Урок з читання "Зачарувала все зима" В. Чухліб

Про матеріал
Конспект уроку з читання за підручником Олександри Савченко 2 клас "Зачарувала все зима" Василь Чухліб
Перегляд файлу

Урок 44.

Тема: Василь Чухліб «Зимова казка».

Мета: продовжити ознайомлення учнів з літературними оповіданнями; вдосконалювати техніку правильного, свідомого, виразного читання; формувати в учнів уміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки з прочитаного; виховувати щедрість, дружелюбність.

 

Хід уроку

 

I. Організаційний момент

 Ось і знову дзвінок лунає,

Мелодійно і срібно звучить.

Він до класу дітей скликає,

Щоб успішно нового навчить.

II. Мовленнєва розминка

1. Робота в групах

Гра «Спіймай мій настрій»

Учні виконують дії, які називає вчитель.

— Посміхніться, «зніміть» посмішку зі свого обличчя долонькою та «киньте» своєму сусідові. «Спіймайте» посмішку, «прикрасьте» нею своє обличчя.

— Зобразіть на обличчі емоцію Баби Яги; впертої Кози-дерези; сміливого Котигорошка; хвальковитого Колобка тощо.

2. Гра «Встав букву»

- За допомогою кубиків ЛЕГО вставте потрібну букву

Картки зі словами

3. Робота над скоромовкою

Притрусив сніжок стіг сіна
І санчата притрусив.
Уже снігу - по коліна,
А він сипле з усіх сил!

- Прочитайте скоромовку: повільно, чітко вимовляючи всі звуки; пришвидшено; спробуйте дуже швидко. Читання хором, парами, індивідуально

4. Робота над чистомовкою

Ить-ить-ить — листя в лісі шелестить.

Ому-ому-ому — страшно зайчику одному.

Иця-иця-иця — десь там крадеться лисиця.

Оги -оги-оги — порятують зайця ноги.

Не-не-не — швидко від лисиці він чкурне.

  • Прочитайте чистомовку чітко і правильно промовляючи склади.
  • Хлопці читають склади, дівчати – текст.

III. Мотивація навчальної діяльності

IV. Повідомлення теми і мети уроку

Гра «Чарівний мішечок»

В мене є чарівний мішечок. В ньому предмети, або зображення предметів які вам допоможуть дізнатися про яку пору року ми будем сьогодні читати.

Які предмети ви дістали? В яку пору року ми можемо користуватися такими предметами?

  • Подивіться на екран. Розгляньте зображення зимових краєвидів. Які ознаки зими на них можемо виділити?
  1. Гра «Асоціації». Складання асоціативного куща
  • З чим асоціюєте слово «зима»

Зима

 

 

  1. Слово вчителя
  • Краса зимової природи завжди надихала письменників. За допомогою художнього слова вони яскраво і точно передавали образи і зимового ранку, і засніженого лісу, і морозної ночі.

Гра «Дискусія»

  • Пропоную вам гру Дискусія. Оберіть вислів який вам до вподоби і підійдіть до таблички.

Зима – це гарно                        Я не знаю                  Зима – не гарно

  • Об’єднайтеся у групу зі своїми однодумцями і доберіть аргументи на захист своєї позиції. Поясніть свій вибір.
  • Отже вирушаймо у світ зимової краси і зимових див. ми розпочинаємо вивчати новий розділ. Прочитайте його назву на форзаці підручника. Як ви розумієте цей вислів?
  1. Повідомлення теми
  • Сьогодні ми познайомимся із оповіданням Василя Чухліба «Зимова казка», дослідимо, що ж казкового відбувається взимку.
  • Ми вже знайомі з творами Василя Чухліба. Він був про іншу пору року («Чи далеко до осені») Народився Василь Чухліб на Чернігівщіні в 1941 році. Після закінчення київського педагогічного інститута, працював вчителем. Пізніше автору запропонували друкувати свої оповідання в дитячому журналі «Малятко». Пише Василь Чухліб короткі оповідання та казки - прозорі, як кришталь, тихі, як тепле літо. Більшість із них- про природу.

- Перед тим як опрацювати оповідання відпочинемо

Фізкультхвилинка

V. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.

1. Опрацювання казки Василя Чухліба «Зимова казка»

1) Гра «Передбачення».

На ст. 59 Прочитайте заголовок оповідання. Поміркуйте, про що воно буде.

- В оповіданні вам зустрінуться такі слова. (Пояснення значення незрозумілих слів, та вивішення її на «Стіну слів»)

Димарі – труби для відведення диму з печі у приміщенні

Держак – деталь предмета, за яку його тримають

2) Читання оповідання вчителем.

- Чи сподобалось вам оповідання? Що вас вразило? Здивувало?

- Чи правильним виявилося ваше припущення про зміст казки?

2. Словникова робота

  • Читання слів «луною» за учителем

Хвіртка

Держак

Сніговик

хурделиця

Переливаються

Зіперлася

Починається

Прокидають

Сонячний

Прозорий

Дерев’яний
кругобокі

  • Знайдіть слова, що означають ознаку предмета, дію предмета, назву предмета.
  • Прочитайте слово, що складається з двох частин. Від яких слів воно утворилося?
  • Прочитайте слово, що є близьким за значенням до слова заметіль.

3)  Читання казки «сніжинками» (на якого учня «впала» сніжинка, той  і читає)

4) Аналіз змісту казки.

— Яким в оповіданні змальовано зимовий ранок?

— Що побачили діти на яблуні?

— Як ви вважаєте, чому цей текст називається «Зимова казка»?

— Як ви розумієте вислів «зимова казка тільки починається»? Обґрунтуйте відповідь рядками з тексту.

5) Робота в парах. гра «Пошуковці»

- Утворіть порівняння за текстом. Поясніть, як ви їх розумієте, за якою ознакою їх утворив автор.

Снігурі, мов ….

Яблунька, наче …

Дахи, наче …

6)  Гра «Хто який?»

- Доберіть з тексту ознаки до слів.

Ранок (який?)

Дим (який?)

Лопатки (які?)

Казка (яка?)

Яблука (які?)

7) Гра «Читає Незнайко»

Учитель читає речення з тексту, навмисне припускаючись помилок. Учні мають помітити помилку, знайти в тексті та прочитати речення правильно.

  • На снігу іскринки горять (переливаються)
  • Тарасик і Тетянка дерев’яними лопатками прокидають доріжку (стежку) до хвіртки.
  • А вона вся в снігу (їнеї), наче у цвіту.
  • А біля хвіртки дідусь (сніговик) стоїть і до Тетянки й Тарасика посміхається.
  • Задивилися удвох на снігурів (яблуньку)

Так виправили всі помилки.

  • Доречи сьогодні 5 грудня є така прикмета «Якщо в гніздах побачили багато пір’я, зима буде холодною»
  • А як ви допомагаєте птахам узимку? Яких зимуючих птахів ви знаєте?
  • Зараз ми з вами приготуємо  дві цеглинки зеленого і червоного кольору. Правильна відповідь зелена цеглинка не правильна червона.

Гра «Правильна відповідь з ЛЕГО»

  1. Назва нового розділу
  • Зачарувала все зима
  1. Ім’я автора 
  • Іван Чухліб
  1. Василь Чухліб працював
  • Вчителем
  1. Оповідання називається
  • Чарівна казка
  1. Дітей звали
  • Іванко і Оленка
  1. На гілках сиділи
  • Синички.
  • Так правильно відповідали.

VI. Підсумок уроку

  • А давайте разом з вами створимо свої ілюстрації до оповідання, а допоможе нам в цьому танграм, геоборд і ЛЕГО.
  • Кожна група створить свої ілюстрації до оповідання і покаже нам.
  • Гарно справились.
  • Яке оповідання ми сьогодні читали, автор.
  • Якою ви побачили сьогодні зиму?
  • Оцініть свою роботу. На екран успіху почепіть стікер залежно від своєї роботи.
  • Ви сьогодні гарно попрацювали, дякую за урок
docx
Додано
26 березня 2020
Переглядів
1833
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку