Конспект уроку дозволяє детально розібрати поняття конденсації та пароутворення. На уроці можна продемонструвати процес кипіння за допомогою колби та спиртівки. Докладно описано та розгорнуто тему уроку.
Урок з фізики для 10 класу
Тема: Пароутворення й конденсація. Насичена й ненасичена пара. Кипіння
Мета :
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: відеозаписи процесу кипіння, дослід зі спостереженням процесу конденсації.
Хід уроку
І. Організаційний етап
Вітання з учнями, перевірка готовності учнів до уроку.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Самостійна робота . Виконання домашніх задач на дошці
ІІІ. Актуалізація опорний знань учнів та мотивація навчальної діяльності.
Запитання до учнів
Чим спричинено явище конденсації?
Як часто ви замислюєтесь над тим, у що перетвориться повітря, якщо його стиснути як газ? Явище конденсації досить цікаве за своєю унікальністю. Це зібрана в краплинки пара яка осідає на вікнах чи склі. Це найпростіше пояснення цьому явищу. Сьогодні на уроці ми навчимося давати визначення цьому явищу та явищам пароутворення.
VІ. Вивчення нового матеріалу
Пароутворення – це процес переходу речовини з рідкого стану в газоподібний.
Випаровування – це процес пароутворення, що відбувається з вільної поверхні рідини. Швидкість випаровування рідини залежить від багатьох
чинників, зокрема від виду рідини, від температури рідини та зовнішніх факторів, від площі поверхні, за наявності вітру над площиною рідини.
Конденсація – це процес перетворення газоподібної речовини в рідкий стан.
Кипіння – це процес інтенсивного випаровування , що відбувається за рахунок високої температури по всьому об’єму рідини, тобто не тільки на поверхні, а й усередині її об’єму перетворюючись в бульбашки пари, що утворюються на дні та стінках посудини.
Динамічна рівновага – це стан, у якому кількість молекул, що полишають рідину за одиницю часу, дорівнює числу молекул, які повертаються в рідину назад за той самий час.
V. Закріплення набутих знань, вмінь та навичок
Задача : Яка кількість теплоти виділяється внаслідок конденсації 250 г водної пари при температурі 100 ̊ С?
VІ. Підбиття підсумків уроку
Оголошення оцінок, обговорення проблемних питань, що виникли під час уроку.
VІІ. Домашнє завдання
____________________________________________________________________________________________________________________________________