Тема: Винаходи, що змінили світ
Очікувані результати:
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Обланання: мультимедійна презентація, підручник, ноутбук
Хід заняття
І. Організаційний момент
Урок-екскурсію сьогодні
Ми проведемо залюбки.
Помандруємо завзято,
Юний друже, я і ти.
У поході будь уважним,
Добре думай, не спіши
Нам знання завжди потрібні,
Легше буде у житті.
Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
Яким, на вашу думку, він має бути?
А якими на уроці мають бути діти?
Отже, ми проведемо цікавий, творчий, корисний урок, на якому кожен з вас відкриє для себе багато нового.
ІІ. Хвилинка спостережень.
— Який місяць?
— Які зміни сталися в неживій природі з приходом весни?
Небо…
Сонце…
Вітер…
Земля…
Птахи…
Дерева…
Комахи…
— Який сьогодні день?
— Яка температура повітря?
— Чи були опади?
— Чи є вітер?
VI. Повідомлення теми та завдань
Питання кросворда
1. У носатого Івана одежина дерев’яна. Він у чистім полі ходить і по ньому носом водить. Нестрижений, нечесаний, гострим ножем затесаний. (Олівець)
2. Запам'ятав науку - збирать-ковтать пилюку. (Пилосос)
3. Товстопуза біла пані крутить одяг в барабані. (Пральна машинка)
4. Вона грушоподібна і людям всім потрібна. Дає яскраве світло, допоки сонце не зійшло, і світить цілу ніч. Як зветься дивна річ? (Лампочка)
5. В нас на кухні - білий кіт. Він прив'язаний за дріт. День і нічку муркотить, в животі мороз сидить. (Холодильник)
6. Якщо душно буде влітку - У кімнаті зробить вітер. (Вентилятор)
7. Дивна скринька на стіні все розказує мені. (Радіо)
8. Наче джміль гуде невпинно, голить татову щетину. (Електробритва)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
— Талант (Які у вас виникають асоціації, коли ви чуєте слово «талант»?) — дар, дарування, обдарованість, хист, здібність. Всі діти від природи мають до чогось здібності.
—Ми оточені величезною кількістю речей, які є для нас звичними. Ми повсякчас ними користуємося, не замислюючись, звідки вони взялися, хто їх винайшов, і як вони змінили на краще життя людей. Можна сказати, що історія людства тісно пов’язана з історією його винаходів. Деякі з цих винаходів повністю змінили життя людського суспільства, спричинили своєрідну революцію. І сьогодні, працюючи над темою «Винаходи, що змінили світ», ми дізнаємось про них більше.
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Бесіда
• сірників;
• електричної лампочки;
• ложки;
• праски;
• окулярів;
• ґудзиків;
• телефону;
• колеса;
• автомобіля, літака, пароплава, поїзда;
• тощо?
- Що ж таке винахід? (Новий пристрій чи матеріал)
- А хто такий винахідник? (Людина, яка його винайшла, створила)
— А зараз відкладіть у свій інтелектуальний кошик те, що я вам розповім про винаходи.
Люди відрізняються від тварин не тільки вмінням розмовляти, спілкуватися одне з одним. Люди вміють творити — споруджувати будинки й храми, писати вірші й музику, малювати картини, пізнавати світ і винаходити нові пристрої або матеріали.
Історія людства тісно пов’язана з історією його винаходів. Деякі з цих винаходів повністю змінили життя людського суспільства — наприклад, спосіб добування та використання вогню, виготовлення луку – допомагали первісним людям у господарстві.
Поява колеса, воза, човна, корабля, паровоза, літака розширила можливості для подорожей і перевезення вантажів.
Створення телеграфу, телефону, радіо, телебачення, мобільного зв’язку, інтернету дало людям дивовижну можливість спілкуватися на відстані.
Безліч винаходів допомагають людині в побуті. Це ложка, праска, окуляри, сірники, електрична лампочка тощо. Звідки взялися всі ці речі, які нас оточують? Хто їх придумав? Що спонукало людей до винахідництва?
Отже, можемо зробити висновок, що деякі винаходи повністю змінили життя суспільства, наприклад, електрика, без якої не існувало б жодних електроприладів, не працювали б радіо, телебачення, мобільний зв’язок, інтернет тощо. Можна сказати, що такі винаходи є революційними.
Фізкультхвилинка
Фізкультхвилинка
V. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Цікаво знати!
Хочете змайструвати телефон? Візьміть дві сірникові коробки, між ними протягніть нитку — і «говоріть» із другом, який перебуває в сусідній кімнаті. Авжеж, нитка лише щось «шепотітиме», але ж ви знаєте: то говорить друг, і йому ви потрібні.
Подібний телефонний пристрій знайшли археологи в одному зі старовинних палаців у Перу. Там мотузок з’єднував не сірникові коробки, а посудини з гарбузів. Тому давньому телефону — не менше ніж тисяча років.
Попередників у телефона було багато, але справжній винайшли відразу двоє людей. 14 лютого 1876 р. американський інженер Олександр Белл запатентував прилад «для передавання телеграфом звуків голосу». Усього дві години потому заявку про винайдення такого самого апарата до патентного бюро приніс фізик Ілайш Грей. Та першим винахідником телефону вважають Олександра Белла. Його телефон говорив тихо, хрипів, але інженер уперто вдосконалював свій винахід. А вже через рік в Америці було відкрито телефонну станцію.
Сучасні телефони вміють не лише передавати звук на відстань. Вони запам’ятовують номери і самі з’єднують з абонентом. І навіть запобігають грипові: у слухавку таких телефонів умонтовується пристрій, який стерилізує її поверхню. Є телефони-календарі, телефони-годинники... А нині ми маємо ще й мобілки — телефони без дротів. Про таке раніше можна було прочитати лише у фантастичних творах.
Задзвонив телефон. Що ти робиш? Так, ти прикладаєш слухавку до вуха і кажеш: «Алло!» А що означає це звичне слово? Прийшло воно до нас із моря: «Алло!», що означало: «Слухай!».
https://learningapps.org/watch?v=piczp605521
VI. Підведення підсумків.
— Що нового ви дізналися на уроці?
— Про які винаходи людства дізналися?
— Що вас найбільше вразило?
VII. Домашнє завдання
Підготувати історію одного з винаходів людства.
Рефлексія
«Діамант»
Учні по черзі висловлюються про урок – те що на їхню думку, було найбільш цікавим і корисним, - за допомогою слів: «Справжній діамант уроку сьогодні – це…»
Додатки