Інформатика 2 клас
Тема. Об’єкти. Властивості об’єктів, значення властивостей.
Мета: Сформувати поняття об’єкта; формувати навички малювання за допомогою графічного редактора.
Завдання уроку: формувати вміння міркувати за аналогією; розвивати увагу; виховувати естетичний смак.
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь та навичок.
Матеріали та обладнання: Завдання Комп’ютика на картках, сигнальні картки, цеглинки ЛЕГО, підручник
Хід уроку
І. Організаційна частина.
Дзвоник щойно продзвенів,
До уроку запросив!
Ми з Комп’ютиком у парі
Працюватимем старанно!
Вправа «Мої відчуття»
ІІ. Пояснення теми і завдань уроку.
Вчитель. Любі діти! Зла Чаклунка поцупила мої цеглинки! Комп’ютик визвався мені допомогти, але одному йому не під силу. Я прошу вашої допомоги.
Вчитель. Діти, допоможете мені? Але для цього нам треба пройти шість випробувань. (За кожне виконане завдання діти отримуватимуть кольорову цеглинку. В кінці уроку вони повинні побудувати башту із шести цеглинок).
Тоді в путь
Ш. Актуалізація опорних знань.
1. Фронтальна бесіда.
Вчитель: Ось і перше випробування.
Вправа «Мікрофон»
Вчитель. Молодці! Ось ми й пройшли перше випробування і звільнили червоний колір. (Діти отримують червону цеглинку.)
Тож Комп’ютик пропонує нам друге випробування.
2. Логічна розминка.
Загадки.
1. Маленьке, кругленьке,
В клубочок згортається,
Від ворога ховається.
(Їжачок)
2. Без рук, без голови народилося,
А як підросло – і руки, й ноги, й голова зявилися.
(Жабка)
3. По голубому полю
Золота тарілка плаває.
(Сонечко)
Вчитель: Скажіть, будь ласка, за якими властивостями ми розгадали ці загадки? (форма, колір, зміна форми.)
Вчитель. Ось ми й пройшли друге випробування і звільнили оранжевий колір. (Діти отримують оранжеву цеглинку.)
ІV. Робота над темою уроку.
Пояснення вчителем нового матеріалу.
Вчитель. Любі діти! Оскільки у нас зникли всі кольори нашої башточки, а скільки їх у нас? Шість. Подумайте і скажіть, за допомогою чого ще можна розрізнити предмети?
Учні. За формою, за смаком, запахом тощо.
Вчитель. Так, дійсно. Об’єкти можуть відрізнятися один від одного своїми властивостями. Кожна властивість може набувати певних значень. Властивості об’єкта можуть змінюватись., тобто змінювати свою форму, розмір тощо і ви отримуєте синю цеглинку.
Робота з підручником с. 52-53. (Н. Морзе, О. Барна «Об’єкти»)
V. Фізкультхвилинка.
Встаньте, діти, посміхніться
Землі нашій уклоніться,
За щасливий день вчорашній
Ви до сонця потягніться,
Вліво, вправо нахиліться
Веретенцем покрутіться,
Раз присядьте, два присядьте,
І за парти тихо сядьте.
VІ. Закріплення знань.
1. Робота по картках.
Вчитель. Зараз ми розіб’ємось у пари і виконаємо слідуюче завдання.
Треба згрупувати слова за їх властивостями і вказати їх.
Червоний, , зелений, синій, жовтий, білий – ….(колір);
Солодкий, гіркий, кислий, – …(смак);
Квадратний, круглий, продовгуватий, трикутний – …(форма).
Глиняна, пластмасова, зелена, паперова, скляна – …(матеріал).
Вчитель. Молодці діти! І з цим завданням ви впорались. Комп’ютику, давай нам ще одну цеглинку! ( Діти отримують цеглинку жовтого кольору.)
VІІ. Робота за комп’ютером.
1. Повторення правил техніки безпеки у комп’ютерному класі. Якщо діти згодні з твердженням вчителя, топоказують долоньки,
якщо ні, то кулачки.
Вчитель. Якщо ви пригадаєте правила поводження з комп’ютером, Комп’ютик поверне вам ще одну цеглинку.
В клас комп’ютерний спітнілі
Ми вбігаємо щосили…
Витри старанно взуття,
Нам не потрібне сміття!..
За улюблений комп’ютер
Падаєм, мов спілі фрукти…
А щоб сісти нам за парту,
Вчитель нам дає команду!…
Ти підсунь дисплей близенько
І шнури поправ хутенько!..
Від екрана ти відсядь…
Сантиметрів п’ятдесят!. ..
Голова болить моя,
Потерплю годину я!..
Я дротів не зачіпаю,
Правило це добре знаю!..
Як відчую щось горіле,
Промовчу я всім на диво…
В електронний клас науки
Сміло входь!
Лиш вимий руки!
(Діти отримують зелену цеглинку)
2. Інструктаж учителя щодо роботи з програмою.
3. Робота з програмою Paint.
– Намалювати об’єкти, схожі за формою, але різні за кольором:
Сонце, м’яч, яблуко.
– Схожі за кольором , але різні за формою:
Ялинка, листок, повітряна кулька.
Вчитель. І з цим завданням ви справились. То ж отримуйте блакитну цеглинку!
4. Релаксація.
VIII. Підсумок уроку.
Чим відрізняються об’єкти між собою? (Властивостями.)
Карта знань :
Чи можуть ці властивості змінюватися?
Вчитель. Ось нарешті ми побудували нашу башту із шести цеглинок ЛЕГО.
IХ. Домашнє завдання.
Обери своє домашнє завдання!
КАРТКА
Треба згрупувати слова за їх властивостями і вказати їх.
Червоний, , зелений, синій, жовтий, білий – ….(колір);
Солодкий, гіркий, кислий, – …(смак);
Квадратний, круглий, продовгуватий, трикутний – …(форма).
Глиняна, пластмасова, паперова, скляна – …(матеріал).
КАРТКА
Треба згрупувати слова за їх властивостями і вказати їх.
Червоний, , зелений, синій, жовтий, білий – ….(колір);
Солодкий, гіркий, кислий, – …(смак);
Квадратний, круглий, продовгуватий, трикутний – …(форма).
Глиняна, пластмасова, паперова, скляна – …(матеріал).
КАРТКА
Треба згрупувати слова за їх властивостями і вказати їх.
Червоний, , зелений, синій, жовтий, білий – ….(колір);
Солодкий, гіркий, кислий, – …(смак);
Квадратний, круглий, продовгуватий, трикутний – …(форма).
Глиняна, пластмасова, паперова, скляна – …(матеріал).
Міністерство освіти і науки України
Луганський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Творча робота
«ОБ’ЄКТИ.
ВЛАСТИВОСТІ ОБ’ЄКТІВ, ЗНАЧЕННЯ ВЛАСТИВОСТЕЙ»
Творча робота
Міщенко
Віти Олександрівни
Слухача курсів
підвищення кваліфікації
учителів початкових класів,
які будуть навчати учнів
1-х класів у 2019-2020 навчальному році
вчителя інформатики
Закотненської загальноосвітньої школи
І-ІІ ступенів
Новопсковської районної ради
Луганської області
Сєвєродонецьк 2019 р.