Тема: Розв'язування розрахункових задач за хімічними рівняннями
Мета: продовжувати формувати вміння проводити обчислення за рівняннями хімічних реакцій, розвивати хімічну мову, виховувати інтерес до вивчення хімії, бережне ставлення до природи
Обладнання: роздавальний матеріал, мультимедійний проектор, комп'ютер.
Тип уроку: формування вмінь і навичок
Форми роботи: бесіда, робота в групах, фронтальна робота.
Бугаївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
УРОК З ХІМІЇ 8 КЛАС
ТЕМА: РОЗВ’ЯЗУВАННЯ РОЗРАХУНКОВИХ
ЗАДАЧ ЗА ХІМІЧНИМИ РІВНЯННЯМИ
Підготувала
учитель хімії
Бугаївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
Підгірна А.І.
Бугаївка - 2017
Тема: Розв’язування розрахункових задач за хімічними рівняннями
Мета: продовжувати формувати вміння проводити обчислення за рівняннями хімічних реакцій, розвивати хімічну мову, виховувати інтерес до вивчення хімії, бережне ставлення до природи
Обладнання: роздавальний матеріал, мультимедійний проектор, комп’ютер.
Тип уроку: формування вмінь і навичок
Форми роботи: бесіда, робота в групах, фронтальна робота.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Всім відомо, що джерелом кисню, яким ми дихаємо, є зелені рослини. Рослини трансформують енергію Сонця під час фотосинтезу, вбирають вуглекислий газ і виділяють кисень.
Але концентрація вуглекислого газу за останні 25 років збільшилася на 8,9%.
- Чому, на вашу думку, збільшується концентрація вуглекислого газу в атмосфері нашої планети?
- А наша щоденна діяльність сприяє тому, що вміст вуглекислого газу збільшується?
Сьогодні на уроці ми всі наші припущення зможемо підтвердити цифрами. А допоможуть нам в цьому ваші знання і навички розв’язувати хімічні задачі, які ви отримали на попередніх уроках.
ІІІ. Оголошення теми та мети уроку
ІV . Актуалізація опорних знань
1. Який алгоритм розв’язування задач за рівнянням хімічних реакцій7
( учні називають алгоритм, правильна відповідь проектується на екран)
2. Які формули ми використовуємо при розв’язанні задач?
Вправа «Продовж запис» (робота фронтальна, біля дошки)
V. Формування вмінь і навичок.
Розв’язування задач. (робота в парах, представлення роботи біля дошки, по черзі).
Задача 1.
Автомобіль Honda витрачає 10 л бензину на 100 км шляху.
Який об’єм вуглекислого газу потрапляє в атмосферу при згоранні 11.2 л бензину, формула якого С8Н18 ?
( Відповідь: V(СО2) - 89, 6 л ,
V (O2) – 140 л )
Задача 2.
На опалення житла та приготування їжі сім’я витрачає за день в середньому 10 м3 природного газу СН4.
Яка маса кисню витрачається при згоранні 11 200 л метану СН4?
(Відповідь: m (O2) = 32000 г
V(СО2) - 11 200 л ,
V (O2) – 22 400 л
Задача 3.
Сім’я в день використала і спалила 10 поліетиленових пакетів вагою по 7 г кожен та 2 пляшки з – під газованих напоїв вагою по 15 г.
Яка маса вуглекислого газу потрапила в атмосферу при спалюванні 100 г поліетиленових виробів. Прийняти формулу речовини за С2Н4.
Відповідь: m (СО2) = 316.8 г
V(СО2) - 161 л ,
V (O2) – 242 л
Задача 4.
Новий автомобіль BMV Hydrogen – 7 витрачає 4 л рідкого водню на 1 км шляху.
Обчисліть масу води, яка утвориться внаслідок спалювання 448 л рідкого водню.
Відповідь : m (Н 2О) = 360 г
V (O2) – 224 л
Водень є екологічно чистим паливом, яке не забруднює довкілля, бо при його спалюванні утворюється вода: 2H2 + O2 = 2H2O. При згорянні водню, в розрахунку на одиницю маси, виділяється кількість енергії, яка в 3,3 раза більша, ніж при спалюванні рідких вуглеводнів нафти, в 2,6 раза більша, ніж при спалюванні природного газу..
Поясніть чому водень є альтернативним видом палива й може використовуватись замість бензину. Яка небезпека існує в разі використання водню як палива?
Задача 5.
Який об’єм вуглекислого газу потрапляє в атмосферу при спалюванні сухого листя масою 60 кг, якщо прийняти формулу речовини за С.
Відповідь: V(СО2) - 112 л ,
V (O2) – 112 л
Отже, одна сім’я поповнила атмосферу:
вуглекислим газом за день
89, 6 + 11200 + 161 = 11 450, 6 л
за рік
11 450.6 × 365 = 4 179 469 л
Витратила кисню за день
140 + 22 400 + 242 = 22 782 л
за рік
22 782 × 365 = 8 315 430 л
Одне дерево за вегетаційний період поглинає:
близько 21 390 л вуглекислого газу;
виділяє 51 866 л кисню.
Для забезпечення побутових потреб середньостатистичної сім’ї киснем на рік потрібно 160 дерев.
VІ. Підсумок уроку
1. Вправа «Продовж речення»
Сьогодні на уроці я ….
2. Оцінювання роботи учнів
VІІ. Домашнє завдання.
Творче завдання – запропонуйте способи утилізації або повторного використання побутових відходів.