Урок з елементами арт-терапії "Мої суперсили"

Про матеріал
Урок з елементами арт-терапії "Мої суперсили" є першим із циклу уроків по розвитку життєлюбства. Він покликаний розвивати в дітях позитивне світосприйняття, навички стресостійкості, навики пошуку та опори на власні внутрішні ресурси.
Перегляд файлу

Урок з елементами арт-терапії «Мої суперсили» у 4 класі.

(розвиток життєлюбства, профілактика суїцидальної поведінки)

 

Вітаю вас, діти!

«Сьогодні ми з вами вирушимо в невелику подорож-експедицію до самих себе

Пригадайте героїв, кумирів, людей із буденного життя, на кого хотілося б рівнятися і бути схожими».

Обираю із учнів помічника. Можна взяти учня, який часто перебуває в тіні, ніяковіє, потребує підтримки чи уваги. Він стає посеред класу, і ми моделюємо умовно людину-еталон, на яку хотілося б бути схожими, хто викликає захват і захоплення. Діти називають своїх «кумирів». Ініціюю їхню уяву і фантазію, серед кого можна обирати своїх супер-героїв. Це батьки, родичі, сусіди, друзі, вчителі, класний керівник, герої казок, фільмів, мультфільмів, аніме, відомі люди, наші співвітчизники… Діти пояснюють, чому саме їхній вибір такий.

У ході розмови відзначаю, що часто одні й ті самі риси можуть мати і позитивну і негативну трактовку. Наприклад, «негативна» упертість при певних умовах може стати «позитивною» і бажаною наполегливістю.

Далі з учня-помічника знімаю роль «ідеальної» людини.

Подумайте, які риси і якості притаманні цим людям і героям? Назвіть, за що конкретно ви особливо цінуєте чи виділяєте цього персонажа чи людину? Названі у процесі мозкового штурму дітьми риси записуємо у стовпчик на дошці.

«А тепер пропоную вам скласти карту власних сильних рис характеру і якостей, якими можна пишатися уже сьогодні».

Пропоную дітям на аркушах паперу А4 зробити невелику арт-терапевтичну вправу.

«Обведіть вашу долоню олівцем чи ручкою. Назвіть малюнок вашим іменем – тією формою, яку вам чути особливо приємно. Можливо, мама вас так ласкаво називає чи тато, чи бабуся. У кожному з п’яти пальчиків впишіть ті сильні і хороші ваші риси і якості, які ви вже маєте. Можливо, мама чи тато вас за це хвалять, чи вчителі, чи друзі за це вас цінують. Або ви самі бачите і знаєте це про себе.

Дітям, яким складно пригадати сильні і хороші свої якості пропоную взяти «підтримку від однокласників». Діти називають хороші риси однокласнику – що хороше вони знають про друга чи однокласника. Запрошую дітей переглянути і обрати риси із уже існуючого «меню», яке ми записали на дошці.

«Насправді, таких долоньок може бути не одна, а кілька. Разом із вашим зростанням і розвитком, збільшується кількість ваших хороших рис»

Пропоную дітям розмалювати і прикрасити долоньку.

«Нехай це буде карта вашої унікальної особистості. Така ж, як карта України, чи карта нашої області».

Далі роздаю дітям маленькі контейнери із більш-менш однаковими кульками різних кольорів повітряного пластиліну.

«У вашому контейнері є 5 різних кольорів повітряного пластиліну. Оберіть будь ласка яка ваша сильна риса чи якість якому кольору відповідає найбільше. Покладіть кульку навпроти обраного пальчика із записаною якістю.

А зараз згадайте про казки, міфи, легенди про супергероїв. Багато з них мали якісь суперздібності чи суперпредмети. Наприклад, здатність подорожувати у часі, телепортації, жива чи мертва вода, перетворення на тварин… Подумайте, яку б суперздібність хотілося б мати вам? Чому»

Діти розповідають, які суперздібності хотіли б мати, і чому.

Таке завдання можна використати для первісної діагностики, які психологічні потреби особливо актуальні зараз для дитини.

«А тепер, діти, із запропонованих вам кольорів повітряного пластиліну пропоную вам зліпити талісман цієї суперсили. Він може бути у формі медальйону, кулі чи іншої будь-якої форми. Можна за допомогою стеку зробити отвір і продіти, кооли ваш виріб підсохне, ниточку чи тоненьку стрічечку, іновити як медальйон чи повісити згодом на видному місці. Пам’ятайте, що ваша суперсила зроблена із ваших реальних і вже існуючих якостей і рис характеру».

Діти ліплять чарівний ресурсний талісман суперсили. Розповідають, що вони зробили.

 

Наталія Копитіна, соціальний педагог Черкаської гімназії №9 ім. О.М. Луценка ЧМР

1

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
15 грудня 2022
Переглядів
1870
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку