Тема: З чого складається Земля.
Формування предметних компетентностей : Знайомиться та пояснює методи дослідження Землі,пояснює будову та склад Землі, аналізує взаємозв’язок між оболонками Землі.
Формування ключових компотентностей саморозвитку й самоосвіти - створення проблемних ситуацій, уміння розв’язувати завдання; інформаційної - відпрацювання вмінь робити висновки й узагальнення; соціально – трудової - вміння, спираючись на отримані знання, самостійно працювати, розвивати гнучкість отриманих знань; комунікативної - вміння працювати в групі Тип уроку: формування компетентностей Методи та прийоми: a) інформаційно – рецептивний: словесний, наочний ( демонстрація роздаткового матеріалу), розповідь, бесіда, інструктаж;
б) інтерактивні: ігри, тести, програмовані завдання;
в) пошукові: групові форми роботи, взаємопов’язані запитання;
Міжпредметні зв’язки: історія, біологія, географія, хімія, фізика.
Форми організації навчальної діяльності: фронтальна, індивідуальна, парна.
Наскрізні змістові лінії
Екологічна безпека та сталий розвиток ( орієнтує на усвідомлення необхідності збереження навколишнього середовища)
Здоров'я і безпека ( сприяє усвідомленню значення матеріалу для зміцнення здоров’я )
Підприємливість і фінансова грамотність ( сприяє забезпеченню кращого розуміння молодими українцями практичних аспектів фінансових питань)
Обладнання: атлас, підручник, таблиці, презентаці, зошити
Епіграф: Якщо людина має можливість міркувати і може споглядати Сонце ,Місяць і зірки, і насолоджуватися дарами Землі – вона не самотня і не безпорадна ( Епіктет)
Хід уроку
Я дарую вам усмішку, гарний настрій, тепле слово і бажаю вам успіху на уроці. А що має в собі слово УСПІХ ? ( уміння вчитися, працювати; співпраця; подолання труднощів; інтерес до знань; хороший настрій)
2.Актуалізація опорних знань, повідомлення теми., мети уроку
Вправа « Мікрофон»
1. У чому суть гіпотези О. Шмідта про виникнення Землі?
2. Розкажи, як І. Кант пояснював утворення небесних тіл.
3. Які існують сучасні уявлення про походження планет?
4. Як ти вважаєш, чому тільки в 18 ст. з’явилися перші наукові уявлення про виникнення Землі?
5. Розповідь учнів про одного з учених (за вибором), які пояснювали походження
3.Вивчення нового матеріалу.
1.Розповідь ( презентація) Як вчені досліджують будову Землі
2. Робота з підручником:
1 ) проаналізувати діаграму « Найглибших свердловин світу» - ст. 72
2) Знайти відповідь на запитання : Хто такі геологи ?
3. Розповідь ( презентація ): внутрішня будова Землі
4. Робота з таблицею :
Внутрішні шари З Землі |
В Характеристика внутрішніх шарів Землі |
||
|
Товщина |
Агрегатний стан |
температура |
Внутрішнє ядро |
|
|
|
Зовнішнє ядро |
|
|
|
Мантія |
|
|
|
Земна кора |
|
|
|
5. Робота з підручником : ст.. 73 – 74. Опрацювати та назвати оболонки Землі; пояснити їх взаємозв’язок.
6. Робота в зошиті: створи схему « Зовнішня будова Землі» ( представлення своїх робіт)
4. Узагальнення і систематизація знань: Прийом « Головні слова» Завдання: Назвіть по п’ять ключових слів, що пояснюють розглянуті на уроці поняття.
Продовж речення:
Сьогодні я дізнався/-лася...,
Було складно...,
Я зрозумів/-ла, що...,
Я навчився/-лася...,
Було цікаво дізнатися, що...,
Мене здивувало...,
Мені захотілося....
Свою роботу на уроці оцінюю …
5. Домашнє завдання : п.20 запитання 1 – 2 на ст.. 74. Зроби з пластиліну або паперу модель внутрішньої будови Землі
Придумай по темі уроку запитання для однокласників та одно-
класниць, які б розпочиналися зі слів: Як ти розумієш…, Порівняй…, Чому важливо…