Урок з читання в 4 класі

Про матеріал
Коротко ознайомити учнів з цікавими фактами про письменника, історією створення повісті-казки «Аліса в Дивокраї».Розкрити особливості поведінки героїні, звернути увагу на чудовий період в житті кожної людини - дитинство.
Перегляд файлу

                Урок з читання в 4-Б класі                                        

  Тема.Льюис Керрол «Пригоди Аліси в Дивокраї»(уривки з повісті). «Білий кролик».     Мета.Коротко ознайомити учнів з цікавими фактами про письменника,історією створення        повісті-казки «Аліса в Дивокраї».Розкрити особливості поведінки героїні,звернути увагу на      чудовий період в житті кожної людини-дитинство.Удосконалювати читацькі навички,            вміння відповідати на питання за змістом тексту.Розвивати усне мовлення,уяву,образне          мислення.Виховувати бажання фантазувати.                                                                             

Обладнання.Портрет Льюїса Керрола,ілюстрації до книги,плакати з висловленнями про        сон,комп’ютер,телевізор.                                                                                                        

                                                      Хід    уроку                                                                                              

І.Організаційний момент.                                                                                                                 

-Подивіться мені в очі.В ваших очах я побачила зацікавленість,радість,а в деяких-хвилювання.Я пропоную з’єднати руки,через тепло своїх долонь передати тепло своїх сердець іншим.Дякую.                                                                                                                                 –Виберіть одну із букв на парті та доберіть на цю букву слово: «Яким я хочу бути на уроці,      в житті».(Робота в групах).                                                                                                                                А-акуратним,авторитетним.                                                                                                                                Б-благородним,бережливим,безкорисливим.                                                                                              В-ввічливим,вихованим,веселим.                                                                                                                    Г-героїчним,гордим,гуманним.                                                                                                                         Д-допитливим,добрим,дружелюбним.                                                                                                           П-привітним,правдивим,працьовитим.                                                                                                            Л-ласкавим,люблячим.                                                                                                                                          У-уважним,урівноваженим.                                                                                                                                

ІІ.Актуалізація знань.                                                                                                                                          

Вправа «Мозковий штурм».                                                                                                                                 –Що таке повість?(Це жанр прози.Обсяг повісті не визначений.У ній відтворюється життя.             У сюжеті зазвичай немає інтриги,події відбуваються навколо одного головного героя,                     який розкривається в ряді епізодів.)                                                                                                                  -Що таке казка?(Це вигадана історія із щасливим кінцем та перемогою добра над злом.)               -А що таке повість-казка?(Повість-казка створює вигадані світи,але при цьому дає можли-             вість знайомитися зі світом реальним,його правилами та особливостями.Сюжети повісті-              казки найчастіше розвиваються в двох вимірах-реальному і фантастичному.)                                      -Що таке фантастика?(Від грецького-здатність уявляти.)                                                                            

ІІІ.Оголошення теми і завдань уроку.                                                                                                             

Пригоди Аліси в Дивокраї-це повість-казка,автором якої є Льюїс Керрол.Справжнє ім’я-                Чарлз Латвідж Доджсон.Ми прочитаємо уривки з цієї книжки,ознайомимося з головною              героїнею Алісою.Завдяки цієї книжки ім’я Аліса стало популярним в багатьох країнах                     світу.                                                                                                                                                                           

ІV.Мовна розминка.                                                                                                                                              

-Роз’єднайте слова і прочитайте цікаву інформацію про автора.                                                                На дошці :                                                                                                                                                                        Народився27січня1832рокууневеличкомуселіДарсбері.Майбутнійписьменникбувнайстар-           шимсиномскромногосвященика.Родинабулавеликою.УЧарзлабулосемеросестерітроє                    братів.Батькосприяврозвиткусвоїхдітей.Навідмінувідбагатьоханглійців,віндозволявдітям                придумуватинайрізноманітнішіігриівеселівитівки.                                                                                      Вже в 11 років показав себе неабияким вигадником.У себе в саду з допомогою батьків                  побудував іграшкову залізницю-одну з перших в історії.Вона мала кілька станцій з буфетами,де пригощали бутербродами і тістечками,а пасажири отримували справжні квитки. (Перегляд відео.Обговорення.)                                                                                                                                                                     

V.Робота над темою уроку.                                                                                                                               

1.Читання вчителем першого уривка «Білий кролик».                                                                                 –Чи зацікавилися ви книжкою?Чи снилися вам коли-небудь фантастичні сни?Що таке                    сон?(Фізіологічний стан людини,відпочинок.Сон-це найпрекрасніший дар,який був даний             нам від народження.Адже тільки уві сні ми можемо реалізувати свої найпотаємніші і                       найчудовіші бажання.)                                                                                                                                            2.Стіна слів(щоденні 5).                                                                                                                                           Тлумачення значень слів.                                                                                                                                       Камізелька-те саме,що безрукавка;жилетка.                                                                                                   Дрижаки-часте здригання,тремтіння тіла від холоду,страху,хворобливого стану.                                Мегера-зла,сварлива жінка.                                                                                                                               

Гімнастика для очей(з використанням відео).                                                                                                 Тлумачення словосполучень(робота в парах).                                                                                                 -Поспілкуйтеся в парах і з’єднайте словосполучення і їх значення (на дошці).                                        Мов ошпарений                          дуже міцно.                                                                                                      Як у Бога за пазухою                  надзвичайно гарний.                                                                                                        Без задніх ніг                               дуже збуджений.                                                                                                Дивитися не надивитися          в найкращих умовах.                                                                                       –Які з цих словосполучень є фразеологізмами?                                                                                              3.Читання для себе(щоденні 5).Самостійне читання тексту учнями(мовчки).                                          –Якою ви уявляєте Алісу?Які фантастичні моменти є у цій частині тексту?А що є реального?           

Музикальна фізхвилинка.                                                                                                                                      

4.Аналіз змісту з елементами вибіркового читання.Гра «Диктор телебачення».                                    –Знайдіть опис Кролика.Яку чудасію мав Кролик?Чим був занепокоєний Кролик?                                         Якою ви уявляєте Чирвову Королеву?Прочитайте епізод,де про неї говориться.                                  Розгляньте малюнок.Як ви думаєте:де опинилася Аліса?                                                                             5.Читання для когось(щоденні 5).                                                                                                                        Гра «Хто швидше».                                                                                                                                                                   –Відшукайте речення,в яких є такі слова:не обійтися,зупинився,носовичок,наснилося,                      закортіло,колодязь,краватка,схопилася,предивний(2 речення).                                                                 6.Вправа «Продовж речення».                                                                                                                             Але вона не ушкодилася… Не нора,а якийсь… Тож неборака… Адже без лапок…                                 Нарешті жахливе… Якщо вже Кролик при…                                                                                                       6.Робота з плакатами(колективна робота).                                                                                                       –Прочитайте,як писали про сон поети.Чи згідні ви з ними?                                                                          *Щасливий,хто сни має милі!(Леся Українка.)                                                                                                      *Волохатий,фіолетовий,сон і справді ніби спить.(Максим Рильський.)                                                     *В тілі сон розливсь незримо і кудись летить душа.(Надія Красоткіна.)                                                         -Як ви думаєте,коли сни найміліші?(В дитинстві,коли відбулася якась пригода,коли                           людина лягала спати з гарним настроєм…)                                                                                                      7.Хвилинка-цікавинка.                                                                                                                                             –Як ви гадаєте,ім’я Аліса вигадане автором?(Роздуми дітей.)                                                                      -Колись давно,коли ваших прабабусь ще не було на світі,жила собі в Англії дівчинка                         Аліса Ліддел.Вона мала тата,маму,двох сестричок і кицьку Діну.А ще вона мала гувернантку,яка мешкала в їх домі і навчала дітей гарних манер.Аліса була дівчинкою чемною,добре вчилася,але не дуже любила сидіти на одному місці.Її цікавило геть усе                   на світі.Їй пощастило мати такого друга.як пан Чарлі,який на той час вже був професорм                 Оксфордського університету і другом Алісиного тата.                                                                                    –Розплутайте нитки і прочитайте,шо говорила Алісина гувернантка,коли пан Чарлі починав           гратися з дівчатками. Як ви думаєте,чому вона так говорила?                                                                                                                                            

Не------інакше------як------світ------кінчається                                                                                                     

VІ.Підсумок уроку.                                                                                                                                                  Вправа «Мікрофон».                                                                                                                                                – З якою повістю-казкою ми познайомилися?                                                                                                  -Що найбільше запам’яталося вам?                                                                                                                    -Що у казці вам здалося самим фантастичним?                                                                                              - Про  які факти із життя автора  ви дізналися?                                                                                                   

VІІ.Домашнє завдання.                                                                                                                                           Читати і переказувати текст «Білий кролик».                                                                                                     Намалювати,якою ви уявляєте Алісу.                                                                                                                                                                     

docx
Додано
28 грудня 2023
Переглядів
297
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку