План-конспект
уроку фізичного виховання
для 5 класу НУШ
Тема: «Профілактика захворювань хребта»
Мета: Навчання дітей володінню своїм тілом, зберігання їх фізичного та психічного здоров’я.
Задачі:
Місце проведення: спортивний зал школи.
Інвентар і обладнання: ноутбук, килимки.
Вчитель Сільченко Н.В.
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
І. Підготовча частина
Шикування, привітання, пояснення завдань уроку.
Розминка у русі. Ходьба: навшпиньках, руки вгору; на п’ятах, руки в сторони; навшпиньках, руки за головою; на п’ятах, руки за спиною. Підскоки вгору, руки на поясі; біг «змійкою».
Перешикування з колони по 1 в колону по 4 (для виконання комплексу ранкової гімнастики) Комплекс вправ ранкової гімнастики.
І. В.п. – о.с. Оберти головою вправо, вліво.
ІІ. В.п. – о.с. 1- нахил голови вправо, підняти праве плече 2 – вихідне положення 3 – нахил голови вліво, підняти ліве плече 4 – в.п.
ІІІ. В.п. – руки на пояс 1 – напівприсяд, поворот тулуба вправо, права рука в сторону 2 – в.п. 3,4 – те ж саме вліво
ІУ. В.п. – те ж саме 1,2 – нахили тулуба вправо, права рука вгору 3,4 – праву руку вперед, півоберт вправо в в.п. 5-8 – те ж саме вліво
У. В.п. – руки зігнуті в кулачки біля грудей, лікті вниз 1 – праву ногу вперед-в сторону на п’яту, руки випрямити вправо-вгору розжавши кулачки (розкритись) 2 – в.п. 3,4 – те ж саме з лівої ноги вліво
УІ. В.п. - ноги нарізно, руки на пояс. Оберти тулуба вправо, вліво
УІІ. Попередня вправа, але добавляємо оплески в долоні.
УІІІ. В.п.- о.с. 1 – присід (видих) 2 – встати, руки в сторони (вдих)
ІХ. В.п. – о.с. 1 – підняти праву ногу, зігнувши в коліні, оплеск в долоні під коліном 2 – в.п. 3,4 – те ж саме з лівої ноги
Х. Стрибки на двох з поворотами вправо і вліво.
ХІ. Біг на місці, руки зігнуті в ліктях.
Піднімання рук вгору – вдих через ніс Опускання рук вниз з нахилом тулуба вперед – видих через рот
ІІ. Основна частина.
Вправи дитячої йоги «Прогулянка на берег моря»
Широка стійка ноги нарізно, руки в сторони. Повільно нахилитись вправо, торкаючись правою долонею правої ступні, ліва рука вгору.
Стійка на колінах і руках. Почергове прогинання спини з підніманням голови та округлення спини з опусканням голови.
Сидячи, зложити ступні ніг, коліна розвести в сторони, спина пряма. Колінами робити рухи, як метелик махає крилами.
Присісти, руки вивести на підлогу вперед. Випрямляючи ноги і руки, підняти таз, прогинаючись в спині.
5) «Дерево» Стійка на правій нозі, ліву ногу поставити на внутрішню частину правої ноги – тримати рівновагу. Ускладнення – руки в сторони; руки з’єднати над головою.
6) «Змія» Лягти на підлогу на живіт, руки зігнути біля грудей. Піднімаючи корпус, випрямляємо руки, прогинаємось у попереку і відхиляємо голову назад – вдих, опускаємось на груди – видих.
7) «Верблюд» Стати на коліна, прогнутись у попереку, руками знайти п’яти, поставити на них долоні і відхилити голову назад.
8) «Краб» Сісти на підлогу, долоні поставити назад, ноги зігнути в колінах. Підняти таз, тулуб тримати рівно.
9) «Жабеня» Ноги поставити на ширині стегон, присісти, руки виставити вперед, а потім під ногами завести їх назад.
10) «Сендвіч» Сісти на підлогу, спина пряма, руки підняти вгору. Нахилитись вперед (зложитись), тягнучись до носочків.
11) «Пташка» Поставити руки в сторони, нахилитися вперед і підняти ліву ногу. Потім підняти праву ногу.
Лягти на килимок на спину, руки вздовж тулуба, ноги прямі, закрити очі.
ІІІ – Заключна частина
Вправа на розслаблення та встановлення дихання: В.п. – ноги нарізно, руки вниз. 1-2-3 – встати навшпиньки, руки вгору, потягнутися (вдих); 4 – в.п., руки через сторони вниз (видих). Гра на увагу “Фрукти - овочі” Якщо вчитель називає овоч – діти присідають, якщо називає фрукт – діти піднімають руки вгору.
Підведення підсумку уроку.
Організований вихід. |
12 хв.
1хв.
2 хв.
1 хв.
6 хв.
по 2 кола
по 4 р
по 4 р
по 2 р в кожну сторону
по 4 р
по 2 кола
по 2 кола
6-8 р
по 4 р
по 2 кола
20-30 сек
2-3 р
28 хв.
по 2 р в кожну стор.
4 р
2 р
2-3 р
2 р
3-4 р
2 р
2 р
1р
2 р
2 р
1 хв
5 хв
2-3- рази
8-10 раз
1-2 хв.
|
Фронтальний метод
Слідкувати за правильною поставою: спина пряма, вперед не нахилятись, лопатки намагаємось звести. Темп бігу повільний.
Під музику пісні «Україно, ми твоя надія» Метод строго регламентованої вправи. Темп повільний
Дихання не затримувати
В.п. – вдих, поворот - видих Слідкувати за прямою спиною
Кожний раз тягнутися за рукою; дихання не затримувати
Пальці в кулачках стискати і розжимати з силою; слідкувати за одночасним виконанням вправи
Коли тулуб прямо – вдих, тулуб в нахилі - видих Руки прямі і рухаються за тулубом
Темп середній, слідкувати за правильним диханням
Слідкувати за прямою спиною і одночасним виконанням вправи
Дихання не затримувати
Дихання не затримувати Темп повільний
Методи: ігровий, словесний, м. безпосередньої наочності, м. цілісно-конструктивної вправи
Діти беруть килимки і сідають у довільному порядку.
Руки і ноги прямі, дивитися на руку, підняту вгору.
Прогинаючи спину-вдих, округляючи спину – видих
Звернути увагу на пряму спину
Руки і ноги прямі, голову заводити за руки, п’яти торкаються підлоги.
Тримати рівновагу, дихання не затримувати, очима дивитися в одну точку.
Слідкуємо, щоб ноги не відривались від підлоги, піднімається тільки корпус.
Звернути увагу: спочатку живіт виводимо вперед, голову нахиляємо назад в останню чергу.
Походити в різні сторони.
Маленькі стрибки на місці.
Животиком тягнутися до стегон.
Тримати рівновагу, дивлячись в одну точку
Представляти себе легкою хмаринкою на блакитному небі.
Фронтальний метод
Хто називає неправильно – робить крок назад. Відмітити самих уважних.
Фронтально, індивідуально.
|