УРОК З ХІМІЇ 8 КЛАС ТЕМА: РОЗВ’ЯЗУВАННЯ РОЗРАХУНКОВИХ ЗАДАЧ ЗА ХІМІЧНИМИ РІВНЯННЯМИ

Про матеріал

Тема: Розв'язування розрахункових задач за хімічними рівняннями

Мета: продовжувати формувати вміння проводити обчислення за рівняннями хімічних реакцій, розвивати хімічну мову, виховувати інтерес до вивчення хімії, бережне ставлення до природи

Обладнання: роздавальний матеріал, мультимедійний проектор, комп'ютер.

Тип уроку: формування вмінь і навичок

Форми роботи: бесіда, робота в групах, фронтальна робота.

Перегляд файлу

Бугаївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

УРОК З ХІМІЇ 8 КЛАС

ТЕМА: РОЗВ’ЯЗУВАННЯ РОЗРАХУНКОВИХ

ЗАДАЧ ЗА ХІМІЧНИМИ РІВНЯННЯМИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        

        Підготувала

        учитель хімії

        Бугаївської загальноосвітньої                                                                                                                 школи І-ІІІ ступенів

        Підгірна А.І.

 

 

 

 

Бугаївка - 2017

Тема: Розв’язування розрахункових задач за хімічними рівняннями

Мета: продовжувати формувати вміння проводити обчислення за рівняннями хімічних реакцій, розвивати хімічну мову, виховувати інтерес до вивчення хімії, бережне ставлення до природи

Обладнання: роздавальний матеріал, мультимедійний проектор, комп’ютер.

Тип уроку: формування вмінь і навичок

Форми роботи: бесіда, робота в групах, фронтальна робота.

 

ХІД УРОКУ

 

І. Організація класу

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

 Всім відомо, що джерелом кисню, яким ми дихаємо, є зелені рослини. Рослини трансформують енергію Сонця під час фотосинтезу, вбирають вуглекислий газ і виділяють кисень.

Але концентрація вуглекислого газу за останні 25 років збільшилася на 8,9%.

 - Чому, на вашу думку, збільшується концентрація вуглекислого газу в атмосфері нашої планети?

 - А наша щоденна діяльність сприяє тому, що вміст вуглекислого газу збільшується?

 Сьогодні на уроці ми всі наші припущення зможемо підтвердити цифрами. А допоможуть нам в цьому ваші знання і навички розв’язувати хімічні задачі, які ви отримали на попередніх уроках.

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку

ІV . Актуалізація опорних знань

 1. Який алгоритм розв’язування задач за рівнянням хімічних реакцій7

( учні називають алгоритм, правильна відповідь проектується на екран)

 2. Які формули ми використовуємо при розв’язанні задач?

Вправа «Продовж запис» (робота фронтальна, біля дошки)

V. Формування вмінь і навичок.

 Розв’язування задач. (робота в парах, представлення роботи біля дошки, по черзі).

Задача 1.

 Автомобіль Honda витрачає 10 л бензину на 100 км шляху.

Який об’єм вуглекислого газу  потрапляє в атмосферу при згоранні 11.2 л бензину,  формула якого С8Н18 ?

( Відповідь: V(СО2) -  89, 6 л  ,  

  V (O2) – 140 л )

Задача 2.

 На опалення житла та приготування їжі сім’я   витрачає  за день в середньому  10 м3 природного газу СН4.

Яка маса кисню витрачається при згоранні 11 200 л метану СН4?

(Відповідь: m (O2) = 32000 г

  V(СО2) -  11 200  л  ,  

  V (O2) – 22 400 л

Задача 3.

 Сім’я в день використала і спалила 10 поліетиленових пакетів вагою по 7 г кожен та 2 пляшки з – під газованих напоїв вагою по 15 г.

Яка маса вуглекислого газу потрапила в атмосферу при спалюванні 100 г поліетиленових виробів. Прийняти формулу речовини за С2Н4.

Відповідь: m (СО2)  = 316.8 г

  V(СО2) -  161  л  ,  

  V (O2) – 242 л

Задача 4.

 Новий автомобіль BMV Hydrogen – 7 витрачає 4 л рідкого водню на 1 км шляху.

Обчисліть масу води, яка  утвориться внаслідок спалювання 448 л рідкого водню.

Відповідь : m 2О) = 360 г

  V (O2) – 224 л

 Водень є екологічно чистим паливом, яке не забруднює довкілля, бо при його спалюванні утворюється вода: 2H2 + O2 = 2H2O. При згорянні водню, в розрахунку на одиницю маси, виділяється кількість енергії, яка в 3,3 раза більша, ніж при спалюванні рідких вуглеводнів нафти, в 2,6 раза більша, ніж при спалюванні природного газу..

  Поясніть чому водень є альтернативним видом палива  й може використовуватись замість бензину. Яка небезпека  існує в разі використання водню як палива?

Задача 5.

 Який об’єм вуглекислого газу потрапляє в атмосферу при спалюванні сухого листя масою 60 кг,  якщо прийняти формулу речовини за С.

Відповідь:  V(СО2) -  112 л  ,  

  V (O2) – 112 л

Отже,  одна сім’я поповнила атмосферу:

вуглекислим газом за день

89, 6 + 11200 + 161 = 11 450, 6 л

за рік

11 450.6 × 365 = 4 179 469 л

Витратила кисню за день

140 + 22 400 + 242 = 22 782 л

за рік

22 782 × 365 = 8 315 430 л

 Одне дерево за вегетаційний період поглинає:

 близько 21 390 л вуглекислого газу;

 виділяє 51 866 л кисню.

 Для забезпечення побутових потреб середньостатистичної  сім’ї киснем на рік  потрібно 160 дерев.

 

VІ.  Підсумок уроку

1. Вправа «Продовж речення»

Сьогодні на уроці я ….

2. Оцінювання  роботи учнів

VІІ. Домашнє завдання.

Творче завдання – запропонуйте способи утилізації  або повторного використання побутових відходів.

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
29 березня 2018
Переглядів
6989
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку