Урок "Тема уроку : Повторення вивченого про іменники – назви істот і неістот. Змінювання іменників за зразком «багато – один»

Про матеріал
Мета уроку : повторити вивчений матеріал про іменник як частину мови; розширити й поглибити знання учнів про слова – назви предметів, вчити розпізнавати ці слова у мовленні, складати з ними речення; змінювати іменники за зразком «багато – один»; розвивати вміння групувати слова, та ставити питання до назв предметів і назв істот; розвивати кмітливість, пам’ять, спостережливість, зв’язне мовлення, збагачувати словниковий запас учнів; розвивати вміння творчо мислити; виховувати інтерес до вивчення рідної мови.
Перегляд файлу

   

Тема уроку:

Повторення вивченого про іменники – назви істот і неістот.

Змінювання іменників за зразком «багато – один»

                                                                           Учителя початкових класів

                                                                               Криворізької гімназії № 110

                                                                                    Перець Оксани Володимирівни

 

 

Тема уроку :    Повторення вивченого про іменники – назви істот і неістот.

               Змінювання іменників за зразком «багато – один»

 

    Мета  уроку : повторити вивчений матеріал про іменник як частину мови;   розширити й поглибити знання учнів про слова – назви предметів, вчити розпізнавати ці слова у мовленні, складати з ними речення;  змінювати іменники за зразком «багато – один»;  розвивати вміння групувати слова,  та ставити питання до назв  предметів і назв істот; розвивати кмітливість, пам’ять, спостережливість,  зв’язне  мовлення, збагачувати словниковий запас учнів; розвивати вміння творчо мислити; виховувати інтерес до вивчення рідної мови.

Тип  уроку :  Закріплення і повторення навчального матеріалу з елементами гри " Розвідники-дослідники"

Обладнання:  підручник, картки зі словами, картинки до завдань.

 

Хід уроку.

  1. Організаційний момент. (Слайд 2 )

 

Добрий день! У добрий час!

Рада бачити  я  вас.

Ви почули всі дзвінок?

Він покликав на урок.

Кожен з вас приготувався.

На перерві постарався.

Зараз сядуть всі дівчата

А за ними і хлоп’ята.

 

Девіз уроку: (Слайд 3 )

«Не просто слухати, а чути;

не просто дивитись, а бачити;

не просто відповідати, а міркувати;

дружно й плідно працювати»

  1.  Актуалізація опорних знань і мотивація навчання 

-         Сьогодні урок  буде незвичайний , а у формі  гри  під назвою «Розвідники – дослідники».  (Слайд 4 )

-         Як ви розумієте слово розвідник? (Це людина, яка щось розвідує, шукає.)

-         Хто такий дослідник? ( Це вчений, який щось досліджує)

-         Уявіть собі, що ви  дослідники - розвідники.

  -    Справжній розвідник повинен мати такі якості. Зверніть увагу на записи на дошці. (Слайд 5)

1)  Мати гострозоре око; (тобто помічати головне)

2)  Уміти слухати і чути;

3) Бути уважним;

4) Міркувати.

 -  Надійшло  повідомлення, що загубилася частина мови. (Слайд 6 )

 - Що  повинні робити  розвідники? Як ви гадаєте? (Слайд 7 )

 -  Шукати.

 - З чого почнемо пошук?

 - Із збору інформації.

         1. Перевірка домашнього завдання. (Слайд 8 )

 -  Яку частину мови ми розпочали з вами вивчати?  (Іменник)

 - Що означає іменник ?   (Назву предмета)

 - На які питання він відповідає? (Хто? Що?)

 - Які іменники відповідають на питання Хто? А на питання Що?

-  Що потрібно було виконати в домашньому завданні? ( Списати  перші два    абзаци та підкреслити іменники. Які іменники ви підкреслили? ( Сашко, дід, Степан, яблуко, сонця, зернятка.)

- Які з цих слів відповідають на запитання Хто? А на запитання Що?

- Молодці!  Ви гарно запам’ятали   матеріал попереднього уроку.

          III. Повідомлення теми і мети уроку.

Тема нашого уроку: Повторення вивченого про іменники – назви істот і неістот.

               Змінювання іменників за зразком «багато – один»

- Завдання дослідників на уроці будуть такими: (Слайд 9 )

  • Поглибити знання про іменник як частину мови;
  •  групувати  слова та ставити питання до назв  предметів і назв істот;
  •  розпізнавати їх серед інших слів;
  •  Змінювати слова за зразком «багато – один».
  • Складемо таблицю ,  в  якій вкажемо тематичні групи слів , відповідно до запитань на які вони відповідають, а саме  в перший стовпчик підберемо  назви груп предметів, які відповідають на запитання  Що?  В другий – на запитання Хто?

(На дошці  прикріплені карти  з запитаннями)

-         Яких результатів ви очікуєте від уроку? (  Цікаве спілкування, закріпити знання, отримати гарний настрій  і гарні оцінки)

IV. Закріплення і систематизація знань(Слайд 10 )

-         А шукати  цю частину мови  ми будемо серед навчальних  предметів, які вивчаємо в школі. Ось наш маршрут. (Слайд 11 )

  1. Колективна робота

  1зупинка -  Каліграфічна хвилинка.   (Слайд 12 )                                                                                                                                                                                                                                       - Шлях продовжимо ми без зупинки з каліграфічної хвилинки.

  2 зупинка – Я досліджую світ (Слайд 13 )

 

      2.   Гра « Доповни речення». (Слайди 13-18 )

 - На дошці записано початок  речення , вам потрібно вибрати відповідний малюнок - відповідь . (Під час відповідей прикріплюються картинки  на відповідне місце)

 - Рух повітря - це ...   .  (вітер)

 - Буря на морі -  це …   .  (шторм)

 - Сильний вітер зі снігом - це…  .  (завірюха).  Як  можна іншими словами   наз-  вати? (заметіль)

 - Опадання листя – це … .   (листопад)

 - Негода з громом і блискавкою – це    .   (гроза)

 - Поставте запитання до слів. Як можна назвати ці слова одним словом? Давайте об’єднаємо  їх у группу .  Явища природи: вітер, шторм, завірюха, листопад, гроза. (Слайд 19 )

 

На правій частині дошки  з'являються  табличка :

 

               ЩО?                                     ЯВИЩА   ПРИРОДИ

 

3 зупинка – Математична (Слайди 20-21 )

 

 - Не дивуйтесь , що математична, адже на уроках математики ми теж використовуємо назви предметів.  Слухаємо задачу :

    Граючи в хованки з Папугою, Мавпа пробігла 5 м по спині Удава, піднялася на самий вершечок  пальми, під якою відпочивав Удав  і залишаючись на тій же висоті, перестрибнула на сусіднє дерево, що стояло в 3 м від пальми . Якої висоти була пальма, якщо Мавпа пройшла шлях  15 м?    15-5-3=7(м)

 - Молодці. Назвіть героїв цієї задачі. (Слайд 22 )

 - Папуга, Мавпа і Удав.

 - Як одним словам назвати ці слова? ( Тварини)

 - На яке питання відповідають ці слова?

 - Хто?

  На дошку вивішуються таблички:

                       ХТО?                                               ТВАРИНИ

 -  Хто окрім тварин  ще відповідає  на питання  Хто?                                                                            

 

 

4 зупинка – Трудівничок (Слайди 23-24 )

 -  Для виготовлення аплікації  які  інструменти нам  згодяться?

 - Ножиці, пензлик.

 - А які інструменти ви знаєте ще? 

 - На яке питання відповідають ці слова? Як їх можна назвати одним словом?

 -      Граблі, лопата, пилка, сокира – це інструменти.

 

                                                               

 

5 зупинка – Літературна (Слайди 25-26 )

 

 

 - Які ви знаєте різновиди усної народної творчості? (казки, прислі’я, скоромовки, загадки…)

 - Ось вам загадка:

    Стоять в лісі сестриці -

    Сукні білі

    Шапочки  зелені.   (Берези)

 - Що таке береза?

 - Це дерево.

 - Дерева відносяться  до якої групи слів?

 - Рослини.

 - Що  саме відноситься до рослин? (Дерева, кущі і трави)

 - На яке питання відповідають назви рослин?  (Рослини: дерева, кущі, трави.)

    ЩО?                                                                   РОСЛИНИ 

 

6 зупинка – Спортивна (Слайд 27 )

Фізкультхвилинка  

Щось повісили носи. (Встали)                                          Із-за парт же вийшли всі,                                                                                                                                       Вгору добре потяглись (потяглися)                                                                                                                                                                      І навшпиньки піднялись. (стали на носки)                                                                                                                                     Опустились низько враз (стали у вихідне положення)                                                                                                                             І подув в обличчя бриз (дують)                                                                                                                                                     Як дерева захитало: (нахилились вліво-вправо)                                                                                    вправо-вліво, вліво-вправо.                                                                                                                                                                                                                                                                                                    Біля парти всі присіли (присіли).                                                                                                                                                                                                          Потім встали й полетіли (встали, помахали руками)                                                                                                                                                                             Руки в боки узяли, (руки в боки)                                                                                                                                                                                                                         На всі боки повели (руки в сторони)

Руки вниз всі опустили (руки вниз)                                               І за парти тихо сіли (сідають).                           

 - Які види спорту визнаєте? Поставте до них запитання. (Усно)

 

ЩО?                                                    ВИДИ СПОРТУ

-         Подивіться на дошку - ми склали з вами таблицю-правило (Слайд 28 )

                       ЧАСТИНА     МОВИ   ІМЕННИК

 

  ЩО? ХТО?

ЯВИЩА ПРИРОДИ                                                   ТВАРИНИ

ВИДИ СПОРТУ                                                             ЛЮДИ

ІНСТРУМЕНТИ

РОСЛИНИ                                                                 

 

 

 

 - Чи знайшли ми відповіді на питання?

- Які групи предметів відповідають на запитання Що? На запитання Хто?

 

 - А зараз дуже важливо запам'ятати ці знання і уміти ними користуватися.

3.Робота в парах.  Гра «  Ти мені – я тобі». (Слайд 29 )

- Один учень називає слово - інший ставить до нього запитання. Потім помінятися ролями.

4. Вибірковий диктант (Слайд 30 )

- Дівчатка  записують слова, які означають один предмет, а хлопчики - слова , які означають багато предметів. 

Пісні,  голос, руки, усмішка, серце, ночі, зорі, пташка, сини, бджілка,  квіти.

-         Які слова ви записали? Прочитайте.

Фізкультхвилинка для  пальчиків

5. Самостійна робота (Слайд 31 )

 

- Розгорніть підручник на сторінці 68, вправа 3 . Прочитайте вірш.  У ньому є підкреслені слова.  Завдання – утворити   слова   за зразком:  в перший  стовпчик – слова назви предметів, які позначають один предмет, а  у  другий стовпчик – багато предметів. Це завдання ви виконуєте самостійно. Підпишемо стовпчики Один – Багато  (Біля дошки працює один учень)

6. Творче завдання. (Слайд 32 )

 - Складіть речення з поданих  слів.

   Падають , тихо, сніжинки .

   Поспішають, діти, школи, до.

   Зустрічає,  вчителька, їх.

- Запишіть по одному реченню: 1-й ряд - про сніжинки, 2-й про дітей, 3-й про вчительку.  (Тихо падають сніжинки. Діти поспішають до школи. Вчителька зустрічає їх.) Назвіть іменники в кожному реченні.

VI. Підсумок уроку

- Підведемо підсумок роботи. Інтерактивний метод «Мікрофон»

- Чи цікавим був урок ?

- Що найбільше сподобалося ?

 

Самооцінка.

 - З яким настроєм ви йдете з уроку? Покажіть сигнальними  картками: радісний - зелений колір; сумний – червоний колір.  На уроці гарно працювали… (ПІ дітей)

 -  Ми впоралися зі своїм завданням.  Дякую усім за роботу!

VII.  Домашнє  завдання  з комантерам (Слайд 33 )

Диференційоване.

С .70 Вправа  2- I група. Доповнити речення словами з довідки та записати за зразком -  (що?) каша; (яка?) гарбузова.

Вправа 3 - II група . Списати 2 і 3 абзац і підкреслити слова, які відповідають на запитання  Хто?

 

 

docx
Додано
30 січня
Переглядів
267
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку