Урок «Яка має бути поведінка в закладах культури?»

Про матеріал
Для уроку "Я досліджую світ" Мета:вчити дітей дотримуватись правил поведінки в закладах культури, створити передумови для усвідомленого сприймання і засвоєння учнями соціальних та морально-правових норм, історичних, національно-культурних традицій українського народу; розвивати вміння коригувати свої дії відповідно до ситуації, розвивати спостережливість;виховувати бажання наслідувати зразки культурної поведінки, приязних і ввічливих стосунків між людьми , ціннісне ставлення до мистецтва.
Перегляд файлу

Тема: «Яка має бути поведінка в закладах культури?»

Мета:вчити дітей дотримуватись правил поведінки в закладах культури, створити передумови для усвідомленого сприймання і засвоєння учнями соціальних та морально-правових норм, історичних, національно-культурних традицій українського народу; розвивати вміння коригувати свої дії відповідно до ситуації, розвивати спостережливість;виховувати бажання наслідувати зразки культурної поведінки, приязних і ввічливих стосунків між людьми , ціннісне ставлення до мистецтва.

Тип уроку: формування умінь, знань і навичок

Методи і прийоми: - словесні: бесіда, розповідь, пояснення

  • Практичні: метод вправ, робота з картками, творча робота, самостійна робота
  • Наочні: ілюстрація, демонстрація
  • Інтерактивні методи і прийоми: «Мозковий штурм», вправа «Мікрофон», рольова гра «Спробуй», рефлексія

Здоров`язберігаючі технології: фізкульхвилинка

Міжпредметна інтеграція: українська мова, мистецтво

Обладнання:ілюстрації до теми уроку , мікрофон, відеоролик «Як не слід поводитись в кінотеатрі», картки

Джерела:

  1. https://naurok.com.ua/urok-pravila-povedinki-v-gromadskih-miscyah-95774.html
  2. https://naurok.com.ua/urok-z-predmetu-ya-u-sviti-dlya-3-klasu-na-temu-pravila-povedinki-v-gromadskih-miscyah-143475.html

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

Задзвенів для всіх дзвінок –

Час почати нам урок.

Мене звати Юлія Олексіївна і сьогоднішній урок у Вас проведу я.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

- Ви навчаєтесь у школі. А цікаво, школа – це громадське місце?

1. «Мозковий штурм».

- Які ви знаєте громадські місця?(Театр, магазин, пошта, ринок, банк, музей, виставка).

На дошці висвітлені ілюстрації громадських місць.

-Підніміть руку , кому доводилось відвідувати всі ці громадські місця?

-Чи звертаєте ви увагу на те, як поводять себе ваші однолітки у театрі, кіно, громадському транспорті?
3.                   Ви байдуже ставитесь до негативних вчинків оточуючих, чи це певною мірою вас хвилює?
4.               А як слід поводитися у громадських місцях?

- Чи хочете ви більше про це знати?

- То яка ж тема нашого уроку?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Тема нашого уроку: «Правила поведінки в громадських місцях».

Так от, сьогодні на уроці ви розширите свої знання про те , як правильно і культурно поводитись в громадських місцях.

ІV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

  1. Бесіда.

У громадських місцях є свої правила поведінки,кожна вихована людина повинна їх дотримуватись. Ці правила прийшли до нас із давніх часів і за традицією продовжують існувати і служити людям.

«Ставтесь до інших так, як би вам хотілось, щоб вони ставились до вас», так говорить повчальна мудрість стародавнього «золотого правила моралі».- Хто мені може сказати, що означають ці картинки? Можливо, це якісь особливі правила?

 

 

1,3 - У жодному разіне заходь до закладів культури з їжею і напоям

2 - Обов’язково вимикай мобільний телефон, бо це може заважати людям.

4 –В громадських місцях палити категорично забороняється, до цього це небезпечно для здоров’я.

5 - Також не можна брати із собою свого улюбленця — собаку, кота чи будь яку іншу тварину.

6 –Останнє правило підказує нам, що якщо ти побачив таку вказівку, це означає, що торкатися руками до цього предмету не можна.

 

Пам’ятай, що!: Відвідування закладів культури — театрів, музеїв, виставкових чи концертних залів — урочистаподія. Тому твоє вбрання має бути святковим. У всіх закладах культури є спеціальне приміщення — гардероб, де залишають не тільки верхній одяг, а й сумки, пакети, парасольки.

Громадське місце – це те місце, де знаходиться велика кількість людей. Сьогодні рідко можна побачити людей, які пропускають і з посмішкою вітають один одного. Кожен повинен знати, що чоловік повинен пропустити жінку вперед, молодший — старшому.-

Картинки по запросу смайлик вінницяЯк ви гадаєте, хто першим має пропустити вперед жінка чоловіка чи чоловік жінку? (Чоловік жінку) А чи знали Ви, що першим до ліфту заходить чоловік, а при виході з нього першою ж повинна виходити жінка.

 

 

Картинки по запросу засмучена дівчинка

 

 

 

Картинки по запросу смайлик вінниця

 

 

 

Картинки по запросу засмучена дівчинка

 

 

 

 

У кіно пішов наш клас.

Там лузали ми насіння.

І розкидали лушпиння

— Тут були маленькі свині! —

Кажуть, мабуть, не про нас.

У театр пішов наш клас, 

Увірвались ми до зали,

Де попало посідали.

— Побували тут вандали! —

Кажуть, певно, не про нас.

На концерт пішов наш клас.

Почали шуміти зразу

В оркестрову яму лазить.

—Це не діти — дикобрази! —

Кажуть, звісно, не про нас.

Не ведуть нікуди нас.

В школі сидимо давно,

Мовчки дивимось в вікно.

Не нахваляться на нас:

— От так діти! От так клас!

C:\Users\Jeka\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\Комикс_правила_посещения__Восстановлен_-04.jpgC:\Users\Jeka\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\Комикс_правила_посещения__Восстановлен_-04.jpg

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Jeka\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\Комикс_правила_посещения__Восстановлен_-04.jpgC:\Users\Jeka\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\Комикс_правила_посещения__Восстановлен_-04.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Jeka\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\Комикс_правила_посещения__Восстановлен_-04.jpg

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу смайлик вінниця

 

 

 

 

 

Бесіда

Послухайте уважно невеличку розмову двох хлопчиків.

Пiдiйшов Микола до Андрiйка в читальному залi й каже  голосно:

- Ходiмо звiдси, тут нiчого робити. Тiльки книжки і все. Не цiкаво.

Андрiйко йому нiчого не сказав. Лише приклав пальчик до вуст: і мовив: тихо…

- А як видумаєте, чому?

- А ви знаєте, що роблять у бiблiотецi?

- Так. У біблiотецi читають книжки, журнали, газети.

Народне прислiв’я стверджує: «Точнiсть – ввiчливiсть королiв». Це, безумовно, не означає, що лише королi можуть бути чемними. Цього правила має дотримуватися кожен, хто вiдвiдує бiблiотеки. 

Вправа «Мікрофон»

- Як бивчинили, коли:

• взяв у бiблiотецi книжку, а менша сестричка вирвала з неї сторiнку;

• пообiцяв бiблiотекаревi принести книгу у певний день, а ще не встиг дочитати;

• взяв дивиться журнал і побачив, що там вирвано кiлька сторінок;

• загубив бiблiотечну книгу?

Фізкультхвилинка

Мабуть, ви трохи втомилися від цих правил. Пропоную трохи відпочити.

Самостійна робота

Перед Вами є картки, але ось біда, в них бракує декілька слів.  Гадаю, що ми з вами впораємось з цим завданням.

 

 

 

Рольова гра «Спробуй переконати»

- Давайте зараз об'єднаємось у 2 групи. Завданням першої групи буде: уявити себе глядачами вистави у театрі, але ви не можете спокійно подивитися виставу, бо весь час Вам заважає людина, що сидить за вами. Ця людина зовсім не знає правил поведінки в таких місцях і робить все, що їй заманеться, а на зауваження не звертає уваги. Переконайте її, що поведінка в закладах культури важлива.

Завданням другої групи буде уявити ситуацію в зоопарку. За правилами зоопарку заборонено торкатися до тварин та категорично заборонено їх годувати, але неслухняний відвідувач не звертає уваги на попередження охоронця зоопарку та продовжує годувати тварин у вольєрах. Переконай його, що цього робити не можна.

Завдання: Уявіть, що ви продавець, наприклад книг, а ви покупець. Ваше завдання використати у своєму діалозі якомога більше ввічливих слів. Виграє той, хто краще себе поводитиме.

 

 Якщо ви запам’ятаєте всі ці прості правила і надалі будете  ними користуватися, то можна сказати, що ви оволодієте найважливішими основами сучасного етикету, і це  ще не раз стане  в пригоді. Тому що виховані люди завжди мають перевагу на невихованими.

V. Підсумок уроку.

А зараз , діти , подивіться на екран і скажіть , чи можна назвати цих глядачів культурними?

1. Перегляд відеоролика «Як не слід поводитись в кінотеатрі».

- Які правила було порушено?

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
28 грудня 2021
Переглядів
732
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку