Урок з громадянської освіти "Молодіжні субкультури. Хто вони?"

Про матеріал

Після уроку учні зможуть: пояснювати, що таке субкультура; називати молодіжні субкультури; характеризувати, як проходить соціалізація серед однолітків.

Перегляд файлу

Департамент освіти і науки виконкому

Криворізької міської ради

Комунальний заклад «Інноваційно – методичний центр»

Криворізької міської ради

Криворізька загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 111

 

 

Конкурс на кращу розробку уроку з курсу

«Громадянська освіта» в 10 класі

 

 

 

 

 

Молодіжні субкультури. Хто вони?

 

                                                      Вчителя історії

                                                                                  Криворізької загальноосвітньої

                                                школи № 32

                                                                                  Мусієнко Ольги Володимирівни

 

 

 

 

 

м. Кривий Ріг

2019

Розробка уроку. Розділ 1. Особистість та її ідентичність.

Урок № 5. Молодіжні субкультури. Хто вони?

Мета: дати уявлення про основні поняття теми; пояснити, у чому полягає унікальність підліткового співтовариства і культури, чим вони відрізняються від співтовариства і культури дорослих; вдосконалювати навички самостійної роботи; виховувати, прищеплювати високу, справжню культуру, а також критичне і відповідальне ставлення до свого способу життя, потребу в духовності, свідомому прагненні до самовдосконалення.

Очікувані результати. Після уроку учні зможуть: пояснювати, що таке субкультура; називати молодіжні субкультури; характеризувати, як проходить соціалізація серед однолітків.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

I. Організаційний момент урок

ІІ. Актуалізація опорних знань

Вправа  «Перевертні»

З поданих літер скласти поняття  та пояснити їх зміст

1. ДЕІНЧНІСТЬТИ

2. ЦІЯЛІСОЗАЦІО

3. СООСТЬБИТІС

4. РСПАТВОНЕР

Бесіда.

1. Що таке сім’я?

2. Вкажіть функції   сім’ї

3. Приведіть приклади різних моделей сім’ї  серед відомих людей світу.

IIІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.

Пригадайте яка діяльність, які відносини й спілкування та з ким були для вас важливими у дитячому садку чи у початковій школі . Що є важливим зараз? Які проблеми вас хвилють зараз?

Учні перераховують (приклади)

Проблеми, що хвилюють старшокласників нашої школи

  • Отримати цікаву професію.
  • Проблеми з власними грошима.
  • Фінансові проблеми сім’ї.
  • Стосунки з батьками.
  • Стосунки між батьками.
  • Відносини з однолітками.
  • Конфлікти з педагогами.
  • Проблеми із засвоєнням навчального матеріалу.
  • Проблема вільного часу.
  • Особисте життя.
  • Здоров’я членів сім’ї.
  • Модний одяг
  • Майбутнє.

Основним середовищем соціалізації учня є: садок, школа. Там дитина стає особистістю, але цей шлях  не завжди буває легким. Щоб налагодити відносини  з однолітками особа долучається  до колективної діяльності, утворюються групи за інтересами. Формальні і неформальні.

Відомі безліч підліткових спільнот, що розрізняються за віком, статтю, матеріальною забезпеченістю, національним складом. Спільноти підлітків можна розділити на формальні (шкільні класи, спортивні клуби, секції, театральні та предметні гуртки) і неформальні (позашкільні) групи (дворові компанії, субкультури).

Деякі фахівці вважають, що у підлітків існує власна культура. Підлітки створюють культуру зі своєю власною мовою, модою, захопленнями і, що найважливіше, зі своєю системою цінностей, відмінними від цінностей дорослих. Підтримувана підлітками, вона часом викликає занепокоєння дорослих.

IV. Вивчення нового матеріалу

Сьогодні на уроці йтиметься про молодіжну субкультуру. Вступаючи у доросле життя, молодій людині треба засвоїти те, що було створено попередніми поколіннями, дізнатися і сприйняти усталені норми суспільного життя. Проте цей процес не є простим. Не всі цінності, до яких прихильно ставиться старше покоління, сприймає молодь.

Оскільки людина є основною складовою одиницею суспільства, а суспільство складається з безлічі соціальних груп, то можна говорити про культуру окремих соціальних груп. Підлітки — найбільш численна соціальна група.

Робота з поняттями.

Субкультура — це певний стиль, спосіб життя і мислення окремих соціальних груп всередині суспільства.

Почасти це пов’язано з притаманною віком критичністю, уявленням, що «історія починається з нас». Позначається і те, що молодь за своєю природою націлена на перетворення, створення нового.

Робота зі схемами.

Роздатковий матеріал

Основні ознаки молодіжної субкультури

Виклик цінностям дорослих та експерименти з власним способом життя

Входження до різних груп однолітків

Своєрідні смаки, особливо в одязі, музиці

Це, швидше, культура дозвілля, ніж роботи

 

Байкери

Репери

Готи

Скінхеди

Панки

Основні види молодіжної субкультури

Растамани

Фріки

Граффітери

Рольовики

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ХАРАКТЕРИСТИКА РІЗНИХ ГРУП МОЛОДІЖНОЇ СУБКУЛЬТУРИ

 

Вид

Характеристика

Проблеми

Репери та хіп-хопери

 

Картинки по запросу рэперы субкультура

Людина-репер не лише займається спортом (що вже є плюс), вона виявляє себе творчо. А прояв таланту завжди сприяє зростанню особистості. Це величезний плюс.

Серед представників угруповання «Ганста» культивується агресивний стиль поведінки. Вони прагнуть володіти вогнепальною зброєю. Вони не визнають нікого і ніщо, вищих за себе

Готи

Картинки по запросу рэперы субкультура

Зазвичай ці молоді люди шукають натхнення, а значить, вони творчі особи. Захоплення даною субкультурою — це спосіб накопичити енергію.

Занепокоєння викликають сатаністи. їхня ідеологія — це епатаж і бунт проти церковно-традиціоналістської системи. Представники цього спрямування здатні осквернити церковні предмети, вдатися до кривавих жертвопринесень.

Скінхеди

Картинки по запросу скінхеди субкультура

Головне гасло скінхедів — «Тільки сильні можуть жити». Отже, потрібно бути сильним, і не тільки тілом, але й духом

Мінусів набагато більше. Свою ідею вони сприймають надто буквально. Скінхеди здатні до безглуздої агресії щодо інших людей.

Панки

Картинки по запросу панки субкультура 

 

 

 

 

 

 

Плюси виділити неможливо

Там, де з'являються панки, — бійки, пограбування, насильство з метою наруги над особистістю

Растамани

Картинки по запросу растамани субкультура 

 

 

 

 

 

Досить спокійна культура і нешкідлива для суспільства. Як кажуть: «Чим би дитина не тішилася...»

По суті, їх заняття — це неробство, така людина навряд чи здатна чогось досягти у соціальному житті

Фріки

Картинки по запросу фріки субкультура

Не виявляють негативного ставлення ні до чого

Власне їх свобода є їхнім головним мінусом: вона дає їм все, але безпосередньо на них неможливо вплинути ззовні. Тобто поки що це нешкідливо і весело, але хто знає, у що це трансформується згодом...

Граффітери

Картинки по запросу графітери субкультура 

 

 

 

 

 

Походить від італ. «графіті», що спочатку означало «надряпаний»

 

Рольовики

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\maxresdefault.jpg 

Лише інтелектуально розвинені люди стають рольовиками. Вони освічені, начитані, інтелігентні і миролюбні

Є небезпека «загратися» за тим або іншим сценарієм і вже не вийти з ролі. За таких обставин людина просто «випадає» із суспільства

Усі зазначені види молодіжної субкультури — це неформальні об’єднання молоді, яким притаманні певні ознаки.

1. Неформальні колективи не мають офіційного статусу.

2. Слабко виражена внутрішня структура.

3. Більшість об’єднань має слабко виражені інтереси.

4. Слабкі внутрішні зв’язки.

5. Дуже складно визначити лідера.

6. Програма діяльності відсутня.

7. Діють з ініціативи невеликої групи зі сторони.

8. Становлять альтернативу державним структурам.

9. Дуже важко піддаються класифікації.

Причини відходу молоді в андергаунд:

  • виклик суспільству, протест;
  • виклик сім’ї, непорозуміння в сім’ї;
  • небажання бути як усі;
  • бажання затвердитися в новому середовищі;
  • привернути до себе увагу;
  • нерозвинена сфера організації дозвілля для молоді в країні;
  • копіювання західних структур, течій, культури;
  • релігійні ідейні переконання;
  • данина моді;
  • відсутність мети в житті;
  • вплив кримінальних структур, хуліганство;
  • вікові захоплення.

IV. Підсумок уроку

Вправа «Логікон»

Позначте причини відходу молоді в андергаунд:

1. Мають різні погляди

2. Бажання затвердитися в новому середовищі

3. Відсутність мети в житті

4. Групова думка

5. Вікові захоплення

6. Копіювання західних структур, течій, культури

 Відповідь. 2, 3, 5, 6

Вправа «Впізнай за описом»

«Представники цього спрямування здатні осквернити церковні предмети, вдатися до кривавих жертвопринесень.» - Готи

«Вони освічені, начитані, інтелігентні і миролюбні» - Рольовики

Сьогодні глобалізаційні процеси активно проникають у повсякденне суспільного життя. Сучасна молодь соціалізується в рамках глобального знання, глобальних іміджів. Цей процес породжує новий тип соціальної диференціації та суспільної культури. Частиною загальної суспільної культури є молодіжна культура, яка формується з двох складових: власне створеної молоддю, що позиціонує своє бачення, очікування, наміри, та культури попереднього покоління з принципами та традиціями, які вже склалися. Молодь завжди перебуває у пошуку нової ідентичності, створенні нового стилю.

Сучасна молодь — це перше покоління, яке від початку сприйняло культуру як культуру мас-медіа. «Перша кібергенерація» — так назвав розвиток сучасних молодіжних рухів Дуглас Кельнер. Поняття «молодіжна культура» є багатозначним і неоднозначним. Так, залежно від ідеологічної спрямованості, говорять про «молодіжну культуру», «молодіжну субкультуру» і навіть про «контркультуру». Сьогодні молодіжна культура розвивається під впливом ЗМІ та комп’ютерних технологій.

Тому сьогодні однією з головних задач є активний вплив на молодіжну свідомість, щоб шляхом спільної координації дій започаткувати нову хвилю відродження національної культури України.

V. Домашнє завдання

1. Опрацювати відповідний матеріал підручника.

2. Підготувати електронну презентацію на тему «Сучасна молодіжна субкультура».

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Верезуб Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Мусієнко Ольга
Додано
31 серпня 2019
Переглядів
5426
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку