Конспект уроку з етики для учнів 5 класу
Тема: Що означає бути громадянином своєї держави.
Мета:
Очікувані результати:
Обладнання: підручник, робочий зошит, дошка та крейда, ватмани, кольорові фломастери
Тип уроку: засвоєння нових знань
Хід уроку:
І – ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Привітання, вчитель відмічає відсутніх учнів.
ІІ – АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Перевірка домашнього завдання
Гра «Оплески»
(Умови гри: якщо твердження зачитане вчителем вірне, діти сидять мовчки, якщо помилкове – аплодують, пояснюють чому саме не вірно)
ІІ – МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Увага! Конверт! У ньому є кілька цікавих речей, які допоможуть нам дізнатися тему сьогоднішнього уроку. Ваше завдання – назвати, о саме сховано в конверті. Готові? Тоді починаємо?
Оголошення теми.
ІІІ – ВИКЛАД НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
Вправа «Хто я?»
Отже, ми визнаємо себе як члени різних суспільних груп. Поміркуйте, як із груп, до яких ви належите зараз, змінюються з часом, а які ні.
Дійсно, протягом життя ми залишаємося людьми, членами нашої сім’ї, мешканцями країни.
Вправа «Незакінчене речення»
Громадянин – це той, хто….
(учні висловлюють власні думки)
Отже, перевіримо наскільки вірними є ваші думки. Далі будемо працювати з підручником, тож відкриваємо книжки на сторінці 135-136 та читаємо текст підручника методом «ланцюжок», будьте уважні.
Питання до тексту:
Запис у зошит визначення
Громадянин – людина, яка належить до постійного населення держави, користується її правами й виконує обов’язки.
Вправа «Мозковий штурм»
Питання для вправи: Якими ж якостями наділений громадянин? Які риси справжнього громадянина?
Справжній громадянин наділений не тільки громадянськими якостями, але й громадянськими почуттями, а ще забов’язаний виконувати свій громадянський обов’язок. Ви ще зовсім маленькі, учні 5 класу, але є громадянами нашої держави України, як ви у своєму віці можете виявити свої громадянські якості, почуття? Що ви можете зробити корисного для держави вже зараз? Переходимо до наступної вправи.
Робота в групах
Учні в групах по 2 парти, на ватманах записують результати своєї роботи. Після чого відбувається обговорення найцікавіших рішень. Вчитель слідкує аби запропоновані варіанти відповідей не повторювалися.
V – УЗАГАЛЬНЕННЯ ОТРИМНИХ ЗНАНЬ
Отже, не обов’язково бути дорослим щоб проявити свої громадянські якості, можете бути корисними державі вже сьогодні.
Вправа «3 речення»
Учні мають трьома реченнями висловити свою думку щодо сьогоднішнього року. Речення мають починатися словами: Я зрозумів….Мені сподобалося….Я запам’ятав….Мені зрозуміло….Я хотів би дізнатися….
VІ – ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Виконати завдання №1. На с.144