3 клас Спільні збори батьківського та учнівського колективів "Взаємовідносини дітей у колективі"

Про матеріал

Вміння жити між людьми, спілкуватись з ними, вести себе так, щоб від твоєї присутності не було неприємностей, незручностей, щоб люди не уникали твого товариства- це дуже важливо. І цьому треба вчитися з дитинства.

Перегляд файлу

3 клас

 

 

Спільні збори батьківського і учнівського колективів класу

 

 

 

 

 

Тема:   «Взаємовідносини дітей у колективі».

 

 

 

 

 

 

 

 

План

  1. Повідомлення теми зборів.
  2. Бесіда: учитель – батьки, діти.

а) Обговорення позитивних рис характеру.

б) Соціометричне опитування.

в) Розбір педагогічних ситуацій.

Г) Висновки. Правила дружби.

3. Показ фрагментів уроків:

    а) читання;

    б) математика;

    в) англійська мова.

4. Виставка кращих зошитів.

5. Різне (з батьками, без дітей).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I.

У 2 класі на таких же спільних зборах батьків з дітьми ми говорили про дуже важливе у навчальному процесі – бажання вчитись. В, діти, розповідали про те, яким повинен бути учень на уроці, як ви працюєте над виконанням домашніх завдань. Ми говорили про те, наскільки важливим є відношення дітей до навчання, від цього значною мірою залежить успіх у навчанні.

А сьогодні ми поговоримо про ще одну дуже важливу річ – про вміння жити в дитячому колективі, про дружбу.

Вміти жити між людьми, спілкуватися з ними, вести себе так, щоб від твоєї присутності не було неприємностей,незручностей, щоб люди не уникали твого товариства – це дуже важливо. І цьому треба вчитись з дитинства.

                       II.

Все наше життя – це життя в колективах із своїми нормами і законами спілкування. Найперший маленький колектив – це сімя, де вас, діти, дуже люблять ваші батьки і готують вас до життя, вчать поважати старших, захищати менших, бути працьовитими, добрими, вміти жаліти і допомагати. Потім – це колектив у дитячому садочку, шкільний і класний колективи, а коли виростете і вивчитись – колектив, де ви будете працювати.

І от сьогодні ми поговоримо про те, якими мають бути відносини між дітьми у класному колективі, щоб кожному з вас, діти, було добре у класі, і як повинні допомагати у цьому батьки, адже все те , що чує і бачить дитина в сієї, вона часто неусвідомлено переносить за межі Сіма, вважаючи це нормою поведінки.

Поведінка – це спосіб життя і дій людини. Що раніше ви , діти, будете знать про правила поведінки, то менше помилок зробите, менше прикростей завдаватимете собі і іншим. Вас виховують батьки, школа, книги, кіно. Але й ви самі маєте навчитися ставитися до себе критично, правильно оцінювати свої дії і вчинки, бачити себе очима іншої людини.

А) Подивимось на таблицю і виберемо ті риси характеру, які ви б хотіли бачити у своїх товаришів.

 

Риси  характеру

 

 


 

                                                   Самолюбство                                    злість

Доброзичливість                              стриманість

Жадібність                                          ввічливість

Різкість                                                 брехливість

Правдивість                                        доброта

Скромність                                          насмішкуватість

Відповідальність                                чуйність

               уважність

(Діти називають слова і пояснюють їх значення).

 

Доброзичливість                              - зичити добра, ніколи нікому ні на         словах, ні в думках не бажати нічого поганого.

Правдивість                                        - ніколи не обманювати.

Скромність                                          - не хвастатися, не вихвалятися. Твої заслуги побачать і так, якщо вони є.

Відповідальність                                - дотримуватись даного слова, виконувати обіцяне, доводити справу до кінця.

Стриманість                                         - вміти себе стримувати. Навіть якщо розсердився, відійти в сторону, подумати, перш, ніж щось сказати чи зробити у пориві злості. Тобто вміти себе контролювати.

Ввічливість                                         - вітатися, не вживати грубі слова, поважати старших, дякувати, вибачатися.

Доброта, чуйність                            - чутливе, дружнє ставлення до людей; це вміння поспівчувати, пожаліти.

Як мені приємно знати, що коли хтось із ваших однокласників захворів, ви дзвоните, запитуєте, як справи, даєте уроки.

 

Уважність                                               - вміти бачити, у якому стані ваш            товариш, підтримувати його, допомогти, якщо потрібно, порадіти разом з ним, не забути привітати з якоюсь подією і т. д.

 

Б) (Після кожного пояснення – соціометричне опитування: карточки з названими словами.)

По закінченні бесіди діти віддають карточки своїм батьки. Батьки, чиї діти отримали карточки, де записані такі риси характеру, можуть пишатися собою і своїми дітьми. Ви вже зуміли закласти в них риси хорошої людини. І разом з тим ви побачили місце своєї дитини в дитячому колективі. Це, я думаю, для вас дуже важливо.

Учитель: Давайте розберемо зараз деякі  ситуації і подивимось, як повели б себе ваші діти.

Ситуація 1.

Була велика перерва. Учні гралися на вулиці. Пройшов дощ і залишив калюжі. Учениця 2 класу Оленка посковзнулася і впала в калюжу. Хлопці, її однокласники, що знаходилися поруч, почали голосно сміятися. Оленка не могла підвестися, бо дуже забила коліно. На очі наверталися сльози, а зовсім недалеко стояли товариші і голосно сміялись. Та раптом до дівчинки підійшов першокласник Сергійко. Він подав їй руку, допоміг підвестися, почистити одяг, запитав, чи не боляче.

  •                                                                                                                                               Чий вчинок вам сподобався?
  •                                                                                                                                               Яким можна назвати Сергійка? (Чуйним, добрим, уважним).
  •                                                                                                                                               А як можна назвати поведінку хлопців-однокласників Оленки? (недоброю, злою).

 

Ситуація 2.

     Що ти скажеш, якщо:

  •                                                                                                                                               У твого сусіда по парті немає олівця?
  •                                                                                                                                               Ти ненароком штовхнув дівчинку?
  •                                                                                                                                               Твої однокласники бігають по коридору?

 

Г) Діти, вчіться ставитися один до одного доброзичливо, з повагою, не ображати – і будете мати надійних друзів. Адже недарма в народі кажуть: (записи на дошці):

- Як ти до людей, так і вони до тебе.

- Вчиняй щодо інших так, як ти хотів би, щоб вони вчиняли щодо тебе.

- Той себе губить, хто інших не любить.

 

Ми живемо серед людей, і від того, як складаються взаємини з ними, залежить наше самопочуття і здоров’я.

Все те, про що ми з вами сьогодні говорили, є у «Правилах дружби», що лежать перед вами.

                                   (Діти читають).

Зараз ви школярі. Основна ваша праця – навчання. Воно вимагає вміння жити в колективі, довіряючи один одному; організованості, дисципліни, відповідальності за свої слова і вчинки.

Якби люди були неуважні один до одного, не раділи успіхами своїх товаришів, не співчували їм у невдачах, життя б стало нестерпно важким і сумним.

Вам ще довго доведеться крокувати з класу в клас пліч-о-пліч. Перед вами будуть виникати безліч проблем, але я сподіваюсь, що ви пронесете у своїх серцях доброзичливість, вміння дорожити дружбою.

 

III.

 

  •                                                                                                                                               А зараз подивимося один на одного добрими очима,
  •                                                                                                                                               посміхнемося один одному теплою посмішкою,
  •                                                                                                                                               побажаємо один одному удачі

 

                                                і

 

покажемо батькам, як ми вміємо працювати, які уважні, старанні і активні на уроках.

 

Читання.

 

Нагадую критерії читання:

правильність

плавність

свідомість

виразність

швидкість

Норма швидкості читання у 3 класі – 65-75 сл/хв. Як я вже вам не раз говорила, ці норми розраховані на середнього учня. Є діти, які значно перевищують ці норми. Тим краще для них, бо, як ви бачите, уже в 3 класі багато усних домашніх завдань із природознавства, основ здоров’я, громадянської освіти і т. д. – і все це треба встигнути прочитати кілька разів, щоб вивчити.

Послухайте, як уже читають діти в 3 класі і кожен порівняйте з читанням своєї дитини.

 

Математика.

 

  1.                                                                                                                              Приклади (усно).

 

160 + 230                            420 + 80 380 + 590

      480 – 150                           700 - 240

630 - 260 600 - 50

 

  1.     Неможливо розв’язати задачу без уміння мислити, уміння побудувати логічний ланцюжок.

 

Задача 1.

У магазині було 80 кг круп. За день продали 43 кг. На скільки кілограмів менше залишилося продати, ніж продали?

Задача 2 .

Перший токар за 5 днів виготовив 40 деталей. Другий токар за день виготовив на 2 деталі менше, ніж перший. Скільки деталей виготовив другий токар за 8 днів.

 

  1. Англійська мова

Показує вчитель англійської мови

 

  1. Виставка зошитів.

І звичайно ж, я не можу не похвалити діток, зошити яких завжди приємно брати до рук. Вони старанні і охайні. І це видно по їх зошитах, адже зошит – це обличчя учня.  (Названі діти виходять із своїми зошитами і демонструють їх).

 

  1. Вирішення окремих питань з батьками (без дітей).
doc
Додано
13 листопада 2018
Переглядів
188
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку