Тема: Програми та онлайн середовища для роботи з графічними даними.
Мета: ознайомити учнів з різними редакторами та онлайн-середовищами для обробки графічних зображень, навчити використовувати різні типи програм для роботи з зображеннями, сформувати свідомі знання з даної теми, закріпити правила поведінки в комп’ютерному класі; розвивати мислительні процеси дітей та моторику рук, сприяти всебічному розвитку; виховувати інтерес до вивчення інформатики, інформаційно обізнану і всебічно розвинену особистість.
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь.
Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, презентація, проектор.
Програмне забезпечення: Tux Paint
Хід уроку
І. Організаційний етап
Доброго ранку, доброго дня!
Я вам бажаю здоров’я й добра!
Всі на уроці? І не сумуємо?
В світ інформатики дружно крокуємо!
Урок малювання у нас незвичайний,
Він дуже корисний і дуже повчальний!
ІІ. Логічна розминка
А щоб дізнатися тему нашого сьогоднішнього уроку вам потрібно розв’язати завдання.
У нас є 2 картинки, їх треба об’єднати та отримати спільну картинку яка складається з 1 та 2 картинки. За кожне правильно вирішене завдання ви буде отримувати частинку пазла та дізнаєтесь про що буде наш сьогоднішній урок
Прочитайте напис на складеному пазлі «3 грудня всесвітній день комп’ютерної графіки», цей день було обрано з таких міркувань: 3 грудня (англ. 3 December) нагадує позначення тривимірної графіки 3D
Так як в нас сьогодні тема уроку? (комп’ютерна графіка)
ІІ. Актуалізація опорних знань
-Що таке інформація?( Інформація - це відомості про об'єкти і явища навколишнього середовища, їхніх параметрах, властивостях і стані, які зменшують ступінь невизначеності, неповноти знань)
- У якому вигляді подається інформація?
- Якщо вчитель розповідає на уроці, то це яка інформація? (звукова)
- Якщо ви подивитесь в щоденник, то яку інформацію побачите? (текстову)
- Чи любите ви іграшки Лего? А якщо ми заглянемо в інструкцію до лего, то в якому вигляді буде представлена інформація? (графічному)
Отже, сьогодні ми будемо працювати з графікою
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Давайте зараз переглянемо відео-сюжет, та подумаємо у якому вигляді тут подана інформація
-Хотіли б ви це навчитись робити?
Отже, сьогодні ми навчимось створювати графічні зображення
— А як ви розумієте, що таке графіка? (Учні намагаються сформулювати означення.)
Під терміном «графіка» звичайно розуміють візуальне (те, що сприймається зором) зображення будь-яких реальних або уявних об’єктів.
Графіка це те, що ми бачимо щодня: дорожні знаки, малюнки в книзі, діаграма, банери, схеми, графіки
Чим відрізняється комп’ютерна графіка від звичайної? (відповіді дітей)
Наше життя сьогодні неможливо уявити без комп’ютерної графіки. Ілюстрації в книжках, рекламні ролики, музичні кліпи, анімаційні фільми, комп’ютерні ігри, конструкторські розробки — все це створено з використанням комп’ютерної графіки.
ІV. Повідомлення теми і мети уроку
Отже, який сьогодні день? (всесвітній день комп’ютерної графіки)
V. Вивчення нового матеріалу
А як називаються програми для роботи з графікою ми дізнаємось відгадавши ребус (графічний редактор)
Насправді графічний редакторів дуже багато. Ви вже працювали з графічним редактором у 2 класі? А яким саме? (Paint)
А сьогодні ми познайомимось з новим для вас графічним редактором який називається Tux Paint, англійське слово Paint означає «писати фарбами», а Tux – ім’я пінгвіна, тому значком якого є пінгвін з пензлем в руках
Для того щоб відкрити програму вам треба знайти Tux Paint на робочому столі, та 2 рази клацнути лівою кнопкою миші по значку програми і перед вами відкриється вікно програми
Давайте розглянемо вікно програми воно складається з:
Панелі інструментів
Поля для малювання
Палітри кольорів
Набору інструментів
Згадаємо які інструменти ми використовуємо для створення малюнків: олівці, фломастери, фарби, пензлі тощо. Існують інструменти для створення креслень, наприклад лінійка й циркуль. Так само і графічний редактор Tux Paint має свої інструменти це різні пензлики, фарби, лінія, гумка, та навіть штампи!
VІ. Фізкультхвилинка
А зараз давайте поглянемо на екран (слайд з фізкультхвилинкою) та попробуємо повторити всі дії, які будуть нам демонструвати герої на екрані (відео фізкультхвилинка) «Райдуга»
VІІ. Практична робота
Пригадування правил техніки безпеки в комп’ютерному класі
1.Знаходимо на роб. столі наш графічний редактор і запускаємо програму Tux Paint. Клацаючи лівою кнопкою миші двічі.
-Які є геометричні фігури в наших інструментах?
-Чи можемо ми з них зробити будиночок?
2. Малюємо спочатку лінію горизонту, де зможемо розмістити наш дім. За допомогою якого інструмента ми можемо це зробити, щоб вийшло рівно? (обрати колір – лінія).
3.Далі знаходимо в блоці під назвою інструменти – Форми і обираємо квадрат,що буде основою фундаменту нашого будиночку?
4.Далі обираємо трикутник, що буде дахом нашого будиночка.
5.Тепер обираємо Магія – заливку і той колір, який ви бажаєте. Навести покажчик миші туди, де потрібно розфарбувати та натискаємо ліву кнопку миші.
6.В залежно від вашої фантазії, можете додавати вікна, двері. Поруч з будинком гарно б дивились дерева, квіти (Магія – квітка). Також небо не може бути порожнім.(додамо колір та намалюємо білі хмарки). Чим можемо намалювати хмари? Яким кольором?
7. Далі зробивши і розфарбувавши, треба наш малюнок підписати, хто ж його виконав. Пам’ятаймо про велику букву. Які клавіши потрібно натиснути? (Shift+буква). Стрілками можна регулювати розмір).
-Як ви думаєте як ми це можемо зробити? За допомогою, якого інструменту? (Натиснути на Інструмент –Текст та надрукувати прізвище, ім’я).
8.Залишилось тільки зберегти.
-Як можемо це зробити?
VІІІ Релаксація
«Жмурки». Міцно-міцно замруж очі на 5 секунд, а потім відкрий їх.
«Метелик». Поморгай оченятами, як махає крилами метелик — швидко і легко.
«Вгору-вниз». Подивися спочатку вгору, потім вниз, не нахиляючи голови.
«Часики». Нехай очі дивляться то вправо, то вліво, як годинки: «тік-так». Повтори цю вправу 20 разів
«Масаж». Закрий повіки і акуратно помасажуй очі пальчиками.
Витягти праву руку вперед. Слідкувати очима, не повертаючи голови, за повільними рухами вказівного пальця витягнутої руки ліворуч та праворуч, вгору і вниз. Повторити 4-5 разів.
VIIІ. Закріплення
- Як ви думаєте, чому малюнок займає важливе місце в житті людини?
- Що таке комп’ютерна графіка?
- Чи можна обробляти графічні зображення онлайн?
ІХ. Підбиття підсумків уроку.
Представлення виконаної роботи кожною групою, вербальне оцінювання завдання вчителем.
Отож, що таке комп’ютерна графіка?
- Як називаються програми, які обробляють зображення?
- Чи можна обробляти графічні зображення онлайн? Назвіть приклади онлайн- середовищ.
- Які труднощі у вас виниками при редагуванні малюнків?
- Як ви з ними справлялись?
- А що було найлегше зробити під час видозміни зображень?
Х. Подача домашнього завдання
Розмальовки
- Дякую за увагу!