ЯДС 3 клас НУШ
Тема: Вода. Досліджуємо властивості води.
Мета: формувати уявлення про воду, про зміни станів води, вміння встановлювати взаємозв’язки води з об’єктами живої і неживої природи, формувати уявлення дітей про значення прісної води для живих організмів; розвивати дослідницький підхід до пізнання властивостей води; сприяти створенню теоретичної бази для інтелектуального розвитку молодших школярів; формувати соціальну компетентність; дослідити де знаходиться прісна вода у природі, виховувати бережливе ставлення до прісної води.
Обладнання: підручник «Я досліджую світ. Автори Бібік Н.М., Бондарчук Г.П. (2020)» для 3 класу за програмою НУШ (2020-2021 н.р.), глобус, дидактичний матеріал, склянки з водою, банка з ложкою для демонстрації, пляшки різної форми (порожні), ілюстрації, картинки для групової роботи, презентація.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
Діти вітаються по колу, звертаються один до одного на ім’я і торкаються долоньками.
Шифрувальник
а тільки покажуть – ховатись почнуть…(дощ)
На їх стовбурах, на гіллі діамантами блищить
Виникає тільки взимку й пропадає на годинку …(іній)
В якому стані перебуває вода дивлячись на наші відгадки?
Вода – найбільш поширена і найдивовижніша речовина на Землі. Вода – багатство Землі. Вона є всюди: в океанах, морях, річках, озерах, болотах, у людині, у повітрі. Вода необхідна для життя всіх організмів. Більша половина земної поверхні вкрита водою. Кількість її на планеті зазначена на діаграмі.
Саме завдяки воді нашу планету і називають блакитною (глобус). Земля –єдина з планет Сонячної системи, де є вода.
Повідомлення учнів про солону та прісну воду.
https://www.youtube.com/watch?v=4HRtxxo9HWU
Вода як і будь-яка речовина має свої властивості. Зараз ми з вами дослідимо ці властивості. Об’єднаємось у групи за формулою і кольором краплин.
(повторення правил роботи в групах)
ГРУПА
«Вода не має форми».
Матеріали: посудини різної форми, вода.
Діяльність: переливай воду в посудини різної форми.
Висновок: рідина може змінювати форму. Вона має форму посудини, в яку її наливають.
ГРУПА
«Вода безбарвна» .
Матеріали: посудина з водою, пензлик, фарба.
Діяльність: зафарбовуй воду за допомогою пензлика з фарбою у різні кольори.
Висновок: вода не має кольору, але її то можна зафарбувати.
ГРУПА
«Вода прозора».
Матеріали: склянка з водою, різні дрібні предмети.
Діяльність: занурюй різні предмети у склянку з водою.
Висновок: вода прозора.
ГРУПА
«Вода – розчинник».
Матеріали: склянка з водою, шматок цукру.
Діяльність:
У склянку з водою кинь шматок цукру. Спостерігай за процесом розчинення. Прискорь розчинення розмішуванням. Скуштуй воду на смак.
Висновок: цукор розчиняється у воді. У воді розчиняються й інші речовини.
Порада: наголосіть, що не можна пробувати на смак незнайому речовину – це небезпечно.
ГРУПА
«Не розчинні речовини».
Матеріали: склянка з водою, крейда, пісок.
Діяльність: у склянку з водою кинь шматок крейди, трохи піску. Спостерігай за процесом. Помішуй.
Висновок: пісок і крейда не розчиняються у воді.
ГРУПА
«Вода без смаку».
Матеріали: чиста дистильована вода і мінеральна вода.
Діяльність:
Скуштуй чисту дистильовану воду. Скуштуй мінеральну (негазовану) воду.
Висновок: чиста вода не має смаку, а мінеральна – має. У ній є домішки. На етикетці зазначений їхній перелік.
Який загальний висновок можна зробити?
Сніг – це рідкий стан води
Вода – синього кольору
Вода текуча (розтікається)
Вода не має власної форм
Вода безбарвна
Вода має приємний солодкуватий запах
Вода на морозі розширюється
Вода прозора
Газоподібний стан води – це пара
Вода – рідина переходить у твердий стан при охолодженні.
Сьогодні я дізнався про….
На уроці мене вразило…
Сьогодні урок був…
Мене здивувало …
Зазначити на картках «Як я попрацював на уроці»
1)Опрацювати с.29, 30, 31; 2) творче завдання: написати казку або акровірш про воду.