Урок узагальнення у вигляді гри-аукціону. Учні у 2 командах здобувають перемогу і одночасно оцінку з теми. За участь у 8 різноманітних конкурсах учні отримують золоті монетки, які перетворюються в кінці уроку на оцінку!
План-конспект уроку з хімії в 7 класі Дата:
Вчитель: Філіпчук Т.А.
Тема: Проміжне оцінювання знань з теми „Початкові хімічні поняття”.
Мета навчальна: з’ясувати рівень засвоєння основних понять, термінів і правил; оцінити рівень досягнень з теми; закріпити знання учнів про прості і складні речовини, їх якісний і кількісний склад.
Мета розвиваюча: розвивати увагу, кмітливість, логічне мислення, сприяти розвитку інтересу до вивчення хімії, самостійності, творчої активності.
Мета виховна: виховувати почуття колективізму та товариськості, відповідальності та наполегливості у досягненні поставленої мети.
Тип уроку: контроль і коригування знань, умінь і навичок.
Хід уроку
Головний секрет життя ось такий:
одна людина – нуль, разом тільки – люди.
Д.І. Менделєєв.
І. Організація класу.
Учні в класі об’єднуються в 2 команди для спільної роботи. Сьогодні урок проводиться у формі гри-аукціону з теми „Початкові хімічні поняття”. Кожне завдання гри оцінюється за допомогою золотих монет-фішок. Завдання будуть групові та індивідуальні. За кожну правильну відповідь учасник отримує 1 золоту монету і його команда відповідно 1. Скільки золотих монет буде в учасника в кінці уроку – така оцінка за урок. Команда, що збере найбільшу кількість золотих монет, стане переможцем нашої гри. Гра складається з 8 конкурсів. Отож розпочнемо.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Конкурс 1. «Жеребкування»
Для перевірки готовності команд до аукціону та визначення порядку участі у конкурсах прошу семикласників вишикуватись у шеренгу за зростом. А тепер складніше завдання: прошу семикласників вишикуватись у шеренгу за першою літерою імені в алфавітному порядку. Отже, команди готові до аукціону! Прошу зайняти свої робочі місця.
Конкурс 2. «Привітання»
Команди презентують у довільній формі назву своєї команди, девіз (домашнє завдання) (1 бал).
Конкурс 3. « Бліц-турнір».
Кожен учасник команди по черзі дає швидко відповідь на запитання, а якщо не знає правильної відповіді, то відповідають суперники (1 бал)
Запитання для 1 команди.
Запитання для 2 команди.
Конкурс 4. «Юний хімік»
Кожен учасник команди витягує папірець з назвою хімічного посуду, показує, де він розташований на столі і для чого його використовують. (1 бал)
(Лійка, тринога, скляна паличка, предметне скельце, шпатель, порцелянова ступка з товкачиком, мірний циліндр, кристалізатор, крапельниця, конічна колба)
Конкурс 5. «Угорський кросворд»
Кожен учасник команди по черзі знаходить в угорському кросворді назву хімічного елемента і викреслює її. (1 бал)
(Карбон, Фосфор, Йод, Сульфур, Силіцій, Ферум, Оксиген, Бор, Алюміній, Флор, Бром, Манган, Калій, Аргентум, Натрій, Цинк.)
Конкурс 6. «Сортувальник»
Кожен учасник команди витягує папірець з хімічною формулою, читає її і відносить до простих чи складних речовин, металів чи неметалів. Якщо він не знає правильної відповіді, то допомагають суперники. (1 бал)
Прості речовини |
Складні речовини |
|
Метали |
Неметали |
|
Fe, Cu, Ag |
H2, O3, S8 |
NaCl, H2O, Ca(OH)2, Na2CO3 |
Конкурс 7. «Експеримент»
Командам дано суміші речовин. За 5 хв. вони повинні придумати спосіб їх розділення, продемонструвати і пояснити свій вибір. (1 бал)
Суміш для команди 1. Суміш для команди 1.
Залізні ошурки, олія, вода. Залізні ошурки, вода, тирса
Конкурс 8. «Тести»
Кожен учасник команди отримує тестові завдання (індивідуально), які за 5 хв. повинен виконати. (6 балів).
ІІІ. Підсумок уроку, виставлення оцінок.
Учасники рахують кількість зароблених золотих монет, що відповідає оцінці за урок. За сумою золотих монет учасників кожної команди визначають команду-переможницю аукціону, яка нагороджується грамотою.
VІ. Домашнє завдання: повторити символи хімічних елементів і правила читання формул.
Додаток
Угорський кросворд
Випишіть з кросворду назви хімічних елементів, використовуючи періодичну систему і їх символи.
К |
А |
Б |
О |
Н |
І |
Й |
Р |
Т |
К |
Й |
О |
Н |
Р |
А |
Р |
І |
Е |
Г |
О |
І |
А |
Л |
Д |
О |
Б |
Л |
Ю |
М |
Н |
Г |
Н |
Н |
М |
І |
Й |
Ф |
У |
М |
Б |
А |
М |
А |
І |
Т |
У |
Р |
А |
Е |
Р |
П |
Л |
Р |
І |
Й |
Й |
Н |
Е |
Г |
Ф |
С |
І |
Й |
Ю |
М |
Ф |
Р |
Х |
Ц |
И |
С |
О |
И |
Ц |
М |
У |
Б |
Л |
О |
М |
Н |
Н |
Ф |
О |
Л |
І |
М |
А |
Н |
У |
О |
Р |
А |
К |
Й |
Р |
К |
О |
Е |
Н |
Г |
А |
Н |
Р |
Т |
Р |
І |
С |
С |
И |
Г |
Б |
Р |
О |
М |
У |
Ф |
Ь |
Л |
У |
Тести
Прізвище ____________________ Варіант 1
Прізвище _________________________Варіант 2
Прізвище __________________________Варіант 3
Прізвище _________________________Варіант 4
Прізвище _________________________Варіант 5
Відповіді до варіанта 1
1. б; 2. в; 3. а; 4. сіль, сода, спирт; 5. H2O, NaCl, SO2, Fe(OH)2; 6. HNO3, K2O, Ca2+, Cl-.
Відповіді до варіанта 2
1. в; 2. а; 3. б; 4. вікно, ліжко, тумбочка. 5. Ca, Cl2, Cu, P4, N2, O3. 6. H2SO4, K+, NaOH, CO32-.
Відповіді до варіанта 3
1. б; 2. б; 3. б; 4. деревина, скло, бетон; 5. PbS, H2S, P2O5, AlCl3; 6. Zn(OH)2, MgO, KClO3, NO3-.
Відповіді до варіанта 4
1. в; 2. д; 3. б; 4. пробірка, склянка, мірний циліндр; 5. Br2 Ag, F2; 6. OH-, Al3+, Fe2O3, CaCO3.
Відповіді до варіанта 5
1. а; 2. г; 3. а; 4. молоко, шампунь, бетон; 5. HNO3, K2O, ZnO, Fe2O3; 6. Mg2+, P2O5, H3O+, Ag2O.