Я досліджую світ (За програмою Р.Шияна)
3 клас
(пілотний проєкт)
Тема: Які невидимі зв’язки у природі?
Мета: повторити поняття ро ланцюги живлення, уміння складати їх та аналізувати; встановлювати причинно-наслідкові зв’язки; продовжувати розвивати навички спостережливості у природі; виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища.
Обладнання: ілюстрації рослин, тварин різних груп за способом живлення; цеглинки Lego; домашні улюбленці, гра «Шифрувальник», малюнки тварин, Lego Duplo
Хід
-
Організація класу
Створення позитивного психологічного клімату класу.
-
Актуалізація опорних знань
-
Фронтальна бесіда
-
Якою областю ми подорожуємо разом з жевжиками?
-
Що вони тут шукають?
-
Чому саме в Одесі? (Це місто гумору)
-
Гра «Шифрувальники»
-
А зараз спробуємо відгадати, чим ми будемо займатись на сьогоднішньому уроці?
-
У кожного з вас на столі є шифр, який ви повинні відгадати. Почали. (Ланцюги живлення, робота з Леґо, домашні улюбленці, безпритульні тварини, математичні задачі)
-
Мотивація навчальної діяльності
-
Слухання музики
-
Яка зараз пора року? (Весна)
-
Закрийте оченята і уявіть себе у весняному лісі.
-
Що там можна побачити? (Рослини, тварин, птахів)
-
А як вони пов’язані між собою? (невидимими зв’язками, одні організми є їжею для інших)
-
Як по іншому можна це назвати? (Ланцюги живлення)
-
Повторення про ланцюги живлення
-
Що ж таке ланцюги живлення?
(Поживні речовини та енергія переходять від одного організму до іншого, утворюючи ланцюги живлення, які пов’язують всі організми в одну систему)
-
Робота над самостійно опрацьованим текстом (с. 11, завд. 6)
-
Вдома ви самостійно опрацювали текст «Сова»
-
Про що в ньому йде мова? (Сова образилась на Дідуся і перестала ловити мишей)
-
До чого це призвело? (Миші відігнали з сіножаті джмелів; джмелі перестали золотоцвіт (пилок) переносити з конюшини; немає врожаю конюшини; схудла корова дає мало молока; Дідусь не п’є улюблений чай з молоком)
-
Який висновок можна зробити? (Все в природі взаємопов’язано)
-
Продовження роботи над повторенням про ланцюги живлення
-
З яких ланок складається ланцюг живлення? (рослини рослиноїдні тварини хижі тварини)
-
Що буде, якщо одна із ланок зникне? (Розірветься ланцюг)
-
Чому ці зв’язки невидимі? (Ми їх не спостерігаємо від початку до кінця)
-
Робота з посібником (с.12, завд. 7)
-
Складіть ланцюг живлення за змістом казки. Зобразіть їх
-
Робота в групах з Lego. Складання ланцюгів живлення
-
У кожній групі в корзинках є цеглинки Lego із зображеними ланками ланцюгів живлення. Знайдіть і складіть ланцюг живлення.
-
Яка група справиться з завданням, сигналізує піднятими руками.
-
Самооцінювання (с. 12, завд. 8)
10.Знайомтво з домашніми улюбленцями. Крісло автора
- Кожен з вас приніс в школу свого домашнього улюбленця (хом’яки, котики, кролики, папужки)
- Хто бажає познайомити нас з ними і розповісти про них?
11. Створення «живого» ланцюга живлення
- А тепер спробуємо скласти «живий» ланцюг живлення за допомогою наших тварин і допоміжних матеріалів
(Сіно, пшениця, мал. хижих тварин)
12. Розв’язування математично-природничих задач
-
Влітку заєць підіймається в гори до 2000 м. Скільки це кілометрів?
-
Вага кролика – 5 кг. Яка вага 10 таких кроликів?
-
Вдень хвилястому папужці потрібно 2 чайні ложки корму. Скільки корму потрібно папужці на тиждень?
13. Фізхвилинка з Lego
14. Робота з посібником (с.3, завд.9)
- Хто така безпритульна тварина?
- Чому вона не має свого дому?
- Яка їхня поведінка? Чому?
- Як потрібно поводитись, коли зустрічаєте таку тварину на вулиці?
- Спробуємо скласти поради щодо зустрічі з безпритульною твариною.
- Запишіть поради у вигляді пам’ятки.
- Для кого призначені ці поради?
- Що слід зробити, щоб ці поради побачили/ прочитали якомога більше людей?
- Де краще розмістити пам’ятку у нашій школі?
15. Розповідь про притулок
(Доповіді учнів)
16. Робота з посібником (с.13, завд. 10)
- Поміркуйте, чи погоджуєтесь ви з даними порадами. Позначте варіанти відповідей
17. Формувальне оцінювання
18. Підсумок. Робота з LEGO Duplo
- Побудуйте притулок для тварин за допомогою з LEGO Duplo
-
Рефлексія