Вміння жити між людьми, спілкуватись з ними, вести себе так, щоб від твоєї присутності не було неприємностей, незручностей, щоб люди не уникали твого товариства- це дуже важливо. І цьому треба вчитися з дитинства.
3 клас
Спільні збори батьківського і учнівського колективів класу
Тема: «Взаємовідносини дітей у колективі».
План
а) Обговорення позитивних рис характеру.
б) Соціометричне опитування.
в) Розбір педагогічних ситуацій.
Г) Висновки. Правила дружби.
3. Показ фрагментів уроків:
а) читання;
б) математика;
в) англійська мова.
4. Виставка кращих зошитів.
5. Різне (з батьками, без дітей).
I.
У 2 класі на таких же спільних зборах батьків з дітьми ми говорили про дуже важливе у навчальному процесі – бажання вчитись. В, діти, розповідали про те, яким повинен бути учень на уроці, як ви працюєте над виконанням домашніх завдань. Ми говорили про те, наскільки важливим є відношення дітей до навчання, від цього значною мірою залежить успіх у навчанні.
А сьогодні ми поговоримо про ще одну дуже важливу річ – про вміння жити в дитячому колективі, про дружбу.
Вміти жити між людьми, спілкуватися з ними, вести себе так, щоб від твоєї присутності не було неприємностей,незручностей, щоб люди не уникали твого товариства – це дуже важливо. І цьому треба вчитись з дитинства.
II.
Все наше життя – це життя в колективах із своїми нормами і законами спілкування. Найперший маленький колектив – це сімя, де вас, діти, дуже люблять ваші батьки і готують вас до життя, вчать поважати старших, захищати менших, бути працьовитими, добрими, вміти жаліти і допомагати. Потім – це колектив у дитячому садочку, шкільний і класний колективи, а коли виростете і вивчитись – колектив, де ви будете працювати.
І от сьогодні ми поговоримо про те, якими мають бути відносини між дітьми у класному колективі, щоб кожному з вас, діти, було добре у класі, і як повинні допомагати у цьому батьки, адже все те , що чує і бачить дитина в сієї, вона часто неусвідомлено переносить за межі Сіма, вважаючи це нормою поведінки.
Поведінка – це спосіб життя і дій людини. Що раніше ви , діти, будете знать про правила поведінки, то менше помилок зробите, менше прикростей завдаватимете собі і іншим. Вас виховують батьки, школа, книги, кіно. Але й ви самі маєте навчитися ставитися до себе критично, правильно оцінювати свої дії і вчинки, бачити себе очима іншої людини.
А) Подивимось на таблицю і виберемо ті риси характеру, які ви б хотіли бачити у своїх товаришів.
Риси характеру
Самолюбство злість
Доброзичливість стриманість
Жадібність ввічливість
Різкість брехливість
Правдивість доброта
Скромність насмішкуватість
Відповідальність чуйність
уважність
(Діти називають слова і пояснюють їх значення).
Доброзичливість - зичити добра, ніколи нікому ні на словах, ні в думках не бажати нічого поганого.
Правдивість - ніколи не обманювати.
Скромність - не хвастатися, не вихвалятися. Твої заслуги побачать і так, якщо вони є.
Відповідальність - дотримуватись даного слова, виконувати обіцяне, доводити справу до кінця.
Стриманість - вміти себе стримувати. Навіть якщо розсердився, відійти в сторону, подумати, перш, ніж щось сказати чи зробити у пориві злості. Тобто вміти себе контролювати.
Ввічливість - вітатися, не вживати грубі слова, поважати старших, дякувати, вибачатися.
Доброта, чуйність - чутливе, дружнє ставлення до людей; це вміння поспівчувати, пожаліти.
Як мені приємно знати, що коли хтось із ваших однокласників захворів, ви дзвоните, запитуєте, як справи, даєте уроки.
Уважність - вміти бачити, у якому стані ваш товариш, підтримувати його, допомогти, якщо потрібно, порадіти разом з ним, не забути привітати з якоюсь подією і т. д.
Б) (Після кожного пояснення – соціометричне опитування: карточки з названими словами.)
По закінченні бесіди діти віддають карточки своїм батьки. Батьки, чиї діти отримали карточки, де записані такі риси характеру, можуть пишатися собою і своїми дітьми. Ви вже зуміли закласти в них риси хорошої людини. І разом з тим ви побачили місце своєї дитини в дитячому колективі. Це, я думаю, для вас дуже важливо.
Учитель: Давайте розберемо зараз деякі ситуації і подивимось, як повели б себе ваші діти.
Ситуація 1.
Була велика перерва. Учні гралися на вулиці. Пройшов дощ і залишив калюжі. Учениця 2 класу Оленка посковзнулася і впала в калюжу. Хлопці, її однокласники, що знаходилися поруч, почали голосно сміятися. Оленка не могла підвестися, бо дуже забила коліно. На очі наверталися сльози, а зовсім недалеко стояли товариші і голосно сміялись. Та раптом до дівчинки підійшов першокласник Сергійко. Він подав їй руку, допоміг підвестися, почистити одяг, запитав, чи не боляче.
Ситуація 2.
Що ти скажеш, якщо:
Г) Діти, вчіться ставитися один до одного доброзичливо, з повагою, не ображати – і будете мати надійних друзів. Адже недарма в народі кажуть: (записи на дошці):
- Як ти до людей, так і вони до тебе.
- Вчиняй щодо інших так, як ти хотів би, щоб вони вчиняли щодо тебе.
- Той себе губить, хто інших не любить.
Ми живемо серед людей, і від того, як складаються взаємини з ними, залежить наше самопочуття і здоров’я.
Все те, про що ми з вами сьогодні говорили, є у «Правилах дружби», що лежать перед вами.
(Діти читають).
Зараз ви школярі. Основна ваша праця – навчання. Воно вимагає вміння жити в колективі, довіряючи один одному; організованості, дисципліни, відповідальності за свої слова і вчинки.
Якби люди були неуважні один до одного, не раділи успіхами своїх товаришів, не співчували їм у невдачах, життя б стало нестерпно важким і сумним.
Вам ще довго доведеться крокувати з класу в клас пліч-о-пліч. Перед вами будуть виникати безліч проблем, але я сподіваюсь, що ви пронесете у своїх серцях доброзичливість, вміння дорожити дружбою.
III.
і
покажемо батькам, як ми вміємо працювати, які уважні, старанні і активні на уроках.
Читання.
Нагадую критерії читання:
правильність
плавність
свідомість
виразність
швидкість
Норма швидкості читання у 3 класі – 65-75 сл/хв. Як я вже вам не раз говорила, ці норми розраховані на середнього учня. Є діти, які значно перевищують ці норми. Тим краще для них, бо, як ви бачите, уже в 3 класі багато усних домашніх завдань із природознавства, основ здоров’я, громадянської освіти і т. д. – і все це треба встигнути прочитати кілька разів, щоб вивчити.
Послухайте, як уже читають діти в 3 класі і кожен порівняйте з читанням своєї дитини.
Математика.
160 + 230 420 + 80 380 + 590
480 – 150 700 - 240
630 - 260 600 - 50
Задача 1.
У магазині було 80 кг круп. За день продали 43 кг. На скільки кілограмів менше залишилося продати, ніж продали?
Задача 2 .
Перший токар за 5 днів виготовив 40 деталей. Другий токар за день виготовив на 2 деталі менше, ніж перший. Скільки деталей виготовив другий токар за 8 днів.
Показує вчитель англійської мови
І звичайно ж, я не можу не похвалити діток, зошити яких завжди приємно брати до рук. Вони старанні і охайні. І це видно по їх зошитах, адже зошит – це обличчя учня. (Названі діти виходять із своїми зошитами і демонструють їх).