Урок з фізкультури: " Загальнорозвивальні вправи. Ритмічна гімнастика. Елементи народного танцю. Акробатині вправи. Рухливі ігри..

Про матеріал
Фізичне виховання — важливий засіб фізичного, соціального та духовного розвитку учнівської молоді. Метою навчального предмета «Фізична культура» є формування в учнів стійкої мотивації до збереження і зміцнення свого здоров’я та ціннісних орієнтацій щодо здорового способу життя. У розробці використані цікаві вправи на поновлення дихання та розслаблення, що дають швидке м'язове розслаблення, синхронізоване з диханням. Традиційні рухи українського танцю підкреслюють молодече завзяття та дівочу красу.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

ПЛАН-КОНСПЕКТ

УРОКУ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ

для 4 класу

на тему:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Вчитель

 початкових класів

 Жуганова О. В.

 

 

 

Завдання уроку:

1) повторити комплекс вправ ритмічної гімнастики;

  1. вивчати елементи народних танців;
  2. повторити акробатичні вправи (перекати у групуванні та перекид уперед);
  3. провести рухливу гру «Упізнай сигнал».

 

Інвентар: музичний центр; записи для ритмічної гімнастики та народного танцю; сигнальні картки для рухливої гри; гімнастичні мати.

 

Частина уроку

Зміст

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

Підготовча

(14-15 хв)

1. Шикування в одну шеренгу

До 1 хв

Для шикування в шеренгу подається команда «В одну шеренгу шикуйся!»

2. Рапорт

До 30 с

Черговий здає рапорт вчителеві. Учитель приймає рапорт, робить щодо нього зауваження, оголошує оцінку черговому та дозволяє стати в шеренгу. Черговий повертається в шеренгу найкоротшим шляхом

3. Повідомлення завдань уроку

До 1 хв

Учитель вітається з класом і повідомляє про завдання та хід уроку

4. Повороти:

• праворуч;

• ліворуч;

• кругом

До 30 с

Під час поворотів стежити, щоб діти не розмахували руками та зберігали правильну поставу

5. Ходьба у чергуванні з бігом:

 імітаційна (як ходить лисичка, як стрибає зайчик);

 на носках, руки на поясі;

 на п'ятах, руки за голову;

 із різним положенням рук (угору, в сторони, до плечей);

 ритмічна з плесканням у долоні (1-2 або 3-4);

 із прискоренням та уповільненням,

 на зовнішній стороні стопи;

 з високим підніманням стегна;

 із закиданням гомілки;

 зі зміною частоти кроків

і переходом до повільного бігу

До 3 хв

Намагатися, щоб учні передавали рухи тварин.

Стежити за поставою. Зберігати дистанцію — два кроки

6. Перешикування в чотири шеренги

До 30 с

Розімкнутися на відстань витягнутих рук

7. Ритмічна гімнастика:

 

а) вихідне положення (В. П.) — основна стійка (О. С.) 1 — руки вгору, підвестись навшпиньки;

2 - В. П.;.

б) В. П. — руки на поясі. 1 — крок ліворуч, присід; 2 — те саме праворуч;

в) те саме, доповнюючи присід піднятою вгору рукою;

г) В. П. — О. С. 1 — руки в сторони, ліву ногу в сторону; 2 — В. П.; 3—4 — те саме праворуч;

д) В. П. — руки на поясі.

1 — присід ліворуч, оплеск у долоні; 2 — В. П.; 3—4 — те саме праворуч;

е) В. П. — те саме, 1 — нахил тулуба вперед, руки вперед до носків, голову притиснути до колін; 2 — В. П., ліву руку ритмічно вгору, праву — на пояс; 3—4 — те саме, змінюючи положення рук;

ж) В. П. — те саме. 1 — руки вперед; 2 — руки вгору; 3 — руки в сторони; 4 — В. П.;

и) В. П. — те саме, руки перехресно вперед, ліва вгорі. 1 — зміна положення рук; 2 — В. П.;

к) В. П. — О. С. 1 — руки вгору, ліва пряма нога назад, 2 — В. П.; 3—4 — те саме правою ногою;

л) В. П. — те саме, голова на лівому плечі. 1 — напівколові рухи до правого плеча; 2 — те саме в інший бік

9-10 хв

 

4—5 разів

 

 

 

 

3—4 рази

 

 

3—4 рази

 

 

5—6 разів

 

 

 

5—6 разів

 

 

 

 

5—6 разів

 

 

 

 

 

 

 

 

5—6 разів

 

 

 

8—10 разів

 

 

 

 

5—6 разів

 

 

 

5—6 разів

 

Фронтально одночасно в музичному супроводі.

Супроводжувати поглядом рухи руками.

 

 

 

Спину тримати рівно, стежити за поставою.

 

Відтягувати носок, рука пряма.

 

 

Голову повертати у відповідному напрямку.

 

 

Утримувати рівновагу, звернути увагу на одночасність оплесків.

 

 

 

Стежити за поставою.

 

 

 

 

 

 

 

 

Руки в ліктях не згинати.

 

 

 

Руки та ноги не згинати.

 

 

 

 

Із великою амплітудою

 

 

8. Ходьба по колу з перешикуван ням в одну шеренгу

До 1 хв

У повільному темпі

Основна

(24-25 хв)

1. — У якій країні ми живемо?

— Як називається наш народ?

— Які ви знаєте українські народні танці? (Гопак, полька)

— У яких національних костюмах їх виконують? (Дівчатка: віночок зі стрічками, вишита сорочка, крайка, плахта, намисто; хлопці: шаровари, вишита сорочка, крайка)

1-2 хв

Традиційні рухи українського танцю підкреслюють молодече завзяття та дівочу красу.

Танець «Київська полька» побудований на нескладних рухах (доріжка, бігунець, вірьовочка, голубець із притупом, припадання)

2. «Бігунець»:

  •       демонстрація;
  •       виконання без музичного супроводу з підрахунком на місці;
  •       у музичному супроводі, утворивши два кола

 

4-5 хв

На «1» — широкий стрімкий крок правою ногою вперед, опускаючись на всю ступню, коліно дещо зігнути. Ліву ногу, ненапружену в коліні, винести вперед, невисоко піднявши над підлогою. На «і» — невеликий стрімкий крок лівою ногою вперед на низькі півпальці. На «2» — невеликий стрімкий крок, правою ногою вперед на низькі півпальці, ліву ногу ривком підняти невисоко вперед, коліна ненапружені, підйом витягнутий; носок винести вперед у напрямку руху. На «і» — широкий стрімкий крок лівою ногою

3. «Вірьовочка»:

  •       демонстрація;
  •       виконання без музичного супроводу з підрахунком на місці;
  •       у музичному супроводі, утворивши два кола

4-5 хв

В. П. — права нога попереду. Ледве помітним підскоком ковзнути вперед на низьких півпальцях лівої ноги, коліно ненапружене. Праву ногу, зігнуту в коліні, підняти попереду лівої та перевести назад за ліву ногу; коліно спрямоване вбік, підйом витягнутий, але ненапружений. На «1» — праву ногу опустити на низькі півпальці позаду лівої в третю позицію, коліно ненапружене. На «і» — ледве помітним підскоком ковзнути вперед на правій нозі, ліву ногу підняти попереду та перенести назад за праву ногу.

На «2» — опустити ліву ногу на низькі півпальці позаду правої ноги, як на «1». На «і» — повторити відповідний рух

4. Акробатика

(групування, перекат, перекид уперед)

— Чи знаєте ви українськуну казку «Колобок»?

— Якої форми Колобок? (Кулеподібної)

— Чому він котиться? (Тому що круглий)

7-8 хв

Для виконання групування слід сісти, зігнувши ноги в колінах, ступні злегка розставити, руками охопити ззовні верхні частини гомілок і міцно притиснути ноги до грудей, коліна нарізно, нахилена голова між колінами. Під час групування підборіддя міцно притискати до грудей, руками охоплювати зігнуті в колінах ноги. Перекатами називаються акробатичні вправи, в яких відбувається почергове торкання підлоги окремими частинами тіла без перекидів через голову.

Вони можуть виконуватися назад, у сторону. Перекат у сторону із упору стоячи на колінах у групуванні.

Перекидами називаються вправи, в яких відбувається перевертання через голову навколо осі впоперек із наступним торканням підлоги окремими частинами тіла. Для виконання перекиду вперед набути упору присівши, поставити руки вперед, перенести центр тяжіння на руки і, згинаючи їх, відштовхнутися ногами, щільно згрупуватися, перевернутися через голову до положення групування сидячи

5. Рухлива гра «Упізнай сигнал

3-4 хв

Учитель демонструє кружечки з різних кольорів, на які учні повинні відповідати певним рухом: «червоний» — стояти, «зелений» — крокувати на місці, «жовтий» — набути положення групування

Заключна

(3-5 хв)

1. Вправи на поновлення дихання та розслаблення

 — Заплющте очі, розслабтеся.

Ваше серце працює рівно, воно відпочиває, набирається сил. Грудна клітка широка, велика. Вам легко дихати. Упродовж усього дня ви будете добрими, терплячими, усіх любитимете. Умійте відчувати поряд із собою іншу людину. Умійте відгадувати думки людини, бачити в її очах духовний світ, радість, біду, нещастя.

Мені легко.

Мені спокійно.

Мені приємно.

Заспокоївся — я.

Оздоровився — я.

Почуваюся добре — я.

Посміхаюся — я!

Дуже приємно жити на білому світі!

2-3 хв

Стежити за рівним спокійним диханням

 

2. Підбиття підсумків уроку

До 1 хв

Мотивувати оцінки

 

4.Організоване залишення зали

До 30 с

У колону по одному

 

doc
Додано
1 червня 2022
Переглядів
1044
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку