Урок з курсу ЯДС "Винаходи людства"

Про матеріал
Урок для учнів 3 класу за програмою Р.Б. Шияна. На уроці виваються перші винаходи людства, що стали зараз звичними для всіх.
Перегляд файлу

Тема: Винаходи, що змінили світ

Очікувані результати:

 

 

 

 

 

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Обланання: мультимедійна презентація, підручник, ноутбук

 

 

Хід заняття

 

І. Організаційний момент

    Урок-екскурсію сьогодні

    Ми проведемо залюбки.

    Помандруємо завзято,     

    Юний друже, я і ти.

    У поході будь уважним,

    Добре думай, не спіши

    Нам знання завжди потрібні,

    Легше буде у житті.

 

  1. Аутотренінг «Прогнозування»
  • Прогнозовані відповіді дітей:

 

  • На уроці я буду – вітром – мої  відповіді будуть швидкими.
  • На уроці я буду – веселкою – мої  відповіді будуть яскравими та різноманітними.
  • На уроці я буду – сонечком – я буду лагідним і чемним.
  • На уроці я буду – дощиком – мої  відповіді будуть повними, змістовними.

 

  1. Очікування від уроку

 

Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

Яким, на вашу думку, він має бути?

А якими на уроці мають бути діти?

Отже, ми проведемо цікавий, творчий, корисний урок, на якому кожен з вас відкриє для себе багато нового.

 

ІІ. Хвилинка спостережень.

 

— Який місяць?

— Які зміни сталися в неживій природі з приходом весни?

Небо…

Сонце…

Вітер…

Земля…

  • А в живій природі?

Птахи…

Дерева…

Комахи…

— Який сьогодні день?

— Яка температура повітря?

— Чи були опади?

— Чи є вітер?

 

VI. Повідомлення теми та завдань

  1.   Бесіда
  • На заняттях «Я досліджую світ» ми спостерігали з вами за ознаками властивими людям, тваринам, рослинам.
  • Які  ознаки є спільними? (Відповіді учнів. Людині як іншим живим організмам властиві: дихання, живлення, розмноження, ріст, розвиток)
  • Чим відрізняється людина від рослин і тварин? (Відповіді учнів. Людина ходить на двох ногах, спілкується, мислить).
  • Сьогодні ми дізнаємось про ще одне уміння або по іншому талант людей. Для цього уміння людина має довго не лише мислити, а й проводити багато досліджень. Це уміння і буде темою  уроку. Його ми побачимо, відгадавши ключове слово кросворда.

 

  1. Кросворд

Питання кросворда

1. У носатого Івана одежина дерев’яна. Він у чистім полі ходить і по ньому носом водить. Нестрижений, нечесаний, гострим ножем затесаний. (Олівець)

2. Запам'ятав науку - збирать-ковтать пилюку. (Пилосос)

3. Товстопуза біла пані крутить одяг в барабані. (Пральна машинка)

4. Вона грушоподібна і людям всім потрібна. Дає яскраве світло, допоки сонце не зійшло, і світить цілу ніч. Як зветься дивна річ? (Лампочка)

5. В нас на кухні - білий кіт. Він прив'язаний за дріт. День і нічку муркотить, в животі мороз сидить. (Холодильник)

6. Якщо душно буде влітку - У кімнаті зробить вітер. (Вентилятор)

7. Дивна скринька на стіні все розказує мені. (Радіо)

8. Наче джміль гуде невпинно, голить татову щетину. (Електробритва)

  • Ключове слово кросворда «Винаходи».

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

— Талант (Які у вас виникають асоціації, коли ви чуєте слово «талант»?)  — дар, дарування, обдарованість, хист, здібність. Всі діти від природи мають до чогось здібності.

Как распознать талант у ребёнка

  • Але лише постійна праця над розвитком своїх здібностей і таланту інколи призводять до відкриття.

—Ми оточені величезною кількістю речей, які є для нас звичними. Ми повсякчас ними користуємося, не замислюючись, звідки вони взялися, хто їх винайшов, і як вони змінили на краще життя людей. Можна сказати, що історія людства тісно пов’язана з історією його винаходів. Деякі з цих винаходів повністю змінили життя людського суспільства, спричинили своєрідну революцію. І сьогодні, працюючи над темою «Винаходи, що змінили світ», ми дізнаємось про них більше.

 

IV. Вивчення нового матеріалу

 

1. Бесіда

  • Давайте поміркуємо, як жили люди, коли не було:

• сірників;

• електричної лампочки;

• ложки;

• праски;

• окулярів;

• ґудзиків;

• телефону;

• колеса;

• автомобіля, літака, пароплава, поїзда;

• тощо?

  • Отже, сьогодні з впевненістю можна стверджувати, що практично всі речі, що нас оточують, — це результат праці людського розуму, тобто винаходи.

- Що ж таке винахід? (Новий пристрій чи матеріал)

- А хто такий винахідник? (Людина, яка його винайшла,  створила)

 

  1. "Інтелектуальний кошик"

 

А зараз відкладіть у свій інтелектуальний кошик те, що я вам розповім про винаходи.

  Люди відрізняються від тварин не тільки вмінням розмовляти, спілкуватися одне з одним. Люди вміють творити — споруджувати будинки й храми, писати вірші й музику, малювати картини, пізнавати світ і винаходити нові пристрої або матеріали.

Історія людства тісно пов’язана з історією його винаходів. Деякі з цих винаходів повністю змінили життя людського суспільства — наприклад, спосіб добування та використання вогню, виготовлення луку – допомагали первісним людям у господарстві.

C:\Users\HOME\Desktop\5.jpg

Поява колеса, воза, човна, корабля, паровоза, літака розширила можливості для подорожей і перевезення вантажів.

Історія винаходу колеса – Telegraph

 

 

C:\Users\HOME\Desktop\12.jpg

 

Історія винаходу автомобіля - презентація з різне

 

Історія літаків (українською мовою) - Книжковий інтернет-магазин -  Видавництво Ранок

Створення телеграфу, телефону, радіо, телебачення, мобільного зв’язку, інтернету дало людям дивовижну можливість спілкуватися на відстані.

Телеграфний апарат системи Г'юза. (початок ХХ століття)C:\Users\HOME\Desktop\telegraph_guza.jpg

 

Історія винайдення радіо - презентація з науки

 

 

Цікаві факти історії виникнення і розвитку телевізорів

История телефона: от железного ящика до беспроводной зарядки - Mobilaser

 

День народження Інтернету - коли? - DAY TODAY

 

Безліч винаходів допомагають людині в побуті. Це ложка, праска, окуляри, сірники, електрична лампочка тощо. Звідки взялися всі ці речі, які нас оточують? Хто їх придумав? Що спонукало людей до винахідництва?

C:\Users\HOME\Desktop\завантаження (3).jpg

C:\Users\HOME\Desktop\utyg1-298x300.jpg

 

C:\Users\HOME\Desktop\523ae7urnwkny7ycpq43pkkdtp6endyw.jpg

 

 

 

     

Перші сірники називали "люциферчики" | Новини на Gazeta.ua

 

  C:\Users\HOME\Desktop\6.jpg

Отже, можемо зробити висновок, що деякі винаходи повністю змінили життя суспільства, наприклад, електрика, без якої не існувало б жодних електроприладів, не працювали б радіо, телебачення, мобільний зв’язок, інтернет тощо. Можна сказати, що такі винаходи є революційними.

 

Фізкультхвилинка

 

  1. Робота з підручником
  • Розгорніть підручник на сторінці 107, та ознайомтеся самостійно з інформацією.

  • Що відбулося через винайдення різних винаходів? (промислова революція)
  • Скільки було промислових революцій? (4)
  • Яка революція пов’язана з відкриттям електрики? (друга)
  • Яка революція триває нині? (четверта)
  • Під час якої промислової революції було винайдено паровий двигун? (Першої)
  • Конвеєрне виробництво?(Другої)
  • Під час якої промислової революції почали активно використовувати
  • автоматизовані машини і комп’ютери?(Третьої)
  • Штучний інтелект (Четвертої)
  • Отже, можемо зробити висновок, що кожна з промислових революцій відбувалася з причини появи нових і надзвичайно важливих винаходів. Кожна з промислових революцій змінює світ.

 

  1. Робота в зошиті. Самостійна робота.
  • Розгорніть зошит на сторінці 48
  • Перед вами таблиця, розділена на дві колонки, під таблицею зображені предмети, якими користувалися давно, і якими – сьогодні. Вам потрібно самостійно розподілити ці предмети і в колонки таблиці записати.
  • А потім ми з вами перевіримо виконану роботу. Працюйте уважно, старанно і швидко.  На виконання цього завдання маєте 3 хвилинки!

Фізкультхвилинка

V. Закріплення вивченого матеріалу.

 

1. Цікаво знати!

  • Від «шептунчика» до мобілки

 Хочете змайструвати телефон? Візьміть дві сірникові коробки, між ними протягніть нитку — і «говоріть» із другом, який перебуває в сусідній кімнаті. Авжеж, нитка лише щось «шепотітиме», але ж ви знаєте: то говорить друг, і йому ви потрібні.

 Подібний телефонний пристрій знайшли археологи в одному зі старовинних палаців у Перу. Там мотузок з’єднував не сірникові коробки, а посудини з гарбузів. Тому давньому телефону — не менше ніж тисяча років.

 Попередників у телефона було багато, але справжній винайшли відразу двоє людей. 14 лютого 1876 р. американський інженер Олександр Белл запатентував прилад «для передавання телеграфом звуків голосу». Усього дві години потому заявку про винайдення такого самого апарата до патентного бюро приніс фізик Ілайш Грей. Та першим винахідником телефону вважають Олександра Белла. Його телефон говорив тихо, хрипів, але інженер уперто вдосконалював свій винахід. А вже через рік в Америці було відкрито телефонну станцію.

 Сучасні телефони вміють не лише передавати звук на відстань. Вони запам’ятовують номери і самі з’єднують з абонентом. І навіть запобігають грипові: у слухавку таких телефонів умонтовується пристрій, який стерилізує її поверхню. Є телефони-календарі, телефони-годинники... А нині ми маємо ще й мобілки — телефони без дротів. Про таке раніше можна було прочитати лише у фантастичних творах.

 Задзвонив телефон. Що ти робиш? Так, ти прикладаєш слухавку до вуха і кажеш: «Алло!» А що означає це звичне слово? Прийшло воно до нас із моря: «Алло!», що означало: «Слухай!».

 

  1. Вправа learningapps
  • На закріплення виконаємо вправу, яку я знайшла в мережі, готуючись до уроку

https://learningapps.org/watch?v=piczp605521

 

VI. Підведення підсумків.

  1. Вправа «Мікрофон»

— Що нового ви дізналися на уроці?

— Про які винаходи людства дізналися?

  • Скільки всього було промислових революцій?
  • Яка революція триває і нині?

— Що вас найбільше вразило?

  • Подумайте, якого винаходу, на вашу думку, людству не вистачає.
  • Розкажіть про нього, продовжуючи речення: «Якби я був(ла) винахідником, то...»
  • І завжди пам’ятайте – винахідником може стати кожен!

 

VII. Домашнє завдання

Підготувати історію одного з винаходів людства.

 

Рефлексія

«Діамант»

Учні по черзі висловлюються про урок – те що на їхню думку, було найбільш цікавим і корисним, - за допомогою слів:  «Справжній діамант уроку сьогодні – це…»

 

 

 

 

 

Додатки

 

 

История телефона: от первых звонков до мобильных платежей (инфографика) |  PaySpace Magazine

Эволюция телефона история телефона от изобретения к современному старому  винтажному телефону и векторному набору гаджетов для смартфонов | Премиум  векторыInsieme Di Vettore Di Evoluzione Del Telefono Illustrazione Vettoriale -  Illustrazione di cellula, antico: 100291362

 

Gruppo Di Telefono - Immagini vettoriali stock e altre immagini di Vecchio  - Vecchio, Telefono, Telefono cellulare - iStock

 

Vettoriali Telefoni Vintage Retro Lod Numero Di Telefono Connessione  Dispositivo Tecnologia Illustrazione Telefonica - Immagini vettoriali stock  e altre immagini di Telefono fisso - iStock

 

 

docx
Додано
30 травня 2023
Переглядів
1989
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку