Інтегрований урок з лепбуком "Тварини взимку"

Про матеріал

Використання лепбуку на уроці — це блискучий та інтерактивний спосіб, який допомагає у веселій формі закріпити знання та виховувати бажання читати, шукати цікаву інформацію у книжках. Лепбук «Світ тварин», створений бібліотекарем школи, використовувався на уроці «Я досліджую світ» у 2 класі з теми "Тварини взимку" під час закріплення знань учнів, набутих на попередніх заняттях. Урок проводився сумісно вчителем початкових класів та бібліотекарем школи. До уроку надається презентація.

Перегляд файлу

СЛОВ’ЯНСЬКА  ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ  ШКОЛА  І-ІІ  СТУПЕНІВ  № 20

СЛОВ’ЯНСЬКОЇ  МІСЬКОЇ  РАДИ  ДОНЕЦЬКОЇ  ОБЛАСТІ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тварини взимку

 

урок  «Я досліджую світ» в 2 класі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учитель початкової школи

КРИВУЛЯ Наталія Миколаївна

 

Бібліотекар школи

ЩЕРБАК Вікторія Миколаївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2023-2024 н. р.

Тема уроку: «Тварини взимку».

 

 

МЕТА.

     Розширити і поглибити знання й уявлення учнів про тварин, їхні  звички, характерні ознаки.

     З’ясувати особливості життя тварин взимку.

     Розвивати увагу, пам’ять, мислення, кмітливість.

     Викликати бажання вивчати життя тварин.                   

     Виховувати інтерес до використання книжкових видань, бажання читати.

 

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ.

 

       Діти володіють знаннями про тварин, можуть визначати їх за характерними ознаками.

       Застосовують свої знання практично при виготовленні лепбуку.

       Звертаються за допомогою до бібліотеки.

 

 


Перебіг уроку

І. Організаційний момент (Слайд 2)

 

Вітаю Вас, любі діти!

На нашому уроці

Чекають Вас відкриття

На кожному кроці.

Знову в гості до природи йдемо.

Цікаві знання собі візьмемо.

 

-  Сьогодні незвичайний урок. Ми будемо працювати разом зі шкільним бібліотекаркою Вікторією Миколаївною.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

 

  1. Спостереження за погодою (Слайд 3)

 

-         Яка зараз пора року?

-         Який місяць?

-         Який стан неба?

-         Яка температура повітря?

-         Чи були опади?

-         Що ще характерне для зими?

-         Ви чекаєте на сніжну та морозну зиму?

 

-         Та не всі радіють такій зимі. Послухайте вірш.

 

  1. Слухання вірша «Гостює в нас зима» (Слайд 4)

ГОСТЮЄ В НАС ЗИМА

Летять, летять сніжинки

На поле, ліс і сад.

Веселий свій таночок

Танцює снігопад.

Надворі — лютий холод,

Тепла давно нема.

Заліз в копичку зайчик

І солодко дріма.

Мете хвостом лисичка

Сніжок біля сосни.

В барлозі спить ведмедик,

Солодкі бачить сни.

В. Кленц 

 

-         Про кого цей вірш?

ІІІ. Повідомлення теми й мети.

 

-  Сьогодні ми поговоримо про різноманітний світ тварин, з’ясуємо особливості життя їх взимку. Всі вони намагаються сховатися від холоду і кожен по- своєму пристосуватися до зими.

 

ІV. Повторення вивчених знань.

 

  1. Технологія «Флешкарта». Загадки (Слайди 5-14)

 

-  Ми вже знаємо, на які групи поділяються тварини. Відгадайте, що це за тварина, і до якої групи вона відноситься: звірі, комахи, птахи, риби, плазуни.

 

Серед лісу горбик-дім.

Тисячі живуть у нім.

Працелюбні ці комахи,

Добрі, щирі …( мурахи).

 

Жовтогруді щебетушки

Мають чорні капелюшки,

Сірі лапки, білі щічки.

Називаються … ( синички).

 

Пір’я є, а не літає,

Ніг не має, а не піймаєш. (Риба)

В’ється вірьовка – на кінці головка. (Змія)

 

Я руда, низького росту,

Хитра я і довгохвоста.

Вовку-брату я сестриця,

А зовуть мене … ( лисиця).

 

  1.  Робота з лепбуком по групам.

 

-Зараз ми повторимо все, що вчили про цих тварин. Робота буде незвичайна, за лепбуком, який створила Вікторія Миколаївна. Вона розкаже, що це за книга і як нею користуватися.

(Слайд 15)

Бібліотекар: здрастуйте, сьогодні вирішила познайомити вас зі своєю новою чудо книгою, яка зветься «Лепбуком». Отже, що таке лепбук? Це слово утворене із двох англійських слів: «леп» – коліно, «бук» – книга, тобто, книга на колінах. Вперше створювати лепбуки почали американці. Вона являє собою папку або іншу міцну картонну основу, на яку наклеєні маленькі книжки (мінікнижки – прості і фігурні, у вигляді кишеньок, гармошок, фігурок, стрілок, вкладками і рухливими деталями і т.д.), в яких знаходиться досліджуваний матеріал, об’єднаний однією спільною темою (розповідає та показує кожну кишеньку).

 

-         Кожна група отримає завдання. Хто виконає, покажіть: візьміться разом за руки (клас об’єднується у групи) Слайд 16

 

Група 1. Скласти пазли «Хто чиє дитинча?»

Група 2. Скласти пазли «Хто де живе?»

Група 3. Встанови відповідність «Хто що їсть?»

Група 4. Скласти танграм «Силует тварини»,

Група 5. Вгадай і підпиши «Чий слід?»

Група 6. Розподіли тварин на диких і свійських.

 

-                     Кожна група повідомляє результат роботи.

-                     Молодці! Ви добре засвоїли відомості про тварин, які ми раніше вивчали. Чи сподобалася вам робота з лепбуком? Ми теж зробимо лепбук, точніше, сторінку лепбука «Тварини взимку». Для цього уважно подивимося відео.

 

V. Вивчення нового матеріалу.

 

  1.          Перегляд відео «Як тварини готуються до зими» (Слайд 17)

 

РУХАНКА (Слайд 18)

 

  1.          Виготовлення сторінки лепбуку. Робота в групах (Слайд 19)

 

-           Кожна група отримає завдання: визначити, де і як зимують певні тварини. І поселити їх на зимівлю до нашого лепбука.

 

   Діти  вкладають  ілюстрації  тварин  в  кишеньку  лепбука  в залежності  від  того, де вони  зимують

 

 

. Закріплення.

 

  1. Робота в групах «Розпізнай за описом» (Слайд 20)

 

-         Прочитати, про кого йде мова, і вставити потрібну назву тварини.

 

……………. живе у дуплі дерева. У ньому тепло і затишно. А якщо великий мороз, то …………… згортається клубочком, вкривається пухнастим хвостом і спить. Головна їжа у  неї  в коморі — жолуді, горіхи, сушені гриби. Шубка у …………….. взимку сіра.

 

……………. старанно готує барліг під корінням дерев або в сушняку. Бурий ………… — всеїдна тварина. Він любить ласувати корінцями, ягодами, дрібними тваринами. Взимку йому не знайти такої їжі. До зими у …………… відкладається багато жиру під шкірою і він залягає у сплячку.

 

…………….. має руде хутро. Живе ……………… в нірці. Полюбляє їсти зайчиків, мишей.

 

 

Сірому …………..  пізня осінь й зима не страшні. ………… постійно ганяється в пошуках поживи. Їжу він  не запасає й в сплячку не впадає. Це хижий звір.

……………. живиться різноманітними тваринами.

 

 

Вдень …………дрімає в ямці, зробленій із снігу. Увечері виходить на пошуки корму. ………….. дуже любить обгризати кору молодих дерев і кущів.  Особливо полюбляє фруктові дерева.

 

 

Восени  …………… не робить запаси собі на зиму. Та й йому це не потрібно. Бо взимку він спить. Лише у гарні осінні дні ……………. готує собі нірку для зимівлі. Вночі він таскає в нору сухе листя й м'який лісний мох, застилає зимову постіль, щоб було тепло спати або заривається у сухе листя.

 

 

-         Діти зачитують тексти.

 

  1. Дослідницька робота (Слайд 21)

 

Учні подають короткі цікаві відомості про тварин, які підготували заздалегідь.

 

Лисичка

Лисиця взимку живе сама. Хутро в неї в цей час густе і пухнасте. Тому вона спить просто на снігу. Лігво лисиці на снігу – це невелика ямка. Коли розгуляється негода – снігопад чи сильний мороз, лисиця ховається в нору. Найчастіше лисячі сліди можна побачити біля стіжків соломи, де зимують миші. Полює лисиця на зайців та пташок. Буває, що заглядає до курника.

 

Білочка

У зимовому лісі чи парку цікаво спостерігати за білкою. На своєму шляху вона залишає недогризки шишок ялини чи сосни, з яких дістає насіння. До свого гнізда білка завжди наближається, перескакуючи  з  дерева на дерево, щоб не залишати на снігу слідів, по яких її можна знайти.

 

Польова і лісова мишки, кріт.

Восени лісові мишки збирають жолуді, насіння різних рослин і ховають їх в норах або дуплах повалених дерев. Польові мишки, кроти та хом’ячки заповнюють свої зимові комори зерном. В одній такій коморі може бути до 5 кг зерна.

 

Борсук.

Також до зими готується борсук. Він влітку і восени   нагулює собі жир, щоб взимку відпочивати. Жир для нього - це запас їжі, а також він  звіра зігріває. Борсук їсть личинок, жуків, равликів, черв’яків, жаб. А  пізньою осінню закриває вхід в нору травою або землею і залишається  спати в ній до весни.

 

-         Звідки ви взяли цю інформацію? Чи можна отримати її у бібліотеці?

 

3.Виставка книг про тварин.

Прочитати цікаві історії про своїх улюбленців ви зможете, завітавши в нашу шкільну бібліотеку. Всі розділи виставки розкривають різноманітність  представленої літератури про  життя тварин.

 

Перший розділ  має назву: «Друзі, які ніколи не  зрадять», другий  під назвою «Викрадачі наших сердець» та третій – «Пізнати і полюбити»

 

Цікаві книги чекають на Вас:

(Слайди 22-27)

Рейчел Вільямс, Емілі Гокінс. Атлас тварин. - Київ: Книголав, 2018. - 88 с. - (Серія "Дитяча полиця").

Досліди цей яскравий ілюстрований атлас дикої природи та дізнайся про надзвичайні пригоди тварин з усієї планети.

Роздивляйся карти семи континентів і знайомся з тваринами, які рік у рік живуть та виживають, попри всі випробування!

Тут сотні подробиць і фактів з життя дикої природи!

 

Грінченко Б. Розум та почування у живої тварі. – К.: Богдана, 2006 . -88 с.

У невеликих оповіданнях, що увійшли до цієї книги, розповідається про звички багатьох тварин, що населяють нашу планету.

Розрахована на дітей дошкільного та молодшого шкільного віку.

 

Цеханська О. Ф. Природа України. - Харків: "Ранок", 2010. - 320 с.: іл.

Світ природи України багатий і різноманітний: гори, степи, ліси, річки, озера, моря ...

Ця книга присвячена дивовижному світу тварин нашої країни. У ній систематизовані і описані багато їх види - від комах до ссавців.

Калашников В. І. Чудеса природи: тваринний світ. – Донецьк: Видавничо – книготорговий центр «Кредо», 2008. – 48 с.

У книзі представлені кольорові ілюстрації представників флори і фауни на кожній сторінці. З їх допомогою живий і інформативний текст засвоюється краще, легко і з цікавістю. Видання спеціально розроблено для учнів молодшої та середньої школи і містить багато корисних і розвиваючих відомостей.

 

Шаламов Р. В. Тваринний світ України. - Харків: ВД "ШКОЛА", 2006 - 144 с.:іл.

Довідник знайомить читача із дивними створіннями, що живуть не в далеких екзотичних краях, а поруч з нами, на нашій рідній землі. Можна дізнатися не тільки про основні, поширені групи тварин, а й про мало відомі, хоч і не менш цікаві види.

 

Нікішин О. Тварини: Наук.-поп. Вид. для дітей. – К.: ТОВ «Перо», 2011. – 96с. – (Енциклопедія Чомучки).

У дитини завжди стільки запитань «чому?». Як відповісти на них усі? У цьому вам допоможуть книги серії «Енциклопедія Чомучки». Разом з ними найбільші таємниці природи відкриються вам, а велика кількість інформативних ілюстрацій допоможе зробити процес пізнання ще цікавішим.

Пізнати таємниці тваринного світу, познайомитися з його мешканцями ви зможе разом з книгою «Тварини». Як мами піклуються про своїх дітлахів? Хто живе на Півночі? Як виглядають найнезвичайніші тварини? На ці та багато інших питань відповість запропоноване видання.

 

VІ. Рефлексія «Закінчіть речення» (Слайд 28)

 

-         Я дізналася на уроці …

-         Мені сподобалось на уроці …

-         Я хочу дізнатися …

docx
Додано
25 січня
Переглядів
203
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку