Урок з хімії у 7 класі на тему: "Проміжне оцінювання знань з теми „Початкові хімічні поняття”"

Про матеріал

Урок узагальнення у вигляді гри-аукціону. Учні у 2 командах здобувають перемогу і одночасно оцінку з теми. За участь у 8 різноманітних конкурсах учні отримують золоті монетки, які перетворюються в кінці уроку на оцінку!

Перегляд файлу

План-конспект уроку з хімії в 7 класі       Дата:

Вчитель: Філіпчук Т.А.

Тема: Проміжне оцінювання знань з теми „Початкові хімічні поняття”.

Мета навчальна: з’ясувати рівень засвоєння основних понять, термінів і правил; оцінити рівень досягнень з теми; закріпити знання учнів про прості і складні речовини, їх якісний і кількісний склад.

Мета розвиваюча: розвивати увагу, кмітливість, логічне мислення, сприяти розвитку інтересу до вивчення хімії, самостійності, творчої активності.

Мета виховна: виховувати почуття колективізму та товариськості, відповідальності та наполегливості у досягненні поставленої мети.

Тип уроку: контроль і коригування знань, умінь і навичок.

Хід уроку

Головний секрет життя ось такий:

одна людина – нуль, разом тільки – люди.

Д.І. Менделєєв.

І. Організація класу.

Учні в класі об’єднуються в 2 команди для спільної роботи. Сьогодні урок проводиться у формі гри-аукціону з теми „Початкові хімічні поняття”. Кожне завдання гри оцінюється за допомогою золотих монет-фішок. Завдання будуть групові та індивідуальні. За кожну правильну відповідь учасник отримує 1 золоту монету і його команда відповідно 1. Скільки золотих монет буде в учасника в кінці уроку – така оцінка за урок. Команда, що збере найбільшу кількість золотих монет, стане переможцем нашої гри. Гра складається з 8 конкурсів. Отож розпочнемо.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Конкурс 1. «Жеребкування»

Для перевірки готовності команд до аукціону та визначення порядку участі у конкурсах прошу семикласників вишикуватись у шеренгу за зростом. А тепер складніше завдання: прошу семикласників вишикуватись у шеренгу за першою літерою імені в алфавітному порядку. Отже, команди готові до аукціону! Прошу зайняти свої робочі місця.

 

Конкурс 2. «Привітання»

Команди презентують у довільній формі назву своєї команди, девіз (домашнє завдання) (1 бал).

 

Конкурс 3. « Бліц-турнір».

Кожен учасник команди по черзі дає швидко відповідь на запитання, а якщо не знає правильної відповіді, то відповідають суперники (1 бал)

Запитання для 1 команди.

  1. Країна, в якій зародилась хімія. (Єгипет)
  2. Основний скляний посуд для учнівського експерименту. (пробірка)
  3. Умовний запис складу речовини за допомогою хімічних знаків та індексів. (хімічна формула)
  4. Електронейтральна частинка речовини, що складається з кількох атомів і здатна до самостійного існування. (молекула).
  5. Які з частинок, що входять до складу атомів, мають негативний заряд? (електрон)

 

 

Запитання для 2 команди.

  1. Його використовують для очищення рідин від твердих домішок. (фільтр).
  2. Що прагнули добути алхіміки за допомогою філософського каменя? (Золото, безсмертя, виліковування хвороб)
  3. Найменша хімічно неподільна частинка речовини (атом).
  4. Як називають речовину, в якій практично немає домішок? (чиста)
  5. Заряджена частинка, утворена внаслідок втрати атомом або приєднання до нього одного чи кількох електронів. (йон)

 

Конкурс 4. «Юний хімік»

Кожен учасник команди витягує папірець з назвою хімічного посуду, показує, де він розташований на столі і для чого його використовують. (1 бал)

(Лійка, тринога, скляна паличка, предметне скельце, шпатель, порцелянова ступка з товкачиком, мірний циліндр, кристалізатор, крапельниця, конічна колба)

 

Конкурс 5. «Угорський кросворд»

Кожен учасник команди по черзі знаходить в угорському кросворді назву хімічного елемента і викреслює її. (1 бал)

(Карбон, Фосфор, Йод, Сульфур, Силіцій, Ферум, Оксиген, Бор, Алюміній, Флор, Бром, Манган, Калій, Аргентум, Натрій, Цинк.)

 

Конкурс 6. «Сортувальник»

Кожен учасник команди витягує папірець з хімічною формулою, читає її і відносить до простих чи складних речовин, металів чи неметалів. Якщо він не знає правильної відповіді, то допомагають суперники. (1 бал)

 

Прості речовини

Складні речовини

Метали

Неметали

Fe, Cu, Ag

H2, O3, S8

NaCl, H2O, Ca(OH)2, Na2CO3

 

Конкурс 7. «Експеримент»

Командам дано суміші речовин. За 5 хв. вони повинні придумати спосіб їх розділення, продемонструвати і пояснити свій вибір. (1 бал)

 

Суміш для команди 1.    Суміш для команди 1.

Залізні ошурки, олія, вода.   Залізні ошурки, вода, тирса

 

Конкурс 8. «Тести»

Кожен учасник команди отримує тестові завдання (індивідуально), які за 5 хв. повинен виконати. (6 балів).

 

ІІІ. Підсумок уроку, виставлення оцінок.

Учасники рахують кількість зароблених золотих монет, що відповідає оцінці за урок. За сумою золотих монет учасників кожної команди визначають команду-переможницю аукціону, яка нагороджується грамотою.

 

VІ. Домашнє завдання: повторити символи хімічних елементів і правила читання формул.


Додаток

 

Угорський кросворд

Випишіть з кросворду назви хімічних елементів, використовуючи періодичну систему і їх символи.

К

А

Б

О

Н

І

Й

Р

Т

К

Й

О

Н

Р

А

Р

І

Е

Г

О

І

А

Л

Д

О

Б

Л

Ю

М

Н

Г

Н

Н

М

І

Й

Ф

У

М

Б

А

М

А

І

Т

У

Р

А

Е

Р

П

Л

Р

І

Й

Й

Н

Е

Г

Ф

С

І

Й

Ю

М

Ф

Р

Х

Ц

И

С

О

И

Ц

М

У

Б

Л

О

М

Н

Н

Ф

О

Л

І

М

А

Н

У

О

Р

А

К

Й

Р

К

О

Е

Н

Г

А

Н

Р

Т

Р

І

С

С

И

Г

Б

Р

О

М

У

Ф

Ь

Л

У

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тести

Прізвище ____________________ Варіант 1

  1. У записі 3О2 цифра 3 є: а) індексом; б) коефіцієнтом; в) класом; г) немає правильної відповіді.
  2. Позначте просту речовину, що утворена атомами Феруму: а) водень; б) кисень;           в) залізо;  г) мідь; д) азот.
  3. Про кисень як просту речовину йдеться в реченні: а) кисень входить до складу повітря;   б) крейда – складна речовина, що містить Оксиген.
  4. Підкресліть назви речовин: вікно, сіль, ліжко, тумбочка, сода, спирт, деревина, скло, бетон.
  5. Із запропонованого переліку підкресліть формули складних речовин: Ca, Cl2, H2O, NaCl, Cu, P4, SO2, N2, Fe(OH)2, O3.
  6. Запишіть хімічні формули, які читаються так: аш-ен-о-три __________,                         калій-два-о  _________, кальцій-два-плюс_________, хлор-мінус_________.

 

Прізвище _________________________Варіант 2

  1. Коефіцієнт вказує на: а) кількість елементів; б) кількість атомів; в) кількість молекул;           г) немає правильної відповіді.
  2. Позначте просту речовину, що утворена атомами Гідрогену: а) водень; б) кисень;          в) залізо; г) мідь; д) азот.
  3. Про Арсен як хімічний елемент йдеться в реченні: а) арсен за звичайних умов – рідкий метал.; б) до складу арсен (ІІ) оксиду входить Арсен.
  4. Підкресліть назви тіл: вікно, сіль, ліжко, тумбочка, сода, спирт, деревина, скло, бетон.
  5. Із запропонованого переліку підкресліть формули простих речовин: Ca, Cl2, H2O, NaCl, Cu, P4, SO2, N2, Fe(OH)2, O3.
  6. Запишіть хімічні формули, які читаються так: аш-два-ес-о-чотири ____________,        калій-плюс _______, натрій-о-аш__________, це-о-три-два-мінус___________.

 

Прізвище __________________________Варіант 3

  1. Індекс вказує на: а) кількість елементів; б) кількість атомів; в) кількість молекул;           г) немає правильної відповіді.
  2. Позначте просту речовину, що утворена атомами Оксигену: а) водень; б) кисень;            в) залізо; г) мідь; д) азот.
  3. Про Фосфор як хімічний елемент ідеться в реченні: а) в природі відомий білий, жовтий і червоний фосфор; б) Фосфор входить до складу фосфорорганічних сполук.
  4. Підкресліть назви матеріалів: вікно, сіль, ліжко, тумбочка, сода, спирт, деревина, скло, бетон.
  5. Із запропонованого переліку підкресліть формули складних речовин: PbS, Mg, C, H2S, H2, O3, P2O5, AlCl3, Zn.
  6. Запишіть хімічні формули, які читаються так: цинк-о-аш-двічі ________, магній-о_______, калій-хлор-о-три ___________, ен-о-три-мінус_________.

 

Прізвище _________________________Варіант 4

  1. Хімічна формула вказує на : а) кількісний склад; б) якісний склад; в) кількісний і якісний склад; г) немає правильної відповіді.
  2. Позначте просту речовину, що утворена атомами Нітрогену: а) водень; б) кисень;            в) залізо; г) мідь; д) азот.
  3. Про азот як просту речовину йдеться в реченні: а) сполуки Нітрогену потрапляють у рослини з ґрунту; б) азот погано розчиняється у воді.
  4. Серед наведеного хімічного посуду підкресліть той, що можна використовувати для рідин: пробірка, склянка, штатив, ексикатор, лійка, предметне, скло, мірний циліндр, ступка, пінцет.
  5. Із запропонованого переліку підкресліть формули простих речовин: HNO3, K2O, Br2, ZnO, Ag, Fe2O3, CaI2, F2.
  6. Запишіть хімічні формули, які читаються так: о-аш-мінус_______, алюміній-три-плюс____, ферум-два-о-три__________, кальцій-це-о-три_________.

 

Прізвище _________________________Варіант 5

  1. У формулі молекулярного кисню О2 цифра 2 є: а) індексом; б) коефіцієнтом;            в) класом; г) немає правильної відповіді.
  2. Позначте просту речовину, що утворена атомами Купруму: а) водень; б) кисень;               в) залізо; г) мідь; д) азот.
  3. Про Сульфур як хімічний елемент ідеться в реченні: а) до складу сульфатної кислоти входить Сульфур; б) сірка жовтого кольору.
  4. Підкресліть назви сумішей: вікно, сіль, молоко, тумбочка, сода, спирт, шампунь, цвях, бетон.
  5. Із запропонованого переліку підкресліть формули складних речовин: HNO3, K2O, Br2, ZnO, Ag, Fe2O3, Ca, I2, F2.
  6. Запишіть хімічні формули, які читаються так: магній-два-плюс ____, пе-два-о-п’ять______, аш-три-о-плюс_________, аргентум-два-о_____________.

 

Відповіді до варіанта 1

1. б; 2. в; 3. а; 4. сіль, сода, спирт; 5. H2O, NaCl, SO2, Fe(OH)2; 6. HNO3, K2O, Ca2+, Cl-.

 

Відповіді до варіанта 2

1. в; 2. а; 3. б; 4. вікно, ліжко, тумбочка. 5. Ca, Cl2, Cu, P4, N2, O3. 6. H2SO4, K+, NaOH, CO32-.

 

Відповіді до варіанта 3

1. б; 2. б; 3. б; 4. деревина, скло, бетон; 5. PbS, H2S, P2O5, AlCl3; 6. Zn(OH)2, MgO, KClO3, NO3-.

 

Відповіді до варіанта 4

1. в; 2. д; 3. б; 4. пробірка, склянка, мірний циліндр; 5. Br2 Ag, F2; 6. OH-, Al3+, Fe2O3, CaCO3.

 

Відповіді до варіанта 5

1. а; 2. г; 3. а; 4. молоко, шампунь, бетон; 5. HNO3, K2O, ZnO, Fe2O3; 6. Mg2+, P2O5, H3O+, Ag2O.

 

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
7 липня 2018
Переглядів
2075
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку