Тема: КВН « Північна Америка»
Очікувані результати:
- закріпити, узагальнити й систематизувати знання про географічне положення, дослідження, клімат, рельєф, природні зони, населення та держави Північної Америки;
- використовувати набуті знання та вміння з географії в нових умовах;
- розвивати кмітливість, логічне мислення, пам’ять;
- виховувати цікавість до предмета, відповідальність за доручену справу, бажання перемоги.
Тип навчального модуля: творчо-узагальнюючий.
Прийоми педагогічної техніки: КВН, Розминка, «Силуети», Конкурс капітанів, «Ромашка», «Перегони», «10 кроків», «Ерудит», Ви – нам, ми – вам, «Реклама»
Хід дидактичної взаємодії.
І. Повідомлення теми та очікуваних результатів.
ІІ. Творчий етап діяльності.
Учні об’єднуються у дві команди.
1) Розминка.
Тестові завдання для 1 команди.
1. Найвища вершина Північної Америки – гора :
а) Мітчелл; б) Уітні; в) Мак-Кінлі; г) Робсон.
2. Назвіть природну зону Північної Америки, в якій серед рослин переважають ковила та інші злаки на чорноземних та каштанових ґрунтах.
а) тайга; б) степи; в) мішані та широколисті ліси; г) напівпустелі і пустелі.
3. Назвіть крайню північні точку Північної Америки:
а) мис Мерчісон; б) мис Мар’ято; в) мис Принца Уельського; г) мис Сент-Чарльз.
4. Яка затока отримала назву «Льодовий мішок»?
а) Гудзонова; б) Мексиканська; в) Каліфорнійська; Аляска.
5). Найбільша держава Північної Америки:
а) Канада; б) Мексика; в) США; г) Нікарагуа,
6). До басейну Атлантичного океану належить річка:
а) Юкон; б) Маккензі; в) Колорадо; г) Міссісіпі.
7). Півострів Лабрадор – це територія:
а) США; б) Канади; в) Мексики; г) Куба.
8) Українська діаспора в Північній Америці налічує близько:
а) 3 млн осіб; б) 1 млн осіб; в) 1,8 млн осіб; г) 2,8 млн осіб.
9). Північну Америку і Євразію розділяє протока:
а) Гудзонова; б) Девісова; в) Берінгова; г) Кабота.
10)Площа Північної Америки:
а) 24, 25 млн км2 ; б) 25,24 млн км2; в) 26,24 млн км2; г) 26,25млн км2
Тестові завдання для 2 команди
1). Назвіть крайню західну точку Північної Америки:
а) мис Мерчісон; б) мис Мар’ято; в) мис Принца Уельського; г) мис Сент-Чарльз;
2). Найменша висота над рівнем моря:
а) Великий каньйон; б) Долина Смерті; в) Мертве море; б) озеро Ейр.
3). Найбільше озеро:
а) Верхнє; б) Велике Солоне; в) Велике Ведмеже; г) Велике Невільниче.
4)У Північній Америці відсутній кліматичний пояс:
а) арктичний; б) тропічний; в) помірний; г) екваторіальний.
5) До басейну Тихого океану належить річка:
а) Юкон; б) Маккензі; в) Св. Лаврентія; г) Міссісіпі.
6) Корінне населення Північної Америки (індіанці та ескімоси) відносяться до раси:
а) європеоїдної; б) монголоїдної; в) екваторіальної; г) австралоїдна.
7) Для якої природної зони характерна така рослинність: карликова береза, мохи, лишайники.
а) тайга; б) пустеля; в) степ; г) тундра.
8). Затока, де спостерігаються найвищі у світі припливи:
а) Аляска; б) Мен; в) Кампече; г) Фанді.
9). Найстаріший національний парк в Північній Америці:
а) Єллоустонський; б) «Бедлендс»; в) Йосеміті; г) Вуд-Баффало.
10). Найбільше українців проживає в державі:
а) Канада б) США; в) Мексика; г) Куба.
2) «Силуети»
За силуетами географічних об’єктів потрібно їх назвати і показати на карті.
3)Конкурс капітанів
Команда 1.
Пасажирський теплохід рухається з порту А ( 34̊ пн. ш., 117̊зх. д. ) у порт В (48̊ пн. ш., 123̊ зх. д.).
Визначте:
1) назви портів А і В; 2) країни, яким вони належать; 3) океани, на берегах яких розташовані порти.
(А – Лос-Анджелес США), В – Ванкувер (Канада), Тихий океан).
Команда 2.
Вантажне судно рухається з порту А ( 19̊ пн. ш., 91̊ зх. д. ) у порт В (42̊ пн. ш., 72̊ зх. д.).
Визначте:
1) назви портів А і В; 2) країни, яким вони належать; 3) океани, на берегах яких розташовані порти.
(А - Кампече (Мексика), В – Бостон (США), Атлантичний океан)
4) «Ромашка»
Кожній команді пропонується відірвати по 1 пелюстці. На зворотному боці – назва природної зони, про яку потрібно розповісти.
5) «Перегони»
Команди дають відповідь на запитання і показують географічні об’єкти на карті.
1.Найпотужніша тепла течія. (Гольфстрім)
2. «Квітучий» півострів. (Флоріда)
3. Півострів, який «нас не розуміє». (Юкатан)
4. Острів – «Нова відкрита земля». (Ньюфаундленд)
5. Найбільший архіпелаг. (Канадський Арктичний)
6. Найбільший острів світу. (Гренландія)
7. Море, якому дали назву водорості. (Саргасове)
8. Мандрівник, якого вважають відкривачем Америки. (Х. Колумб)
9. Архіпелаг з островом Ямайка. (Великі Антильські острови)
10. Море, що приймає води Маккензі. (Бофорта)
11. Найбільший серед Великих Антильських островів. (Куба)
12. Півострів – «землероб». (Лабрадор)
13. Однойменні затока і півострів біля північно-західного узбережжя материка. (Аляска)
14. Протока, що сполучає море Баффіна з Атлантикою.(Девісова)
15. Протока, що омиває мис Принца Уельського. (Берінгова)
16. Низовина на узбережжі «розпеченої сковорідки». (Примексиканська)
17. Найпотужніша гірська система материка. (Кордильєри)
18. Рівнини в районі Великих озер. (Центральні)
19. Старі зруйновані гори на сході материка. (Аппалачі)
20. Найвищий вулкан материка. ( Орісаба)
21. Національний парк, де можна побачити гейзери та гарячі джерела. (Єллоустон)
22. Найглибший у світі каньйон. (Колорадо)
23. Велика річка, яку приймає Берінгове море. ( Юкон)
24. Найбільша притока Міссісіпі. ( Міссурі)
25. Одне з чудес світу між озерами Ері та Онтаріо. (Ніагарський водоспад)
26. Річка, що зв’язує Великі озера з Атлантикою. (Св. Лаврентія)
27. Господар прерій. (Бізон)
18. Олені, що здійснюють найдовші у світі міграції. (Карібу)
19. «Господар» Арктики. (Ведмідь)
20. Ведмідь, що живе в гірських лісах заходу. (Грізлі)
21. Дерево – символ Канади. (Клен)
22. Мамонтове дерево. (Секвоя)
23. Найпоширеніші рослини американських пустель. (Кактуси)
24. Гірська «кішка». (Пума)
25. Північноамериканські степи. (Прерії)
26. Країна – батьківщина кактусів (Мексика)
27. Країна між Мексикою та Канадою. (США)
28. Корінні племена півдня Мексики, півострова Юкатан. (Майя)
29. Корінне населення півночі. (Ескімоси)
30. Країна на перехресті шляхів з Атлантики в Тихий океан. (Панама)
6) «10 кроків»
Учасник з команди робить 10 кроків і з кожним кроком називає один гідрографічний об’єкт Північної Америки.
7) «Ерудит»
Певну групу слів охарактеризувати одним словом.
8) «Ви – нам, ми – вам»
Команди готовлять для суперників ребус, кросворд, чайнворд іт.п.
9) «Реклама»
Команди дома готують рекламу туристичного агентства і запрошують в подорож до Північної Америки.
ІІІ. Рефлексія результатів.
Підводиться підсумок гри.
Незакінчені речення.
1. Мені сподобалося...
2. Я зрозумів (запам’ятав)...
3. Найцікавішим для мене було...
4. Я ще раз повторив...
5. Я навчився...
6. В майбутньому мені пригодяться знання про...
ІV. Підсумок навчального модуля.
Підготовитися до контрольної роботи.