Урок з курсу "Культура добросусідства" в 3 класі за темою "Професії наших батьків. Сучасні підприємства й установи"

Про матеріал
Урок сприяє формуванню в учнів уявлення про зміст і значення праці людей різних професій, про професії батьків, значення їхньої праці для інших людей, знайомить із сучасними підприємствами й установами міста Маріуполя.
Перегляд файлу

Урок №12                                            КД                                                             29.11.18

Тема. Професії наших батьків. Сучасні підприємства й установи

Мета: Формувати в учнів уявлення про зміст і значення праці людей різних професій, про професії батьків, значення їхньої праці для інших людей, познайомити з сучасними підприємствами й установами міста Маріуполя; розкрити зв’язки між працею людей і ставленням до них; вчити аналізувати, узагальнювати; виховувати повагу до трудівників, ощадливість і бережливість до результатів праці дорослих, працелюбство.

Обладнання: фліпчарт з таблицею «ЗХД», картки з прислів’ями, картки «Острови», пазли, капелюшок для гри «Відгадай професію», презентація «Найдивніші професії», мікрофон.

Хід уроку

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

  1. Оргмомент.

Вправа «Привітання мовою сусіда».

Вправа «Це про мене?»

- у кого блакитні очі - три рази підморгніть;

- у кого є брат - потупотіть ногами;

- хто сьогодні смачно поснідав - погладьте себе;

- хто любить котів - тричі мявкніть;

- у кого є ластовиння – зробіть 2 стрибка;

- хто, хоч інколи мріяв стати невидимкою - закрийте обличчя долонями;

- хто вміє товаришувати – потисніть руку;

- хто любить вчитися у школі – підніміть руку.

РЕФЛЕКСІЯ

Повторення правил роботи в групі.

Вправа «Намалюй свій настрій» (зошит с.32)

  1. Оголошення мети уроку.

Сідайте, діти, у гурті:

Зустрілися ми знову!

Про славні руки золоті

Я поведу розмову.

Ті руки звичні до землі,

Будують, вміють шити...

Ми часто бачим мозолі

На їх долонях, діти.

Всі вдячні золотим рукам,

Я теж їх поважаю.

Тож хочу розповісти вам

Усе про них, що знаю.                          Марія Познанська

Вправа «Очікування» («ЗХД»)

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

  1. Вправа «Мозковий штурм»

-Що означає слово «професія»?

Професія — це вміння добре виконувати певну роботу,

Виготовляти різні речі, надавати послуги. Всі професії важливі і потрібні. Своєю працею кожен дає користь іншим людям.

 

(Тлумачення слова – зошит с.33)

-Давайте дізнаємось, що виготовляють люди різних професій. Об’єднаймося в групи.

  1. Руханка «Атоми, молекули».
  2. Робота в групах.

-Якщо складете пазли, відгадаєте предмет. Запишіть, люди яких професій доклали зусиль для його створення. Підготуйте хвилинку – цікавинку про ці професії.

№1 – хліб.

    Хлібина приходить довгий шлях з лану до наших домівок.

Спочатку селекціонери виводять здорове та якісне зерно. Потім готують землю та засівають його на неосяжних просторах. Доглядають. Зерно проростає. Незабаром заколоситься нива золотим колоссям. Тоді до роботи приступає комбайнер. Він за допомогою великої машини збере дорогоцінне зерно. Верткий млин змеле його на борошно. У хлібопекарнях пекарі з неї спечуть смачні хліб, булки, коровай. Вони появляться на полицях наших магазинів. 

№2 – сукня.

Є люди, від яких залежить, як ми будемо виглядати, як нас будуть сприймати оточуючі. Все дуже просто – адже «зустрічають по одягу».

Багато людей стежать за своїм зовнішнім виглядом, намагаються відрізнятися своїм одягом від інших. Знайти власний образ допоможе модельєр. Конструктор розробляє нові види одягу, взуття, головних уборів. Закрійник — це майстер, який займається розкроюванням виробів з різних матеріалів для пошиття одягу.

 А  саму одежину з різних матеріалів шиє людина з професією кравець. Майстри цієї справи виготовляють симпатичні сукні, кофти та штани без особливих труднощів.

Кравці є скрізь, де шиють одяг: численні ательє, майстерні та фабрики.

№3 – будинок.

Кожен з нас має дах над головою. Без нього нас заливала б вода, коли йде дощ, засипав би сніг в заметіль. А так в будинку сухо і тепло. За це треба подякувати будівельникам.

Будівельники бувають різні: ті, хто створює плани майбутніх побудов – архітектори, проектувальники; ті, хто зводять стіни – муляри; ті, хто займається внутрішнім оздобленням – дизайнери, теслі, електрики; ті, хто працює на будівельній техніці – кранівники.Існує ще цілий ряд робочих спеціальностей, таких як, арматурщик, бетонщик, маляр, монтажник, штукатур. Працюючи в складі бригади будівельники поєднують кілька спеціальностей, є «майстрами на всі руки». 

№4 – книга.

Як створюються паперові книги, котрі потрапляють на полиці книгарень та бібліотек?

Спочатку автор створює свій твір у рукописному вигляді. Потім несе його у видавництво. 

   Тут редактор стає її першим читачем. Він вирішує подальшу долю рукопису. Перед друкуванням супроводжує твір анотацією, примітками. Залучає до роботи художнього редактора, котрий підказує вигляд титульної обкладинки, ілюстрацій. Велика роль у оформленні книги художника. Саме його фантазія збагатить книгу, чудовими ілюстраціями зацікавить читача. Технічний редактор внесе свій вклад у формат книги, вигляд заголовків. У такій справі не обійтися без коректора. Фахівець цієї професії уважно читає текст, виправляє наявні помилки. Будь-які зміни чи поради, звичайно, узгоджуються з автором. 

   Потім у друкарні народиться цікава книга. А до її створення причетні люди багатьох професій.

 

-Який висновок можна зробити?

(Нас оточує багато речей, що є необхідними для навчання, праці, відпочинку. Будь-яка річ — результат праці людей різних професій. Якщо ви бережете речі, то шануєте працю цих людей.)

  1. Перегляд відео «Маріуполь аерозйомка»

-Які підприємства й установи є в нашому місті?

(Робота в зошиті с.36)

  1. Вправа «Броунівський рух».

-Давайте дізнаємось, де працюють ваші батьки?

Гру́па Метінве́ст — міжнародна  гірничо-металургійна компанія, що володіє 24 підприємствами в Україні, Європі та США й здійснює видобування руди та вугілля, виробництво коксу, виплавку сталі та виробництво плоского, сортового й фасонного прокату, виготовлення труб великого діаметра та іншої продукції.

      6. Бесіда.

-Як ви думаєте , чого потрібно навчитися, щоб у майбутньому стати справжнім майстром своєї справи? («Вільний мікрофон»)

-Запишіть, будь ласка, свою думку в зошит. (с.37)

-Яка професія, на вашу думку є головною?

(Діти читають вірш А. Костецького «Головна професія»)

(Гра «Кращий директор цирку»)

Попросіть дітей подумати, якими якостями повинен володіти хороший директор цирку. Всі відповіді дітей записати на дошці. Потім діти по групах або індивідуально відповідають на питання, як вчинить хороший директор цирку, якщо:

• у його в цирку почнеться епідемія якої-небудь хвороби тварин;

• із цирку піде клоун;

• під час вистави у гімнаста розболиться зуб;

• глядачам не сподобається вистава;

• під час вистави в цирку трапиться пожежа;

• артисти цирку посваряться;

• цирк зачиниться на ремонт.

Наприклад: Якщо в цирку почнеться епідемія якої-небудь хвороби тварин, хороший директор запросить кращих ветеринарів, поліпшить харчування тварин, дасть їм вихідні дні тощо.

 Робота з українськими народними прислів’ями про працю.

Праця людину годує, а лінь марнує.
Що посієш, те й пожнеш.
Маленька бджілка, а й та працює.
Землю прикрашає сонце, а людину — праця.
Дерево міцне корінням, а людина — трудовим горінням.
роботящі руки гори вернуть.
Без діла сидіти — можна одуріти.
Без діла слабіє сила.
Без труда нема плода.

Була б лише охота — наладиться кожна робота. Добрий початок — половина діла.

 

  1. Презентація «Незвичайні професії світу»

ІІІ. Заключна частина. Рефлексія.

  1. «ЗХД»

-Про що дізналися на уроці?

     2. Вправа «Намалюй свій настрій»

     3. Вправа «Острови»

-Оберіть і займіть позицію щодо обраного острова.

(о. Радості, о. Страху, о. Мрій, о. Майбутнього, о. Впевненості)

 



 

 

 


 

 

 

docx
Додав(-ла)
Карпова Анжела
Додано
17 лютого 2019
Переглядів
1168
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку