Тема: «Яка має бути поведінка в закладах культури?»
Мета:вчити дітей дотримуватись правил поведінки в закладах культури, створити передумови для усвідомленого сприймання і засвоєння учнями соціальних та морально-правових норм, історичних, національно-культурних традицій українського народу; розвивати вміння коригувати свої дії відповідно до ситуації, розвивати спостережливість;виховувати бажання наслідувати зразки культурної поведінки, приязних і ввічливих стосунків між людьми , ціннісне ставлення до мистецтва.
Тип уроку: формування умінь, знань і навичок
Методи і прийоми: - словесні: бесіда, розповідь, пояснення
Здоров`язберігаючі технології: фізкульхвилинка
Міжпредметна інтеграція: українська мова, мистецтво
Обладнання:ілюстрації до теми уроку , мікрофон, відеоролик «Як не слід поводитись в кінотеатрі», картки
Джерела:
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
Задзвенів для всіх дзвінок –
Час почати нам урок.
Мене звати Юлія Олексіївна і сьогоднішній урок у Вас проведу я.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
- Ви навчаєтесь у школі. А цікаво, школа – це громадське місце?
1. «Мозковий штурм».
- Які ви знаєте громадські місця?(Театр, магазин, пошта, ринок, банк, музей, виставка).
На дошці висвітлені ілюстрації громадських місць.
-Підніміть руку , кому доводилось відвідувати всі ці громадські місця?
-Чи звертаєте ви увагу на те, як поводять себе ваші однолітки у театрі, кіно, громадському транспорті?
3. Ви байдуже ставитесь до негативних вчинків оточуючих, чи це певною мірою вас хвилює?
4. А як слід поводитися у громадських місцях?
- Чи хочете ви більше про це знати?
- То яка ж тема нашого уроку?
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Тема нашого уроку: «Правила поведінки в громадських місцях».
Так от, сьогодні на уроці ви розширите свої знання про те , як правильно і культурно поводитись в громадських місцях.
ІV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.
У громадських місцях є свої правила поведінки,кожна вихована людина повинна їх дотримуватись. Ці правила прийшли до нас із давніх часів і за традицією продовжують існувати і служити людям.
«Ставтесь до інших так, як би вам хотілось, щоб вони ставились до вас», так говорить повчальна мудрість стародавнього «золотого правила моралі».- Хто мені може сказати, що означають ці картинки? Можливо, це якісь особливі правила?
1,3 - У жодному разіне заходь до закладів культури з їжею і напоям
2 - Обов’язково вимикай мобільний телефон, бо це може заважати людям.
4 –В громадських місцях палити категорично забороняється, до цього це небезпечно для здоров’я.
5 - Також не можна брати із собою свого улюбленця — собаку, кота чи будь яку іншу тварину.
6 –Останнє правило підказує нам, що якщо ти побачив таку вказівку, це означає, що торкатися руками до цього предмету не можна.
Пам’ятай, що!: Відвідування закладів культури — театрів, музеїв, виставкових чи концертних залів — урочистаподія. Тому твоє вбрання має бути святковим. У всіх закладах культури є спеціальне приміщення — гардероб, де залишають не тільки верхній одяг, а й сумки, пакети, парасольки.
Громадське місце – це те місце, де знаходиться велика кількість людей. Сьогодні рідко можна побачити людей, які пропускають і з посмішкою вітають один одного. Кожен повинен знати, що чоловік повинен пропустити жінку вперед, молодший — старшому.-
Як ви гадаєте, хто першим має пропустити вперед жінка чоловіка чи чоловік жінку? (Чоловік жінку) А чи знали Ви, що першим до ліфту заходить чоловік, а при виході з нього першою ж повинна виходити жінка.
У кіно пішов наш клас. Там лузали ми насіння. І розкидали лушпиння — Тут були маленькі свині! — Кажуть, мабуть, не про нас. У театр пішов наш клас, Увірвались ми до зали, Де попало посідали. — Побували тут вандали! — Кажуть, певно, не про нас. На концерт пішов наш клас. Почали шуміти зразу В оркестрову яму лазить. —Це не діти — дикобрази! — Кажуть, звісно, не про нас. Не ведуть нікуди нас. В школі сидимо давно, Мовчки дивимось в вікно. Не нахваляться на нас: — От так діти! От так клас! |
Бесіда
Послухайте уважно невеличку розмову двох хлопчиків.
Пiдiйшов Микола до Андрiйка в читальному залi й каже голосно:
- Ходiмо звiдси, тут нiчого робити. Тiльки книжки і все. Не цiкаво.
Андрiйко йому нiчого не сказав. Лише приклав пальчик до вуст: і мовив: тихо…
- А як видумаєте, чому?
- А ви знаєте, що роблять у бiблiотецi?
- Так. У біблiотецi читають книжки, журнали, газети.
Народне прислiв’я стверджує: «Точнiсть – ввiчливiсть королiв». Це, безумовно, не означає, що лише королi можуть бути чемними. Цього правила має дотримуватися кожен, хто вiдвiдує бiблiотеки.
Вправа «Мікрофон»
- Як бивчинили, коли:
• взяв у бiблiотецi книжку, а менша сестричка вирвала з неї сторiнку;
• пообiцяв бiблiотекаревi принести книгу у певний день, а ще не встиг дочитати;
• взяв дивиться журнал і побачив, що там вирвано кiлька сторінок;
• загубив бiблiотечну книгу?
Фізкультхвилинка
Мабуть, ви трохи втомилися від цих правил. Пропоную трохи відпочити.
Самостійна робота
Перед Вами є картки, але ось біда, в них бракує декілька слів. Гадаю, що ми з вами впораємось з цим завданням.
Рольова гра «Спробуй переконати»
- Давайте зараз об'єднаємось у 2 групи. Завданням першої групи буде: уявити себе глядачами вистави у театрі, але ви не можете спокійно подивитися виставу, бо весь час Вам заважає людина, що сидить за вами. Ця людина зовсім не знає правил поведінки в таких місцях і робить все, що їй заманеться, а на зауваження не звертає уваги. Переконайте її, що поведінка в закладах культури важлива.
Завданням другої групи буде уявити ситуацію в зоопарку. За правилами зоопарку заборонено торкатися до тварин та категорично заборонено їх годувати, але неслухняний відвідувач не звертає уваги на попередження охоронця зоопарку та продовжує годувати тварин у вольєрах. Переконай його, що цього робити не можна.
Завдання: Уявіть, що ви продавець, наприклад книг, а ви покупець. Ваше завдання використати у своєму діалозі якомога більше ввічливих слів. Виграє той, хто краще себе поводитиме.
Якщо ви запам’ятаєте всі ці прості правила і надалі будете ними користуватися, то можна сказати, що ви оволодієте найважливішими основами сучасного етикету, і це ще не раз стане в пригоді. Тому що виховані люди завжди мають перевагу на невихованими.
V. Підсумок уроку.
А зараз , діти , подивіться на екран і скажіть , чи можна назвати цих глядачів культурними?
1. Перегляд відеоролика «Як не слід поводитись в кінотеатрі».
- Які правила було порушено?