урок з географії в 6 класі на тему "Географія – наука, що поєднує знання про природу земної поверхні, людина і її діяльність”

Про матеріал

на уроці учні повторять і закріплять знання з основних тем курсу „Загальна географія”,

перевірять рівень сформованості основних навчальних умінь; будуть розвивати логічне мислення, уміння висловлювати свою точку зору.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методична розробка

по курсу „Загальна географія”

на тему: „Географія – наука, що поєднує знання про природу земної

поверхні, людина і її діяльність”

у 6 класі

 

 

 

Підготував вчитель географії

Новоєлизаветівського НВК

Покровського району

Донецької області

Калюжний   Іван Григорович

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: повторити і закріпити знання з основних тем курсу „Загальна географія”, 

перевірити  рівень сформованості основних навчальних умінь; розвивати логічне мислення, уміння висловлювати свою точку зору; виховувати інтерес до географії, любов і дбайливе ставлення до природи.

Тип уроку: розширення і поглиблення знань.

Форма уроку: урок-експедиція.

Обладнання: атлас, глобус, карта півкуль, різні за охопленням території карти,

план місцевості, контурні карти, компас, щоденник польових досліджень.

  • Підготовчий етап

  Учитель об’єднує учнів у дві команди. Кожна команда – це наукова експедиція, що вирушає в подорож країною „Географія”. Учні обирають „керівника експедиції” і трьох його „заступників”. Завдання „заступників” – обрати собі 2-3 помічників. Помічники „виходять” на своїй „зупинці” і відповідають на запитання чи виконують завдання, запропоновані вчителем. Учитель видає кожній команді „Щоденник польових досліджень”. До нього учні записують назви „зупинок”, учасників етапу, заносять результати своїх виступів, записують запитання і завдання, що викликали найбільші труднощі при відповіді чи виконанні. Ці записи необхідні для підведення підсумків експедиції.

 

                              Структура уроку

І. Організаційний момент

ІІ. „Експедиція”

ІІІ. Підсумок уроку

ІV. Домашнє завдання

 

                              Хід уроку

 

І. Організаційний момент

          Учитель оголошує тему уроку, нагадує порядок його проведення, представляє команди.

ІІ. „Експедиція”

  • 1. Зупинка „Історична”

  Завдання

 

  Нанесіть на контурну карту маршрут навколосвітньої подорожі Ф. Магеллана і підпишіть географічні об’єкти, повз які проходили його кораблі, укажіть основні результати експедиції.

  • 2. Зупинка „Картографічна”

    Завдання

 

       (Виконують „керівники експедицій”.)

   Швидкісний потяг подолає відстань між Харковом і Києвом за 5.5 год. координати Києва 51˚ пд. ш. і 31˚ сх.д., а Харкова – 50˚ пн.ш. і 36˚ сх.д. визначте відстань між містами і середню швидкість потяга (якщо не брати до уваги, що він рухається між цими містами не за прямою лінією і робить зупинку).

 

   Топографічне доміно

 Грають два учні, по одному від кожної команди. У кожного по сім карток, ще сім у резерві. Картки розділені на дві частини: з одного боку наклеєний умовний знак, з іншого – малюнок із зображенням географічного об’єкта. Що належить до іншого умовного топографічного знака. Учитель спостерігає за грою, фіксує кількість правильних ходів, корегує дії учнів.

  • Зупинка „Літосфера”

   Завдання

 

  1. Учитель пропонує кожній команді по п’ять ілюстрацій із зображенням об’єктів, що вивчалися в темі „Літосфера”. Наприклад, гори. Рівнина. Вулкан, підводний хребет, земна кора. Учні повинні підписати назву об’єктів і скласти опис одного з них на розсуд учителя.
  2. Які розрізняють рівнини за висотою?
  3. Що являє собою ложе Світового океану?
  4. Назвіть імена мандрівників, які побували ближче всіх до центра Землі.
    • Зупинка „Водяна”

Завдання

 

  1. Визначте за описом географічний об’єкт. Свою відповідь аргументуйте.

        Є ріка в океані: вона не висихає під час сильних посух і не розливається під час найбільшої повені. Берегом і руслом служать шари холодної води, між якими швидко течуть її теплі сині води. Ніде на земній кулі немає настільки величного потоку. Він швидше Амазонки, стрімкіше Міссісіпі, і маса обох цих річок разом узятих не складе тисячної частки об’єму води, що несе він.

2) Намалюйте схему річкової долини. Укажіть русло, заплаву, корінні береги, річкову долину.

3) Що таке режим ріки?

4) Чим озеро відрізняється від водоймища?

  • Зупинка „П’ятий океан”

   Завдання

 

  1. Намалюйте схему „Будова атмосфери”.
  2. Складіть кросворд не менш чим із 4 понять теми „Атмосфера”.
  3. Де розташований озоновий шар? Яку роль він відіграє?
  4. Назвіть основні показники погоди й охарактеризуйте один з них.
    • Зупинка „Біосфера”

   Гра „Щасливчик”

 

      До дошки виходять по 5 представників від кожної команди („біологів”). Інші учні стають уболівальниками, їхнє завдання – підтримувати своїх „біологів”, а в 2 і 3 геймах вони можуть їм допомагати.

     1 гейм  „Подумай відповідай”

  Учитель ставить кожній команді по декілька не дуже складних запитань, причому якщо представники якоїсь команди не відповідають, те питання переходить до іншої команди (відповідати може будь-який учасник команди).

  1. Що таке біосфера?
  2. Де проходить нижня межа біосфери?
  3. Як розподіляються живі організми на Землі?
  4. Де проходить верхня межа біосфери?
  5. Назвіть 4 царства живих організмів.
  6. Де живуть верблюди?
  7. Назвіть типового представника фауни степів.
  8. Чому межі біосфери змінювалися?
  9. У якій природній зоні рослинний і тваринний світ найбільш багатий і різноманітний?

 

   2 гейм  Ти – мені, я – тобі”

    Представники команд по черзі ставлять запитання один одному, при цьому точно говориться, хто з „біологів” буде відповідати. (Частину питань можуть попередньо підготувати вболівальники).

 

   3 гейм  „Темна конячка”

     Учитель ставить кожній команді по одному складному запитанню, при цьому учням надається право радитися між собою і зі своїми вболівальниками.

 

  • Зупинка „Політична”

     Завдання

 

  1. Намалюйте по пам’яті контур материка Євразія і розмістіть на ньому такі держави: Україна, Росія, Китай, Індія, Франція, Німеччина. Позначте і підпишіть на своїй „карті” столиці цих держав.
  2. Визначте об’єкти за описом.

        а) Одна з найбільших держав Азії, розташована на безлічі островів. Основне населення належить до монголоїдної раси. На полях вирощують багато рису, збираючи до 3 урожаїв на рік. Великі плантації каучуконосів, добре росте хінне дерево. (Індонезія)

        б) Розташована на півострові держава з найдавнішою культурою. Велику частину її території займає плоскогір’я. На узбережжі часто дмуть мусони. Опадів випадає багато, особливо в передгір’ях, розташованих на півночі гір. Назвіть державу і плоскогір’я, на якому вона розташована. (Індія, плоскогір’я Декан)

  • Зупинка „Географічна”

Завдання

 

   Переставте слова так, щоб утворилися назви географічних об’єктів. Тиха Зеландія, Білий Ріг, Золотий Ніл, Вогненне море, Чорні гори, Кримська Земля, Новий океан.

 

  ІІІ. Підсумок уроку

       Учитель визначає команду-переможницю, оцінює навчальну активність учнів.

ІV. Домашнє завдання

       Опрацювати відповідний  §  підручника.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
3 грудня 2018
Переглядів
644
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку