Тема уроку: Подібність фігур. Площі подібних фігур
Мета уроку: формування поняття подібності фігур;
вивчення теореми про площі подібних фігур;
формування вмінь застосовувати вивчені означення
і властивості до розв’язування задач;
формування навичок групової роботи на уроках математики;
виховання дисциплінованості, логічного мислення, просторової уяви,
правильно і чітко формулювати означення і теореми.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: таблиця, картки із завданнями, підручник з геометрії ав. Бевз В.Г.,
креслярське приладдя, мікрофон
Епіграф: «Геометрія є прообразом краси світу»
Йоганн Кеплер, німецький астроном і математик
Хід уроку
1.Організаційний етап
Перевірити готовність учнів до уроку. Поділ класу на групи.
2.Перевірка домашнього завдання
1) № 489 (0,25)
Експерти в кожній групі перевіряють правильність виконання домашнього завдання
3. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів
Інтерактивна вправа «Мікрофон»
4. Мотивація навчальної діяльності учнів
Сьогодні у нас незвичайний урок, на ньому присутні інші вчителі, тому ви повинні бути ще уважнішими і активнішими, злагоджено працюйте в групах і отримаєте гарні оцінки. Епіграфом до уроку я вибрала слова німецького астронома і математика
Й. Кеплера «Геометрія є прообразом краси світу».
5. Повідомлення теми, мети, завдань уроку
Учні записують в зошити дату, тему уроку.
6. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу
Поняття подібності фігур
Фігури F і F1 називаються подібними, якщо кожній точці фігури F можна поставити у відповідність точку фігури F1 так, що для довільних точок X і Y фігури F і відповідних точок X1 і Y1 фігури F1 виконується умова, де k – те саме додатне число для всіх точок. При цьому передбачається, що кожна точка фігури F1 має бути поставлена у відповідність якій-небудь точці фігури F. Число k називається коефіцієнтом подібності (мал. 174).
Іншими словами: дві фігури називаються подібними, якщо вони переводяться одна в одну перетворенням подібності. Подібність фігур, як і подібність трикутників, позначають спеціальним знаком: .запис F F1 читається як «фігура F подібна фігурі F1».
З означення подібності фігур випливає, що рівні фігури – подібні (k = 1).
Властивості подібних фігур
S1\S = k2 .
Розв’язування усних вправ, гра «Мікрофон»
F1 і F2?
7. Закріплення й осмислення нового матеріалу
Розв’язування задач
1). Сторони двох правильних п - кутників відносяться як а : в. Як відносяться їхні площі? (а2 : в2)
2). Площі двох квадратів відносяться як 3 : 5. Чому дорівнює сторона меншого квадрата, якщо сторона більшого квадрата дорівнює 10 см? (см)
3). Площі двох подібних чотирикутників дорівнюють 2 см2 і 18 см2. Чому дорівнює коефіцієнт подібності? (к = 3)
4). Периметри подібних многокутників відносяться як 5 : 7, а різниця площ дорівнює 864 см2. Знайдіть площі многокутників. ( 900 см2 і 1764 см2 )
Самостійна робота в групах
1 група - № 490 (а) (5)
2 група - № 490 (б) (16 см2)
Експерти з груп виконують задачу на відкидних дошках, потім учні в своїх групах звіряють правильність розв’язання за записами на відкидних дошках.
Гра «Хто швидше?»
Задача № 494
Один учень з кожної групи виконує завдання біля дошки. Виграє та група представник якої правильно і швидко зробить побудову на дошці.
8. Підбиття підсумків уроку
1). Сформулюйте теорему про відношення площ подібних фігур.
2). Чим запам’ятався цей урок?
3). Оцінювання учнів.
9. Домашнє завдання: § 14, № 491, 501.
1