Розробка уроку з елементами тренінгу за концепцією НУШ
Тема: Я та мої емоції.
Мета:
- знайомство з емоціями;
Ресурси: смайли-антистрес, картки із зображенням гномів, роздатковий матеріал проективної методики «Допоможи гному», картки з портретами казкових героїв.
Тривалість: 35 хв.
Опис змісту діяльності
1. Вступ. Мотивація
Діти сідають в коло. Психолог повідомляє дітям, що сьогодні вони будуть знайомитися з різними емоціями, вчитимуться розпізнавати та демонструвати їх. Але це заняття буде незвичайним, бо на ньому вони будуть гратися, малювати, розповідати про себе та свої емоції, ділитися одне з одним своїми почуттями, допомагати і підтримувати одне одного.
2. Вправа «Оберіть емоцію»
Психолог пропонує дітям пограти з паперовою іграшкою «Смайли-антистрес» (фото 1) та обрати ту емоцію, яка притаманна дитині зараз.
Фото 1. Іграшка «Смайли-антистрес».
3. Правила роботи
Психолог нагадує, що на занятті ми будемо дотримуватися певних правил (плакат «Наші правила»). Вони дуже прості, але обов’язкові для всіх:
- Уважно слухати.
- Виконувати вказівки ведучого.
- Не перебивати.
- Не кричати.
- Допомагати одне одному.
Запитати у дітей чи згодні вони з такими правилами? Чи хотіли б вони щось додати?
4. Вправа «Гноми на прогулянці».
Психолог пропонує дітям послухати вірш та викладає поступово на дошку зображення гномів з різними емоціями (мал.1, фото 2).
Сім гномів до лісу пішли,
Галявину квітів знайшли.
промовив старший. Та заздрість
й відраза спіткала одного з братів,
він носиком гидко повів:
Розгнівався третій брат:
Ти, братику, озирнися.
Красою насолодися!
Печально зітхнув четвертий:
Не всі уміють радіти
І кожну миттєвість цінити.
Здивовано п’ятий завмер:
А шостий із жахом присів,
Плечі свої обхопив,
І тихо-тихо завив,
Наче його хто вкусив.
Лиш сьомий свій мав інтерес –
Зібрав гербарій увесь: Мал. 1. Гноми з різними емоціями.
Ромашка, чабрець та шавлія…
Духмяних трав ціла гвардія.
А взимку сім гномів пили
Цілющі трав’яні чаї
Від жаху, печалі та гніву
І весело гомоніли.
Фото 2. Чаювання гномів.
Психолог пропонує дітям розмальовку «Гном без обличчя» (мал. 2). Діти можуть домалювати будь-яке обличчя (на вибір) гному і розфарбувати його.
Мал. 2. Розмальовка «Гном без обличчя».
5. Настільна гра «Гноми збирають скарби» (фото 3).
Дітям пропонується обрати собі гнома-фішку за кольором (додаток 1). Поле для гри (додаток 2) має зупинки червоного кольору, на яких можна знайти «скарби», та зупинки, які переводять гравця вперед чи назад. Хто дістанеться до фінішу з найбільшою кількістю скарбів, той – переможець.
Фото 3. Гноми-фішки.
6. Проективна методика «Допоможи гному».
Інструкція: На цьому малюнку (мал. 3) зображений сумний гном. Йому, вочевидь, чогось не вистачає для щастя, але чого? Намалюйте поряд із гномом все те, що могло б, на вашу думку, покращити його настрій. Малюйте все, чого вам захочеться.
Мал. 3. Сумний гном.
7. Прощання
Всі діти стають у коло, тримаючись за руки.
Психолог пропонує дітям назвати ті емоції, які вони запам’ятали та показати їх за допомогою міміки всім разом.
Потім, промовляючи по складах «До побачення», роблять коло ширше й у кінці розмикають руки.
Авторка: Гуревич Кароліна Володимирівна – практичний психолог Михайлівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів Олександрівської селищної ради.
Додаток 1.
Гноми для гри