зміни в предметі?

Жанр казки про Аладдіна і чарівну лампу?( Чарівна)

25. Літературна вікторина «Про кого так сказано»

1. «…змалку ледарював…, уродився шалапутом і звик цілісінькими днями вештатися з такими ж ледачими, як сам, хлопцями». (Аладдін).

2. «В одному місті Сходу жив собі бідний кравець і мав сина… Кравець був дуже бідний». (Батько Аладдіна)

3. «…вивчив усі науки, добре знав астрономію, а ще краще астрологію». (Чаклун з Магриба)

 4. «Змушена кожного дня прясти прядиво, щоб заробити собі на прожиток». (Мама Аладдіна)

 5. «…велетень, страшний та грізний на вигляд». (Джин із лампи)

 6. «…вона була найкрасивішою дівчиною на світі». (Донька султана — Будур)

7. «Благочестивий старий мусульманин, чесний і справедливий». (Ювелір)

8. «…наказував, забороняв, вершив справедливий суд, вирішував кожну справу по закону». (Султан)

 9. «Сама пішла до чоловіка і сказала, що цієї ночі дочці наснився сон, який стривожив її». (Дружина султана)

 10. «…знищив силу-силенну ворогів. І повернувся він звитяжцем у місто». (Аладдін-полководець)

 ІV. Підбиття підсумків уроку

--  Що засуджують у казці, а що схвалюють?

-- Які уроки для себе ви взяли із цих казок?

 2. Методичний прийом «Продовжте речення»

 «Аладдін — улюбленець народу, тому що…».

V. Домашнє завдання

-- намалювати ілюстрації до казки.

 

docx
Додано
30 жовтня 2018
Переглядів
167
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку