Урок з хімії на тему "Значення періодичного закону"

Про матеріал

розкрити роль Періодичного закону як фундаментального закону природи, доказу єдності матеріального світу; показати його значення для розвитку природничих дисциплін, у тому числі хімії; ознайомитися з життям і діяльністю російського вченого-хіміка Д. І. Менделєєва.

Тип уроку: узагальнення й систематизація знань.

Форма роботи: навчальний семінар.

Обладнання: Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва, портрет Д. І. Менделєєва.

ХІД УРОКУ

I.Організація класу

II. Семінар «Життя й діяльність Д. І. Менделєєва»

На дошці плакат:

Другого ничего в природе нет

Ни здесь, ни там, в космических глубинах:

Все — от созвездий малых до планет —

Из элементов состоит единых.

С. Щипачев. Читая Менделеева

1. Вступне слово вчителя

Перегляд файлу

 

Тема уроку: Значення періодичного закону.

Цілі уроку: розкрити роль Періодичного закону як фундаментального закону природи, доказу єдності матеріального світу; показати його значення для розвитку природничих дисциплін, у тому числі хімії; ознайомитися з життям і діяльністю російського вченого-хіміка Д. І. Менделєєва.

Тип уроку: узагальнення й систематизація знань.

Форма роботи: навчальний семінар.

Обладнання: Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва, портрет Д. І. Менделєєва.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу

 

II.  Семінар «Життя й діяльність Д. І. Менделєєва»

На дошці плакат:

Другого ничего в природе нет

Ни здесь, ни там, в космических глубинах:

Все — от созвездий малых до планет —

Из элементов состоит единых.

С. Щипачев. Читая Менделеева

1. Вступне слово вчителя

1 березня 2009 року виповниться 140 років від дня відкриття Д. І. Менделєєвим періодичного закону. Відкриттю закону передувала тривала й напружена наукова праця Менделєєва протягом 15 років (1854—1869), а подальшому його поглибленню було віддано ще 25 років (до початку 1907 p.).

Попередники Менделєєва (Деберейнер, Ньюлендс, Мейєр) зробили багато для підготовки відкриття періодичного закону. Але жоден із цих учених не наважився на підставі поміченої періодичності передбачати нові хімічні елементи. Жоден із них не зумів у повному обсязі охопити сукупність фізичних і хімічних властивостей елементів і утворюваних ними речовин, що розкривають усю глибину періодичного закону. Для них періодичність була лише способом класифікації, вони не побачили в ній фундаментального закону природи.

Мир сложен.

Он полон событий, сомнений,

И тайн бесконечных, и смелых догадок.

Как чудо Природы

Является гений

И в хаосе этом Находит порядок.

Весь мир большой:

Жара и стужа,

Планет круженье, свет зари —

Все то, что видим мы снаружи,

Законом связано внутри.

Найдется ль правило простое,

Что целый мир обьединит?

Таблицу Менделеев строит,

Природы пишет Алфавит.

А. Чивилихин. На изображение таблицы элементов на стене дома у памятника Д. И. Менделееву

2. Виступи учнів про життя й діяльність Д. І. Менделєєва

3.Виконання проекта

4. Заключне слово вчителя

Цей закон і сьогодні, через 140 років, залишається одним із найважливіших законів хімії. Він об'єднує всі явища, що відбуваються в природі, підтверджує загальні закони розвитку природи:

• закон переходу кількості в якість;

• закон єдності й боротьби протилежностей;

• закон заперечення заперечення.

 III. Домашнє завдання

Творче завдання. Запропонуйте свої приклади дієвості періодичного закону в навколишньому світі.



 

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
30 липня 2018
Переглядів
1161
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку