Розробка уроку з використанням здоров"язберігаючих технологій для 1 класу
До діючої програми з кінезіології та зошита "Слухняні рученята"
Математика+кінезіологія
Кудря Олена Павлівна
вчитель початкових класів
Тема. Загадкове число 7
Мета. Закріпити знання дітей про число 7; продовжувати вправляти дітей у наведенні ліній обома руками одночасно; розвивати мовлення, увагу, творче мислення, інтерес до предмета; виховувати якості, необхідні дітям для успішного навчання.
Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок
Обладнання: робочий зошит «Слухняні рученята».
Структура уроку:
І. Організація класу
ІІ. Повідомлення теми уроку
ІІІ. Повторення і закріплення раніше засвоєних знань
ІV. Самостійна робота учнів
V. Підсумок уроку
Хід уроку
І. Організація класу (сл.1)
Сьогодні у нас незвичайний урок.
У світ фантазії зробимо ще один крок.
А з творчістю ми вже стрічались не раз,
І знову вона завітала до нас.
ІІ. Повідомлення теми уроку (сл.2)
-Дітки, ми сьогодні з вами поговоримо про магічне число. А яке, відгадайте.
Дуже схожа на косу.
Та косить вона не може.
Хто її не хоче вчити,
Хай іде траву косити. (сім)
Девіз уроку :“ Мріяти. Думати. Фантазувати, щоб кмітливими стати ”
Гімнастика для мозку (Відео сл.3)
(Вправи збуджують обидві півкулі головного мозку одночасно.)
Вправа "Кішка" - послідовно міняти два положення руки: кулак, долоня (спочатку правою рукою, потім лівою, потім двома руками разом).
Вправа "Вухо-ніс" - лівою рукою взятися за кінчик носа, правою - за протилежне вухо, потім одночасно опустити руки і поміняти їх положення.
“Кулак - ребро – долоня” - послідовно міняти три положення: стисла в кулак долоня, долоня ребром на площини столу, долоню на площині столу (спочатку правою рукою, потім лівою, потім двома руками разом).
"Ладушки-оладушки"- права рука лежить долонею вниз, а ліва - долонею вгору; одночасна зміна позиції із словами: "Ми грали в ладусі - смажили оладочки, так посмажимо, повернемо і знову грати почнемо"
ІІІ. Повторення і закріплення раніше засвоєних знань
-Що ти можемо сказати про число 7?
-З який менших чисел воно складається? (сл.4)
-Чому його називають магічним? (сл.5)
Дітки, ви вже знаєте багато, а сьогодні на уроці треба дещо пригадати.
Сім сестричок дружних й рідних,
Кожній пісні дуже потрібних.
Музику ти не складеш,
Якщо їх не позовеш. (Ноти) (сл.6)
Яке слово складається з семи букв «я»? (Сім’я) (сл.7)
Дощ пройшов, через ставок
Перекинувся місток.
Кольорів у ньому сім,
Він подобається всім! (Веселка) (сл.8)
Сім братів віком рівні, іменами різні (Дні тижня) (сл.9)
-Отже, який ми можемо зробити висновок про число 7?
Сім яскравих, кожен знає,
Кольорів веселка має.
Є сім нот, відомо всім.
Днів у тижні також сім.
— А ви можете їх назвати?
3. Читання вірша
Послухайте віршик про сім днів тижня. Спробуйте запам’ятати їх назви по порядку.
В понеділок Хвеся-свинка
Мила у криниці спинку.
У вівторок — вушка й ротик,
А у середу — животик.
У четвер помила щічки,
Щоб було рожеве личко.
Потім, вже у п’ятницю,
Мила Хвеська ратиці.
А коли прийшла субота,
Знову їй була робота:
Накупила Хвеська мила,
Хвіст, а потім шию мила.
А в неділю, чиста дуже,
Вся купалася в калюжі!
— Смішно? Напевно, ви не так миєтесь! А дні тижня запам’ятали? (сл.10)
У стародавності число 7 вважали магічним, священним. Можливо це пов'язане з тим, що людина сприймає навколишній світ (світло, заходи, звук, смак) через сім «отворів» у голові. Подумайте, про які отвори йде
мова?
4 . Релаксація (сл.11)
Сьогодні я хочу розповісти вам казку про Веселку .
Закривайте оченята і дивіться кольорову казку.
Високо - високо в небі , на великій і красивій хмарі жила Райдуга .
Вона не любила виходити з дому . З хмаринки її виманити було досить важко.
Виходила вона зі свого пухнастого будиночка тільки після дощу. Лиш тільки покажеться Сонечко , як вона вже стрибає за останніми крапельками дощику , дивиться на своє відображення і сміється. Така хохотушка ! Через все небо простягає свої різнокольорові смужки. Перша смужка - червона , друга - помаранчева , третя - жовта , четверта - зелена , п'ята - блакитна , шоста - синя , сьома - фіолетова. Усього сім смужок.
Уявімо себе маленькими комашками. Якого кольору були б ваші крильця?
Спробуйте поворушити ними.
А тепер спробуйте відірватися від землі і політати.
Піднімайтеся вище до неба. Перед вами велика і яскрава райдуга.
Ви можете по ній пройти, як по місточку. Оберіть собі той колір, по якому ви будете підніматися вгору.
Готові?
Вперед!
Ось ви вже піднялися високо до неба. Тут можна доторкнутися до пухнастої хмаринки.
Погляньте вниз. Що ви бачите на землі?
Глибоко вдихнемо: вдих (затримати 3сек), видих (затримати 3 сек) – повторити 3 рази. Дихається легко, рівно глибоко … Ви відчуваєте, як пахне земля? Свіжий запах трав, аромат квітів наповнює дихання. Земля забирає всю втому, тривоги, образи, наповнює тіло силою, свіжістю …
З іншого боку райдуги велике прозоре озеро. По ньому плаває білий птах. Поїхали до нього ближче!
Це білосніжний красень лебідь. Він повільно пливе до нас. Нахиляє поважно голову, ніби вітається з нами.
Вода в озері холодна, кришталево-чиста, прозора. У ній, мов у дзеркалі, відбивається райдуга. Тут наче інший, підводний світ. Ростуть рослини, плавають рибки.
Щи хотілося б вам завітати в гості до підводного царства?
Це буде наступного разу.
5.Малювання за уявою
-Діти, відкрийте зошити і спробуйте намалювати на веселці таку комашку, яку ви уявили, коли слухали казку.
Фізкультхвилинка (відео)
VІ. Самостійна робота з зошитом с.12 (Додаток 1)
—А зараз нам потрібно розфарбувати веселку. Але спочатку ми спробуємо намалювати її пальчиками на парті. Поставте вказівні пальчики обох рук на парту і проведіть прямі лінії у протилежних напрямках.
Візьміть у руки два олівця будь-якого кольору. І спробуйте дуже повільно провести лінії у зошиті. Працювати починаємо від центра сторінки.
—Ось і підійшли ми з вами до останнього завдання. Ви дуже любите працювати творчо. Тому спробуйте уявити, на що схожа цифра 7 і зобразити її на папері.
Може хтось намалює її живою істотою.
VІІ. Підсумок уроку
—Діти, чи сподобався вам урок?
—Що найбільше вам сподобалося?
—Де зустрічається число 7?
Додаток 1
1