Пропоную пригадати та записати правила нашого уроку!Коли я хочу висловити свою думку, я підіймаю руку. Я поважаю всіх присутніх, їх думки та ідеї. Я уважний, стараний та активний. Я можу помилятися, це нормально. Я дотримаюся правил гігієни при роююі
Номер слайду 3
Давайте обговоримо. Поміркуй і скажи: чому із засніженої гірки можна з’їхати на санчатах, а з асфальтованої — ні?
Номер слайду 4
Всі тіла взаємодіють між собою. У природі одні тіла діють на інші. Вітер змушує рухатися опале листя, гірський потік рухається сам і рухає камінці, що вистилають його дно.
Номер слайду 5
Всьому виною сила!Силою називають величину, що характеризує вплив одного тіла на інше. Ведмідь має більшу масу порівняно з метеликом, тому він з більшою силою тисне на гамак, і він глибше провисає.
Номер слайду 6
Як може впливати сила?Змінюється форма. Впливає на рух
Номер слайду 7
Сила тяжіння. Якщо випустити з рук або підкинути догори будь-якийпредмет, він впаде на землю. Таке явище зумовлене тим, що на всі тіла на нашій планеті діє сила тяжіння Землі. Щоб подолати тяжіння Землі, потрібно розігнати тіло до швидкості 29 000 км/год.
Номер слайду 8
Сила тертя. Тіла мають різні поверхні. Наприклад, поверхня льоду більш гладенька, ніж піщаного берега, що складається з великої кількості піщинок. Якщо йдеш по піску, окремі піщинки й підошва взуття взаємодіють з достатньою силою. Під час руху по льоду є небезпека послизнутися, бо сила взаємодії підошви взуття з гладенькою поверхнею менша. Розглянуті приклади доводять, що під час руху тіл між їхніми поверхнями діє сила тертя.
Номер слайду 9
Як ми можемо вплинути на силу тертя? Збільшують силу тертя нерівності на поверхні тіла. Для зменшення сили тертя використовують мастильні матеріали. Під час взаємодії колеса з дорогою поверхня взаємодії невелика, що теж зменшує тертя. Між колесами автомобіля і покриттям на сухій трасі сила тертя більша, ніж на мокрій. Ось чому автомобілі по сухій трасі безпечніше їдуть з більшою швидкістю, ніж по мокрій.
Номер слайду 10
Номер слайду 11
Номер слайду 12
На цьому все! Я дуже люблю наші уроки!Домашнє завдання: читати стор. 68-69.