Тести від «На Урок»: Організація дистанційної роботи під час карантину

Урок з християнської етики " Вчись творити добро"

Про матеріал

Урокі християнської етики для учнів 2 класу із використанням інтерактивних технологій навчання.

Мета – допомогти учителю урізноманітнити структуру і методи роботи. Навчити учнів діяти творчо, утверджувати християнські морально – етичні чесноти.

Дані матеріали можуть бути використані учителями початкової школи, вихователями групи подовженого дня.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

                                          урок з курсу

      «Християнська етика в українській культурі»

                              2 клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                             

 

 Тема: Вчись творити добро. 

  Мета: визначити і окреслити суть категорії "добро"; допомогти дітям усвідомити значення добра, як життєвого вибору в духовному становленні особистості;  виховувати схильність безкорисливо чинити добро;     виховувати почуття відповідальності за свої вчинки. 

 

                                       Хід уроку

 

 I. Організація учнів до уроку.

1. Привітання вчителя:

 -  Добрий день,  діти,

   Урок розпочати пора.

   По Країні Знань крокуйте

   Лиш дорогою добра!

Вчитель:

Я всміхаюсь сонечку:

Учні:

– Здрастуй, золоте!

Вчитель:

Я всміхаюсь квітоньці:

 Учні:

– Хай вона цвіте!

Вчитель:

Я всміхаюсь дощику:

Учні:

– Лийся, мов з відра!

Вчитель:

 Друзям усміхаємось,

 Всі разом:

- Зичим їм добра!

 Вчитель:

  Які почуття викликав у вас  цей віршик?(Відповіді учнів)

   Гра « Мікрофон»

 – Коли твій настрій найчастіше буває гарним і радісним?

II. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.

  1. Технологія « Асоціативний кущ»

Вчитель:

 - Подумайте, що таке доброта?

На дошці зображене сонечко, а його промінчики  - це слова, з якими асоціюється слово « Доброта». Діти називають слова, а учитель записує їх на промінчиках сонечка. (Любов, повага, радість,милосердя, турбота, допомога, тощо) 

 - Сьогодні ми будемо говорити про Добро в нашій душі і про те, хто ж нам підкаже,   як творити тільки добро.

ІІІ. Робота над темою уроку

 1. Розповідь вчителя.

Доброта — це слово, яке зігріває, огортає теплом душу,  робить життя світлим і радісним.

 

                                        «Твори добро»

Добро ти людям поспішай творити,

Усіх розумій, поважай і люби,

Так буде легше і біль пережити,

 Й здоров’я  буде  більше  тобі.

 Добро – це, як казка, добро – це, як свято,

 А зло – це бездушність й злиденність душі.

 Тож будьмо багаті, і будьмо добріші,

 І зло переможемо ми  на землі.

 Твори ти добро, твори все для щастя,

 Твори для життя кожну мить,

 Тоді лиш у ньому, йдучи повз напасті,

 На радість, на долю добро буде жить.

 Різницю між злом і добром, дай нам, Боже,

 Сьогодні збагнути і  зрозуміть,

 Знання це у світі нам жить допоможе,

 Добро допоможе творить.

 

    Людина – творець добра. Вона прийшла у цей світ, щоб творити добро і добру пам'ять залишити по собі. 

 У характері нашого народу доброта і чуйність, щирість та уміння розділити чужий біль, вчасно підтримати у важку хвилину. З давніх-давен, гарні стосунки між людьми, взаємопідтримка, милосердя були основними у житті, і про це говорить народна мудрість.

  1.  Гра «Збери приказки та прислів'я»

 Учитель роздає  учням картки з  приказками або прислів'ями. Завдання учнів — закінчити вислів і пояснити його значення.

Добре діло твори... (сміливо.)

Добрі діла тихо ходять, а злі... (як дзвони дзвонять.)

Від добра добра... (не шукають.)

Хто людям добра бажає, той... (і собі має.)

Добрі вісті... (не лежать на місті.)

Без доброго діла немає... (доброго імені.)

Добре слово  і … (мороз зігріє)

Добре слово людині, … (що дощ в посуху).

Роби добро скільки можеш — від цього... (не занеможеш.)

За добро... (добром і платять.)

Добре слово дім будує, а … (зле – руйнує)

Слово – ключ, яким … (відкривають серця)

Відповіді учнів.

Вчитель:

- Добрі вчинки потрібні нам у житті і залежать від наших душевних зусиль.   Наші добрі думки і почуття знаходяться у наших душах. А що ж таке душа, як ви розумієте?

Душа – це живий відгук людської істоти на все, що відбувається. І якщо у людини цей відгук є, вона душевна людина, а якщо ні – черства і байдужа. Спробуємо заглянути у свою душу і намагатимемося визначити, які ми.

3. Продовжіть речення:  Гра « Мікрофон»

– Я  сумую, коли…

– Я  посміхаюся, коли...

4.Робота в групах.  Я піклуюся про тебе…

   Подумати, яку турботу можна виявити до різних людей у наступних ситуаціях:

1 група - мама занедужала;

2 група - у бабусі день народження;

3 група - молодший брат вередує;

4 група  - друг прийшов у гості;

5 група - тато повернувся з роботи втомлений.  

  Наприклад: «Якщо мама погано себе почуває, треба допомогги їй лягти у ліжко, принести чай з малиновим варенням та медом. Потім потрібно відкрити кватирку, щоб у кімнаті було свіже повітря, поставити мамі градусник» та ін.

Вчитель:

- У кожної людини є внутрішній потенціал добра. В християнстві найвищу цінність має та доброчинність, яка робиться від чистого серця. 

 -  Кожна людина може формувати свою душу. Ви повинні прагнути до розвитку своєї душі.

                                 Фізкультхвилинка.

Руки до неба я піднімаю (піднімають руки вгору)

Щиро Бога благаю:

Дай сили і вміння (показують руками на себе)

Творити добро,

І ненавидіти будь-яке зло (розводять руки).

  5. Колективне вирішення ситуацій.

Вчитель:

- Ми живемо серед людей, і тому вам потрібно вчитися вирішувати різні життєві ситуації, у які ви можете потрапити. Спробуємо вирішити деякі з них.

  1.  Попереду вас іде дідусь. У одній руці у нього важка сумка, у другій – паличка. Старенький зупинився відпочити, поставив сумку і паличку біля будинку. Раптом палиця упала. Ви проходите поруч і все це бачите.

Що ви зробите?

 2.  На подвір’ї  грався маленький хлопчик. Його мама сиділа на лавці і в’язала шапочку. Хлопчик побіг за м’ячем, упав, забив коліно, лежить і плаче. Ви сидите навпроти. Що ви зробите?

 3.  Надворі сонячний літній день .Ви з мамою зібралися іти на річку, але мама відчула себе погано. Вам дуже хочеться купатися, поніжитися у променях лагідного сонечка. Як ви вчините?

  4.  У холодний зимовий день Наталка й Оленка  йшли зі школи додому. Наталка була тепло одягнена. На ній була тепла шубка і рукавички. Її ранець зручно лежав на спині. А Оленка в школі забула рукавички, тому портфель несла в голій руці.

 - Рука в мене змерзла страшенно!- поскаржилася Оленка подружці.

Наталка відповіла:

-        А в мене ні.

Так вони йшли до самого дому.

-        що можна сказати про поведінку Наталки? (байдужа)

-        - Як би ви діяли на місці Наталки?

 Вчитель:

 Хай завжди і ваші серця і душі будуть відкриті для добрих справ.

 

        Добро творити на Землі

Людині лиш дано

І навіть діточки малі

Всі знають це давно

         Краса і море доброти

Оточує нас всіх

Подібним будуть до сонцями

Щоб зазвучав твій сміх,

         Щоб ти освітлював всім шлях,

Як сонце з висоти.

Хай сяє усмішка в очах,

Будь завжди добрим ти!

 6.Робота з підручником: 

1.Читання оповідання « Вчись творити добро».

2.Обговорення прочитаного.

- Чому вчителька відчувала радість, коли бачила перед собою «ліс» рук своїх вихованців, які бажали поділитися своїми враженнями?

7. Творча робота в зошитах

Вчитель:

  • Сьогодні на уроці ми виготовимо листівку, яку подаруємо найближчій нам людині.

( Діти виготовляють листівки.  Зошит ст.51)

  ІV. Підсумок уроку.

Вчитель:

 - А зараз пропоную вам відповісти на невеличку анкету. Відповідати на неї треба «так» або «ні».

- Чи можна примусити людину бути доброю?

- Чи згодні ви з думкою, що «добротою світ живе»?

- Чи можна стати добрим лише на деякий час?

- Чи потрібно виявляти доброту у відношенні до будь-кого?

- Чи можна сказати, що доброта — найбільша окраса душі?

- Чи легко бути добрим?

- Чи можна доброту порівняти із сонцем?

- Чи є у вас бажання чинити добрі справи?

Отже, бачу що ви прагнете чинити добро. І це дуже правильно, адже воно приносить радість оточуючим. Доброта, як чарівні ліки, здатні вилікувати від суму, скрути, безпорадності.

 

       Любі, діти, виростайте

Мудрими і щирими.

Гріхів в душу не пускайте

І будете щасливими!

Бог послав нас у цей світ

Лиш добро творити.

Ви – Його творіння квіт.

Вам бажаю – у Його любові жити!

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Етика, Розробки уроків
Додано
31 липня 2018
Переглядів
1704
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку