Розробка уроку з геометрії у 7 класі за темою: "Сума кутів трикутника". Учням пропонується на протязі всього уроку багато практичних завдань: перевірити двома способами суму кутів довільного трикутника, класифікувати макети трикутників за видами.
Розробка уроку з геометрії, 7 кл. Вчитель: Ганенко Вікторія Леонідівна
Тема: Трикутник і його елементи. Сума кутів трикутника.
Мета: Повторити елементи трикутника та види трикутників. Засвоїти теорему про суму кутів трикутника, дослідивши суму кутів трикутника за допомогою моделей та практичного вимірювання. Розвивати пам'ять, логічне та творче мислення та навички креслення. Виховувати естетичну і мовленеву культуру.
Обладнання: плакат «Трикутники», картки «Види трикутників», картки «Класифікація трикутників», картки «Вказати вид трикутника», роздатковий матеріал «Трикутники».
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Хід уроку:
Скільки сьогодні учнів в класі? Скільки дівчат? хлопців? Кого більше? На скільки? Хто перший сьогодні зайшов у клас? Хто останній? Скільки учнів сьогодні відсутні? Хто? Що потрібне для уроку? (Зошит, ручка, олівець, лінійка, транспортир)
За малюнком на дошці впізнати види кутів (гострий, тупий, прямий, розгорнутий).
Чи вірні твердження?
Яка фігура зображена на дошці? Як ви думаєте яка тема сьогоднішнього уроку? Що ми на ньому вивчимо? Записуємо число, тему.
Розберемо за слайдом. Що таке трикутник? Його елементи та їх кількість. Формула знаходження периметру трикутника.
Класифікація трикутників (за кутами, за сторонами).
Практична робота №1:
Практична робота №2:
Теорема: Сума кутів трикутника завжди дорівнює 1800.
Щоб ми мали силу працювати далі, проведемо фізкультхвилинку.
Якщо ви вважаєте, що вам у житті необхідно
вміти множити прибуток, то покліпайте очима;
вміти ділити обов’язки, то пострибайте;
вміти рахувати гроші в магазині, то потріть руки;
якщо урок математики розвиває ваше мислення, покрутіть головою;
якщо хороша дисципліна на уроці – запорука ваших знань, сплесніть руками;
якщо, щоб бути здоровим, необхідно займатися спортом, зробіть вдих і видих.
Завдання 1. Роздати дві картки та набір трикутників. Учні на картках у пусті ячейки розкладають макети трикутників за видом кутів та за видом сторін.
Завдання 2. Роздати картки з малюнками трикутників. Учні в зошитах визначають вид трикутника за обома класифікаціями одночасно (прямокутній різносторонній, гострокутній рівнобедрений, тощо). А для одного з них, вимірюють і знаходять периметр. Зразок оформлення показати на дошці.(Індивідуальна робота з слабкими учнями).
Завдання 3. Знайти невідомий кут трикутника.
Ми сьогодні повторили…
Ми сьогодні вивчили…
Найбільше на уроці мені сподобалося…
Рефлексія. Отже сьогодні ми повторили вивчений матеріал про звичайні дроби і разом з тим потренували свій мозок, бо як сказав М.В.Ломоносов, «Математику вже тому вивчати потрібно, що вона розум до порядку приводить».
Домашнє завдання:
Перелічити елементи трикутника, визначити його вид та знайти градусну міру невідомого кута.