Конкурс «Вчительська десятка». Розробки додавай – подарунки вигравай!
Ви додали 0 з 10 розробок у період з 11 по 20 серпня для участі у розіграші, який відбудеться 21 серпня.

Урок з історії України. 10 клас. тема : " Голодомор 1932 - 1933 років - геноцид українського народу".

Про матеріал

Конспект уроку з історії України у 10 класі. Тема :Голодомор 1932 - 1933 років - геноцид українського народу. Урок супроводжується роботою з інтерактивним плакатом..https://www.thinglink.com/scene/986532756785725443.

Перегляд файлу

Тема .Голодомор 1932 – 1933років – геноцид українського      народу.

Мета: ознайомити  учнів із трагічною сторінкою в історії українського народу 1932 – 1933 років; з'ясувати причини голодомору та його наслідки для українського суспільства;

 продовжити роботу над формуванням умінь аналізу історичних документів, статистичних даних; вчити збирати історичну інформацію та узагальнювати її; розвивати вміння працювати з історичною картою; удосконалювати здатність до самостійного мислення; розвивати навики дослідницької роботи; продовжити словникову роботу;

 виховувати інтерес до історії,  формувати активну громадянську позицію; виховувати негативне ставлення до будь – яких проявів насилля; формувати повагу до історичної пам'яті свого народу.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: м – медійний екран, атласи та контурні карти з історії України(10клас),робочі зошити.

На столі у класі постелений вишитий український рушник. На рушнику лежать оповиті чорною стрічкою колоски, окраєць чорного хліба, у підсвічнику – свічка.

 На дошці – проблемне завдання до уроку.» Голодомор 1932 – 1933років – штучне винищення української нації чи Божа кара? Злочин Сталіна та його оточення чи наслідки неврожайного року?»

Робота на уроці супроводжується електронним плакатом на м – медійному екрані.

!. Орг момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Учень читає вірш. Дмитро Білоус «Ти кажеш, не було голодомору?»

Ти кажеш, не було голодомору?

  І не було голодного села?

А бачив ти в селі пусту комору,

З якої зерно вимели до тла?

Як навіть вариво виймали з печі

І забирали прямо із горшків,

Окрайці виривали з рук малечі

І з торбинок нужденних стариків?

Ти кажеш, не було голодомору?

Чому ж тоді, як був і урожай,

Усе суціль викачували з двору,-

Греби, нічого людям не лишай!

Хто ж села, вимерлі на Україні,

Російським людом поспіль заселяв?

Хто? На чиєму це лежить сумлінні?

Імперський молох світ нам затуляв!

Я бачив сам у ту зловісну пору

І пухлих, і померлих на шляхах…

І досі ще стоять мені в очах…

А кажеш – не було голодомору!

Слово вчителя . На уроці ми розглянемо одну із самих трагічних сторінок історії нашого народу – голодомор 30х років ХХ століття .З 'ясуємо його причини та наслідки  для нашого суспільства. На кінець уроку ви повинні дати свою відповідь на проблемне завдання нашого уроку, яке ви бачите на дошці.

 ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

 Давайте згадаємо(запитання на плакаті).

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Давайте з'ясуємо причини голоду, що охопив Україну на початку 30х років.

Робота з Документом1.

- Для чого державі потрібен був хліб?

- Як влада його намагалася отримати? ( репресії)

Робота з Документом 2.

Відео – фільм « Німа правда. Свідчення, загублені в стерні».

І переглянемо відео, зняте учнями у нашому селищі. Як про голод розповідають наші земляки Батечко Григорій Єлисеєвич та  Калмикова Марія Миколаївна.

 Завдання класу до перегляду відео:

1. Які райони охопив голод?

2. Як чисельність жертв?

3. Як цей голод називають ще?

4. Чому влада так жорстоко поставилась до українців?

5. Чи був голод у нашому краї?

6. Як люди виживали?

Робота над відеоматеріалом.

Робота з картою Покажіть на карті райони, які найбільше постраждали від голоду. Нанесіть ці райони на контурні карти.

- Якою була чисельність жертв? Карта – таблиця на плакаті

Робота з поняттями.  Додаток  3.

- Чому голод переріс у голодомор?

Заслухаєм повідомлення учнів: Закон «Про 5 колосків», Чорні дошки (.ілюстрація на плакаті «Райони, занесені на Чорні дошки».)

- Як люди виживали, як рятувалися?

Ілюстрація до відповідей ( відео – ролик « Дід»).

- Яка була реакція людей на політику влади.( повідомлення учня)

Відео – ролик « Повстання селян».

- Чому сталінська влада була такою жорстокою до українців?

V. Закріплення вивченого матеріалу.

Повертаємось до нашого проблемного завдання.

Використовуючи історичні факти, розглянуті на уроці, учні роблять висновок про причини голоду, його організаторів та наслідки для українського народу.

Вчитель, узагальнюючи відповіді учні наводить Документ 4.

Заключне слово вчителя.

Кажемо нині: село постаріло. А це ж прямий наслідок голодомору, «матеріальний» відгомін ненароджених поколінь. Ми з болем говоримо сьогодні про генофонд українського народу, не поправно підірваний голодомором тридцять третього року.

Документ на плакаті.

 Верховна рада України 28 листопада 2006 року прийняла Закон « Про голодомор 1932 – 1933 років в Україні», в якому голодомор визнається геноцидом українського народу. Після прийняття цього закону в містах і селах України почали встановлювати пам‘ятні знаки, присвячені цій трагічній події. 22 листопада 2008 року в день вшанування пам‘яті жертв голодомору у нашому селищі було відкрито пам‘ятний знак, який споруджено біля однієї з алей центрального парку селища, біля Меморіалу слави. Пам‘ятник -  це гранітний хрест, вмонтований у кам‘яні жорна старого млина, основою якого є котки, якими колись молотили колоски на токах. На пам‘ятнику – гранітна плита із надписом: « Вічна пам‘ять жертвам голодомору 1932 -  1933рр».

Фото пам'ятника на плакаті.

Акції вшанування жертв голодомору відбуваються і у нашій школі.

Фото на плакаті.

 Життя людське — найсокровенніший дар Божий, і кожне — дорожче над усі цінності земні й небесні, і кожне має зберегтися в пам'яті поколінь і нинішніх, і грядущих, бо ми люди. Ніколи не пізно... Покаятися і стати на шлях істини і любові, бо голоси мучеників із тридцять третього, що померли насильницькою жахливою смертю, волають до наших сердець і розуму, щоб сказати пекуче слово правди.

    Нехай у ваших душах залишиться цей маленький вогник свічечки, як спомин про тих, кого сьогодні немає серед нас, які померли страшною смертю, дай, Боже, щоб це ніколи більше не повторилось! ( запалюємо свічку на столі).

   Звучить пісня О. Білозір «Свіча».

VІ. Домашнє завдання.

VІ. Виставлення оцінок за урок.                                                                                                                                                 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
12 лютого
Переглядів
309
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку