14 липня о 18:00Вебінар: Школа без дискримінації: таємниці гендерного виховання

Урок з етики для учнів 5 класу "Що означає бути громадянином своєї держави"

Про матеріал
Для роботи вчителю етики загальнооосвітнього закладу. У розробці наведені різні форми роботи, які активізують діяльність учнів.
Перегляд файлу

Конспект уроку з етики для учнів 5 класу

Тема: Що означає бути громадянином своєї держави.

Мета:

  • розкрити зміст поняття «громадянин»;
  • пояснити, що означає бути громадянином і відчувати приналежність до держави, розвивати вміння висловлювати власну думку, робити власні висновки;
  • виховувати почуття патріотизм, приналежності до держави.

Очікувані результати:

  • Учні зможуть пояснити поняття «громадянин»;
  • Оцінювати власні висновки та інших з погляду їх суспільної значимості;
  • Висловлювати свої думки щодо ставлення громадян до своєї Батьківщини;

Обладнання: підручник, робочий зошит, дошка та крейда, ватмани, кольорові фломастери

Тип уроку: засвоєння нових знань

Хід уроку:

І – ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання, вчитель відмічає відсутніх учнів.

ІІ – АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Перевірка домашнього завдання

Гра «Оплески»

(Умови гри: якщо твердження зачитане вчителем вірне, діти сидять мовчки, якщо помилкове – аплодують, пояснюють чому саме не вірно)

  1. Етикет – це сукупність правил поведінки в різних ситуаціях (+)
  2. Збірник правил етикету називають Етикетний кодекс (+)
  3. Етикет виник близько 1564 року (-)
  4. Прикрашати ялинку на Новий рік – це церемонія (-)
  5. Перш ніж виник етикет з’явилися прості правила спілкування (+)
  6. Манери – це зовнішній вияв поведінки людини (+)

ІІ – МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Увага! Конверт! У ньому є кілька цікавих речей, які допоможуть нам дізнатися тему сьогоднішнього уроку. Ваше завдання – назвати, о саме сховано в конверті. Готові? Тоді починаємо?

  1. Перші два предмети завжди пов’язують один з одним, вони надзвичайно цінуються кожною державою світу. Побачивши їх, можна одразу назвати країну. Що це? (Прапор та герб)
  2. Ця ріс є цінною, і може багато розповісти про людину, яка є її власником та підтверджує належність людини до певної держави? (Паспорт)

Оголошення теми.

 ІІІ – ВИКЛАД НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

Вправа «Хто я?»

Отже, ми визнаємо себе як члени різних суспільних груп. Поміркуйте, як із груп, до яких ви належите зараз, змінюються з часом, а які ні.

Дійсно, протягом життя ми залишаємося людьми, членами нашої сім’ї, мешканцями країни.

Вправа «Незакінчене речення»

Громадянин – це той, хто….

(учні висловлюють власні думки)

Отже, перевіримо наскільки вірними є ваші думки. Далі будемо працювати з підручником, тож відкриваємо книжки на сторінці 135-136 та читаємо текст підручника методом «ланцюжок», будьте уважні.

Питання до тексту:

  1. Так хто такий громадянин? Чи є  у тексті відповідь на наше питання?

Запис у зошит визначення

Громадянин – людина, яка належить до постійного населення держави, користується її правами й виконує обов’язки.

 Вправа «Мозковий штурм»

Питання для вправи: Якими ж якостями наділений громадянин? Які риси справжнього громадянина?

Справжній громадянин наділений не тільки громадянськими якостями, але й громадянськими почуттями, а ще забов’язаний виконувати свій громадянський обов’язок. Ви ще зовсім маленькі, учні 5 класу, але є громадянами нашої держави України, як ви у своєму віці можете виявити свої громадянські якості, почуття? Що ви можете зробити корисного для держави вже зараз? Переходимо до наступної вправи.

Робота в групах

Учні в групах по 2 парти, на ватманах записують результати своєї роботи. Після чого відбувається обговорення найцікавіших рішень. Вчитель слідкує аби запропоновані варіанти відповідей не повторювалися.

 V – УЗАГАЛЬНЕННЯ ОТРИМНИХ ЗНАНЬ

Отже, не обов’язково бути дорослим щоб проявити свої громадянські якості, можете бути корисними державі вже сьогодні.

Вправа «3 речення»

Учні мають трьома реченнями висловити свою думку щодо сьогоднішнього року. Речення мають починатися словами: Я зрозумів….Мені сподобалося….Я запам’ятав….Мені зрозуміло….Я хотів би дізнатися….

VІ – ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Виконати завдання №1. На с.144

 

docx
Пов’язані теми
Етика, Розробки уроків
Додано
19 березня
Переглядів
160
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку