Урок з курсу Я доліджую світ "Які невидимі зв’язки у природі?"

Про матеріал
Повторення поняття про ланцюги живлення, уміння складати їх та аналізувати; встановлювати причинно-наслідкові зв’язки; продовжувати розвивати навички спостережливості у природі; виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища.
Перегляд файлу

Я досліджую світ (За програмою Р.Шияна)

3 клас

(пілотний проєкт)

Тема: Які невидимі зв’язки у природі?

Мета: повторити поняття ро ланцюги живлення, уміння складати їх та аналізувати; встановлювати причинно-наслідкові зв’язки; продовжувати розвивати навички спостережливості у природі; виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища.

Обладнання: ілюстрації рослин, тварин різних груп за способом живлення; цеглинки Lego; домашні улюбленці, гра «Шифрувальник», малюнки тварин, Lego Duplo

Хід

  1. Організація класу

Створення позитивного психологічного клімату класу.

  1. Актуалізація опорних знань
    1.             Фронтальна бесіда
  • Якою областю ми подорожуємо разом з жевжиками?
  • Що вони тут шукають?
  • Чому саме в Одесі? (Це місто гумору)
    1.             Гра «Шифрувальники»
  • А зараз спробуємо відгадати, чим ми будемо займатись на сьогоднішньому уроці?
  • У кожного з вас на столі є шифр, який ви повинні відгадати. Почали. (Ланцюги живлення, робота з Леґо, домашні улюбленці, безпритульні тварини, математичні задачі)
  1. Мотивація навчальної діяльності
    1.             Слухання музики
  • Яка зараз пора року? (Весна)
  • Закрийте оченята і уявіть себе у весняному лісі.
  • Що там можна побачити? (Рослини, тварин, птахів)
  • А як вони пов’язані між собою? (невидимими зв’язками, одні організми є їжею для інших)
  • Як по іншому можна це назвати? (Ланцюги живлення)
  1. Повторення про ланцюги живлення
  • Що ж таке ланцюги живлення?

(Поживні речовини та енергія переходять від одного організму до іншого, утворюючи ланцюги живлення, які пов’язують всі організми в одну систему)

  1. Робота над самостійно опрацьованим текстом (с. 11, завд. 6)
  • Вдома ви самостійно опрацювали текст «Сова»
  • Про що в ньому йде мова? (Сова образилась на Дідуся і перестала ловити мишей)
  • До чого це призвело? (Миші відігнали з сіножаті джмелів; джмелі перестали золотоцвіт (пилок) переносити з конюшини; немає врожаю конюшини; схудла корова дає мало молока; Дідусь не п’є улюблений чай з молоком)
  • Який висновок можна зробити? (Все в природі взаємопов’язано)
  1. Продовження роботи над повторенням про ланцюги живлення
  • З яких ланок складається ланцюг живлення? (рослини        рослиноїдні тварини  хижі тварини)
  • Що буде, якщо одна із ланок зникне? (Розірветься ланцюг)
  • Чому ці зв’язки невидимі? (Ми їх не спостерігаємо від початку до кінця)
  1. Робота з посібником (с.12, завд. 7)
  • Складіть ланцюг живлення за змістом казки.  Зобразіть їх

 

 

 

 

  1. Робота в групах з Lego. Складання ланцюгів живлення
  • У кожній групі в корзинках є цеглинки Lego із зображеними ланками ланцюгів живлення. Знайдіть і складіть ланцюг живлення.
  • Яка група справиться з завданням, сигналізує піднятими руками.
  1. Самооцінювання (с. 12, завд. 8)

10.Знайомтво з домашніми улюбленцями. Крісло автора

                      - Кожен з вас приніс в школу свого домашнього улюбленця (хом’яки, котики, кролики, папужки)

                      - Хто бажає познайомити нас з ними і розповісти про них?

      11.  Створення «живого» ланцюга живлення

                      - А тепер спробуємо скласти «живий» ланцюг живлення за   допомогою наших тварин і допоміжних матеріалів

(Сіно, пшениця, мал. хижих тварин)

12. Розв’язування математично-природничих задач

  • Влітку заєць підіймається в гори до 2000 м. Скільки це кілометрів?
  • Вага кролика – 5 кг. Яка вага 10 таких кроликів?
  • Вдень хвилястому папужці потрібно 2 чайні ложки корму. Скільки корму потрібно папужці на тиждень?

13. Фізхвилинка з Lego

14. Робота з посібником (с.3, завд.9)

        - Хто така безпритульна тварина?

        - Чому вона не має свого  дому?

        - Яка їхня поведінка? Чому?

        - Як потрібно поводитись, коли зустрічаєте таку тварину на вулиці?

        - Спробуємо скласти поради щодо зустрічі з безпритульною твариною.

        - Запишіть поради у вигляді пам’ятки.

        - Для кого призначені ці поради?

        - Що слід зробити, щоб ці поради побачили/ прочитали якомога більше людей?

        - Де краще розмістити пам’ятку у нашій школі?

15. Розповідь про притулок

(Доповіді учнів)

16. Робота з посібником (с.13, завд. 10)

        - Поміркуйте, чи погоджуєтесь  ви з даними порадами. Позначте варіанти відповідей

    17. Формувальне оцінювання

    18.  Підсумок. Робота з LEGO Duplo

- Побудуйте притулок для тварин за допомогою з LEGO Duplo

  1.  Рефлексія

 

docx
Додав(-ла)
Веренько Інна
Додано
26 грудня 2021
Переглядів
1479
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку