Урок з фізичної культури "Урок-змагання. Загальна фізична підготовка учнів та зв’язок з предметом «Я досліджую світ».

Про матеріал
План-конспект уроку з фізичної культури для учнів 4 класу. Завдання. 1.Формувати навички правильної постави під час вико- нання загальнорозвивальних вправ, навички участі та самостійного проведення ігор. 2.Розвивати рухові якості: спритність, швидкість, силу, стрибучість, витривалість. 3.Виховувати в учнів інтерес до фізичної культури і спорту як вагомих засобів зміцнення здоров’я; сприяти усвідомленню ними необхідності ведення здорового способу життя. Прищеплювати почуття колективізму, дружби, взаємодопомоги. Тип уроку: нетрадиційний, з використанням ігрового методу.
Перегляд файлу

Тема. Урок-змагання. Загальна фізична підготовка учнів та    

                                 зв’язок з предметом «Я досліджую світ».

  Завдання.

                               1.Формувати навички правильної постави під час вико-

                                   нання загальнорозвивальних вправ, навички участі та

                                   самостійного проведення ігор.

                                2.Розвивати рухові якості: спритність, швидкість, силу,

                                   стрибучість, витривалість.

     3.Виховувати в учнів інтерес до фізичної культури і

                                    спорту як вагомих засобів зміцнення здоров’я; сприяти

                                    усвідомленню ними необхідності ведення здорового

                                   способу життя. Прищеплювати почуття колективізму,

                                   дружби, взаємодопомоги.

 Тип уроку: нетрадиційний, з використанням ігрового методу.

 Місце проведення: спортивний зал.

 Інвентар: обручі, кеглі, гімнастичні лави, гімнастична стінка,

                            іграшки різних звірів.

№з/п

          Зміст уроку 

Дозування

Організаційно-методичні

             вказівки

   І

   1.

 

 

 

 

 

 

    2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    5.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    6.

 

 

 

 

    7.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    8.   

 

 

 

 

Підготовча частина

Шикування в шеренгу.

 

 

 

 

 

 

Привітання.

—Доброго ранку! Доброго дня!

Хай плещуть долоньки,

Тупають ніжки,

Працюють голівки

І сяють усмішки.

Доброго ранку, доброго дня!

Бажаєте ви, бажаю вам я!

Вправа «Комплімент». 

—Пошлемо один одному усмішки і передамо тепло своїх сердець, щоб відчувати плече товариша протягом уроку.

—За виразом ваших облич бачу, що у вас усе гаразд і ваш настрій можна зобразити так. (Смайлик «задоволен-ня»).Я сподіваюся, що гарний настрій не зали-шить вас протягом уроку.

А гарний настрій—це запорука доброго здо-

ров’я.

 

Завдання уроку.

—Любі діти! Сьогодні ми проведемо наш урок у формі гри-подорожі.А ще позмагаємося у силі, спритності, винахідли-вості, кмітливості й прос-то відпочинемо.Адже рух—це здоров’я.

—Як ви гадаєте, що треба робити,щоб бути здоро-вими?

(Дотримуватись режиму дня; робити ранкову гімнастику;виконувати фізкультхвилинки під час уроків; бути активними на уроках з фізичної куль-тури;займатися у спор-тивних секціях;брати участь у рухливих іграх; перебуваючи на свіжому повітрі, більше рухати-ся).

Вірші про спорт та здоров’ я.(Див. додаток1)

— Отже, як я вже вам сказала, наш урок незви-чайний.Ми з вами поман-друємо на один із матери-ків.А скільки є матери-ків?

—Ми помандруємо на материк, який з усіх сторін омивається океа-

нами і їх морями. 

—Так, це Африка.А саме ми помандруємо в Джун-глі.   

До залу входить лікар Айболить.У руках у нього великий бутафорний термометр і аптечка.

(Див.додаток 2).

Організуючі вправи.

—Щоб орієнтуватися на місцевості, нам треба повторити повороти на місці.

Різновиди ходьби.

—Мандрувати ми будемо пішки і летіти літаком.

-рух стройовим кроком;

-ходьба на носках, п’ят-ках;

-ходьба на зовнішній та внутрішній частинах сту-пні.

Різновиди бігу:

-біг з високим підніман-ням стегна;

-біг високо закидаючи гомілку;

-біг ножничками;

-біг, який імітує рух літака.

—Ось кущі стоять бли-зенько—треба всім іти низенько.

—Колючки високі стали-

ніжки ми попідмімали.

—І побігли залюбки всі веселі малюки.

-рух стройовим кроком.

Вправа на відновлення дихання.(Див.додаток 3).

Комплекс загальнороз-виваючих вправ. 

—Ось ми опинилися на галявині, на стежині до місця змагань.Давайте розім’ємо наші шиї, руки, тулуб, ноги.

В казковому лісі розмин-

ка—настала фізична хви-линка.

Вправи фізичні почати пора.Нумо усі дзвінко скажемо: «Фізкульт!»

Діти: «Ура!»

1)Звірі в лісі проживають

І роботу також мають.

Тож виходять на полянку

І зарядку роблять зранку.

Ноги нарізно, руки на пояс

Голову вниз опустили,

Потім назад нахилили,

Наліво поклали, потім направо

Й почали все спочатку. 

Раз, два, три—почали.

2)В.п.—о.с.

Руки за голову ставимо сміло

І повертаємось вправо і вліво.

Двічі наліво і двічі направо,

Зробимо чітко, діти, цю вправу.

Двічі наліво і двічі напра-во,

Будемо мати гарну поставу.

3)В.п.—о.с.

В наступній вправі для дітей

руки ставим до плечей.

Руки вгору почергово,

вправу зробимо чудово.

4)Ноги нарізно, руки на пояс

Раз, два, три—наступну вправу почали:

нахил вправо, нахил вліво,

вгору, вниз подивись.

5)В.п.—ноги на ширені плечей.

Тепер на поясі руки тримати.

Будем вставати та присі-дати:

встати—присісти, встати—присісти, 

як перед грою всі футбо-лісти.

6)Руки на пояс ставимо всі й будем стрибати, немов горобці.

Раз, два, три—почали.  

     17 хв

      1 хв

 

 

 

 

 

 

      30 с

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      30 с

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      2 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      3 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       1 хв

 

 

 

 

       1 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

       1 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       7 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      8-9

     разів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      8-9

     разів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      8-9

     разів

 

 

 

 

      8-9

     разів

 

 

 

 

 

      8-9

     разів

 

 

 

 

 

 

 

 

     8-9

    разів

 

 

Перед початком уроку учні під музику чітким кроком направляються до місця шикування.

 

 

 

 

Діти вітаються з гостями:

-«Доброго дня!»  

 

 

 

 

 

 

 

Робота в парах.

 

Діти повертаються один до одного, посміхаються.

 

 

На інтерактивній дошці смайлики «задоволення».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розповісти, отримати зворотну інформацію.

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповіді дітей.

На дошці слайди.

 

 

 

 

Діти розказують вірші .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

За допомогою мікрофона діти перелічують материки.

На дошці слайд материка.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Стежити за чіткістю виконання.

 

 

Сконцентрувати увагу на техніці виконання та на поставі учнів.

 

Стежити за поставою—руки на поясі, руки за головою, руки за спиною.

 

 

Біг в середньому темпі.

Стежити за правильним диханням.

 

Руки на поясі.

Руки в сторони.

 

Руки на колінах,

Спина пряма.

 

Спина пряма; руки на поясі, носок зігнутої в коліні ноги, натягнутий.

 

 

При ходьбі в колоні по одному.

 

Фронтальний метод організації діяльності.

 

 

Середній темп виконання.

 

 

 

 

Розподіл дітей на дев’ ять, шість, три, на місці.

 

 

 

Вправи виконувати під лічбу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Стежити за правильним виконанням вправ та за поставою.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зберігати струнку поставу і чітке положення рук.

 

 

 

 

Середній темп виконання.

 

 

 

 

 

 

Дихати вільно.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Стрибати на двох ногах.

   ІІ

    1.

 

 

 

 

 

     2.

 

     3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    4. 

 

Основна частина

Поділ на команди

—А тепер порозважай-мося,

В різних іграх позмагай-мося.

І покажіть, хто що може. 

Вибір журі.

 

Естафети.

1.Біг на трьох «ногах»-естафета.

Учасники шикуються в колону по двоє.Учасни-кам, які стоять в парі, зав’ язують дві ноги.За сигна-ломпара учасників руха-ється на трьох ногах до-вільним способом до іграшок і назад, переда-ючи естафету іншій парі.

2.Естафета «Пролізь через обруч».

Перед учасником на під-лозі обруч.За сигнало

треба добігти до обруча,

пролізти через нього і покласти його на позна-чене місце. 

3.Естафета «Оббери

ріп’ ячки».

Перед командами два обручі з 5 прищепками.

Одні діти начеплюють прищепки, інші-знімають

4.Естафета «Передача

м’яча між ногами». 

Стоячи на місці, гравці передають м’яч між нога-ми.Останній гравець біжить з м’ячем наперед.

5.Конкурс капітанів.

У конкурсі беруть участь тільки капітани.Вони з закритими очима збира-ють у кошики іграшки звірів.

6.Естафета «Переправа через болото».

Команди перестрибуючи з обруча в обруч, дола-ють відстань.Оббігають позначене місце і повер-таються назад.

Слово надається журі.

—Поки журі готується підвести підсумки зма-гань ми заспіваємо веселу спортивну пісеньку.   

      20 хв

      1 хв

 

 

 

 

 

      30 с

 

      15 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      30 с

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       3 хв

 

 

За командою діти розраховуються на перший-другий.

Команди займають місце для змагань.

Журі займає спеціально відведене місце за столом.

 

Робота в парах.

Діти оббігають іграшки і повертаються назад.

 

 

 

 

 

 

 

 

Слідкувати за правильним виконанням.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Журі підрахує кількість зібраних іграшок.

 

 

 

 

До обручів діти стрибають на одній нозі.

 

 

 

 

 

 

Пісня виконується під музику і з рухами.

   ІІІ

     1.

     2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    3.

Підсумкова частина

Шикування в шеренгу.

Повернення додому і смуга перешкод.

1.Рівновага. Ходьба по містку (лавці) внизу кро-кодил.

2.Пролізти через обручі (дерева, кущі).

3.Перелізти по гімнастич-ній стінці (внизу звірі).

4.Пролізти на животі по лавці.

5.Зірвати банан на «Банановому» острові.

6.Пройти болото (по

обручах).

7.Пройти по вузенькій стежинці (з скакалок).

Підведення підсумків уроку.

—Живіть щасливо і

                   багато

Любов до спорту

                  бережіть,

Хай кожен день ваш буде

                  святом

Життям упевнено ідіть.

  На цьому наш урок закінчений, бажаю вам зростати міцними і здоро-вими, дружити з фізкуль-турою і спортом.

      3 хв

 

      2 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       1 хв

 

 

 

 

 

 

                                     


Додатковий матеріал до уроку

                Додаток 1

          Вірші про спорт і здоров’ я

Всім відомо: це чудово,

 Коли кожен з нас здоровий.

 Тільки треба знати, як здоровим стати.

 Лиш один рецепт на світі

 Всім-усім підходить дітям:

 Коли спорт полюбим—

 Сильним, спритним будем.

    Прокидаємося вранці,

Жваво робимо зарядку,

Любим спорт і фізкультуру,

Прагнем завжди до порядку.

 Всюди друзів ми знаходим,

 З ними як одна сім’я,

 Але нам без друга—спорту

 Не прожити ані дня.

    Щоб струнким ти зріс і сильним,

    Навчись обруча крутити,

    Легко, спритно і красиво

    Вправи з ним щодня робити.

 Плиг та скік! Так щодня

 Ти скачи, мов зайченя,

 Вибігай, дружок, мерщій,

 Покажи стрибок нам свій!

    О спорт, о спорт!

    Це просто клас!

    Із нами буде завжди!

    Здоров’я, юність, силу дасть

    І творчої наснаги!

         Додаток 2

 Лікар Айболить: Здрастуйте, діти!

 Діти: Здрастуйте!

 Л.А.: Здоров’я в порядку?

 Діти: Спасибі зарядці!

 Л.А.: Сьогодні вранці до мене зателефонували звірята, щоб я поспішив їх від застуди лікувати. Але, проходячи біля вашої школи, почув, що діти збираються у подорож. Зрадів я цій події і прийшов спершу до вас, щоб всіх оглянути і переконатись, що ви здорові і до випробувань готові.

 Діти: Всі здорові і до змагань готові!

 Л.А.: Зараз перевірю. А скажіть-но мені, будь ласка, чи дізналися ви на уроках фізкультури, що є показником фізичного здоров’я людини?

 Діти: Дізналися!

 Л.А.: Тож хочу послухати і переконатися, що ви добре все запам’ятали.

 Учень: Показниками фізичного здоров’я людини є: стан органів і систем людського організму, температура тіла, частота пульсу, тиск.

 Л.А.: Ну, молодці! А чи знаєте, діти, чим визначається духовне здоров’я людини?

 Учень: Знаємо! Це добре спілкування з людьми, які нас оточують.

 Л.А.: Молодці! Прошу всіх рівненько стати,

  Все, що покажу—робити:

  • Всі дихайте…
  • Не дихайте…
  • Все в порядку, спочивайте..
  • Дружно руки підіймайте…
  • Все прекрасно, опускайте…
  • Нахиліться…, розігніться…
  • Станьте прямо…, усміхніться…

А тепер зроблю ще одну процедуру—

Всім поміряю температуру.

 Лікар Айболить своїм термометром міряє дітям температуру.

 Л.А.: Чудово, оглядом я задоволений,

  Бо ніхто із дітей не хворий,

  Всі веселі та здорові,

  До змагань усі готові.

 Лікар Айболить прощається з дітьми і поспішає лікувати хворих звірят.

 

         Додаток 3.

 Вчитель: Раз, два.

 Діти: Три, чотири.

 Вчитель: Три, чотири.

 Діти: Раз, два.

 Вчитель: Хто крокує дружно в ряд?

 Діти: Гурт дівчаток і хлоп’ят.

   Ми глибоко всі вдихнули,

   на пальчиках підтягнулись.

   Дружно видихнули всі

   й нахилились до землі.

   Ще так раз і два зробили.( Повторити кілька разів вдих і видих).  

   

    

 

docx
Додано
1 березня 2021
Переглядів
294
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку