Урок читання в 2 класі
Тема уроку. В.О.Сухомлинський «Глуха дівчинка»
Мета уроку. Продовжити ознайомлення учнів творами В.О.Сухомлинського. Вчити характеризувати вчинки дійових осіб, порівнювати поведінку персонажів, давати оцінку їхнім діям. Виховувати морально-етичні цінності, бажання допомагати людям, не бути байдужим до оточуючих, виховувати уважне та бережливе ставлення до слова книги. Удосконалювати навички свідомого, правильного, виразного читання. Збагачувати словниковий запас учнів. Розвивати комунікативні уміння і навички, зв’язне мовлення.
Форми роботи: фронтальна, індивідуальна, групова, колективна.
Принципи навчання: науковість, доступність, проблемність, системність, послідовність, врахування індивідуальних особливостей учнів, диференціація
Формування ключових компетентностей:
Уміння вчитися: вчитися оцінювати свої результати і результати однокласників; розвивати вміння критично мислити; виконувати розумові операції і практичні дії.
Комунікативної: розвивати мовленнєві вміння, вчитися точно висловлювати свою думку, вміти ставити запитання і відповідати на них.
Соціальної: виховувати толерантність, розвивати готовність приходити на допомогу тим, хто її потребує.
Інформаційної: удосконалювати вміння знаходити й опрацьовувати інформацію з різних джерел.
Тип уроку. Комбінований урок
Освітні галузі. Мовно-літературна
Засоби навчання:
Хід уроку
І. Організація класу
- Рада, діти, бачити вас!
- Добрий день! В добрий час!
- Цікава зустріч з книгою чекає на вас.
( До класу заходить «Дівчинка - Книга» у виготовленому макеті книги В.Сухомлинського «Квітка Сонця», вітається з учнями)
«Дівчинка - Книга»: - В книжці В.О.Сухомлинського «Квітка Сонця» є багато різних цікавих оповідань. Сьогодні я вас познайомлю з новим оповіданням «Глуха дівчинка»
ІІ. Актуалізація опорних знань
У кожного учня на парті лежать сердечка червоного, блакитного, жовтого кольорів.
Діти , які обрали червоні сердечка , дають відповідь на запитання іменником:
Діти, які обрали блакитні сердечка, дають відповіді на запитання прикметником:
Діти, які обрали жовті сердечка, дають відповіді на запитання дієсловом:
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
ІV. Вивчення нового матеріалу
Метод «Кубування»
На урок до нас
Кубик, діти, не простий,
Кубик, діти, чарівний.
Всім доріжку прокладає,
І знання перевіряє.
(Демонстрація кубика)
(Демонстрація збірок В.О.Сухомлинського на інтерактивній дошці)
Робота в групах. Виконання різних видів творчих завдань
І група – червоні сердечка.
ІІ група – блакитні сердечка.
ІІІ група – жовті сердечка.
V. Закріплення, систематизація та узагальнення знань.
Кожна група дітей демонструє свої роботи біля дошки, пояснює свій вибір
VІ. Підсумок уроку
Заключне слово вчителя
На все життя, щоб знала, як прожити.
Людина для добра приходить в світ
Й покликана завжди добро творити.
Бо ти - людина і тому учись
Добро творити, людям співчувати.
До цього світу пильно придивись,
Злим помислам навчися лад давати.
Йди з добротою — це собі затям,
Із ласкою, прихильністю, привітно.
Й не розлучайся з добрим почуттям,
Хай доброта в душі суцвіттям квітне.