Урок фізичної культури. Модуль "Волейбол"

Про матеріал
Робочий конспект уроку. Як складова частина програми з фізичної культури у школі, волейбол є одним із засобів вирішення основних завдань фізичного виховання. Заняття волейболом укріплюють здоров’я, сприяють різносторонній фізичній підготовці, виховують почуття колективізму, загартовують волю.
Перегляд файлу

Примірний конспект. Модуль «Волейбол» (8 кл.)

 

Завдання:

1) Вдосконалювати передачі м’яча двома руками зверху та в стрибку;

2) Оцінити навички нападаючого удару;

3) Навчати взаємодії гравців передньої лінії під час атакувальних дій; 

4) Сприяти розвитку спритності, швидкості, сили, гнучкості,  координації  рухів.

 

Обладнання та інвентар: волейбольні м’ячі, волейбольна сітка, набивні м’ячі, гімнастичні мати.

 

Місце  проведення: спортивна зала.

 

Час: 45 хвилин.

 

Хід заняття

 

Части-на

Зміст

Дозува-ння

Організаційно-методичні вказівки

Підго-товча      

(13-14   хв.)

1. Шикування в одну шеренгу, 

    рапорт, привітання, 

    повідомлення завдань.

До 1 хв.

Рапортує черговий учень. Перевірити наявність та охайність спортивної форми.

2. Інструктаж з техніки безпеки 

    перед заняттям  волейболом.

До 30 с.

Заправити футболки та оглянути взуття. Не чіплятись за спортивне обладнання. Не спрямовувати м’яч в ноги гравцю, який виконує нападаючий удар.

3. Вимірювання ЧСС на початок 

    заняття.

До 30 с.

Протягом 10 с, результат помножити на 6. Перевірити готовність учнів до уроку.

4. Стройові вправи в шерензі на  

    місці.

До 30 с.

Мобілізувати увагу учнів, налаштувати їх на розв’язання поставлених завдань.

5. Різновиди ходьби:

• стройовим кроком;

• перекатом із п’ятки на носок;

• на зовнішній частині ступні;

• в напівприсіді;

• приставним кроком правим (лівим) плечем.

До 2 хв.

У колону по одному, дистанція 1,5-2 кроки, по периметру зали.

 

 

 

В стійці волейболіста

6. Різновиди бігу:

• у повільному темпі;

• у повільному темпі зі стрибками 

  у висоту  відштовхуючись однією 

  та двома   ногами;

• перехресним кроком чергуючи

  правим (лівим) боком;

До 2 хв.

 

 

 

 

По 5-6 кроків

У колону по одному, дистанція 2-3 кроки, по периметру зали.

Використати «Екран стрибучості», торкатися однією та двома руками

 

 

В стійці волейболіста.

7. Загальнорозвиваючі вправи в  

    русі:

а) В.П. – пальці в «замок» перед 

    грудьми, лікті вниз.

   1 – нахил кистей ліворуч; 2 – те     

    саме праворуч;

б) В.П. – те саме. вісімкоподібні  

    рухи кистями в 

    горизонтальному положенні;

в) В.П. – руки в сторони, пальці в 

    кулак. 1 – 4 – колові рухи 

    руками в ліктях всередину; 5 – 8 

    – те саме на зовні; 

г) В.П. – кисті в кулак до плеча, в 

    сторони. 1 – 4 – колові рухи в 

    плечових суглобах вперед; 5 – 8 

    – те саме назад; 

д) В.П. – руки вниз, пальці в 

    «замок» долонями назовні. 1 – 2 

    – пружні махи руками вгору-

    назад;

е) В.П. – ноги нарізно, руки перед 

    собою, пальці захоплені одні 

    одними  «s-подібно». 1 – крок 

    лівою, поворот тулуба вліво; 2 – 

    крок правою, поворот тулуба 

    вправо.

3-3,5хв.

 

10-12 разів

 

 

10-12 разів

 

5-6 разів

 

 

5-6 разів

 

 

5-6 разів

 

 

5-6 разів

У колону по одному, дистанція 2 кроки, по периметру зали.

По 2 нахили на кожен крок.

 

 

 

По 2 рухи на кожен крок.

 

 

З максимальною амплітудою.

 

 

 

Поступово збільшувати амплітуду рухів.

 

 

У довгому кроці випадом. Прогинатись у спині на кожен мах.

 

 

У довгому кроці. Узгоджувати рухи.

8. Загальнорозвиваючі вправи на 

    місці:

а) В.П. – ноги нарізно, стоячи 

    лицем за крок від стіни, руки

    вперед. 1 – 4 – пружинні 

    відштовхування пальцями від 

    стіни;   

б) В.П. – ноги нарізно, руки на 

    пояс. 1 – 4 – кругові рухи тазом 

    вліво; 5 – 8 – те саме вправо;

в) В.П. – ноги нарізно, руки на 

   пояс. 1 – 4 – кругові рухи  

   тулубом вліво; 5 – 8 – те саме 

   вправо;

г) В.П. – ноги нарізно, руки за   

   головою, пальці в «замок». 1 – 2 

   – нахил тулуба вправо; 3 – 4 – 

   нахил тулуба вліво;

д) В.П. – широка стійка. 1 – 

     вигнутись, правою рукою    

     вгору-назад, лівою вниз,

    торкнутись позаду лівої ноги; 2  

    – те саме, зі зміною положення 

    рук;

е) В.П. – широка стійка. 1 – 

    зігнутись, правою рукою 

    нахилитись до носка лівої ноги, 

    ліву руку відвести назад-догори; 

    2 –  те саме, зі зміною 

    положення рук;

ж) В.П. – стоячи на правій (лівій)

     нозі, ліву (праву) обхопити за 

     ступню позаду тулуба обома

     руками. Повільне потягування 

     ноги назад до відчуття 

     невеликого болю в передній 

     частині стегна, після чого ногу 

     вивільнити, злегка помахуючи;

з) В.П. –  ноги нарізно, кожен  

    охоплює  руками  плечі 

    партнерів. 1 – сісти; 2 – встати;

и) В.П. – основна стійка. 1 – 4 –

    стрибки на лівій нозі; 5 – 8 – 

    стрибки на правій нозі; 9 – 12 –

    стрибки на двох ногах.     

3-3,5хв.

 

4-5 разів

 

 

 

4-5 разів 

 

4-5 разів 

 

 

4-5 разів 

 

 

5-6 разів

 

 

 

 

5-6 разів

 

 

 

 

По 2 рази

 

 

 

 

 

 

14-18 присі-дань

2-3 рази

В одну шеренгу. Розімкнутись на відстань витягнутих рук.

Утримувати рівновагу після відштовхування.

 

 

 

З великою амплітудою.

 

 

З великою амплітудою.

 

 

 

Ноги від підлоги не відривати.

 

 

 

Прогинатись у спині.

 

 

 

 

 

Ноги в колінах не згинати.

 

 

 

 

 

Утримувати рівновагу. Відчути приємне в стегні після вивільнення ноги.

 

 

 

 

 

Тримати рівновагу. Голову тримати прямо.

 

Якнайвище.

9. Біг до ліній;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

До 2хв.

Клас розділити на групи по 4-5 чоловік. Одна група виконує, інша відпочиває.  На волейбольному майданчику, в одну шеренгу, розімкнутися на відстань витягнутих рук: від лінії подачі – вперед до лінії нападу, назад до лінії подачі;  дальше від лінії подачі – вперед до центральної лінії, назад до лінії нападу; від лінії нападу – вперед до  лінії нападу на іншій половині майданчика, назад до центральної; від центральної лінії – вперед до лінії подач, назад до ближньої лінії (нападу), торкаючись долонею підлоги за кожною лінією. У швидкому темпі. Визначити переможців кожної із груп.

10. Вимірювання ЧСС.

До 30 с.

Кожною групою після пробігання. Протягом 10 с, результат помножити на 6. У нормі близько 150 уд/хв.

Основ-на

(25-27 хв.)

1. Естафета «Передав-сідай»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 2-3 хв.

У середньому й швидкому темпі. Кожна команда формує дві колони одна проти одної на відстані 2-3 кроки. Учасники кожної команди виконують передачу двома руками зверху своєму партнеру навпроти в протилежній колоні після чого сідають. Учасник, який останнім отримав м’яча, піднімає його догори, чим сигналізує про закінчення естафети його команди. Учнів, які володіють передачею м’яча двома руками зверху менш досконало, доцільно розміщувати попереду колон.

2. Передачі двома руками зверху в 

    зустрічних колонах із

    переміщенням в кінець своєї та

    іншої колони.

4-5 хв.

По діагоналі,  на кожній частині майданчика. У повільному й середньому темпі. У стійці волейболіста.

3. Передачі двома руками в 

    стрибку:

 • в колонах ведучому;

 

 

 

 • в т рійках.

 

5-6 хв.

У середньому темпі. У стійці волейболіста.

Відстань 3 м. Ведучий, в зоні 3, спрямовує м’яч першому в колоні зверху, той в стрибку ведучому і вирушає в кінець колони.

Впоперек залу. Партнер виконує в стрибку зв’язковому, той назад, стоячи спиною до іншого партнера й повертається до нього лицем.

4. Нападаючі  удари із зон 4 та 2.

5-6 хв.

Оцінювати точність та швидкість польоту м’яча в зони майданчика: 1, 6 і 5.  Важливо, щоб передача під удар була стабільної траєкторії.

Якщо рівень підготовки виконання нападаючого удару достатньо високий, тоді можна оцінювати  його на точність після  власного підкидання м’яча.

Виділяють зони 1, 6, 5. Атака виконується із зони 3 з розбігу в один-два кроки. Зараховується результат з шести спроб. Торкання сітки, заступ за середню лінію та інші помилки зараховуються як спроби.

5. Навчальна гра із виконанням 

    завдання: взаємодія гравців

    передньої лінії під час

    атакувальних дій.

6-7 хв.

За спрощеними правилами. Прийом м’яча від  суперника в зону 3, із зони 3 в зону 4 або 2, після чого гравець з місця або в стрибку виконує нападаючий удар через сітку. Зв’язковий перебуває обличчям до нападника а також може виконувати передачу назад, стоячи спиною до нападника, чим створює труднощі гравцям протилежної команди, які блокують.

Заклю-чна

(3-4хв)

1. Ходьба в повільному темпі на 

    відновлення дихання.

До 30 с.

По периметру зали. Руки вверх – вдих, руки вниз – видих.

2. Шикування в шеренгу. Підбиття

    підсумків.

До 30 с.

Відмітити учнів, які виявили старанність і волю до перемоги під час естафет.

3. Прийом аутогенного тренування

До 2 хв.

Дітям  лягти   на   мати та закрити очі. Потім за командою вони поступово розслабляють м'язи стопи, гомілки,   стегна,  спини,   шиї, рук.   Коли настає  певне  розслаблення – налаштувати дітей на їх подальшу роботу після закінчення заняття.

4. Вимірювання ЧСС на кінець 

    заняття.

До 30 с.

Протягом 10 с, результат помножити на 6. Норма – 65-70 уд/хв.

5. Домашнє завдання.  Правила   

    особистої гігієни після            

   закінчення заняття .

До 30 с.

Пружинні  відштовхування пальцями від  стіни, стрибки з місця з діставанням однією та двома руками підвішених предметів.

 

 

docx
Додано
1 березня 2021
Переглядів
265
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку