Урок "В.О.Сухомлинський. Глуха дівчинка"

Про матеріал
- Розробка цього уроку допоже цікаво та доступно розширити уявлення дітей про людські чесноти, моральне поняття добра. Сприятиме вихованню морально-етичних цінностей, бажання допомагати людям, не бути байдужим до оточуючих; навчить дітей відчути і зрозуміти почуття головної героїні. Василь Сухомлинський хотів, щоб усі діти виростали добрими, чуйними, дружніми, товариськими, щедрими і щирими. Хай у кожному маленькому серденьку живе доброта, любов до людей і навколишнього світу.
Перегляд файлу

Урок читання в 2 класі

Тема уроку.  В.О.Сухомлинський «Глуха дівчинка»

Мета уроку. Продовжити ознайомлення учнів творами В.О.Сухомлинського. Вчити характеризувати вчинки дійових осіб, порівнювати  поведінку персонажів, давати оцінку їхнім діям. Виховувати морально-етичні цінності, бажання допомагати людям, не бути байдужим до оточуючих, виховувати уважне та бережливе ставлення до слова книги. Удосконалювати навички свідомого, правильного, виразного читання. Збагачувати словниковий запас учнів. Розвивати комунікативні уміння і навички, зв’язне мовлення.

Форми роботи: фронтальна, індивідуальна, групова, колективна.

Принципи навчання: науковість, доступність, проблемність, системність, послідовність, врахування індивідуальних особливостей учнів, диференціація

Формування ключових компетентностей:

Уміння вчитися: вчитися оцінювати свої результати і результати однокласників; розвивати вміння критично мислити; виконувати розумові операції і практичні дії.

Комунікативної: розвивати мовленнєві вміння, вчитися точно висловлювати свою думку, вміти ставити запитання і відповідати на них.

Соціальної: виховувати толерантність, розвивати готовність приходити на допомогу  тим, хто її  потребує.

Інформаційної: удосконалювати вміння знаходити й опрацьовувати інформацію з різних джерел.

Тип уроку. Комбінований урок

Освітні галузі. Мовно-літературна

Засоби навчання:

  • картки;
  • ілюстрації;
  • макет книги В.О.Сухомлинського «Квітка сонця»;
  • мовленнєві завдання уроку;
  • презентація;
  • сердечка ( червоні, блакитні, жовті лежать у кожного учня на парті);
  • макет куба;
  • олівці, аркуші для малювання.

Хід уроку

І. Організація класу

- Рада, діти, бачити вас!

- Добрий день! В добрий час!

- Цікава зустріч з книгою чекає на вас.

( До класу заходить «Дівчинка - Книга» у виготовленому макеті книги В.Сухомлинського «Квітка Сонця», вітається з учнями)

  • Зустрічаймо нашу надзвичайну гостю!

«Дівчинка - Книга»: - В книжці В.О.Сухомлинського «Квітка Сонця» є багато різних цікавих оповідань. Сьогодні я вас познайомлю з новим оповіданням «Глуха дівчинка»

ІІ. Актуалізація опорних знань

У кожного учня на парті лежать сердечка червоного, блакитного, жовтого кольорів.

  • Якщо дитина хоче відповісти на питання іменником, піднімає червоне сердечко;
  • якщо дитина хоче відповісти на питання прикметником, піднімає  блакитне сердечко;
  • якщо дитина хоче відповісти на питання дієсловом, піднімає жовте сердечко.

 

Діти , які обрали червоні сердечка , дають відповідь на запитання іменником:

  • Де можна побачити і прочитати книгу? ( в бібліотеці,  в класі, …)

 

Діти, які обрали блакитні сердечка, дають відповіді на запитання прикметником:

  • Якою може бути книга? (Цікавою, сумною, захопливою, новою,…)

 

Діти, які обрали жовті сердечка, дають відповіді на запитання дієсловом:

  •  Чого нас навчає книжка? ( аналізувати, робити висновки…)

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

  • Як ви вважаєте, про що оповідання «Глуха дівчинка» ?
  • Сьогодні ми будемо читати твір про відчуття людей з порушенням слуху.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

Метод «Кубування»

  • Завітав сьогодні в клас

На урок до нас

Кубик, діти, не простий,

Кубик, діти, чарівний.

Всім доріжку прокладає,

І знання  перевіряє.

(Демонстрація кубика)

  • Розглянемо кубик. На кожній грані кубика є завдання. Згадайте раніше опрацьований на уроках матеріал

 

 

 

 

 

 

  • Хто такий Василь Сухомлинський?
  • Що ви пам’ятаєте про його життєвий шлях?
  • Які твори письменника найбільш вас вразили? Про що вони?

(Демонстрація  збірок  В.О.Сухомлинського на інтерактивній дошці)

  1. Завдання
  • Давайте повернемо кубик іншою гранню. Він просить нас навчитися відчувати іншого. Діти, слухаючи  оповідання «Глуха дівчинка», спробуйте відчути і зрозуміти  почуття головної героїні

 

 

 

 

 

  1. Читання оповідання вчителем.

 

  1. Аналіз тексту
  • Які почуття викликає у вас оповідання?
  • Що найбільше викликало у вас хвилювання?
  • Чому дівчатка забули про Ніну?
  • Чи виправила Таня свою помилку?

 

  • Давайте повернемо кубик іншою гранню. Він просить нас навчитися аналізувати.

 

  

 

 

 

 

 

 

 

  • Яку головну думку хотів донести В.Сухомлинський дітям, написавши це оповідання? 
  • Як ви думаєте, яка життєва ситуація передувала написанню цього оповідання

 

  1. Фізкультхвилинка ( відео)

 

  1. Робота з текстом. Перевірка розуміння прочитаного
  • Давайте повернемо кубик іншою гранню. Він просить нас описати почуття, події, вчинки.

 

 

  

 

 

 

 

 

 

  • Знайдіть в тексті речення, які змальовують образ дівчинки. Прочитайте опис дівчинки
  • Яка інформація викликала у вас небайдужість і співчуття до дівчинки. Знайдіть ці речення,
  • Поясніть, як ви розумієте речення: «Дівчатка, які були в палаті, добре чули вухами, але мали глухе серце»
  • Чи зустрічалися у вашому житті люди з «глухим серцем»?
  • Чи доводилося вам  особисто «слухати не тільки вухами, а й серцем».

 

  1. Контроль сформованості компетенцій учнів. Мовленнєво – творча діяльність
  • Давайте повернемо кубик іншою гранню. Він просить нас застосувати набуті знань у виконанні творчих завдань.

 

      

 

 

 

 

Робота в групах. Виконання різних видів творчих завдань

         І група – червоні сердечка.

  • Оберіть і намалюйте подарунок для Ніни. Поясніть свій вибір

 

          ІІ групаблакитні сердечка.

  • Напишіть, будь ласка, слова підтримки дівчинці.

 

         ІІІ групажовті сердечка.

  • Напишіть, будь ласка, які риси характеру притаманні людині, яка «слухає серцем»?

 

  1. Фізкультхвилинка. Зарядка для очей ( відео)

   V. Закріплення, систематизація та узагальнення знань.

  1. Аналіз і узагальнення роботи в групах.
  2. Демонстрація дитячих робіт

Кожна група дітей демонструє свої роботи біля дошки, пояснює свій вибір

 

VІ. Підсумок уроку

 

Заключне слово вчителя

  •  Василь Сухомлинський хотів, щоб усі діти виростали добрими, чуйними, дружніми, товариськими, щедрими і щирими. Я вірю, що так воно і буде. Хай у кожному серденьку живе доброта, любов до людей і навколишнього світу.

 

  • Запам'ятай, моя дитино, з юних літ

На все життя, щоб знала, як прожити.

Людина для добра приходить в світ

Й покликана завжди добро творити.

Бо ти -  людина і тому учись

Добро творити, людям співчувати.

До цього світу пильно придивись,

Злим помислам навчися лад давати.

Йди з добротою — це собі затям,

Із ласкою, прихильністю, привітно.

Й не розлучайся з добрим почуттям,

Хай доброта в душі суцвіттям квітне.

docx
Додано
28 листопада 2022
Переглядів
1239
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку