Я ПІЗНАЮ СВІТ
1 – А клас
(за програмою НПП «Інтелект України»)
Тема. Клас Птахи. Перелітні птахи.
Мета. Ознайомити учнів з суттєвою ознакою перелітних птахів; вчити оперувати знаннями про клас Птахи, давати характеристику умов життя перелітних птахів, визначати на географічній карті ареали перелітних птахів, які мешкають у нашій місцевості. Розвивати навичку читання цілими словами художніх та наукових текстів за допомогою прийому стеження; уміння висловлювати власні судження, користуватися картою та позначати материки, сприймати аудіо- та відеоінформацію, вилучати головне, формулювати відповіді на поставлені запитання; формувати та розвивати пам'ять, увагу, уяву. Виховувати інтерес до вивчення природи, любов до рідної землі, прагнення бути успішним учнем / успішною ученицею.
Хід уроку
І. Ранкова зустріч.
1. Запрошення до ранкового кола. Звуковий сигнал.
2. Вітання.
Встав раненько – посміхнись,
Бо чудово в світі жити!
В синє небо подивись
Й починай добро творити!
- Подаруйте одне одному посмішку, потисніть руки.
3. Наш настрій.
- Не в кожного з вас чудовий настрій, тож почнімо його разом змінювати, це буде наша перша добра справа сьогодні.
4. Руханка «Новий день».
5. «Щоденні новини».
- Крім звичних щоденних нових, сьогодні в нашому куточку є особлива новина –
10 квітня – це 100-й день від початку нового року. Тож сьогоднішній день – ювілейний.
6. Гра «Літає – не літає».
- Яке ж свято без гри? Пропоную пограти у гру «Літає – не літає».
Якщо я називаю слово, що означає літаючу істоту чи предмет – ви піднімаєте ручки вгору, якщо ж не літаючий – опускаєте вниз: сорока, автобус, квітка, повітряна кулька, ракета, стіл, бджола, людина.
Продовжимо нашу розмову на своїх робочих місцях. Прошу їх зайняти.
ІІ. Актуалізація знань учнів.
- Наш інопланетний друг ніяк не може розібратися з ними. Він знову надіслав нам листа і просить вашої допомоги. Давайте дізнаємось, що його цікавить?
- Так чому ж сова є осілим птахом? ( постійно живе на певній території).
- Питайлик пропонує вам довести, що сова належить до класу Птахи. Доповніть речення пропущеними словами та запишіть їх.
- А наступне його завдання – розглянути фотографії дуже уважно.
- Покажіть за допомогою цеглинок «Lego» колір зайвої світлини. Поясніть свій вибір.
3. Робота з інформацією в рамочці. Підсумок.
Фізкультхвилинка «Мандрівка планетою».
ІІІ. Оголошення теми уроку.
ІУ. Робота над поняттям «Перелітні птахи».
1.Вправа «Фотоапарат».
- Налаштуйте свої фотоапаратики – очі та підготуйтесь відтворити сфотографоване.
2. Вправа «Повітряні кульки».
-Політати не проти і наші добрі знайомі – Мавпочка та Ведмедик, та роблять вони це за допомогою повітряних кульок. Допоможемо їм опуститися на землю після польоту.
3. Довідка від Адаптера.
-Всі слова, над якими ми працювали використані в довідці від бортового комп’ютера Адаптера. Уважно її прочитаємо.
-Чому ж перелітні птахи змушені відлітати?
4. Перегляд відеофрагмента.
- Переглянувши наступний відеофрагмент, ви дізнаєтесь ще більше про перелітних птахів.
- На дошці є всі птахи, про які згадував Адаптер та диктор у відеофрагменті.
5.Завдання Питайлика.
-То яку ж суттєву ознаку перелітних птахів ми з вами вкажемо?
Хвилинка релаксації.
-Сядьте зручно, заплющіть очі, уявіть себе пташкою, яка літає високо в небі. Ви відчуваєте приємний подих вітру, легкість і спокій. Ви вільні, щасливі, бо маєте змогу побувати там, де найбільше хочете, у будь-якому куточку нашої планети. Вам добре й легко. Поверніться з цими відчуттями у нашу класну кімнату.
У. Робота над уривком казки Ганса Крістіана Андерсена «Дюймовочка».
1. Читання уривка за диктором.
- Куди відлітала Ластівка на зимівлю?
2. Підпис Африки на географічній карті.
3. Перегляд та озвучення фрагменту мультфільма.
- До яких птахів за характером сезонних переміщень належить ластівка?
4. Прокладання маршруту ластівки на карті.
УІ. «Зоряні перегони»
-Багато нового ви сьогодні дізналися на уроці, і раніше були дуже уважними, тож давайте пограємо в «Зоряні перегони» і перевіримо свої знання.
УІІ. Подвійний підсумок уроку.