Урок з інтегрованого предмету «Я досліджую світ» - 2 клас
Тема: Як зробити територію комфортною для себе?
Мета уроку: вчити спостерігати за тваринами, розрізняти групи диких та свійських тварин; розвивати навички успішного спілкування; формувати вміння збирати, упорядковувати, порівнювати, групувати дані ;вдосконалювати навички створення групового проекту; виховувати повагу до себе та інших людей, турботливе ставлення до тварин.
Хід уроку
I.Ранкова зустріч.
Вітання
В цьому класі друзі всі: (три хлопки)
Я і ти, і ми, і ви. ( три хлопки)
Добрий день, тому, хто зліва. (поворот наліво)
Добрий день, тому, хто справа. ( поворот направо)
Ми – одна сім’я. (розвести руки,показати на всіх)
В цьому класі друзі всі: (три клацання пальцями)
Я і ти, і ми, і ви. ( три клацання пальцями)
Пожалій того, хто зліва. (погладити сусіда зліва)
Пожалій того, хто справа. (погладитисусіда справа)
Ми – одна сім’я. (розвести руки, показати на всіх)
В цьому класі друзі всі: (три плесканняпо грудях)
Я і ти, і ми, і ви. ( три плескання по грудях)
Посміхнись, тому, хто зліва. (посміхнутися сусідові зліва)
Посміхнись, тому, хто справа. ( посміхнутися сусідові справа)
Ми – одна сім’я. (розвести руки ,показати на всіх)
В цьому класі друзі всі: (три плескання по колінах)
Я і ти, і ми, і ви. ( три плескання по колінах)
Любі гості, вчителі, ( повернутися до гостей уроку, вчителів)
Вас вітаєм щиро ми. Ми – одна сім’я
Щоденні новини.
Сьогодні:___________________ Місяць: _____________________
День тижня:_________________ Погода:_______________________
Дякуємо нашим синоптикам!.
Подія дня:У 1971 році 27 листопада автоматична станція Марс-2 зробила посадку на Марсі, але при посадці розбилася. Через відносну близькість до Землі ( 225 млн км у середньому), Марс із давніх-давен був об’єктом спостережень людини. Із винаходом у XVII ст. телескопа тогочасним астрономам вдалося розгледіти марсіанські полярні шапки, що стало відправною точкою для теорій, які не стихають і донині, на тему наявних на Марсі форм життя.
Обмін інформацією.
А зараз вслухайтесь в звуки природи. Уявіть, що нібито ви там знаходитесь.
( спів пташок, шум моря, сильний вітер, завірюха)
Вам сподобалось знаходитись у цих місцях?
Знайомство зі словом КОМФОРТ.
Комфорт - затишок, зручність. Комфортним можуть бути не тільки умови життя, але і навчання, робота, подорожі. Вперше цей термін з'явився в латинській мові. Синоніми дослова «комфорт»– це слова «затишок», «зручність», «впорядкованість» ,«лад». Антонімів значно менше, ніж синонімів – це «дискомфорт» і «незручність».
Гра «Мій настрій».
Учні за допомогою карток показують свій настрій та зручність роботи на уроці. Повторення правил роботи у групах.
II. Мотивація учнів.Повідомлення теми уроку.
Наші герої книги «Цікаві правила дорожнього руxу» Наталії Чуб- Фліп, Блум і Тікі перед поверненням додому попросили хлопців розказати про домівки тварин, які проживають на нашій території. І запитали:
ЯК ЗРОБИТИ ТЕРИТОРІЮ КОМФОРТНОЮ ДЛЯ СЕБЕ?
Допоможемо нашим гостям в цьому розібратися?
III. Робота над темою уроку
1.Групова робота.«Чия домівка?»
З’єднати домівку з тваринкою.
Які тварини дикі? Які хижі? Чи зручно тваринам в своїх домівках?
2.Знайомство з мешканцем водоймів – бобром.
На березі річки Бублик зупинився біля купи гілля і почав голосно гавкати. Данилко припустив, що там заховалася якасьтваринка. Відгадайте, яку тварину знайшов Бублик?
На березі річки цілу днину
Зводять звірі ці плотину.
В них міцні та гострі зуби,
Ходять все життя у шубах.
Здогадалися тепер?
В річці там живе ... бобер( малюнок бобра)
3.Повідомлення про життя бобрів.
1)У клас заходить хлопчик у костюмі бобра і розповідає про життя бобрів.
Я- бобер. Живу на берегах рівнинних річок, ставків та озер. Я - гризун і маю великі передні зуби,щоб підгризати дерева, корою яких харчуюся і з яких будую собі житло.Гарно плаваю під водою, тому між пальцями маю плавальні перетинки.
Харчуюсь квітами, молодими пагонами водних рослин , травою. Полюбляю кору, гілочки, листя і коріння листяних дерев і кущів. Мої міцні зуби ростуть протягом усього життя. Ними користуюсь для добування корму і для будівництва своєї хатка - греблі. Восени валю дерева, заготовляю деревиний корм на зиму, тому що не впадаю у сплячку.
А щоб краще про мене дізнатися, виконайте завдання:
2)Учні розв’язують вирази і з’ясовують цікавинки про бобрів.
Яка довжина тіла бобрів?
27+ 73 = ….100 см
Яка тривалість життя тварини?
35 -20 =…. 15 років
Скільки під водою можуть залишаться бобри?
70 – 60 = ….10 хвилин
Скільки дитинчат народжується в родині?
25 -22 = ….3 дитинчат
Яка висота хатки бобрів?
53 – 50 = 3 ….метри
Бобер: Які ви молодці! Запрошую вас до себе в гості
3)Відео «Життя бобрів» [https://www.youtube.com/watch?v=omBk6-WwEWM]
Вправа «Продовж речення»:
Бобра можна назвати інженером, бо…
Хатинка бобра є комфортною, тому що …
На територію бобра важко потрапити, оскільки …
4) Схема житла бобрів.
Розгляньте схему житла бобрів.
Що цікавого ви помітили? Розкажіть.
Взимку в бобрових хатках зберігається плюсова температура, вода не замерзає, тому ці гризуни можуть виходити в підлідну товщу водоймища.
Протяжність ділянки залежить від наявності кормів. У багатих рослинністю місцях ділянки можуть змикатись і навіть перетинатися.
Висновок: Кожна тварина майструє житло по-своєму,щоб їм було комфортно і затишно знаходитись у ньому.
4.Комфортні умови життя людини.
1)Індивідуальна робота учнів
Учитель: Діти, а хто дбає про те, щоб територія, де ви проводите багато часу, була комфортною ? Як саме?
Учні заповнюють таблицю, в який записують тих, хто робить територію комфортною у школі та дома.
2)Групова робота. Вправа« Помічник»
Учні отримують паперові долоньки, на яких записують: чим вони можуть допомогти, щоб територія була комфортною .
Варіанти відповідей:
Помити посуд. Прибрати в кімнаті. Приготувати сніданок. З’їсти весь сніданок.
Прибрати своє робоче місце. Витерти пил. Полити квіти. Погодувати тварину.
Зробити уроки. Погратися з друзями. Тихенько гратися іграшками. Пропилисосити килим. Винести сміття. Купити квіти . Переставити меблі.
Намалювати картину. Розмалювати шпалери. Подивитися фільм. Запросити друзів. Почитати книжку. Попрасувати речі. Скласти речі у шафу. Викупати кішку. Погратися з молодшим братом чи сестрою. Лягти спати.
Презентація виконаної роботи
IV. Підсумок уроку.
То що ж треба робити, щоб ваша територія була для вас комфортною?
1.Вправа« Незакінчене речення»
Щоб територія була комфортною треба…
Люди, які створюють комфортні умови, це…
Висновок: якщо працювати разом, допомагати один одному- територія буде комфортною, затишною та зручною. Тому що ми - одна сім’я.
2.Рефлексія «Скажи одним реченням…»
Сьогодні я дізнався ...
Було цікаво…
Я зрозумів, що…