Урок з літературного читання на тему: «Як дихає верба» В. Струтинський (2 клас)

Про матеріал
План-конспект уроку з літературного читання за технологією критичного мислення для 2 класу.
Перегляд файлу

План-конспект уроку з літературного читання

 

Тема: «Як дихає верба» В. Струтинський (2 клас)

 

Очікувані результати. Після цього заняття учні зможуть:

  • свідомо читати оповідання «Як дихає верба»;
  • пояснювати, що прекрасне полягає не в матеріальних цінностях, а те що оточує нас довкола;
  • аналізувати вчинки головних героїв;
  • висловлювати думки стосовно краси природи;
  • узагальнювати думки щодо вчинків головних героїв.

 

План змісту уроку:

1. Відомості про твори В. Струтинського.

2. Опрацювання тексту оповідання В. Струтинського «Як дихає верба».

Обладнання: ілюстрація верби, портрет Василя Струтинського, презентація

Регламент уроку.

1. Вступна частина – до 5 хв.

2. Основна частина – до 35 хв.

3. Заключна частина – до 7 хв.

Організація пізнавальної діяльності учнів

І. Вступна частина

«Мозковий штурм»

- А що значить вміти бачити природу?

- Чому книгу природи можна назвати різнобарвною, кольоровою? (Пори року.)

- Для осені які барви є головними? (Буро-золотаві, золоті, червоні, коричневі, багряні…)

 І саме письменники, художники, композитори показують нам красу природи. У своїх творах вони змальовують її різнобарвність та застерігають нас обережно ставитись до її багатств.

Гра «Передбачення»

- Прочитайте заголовок твору В. Струтинського «Як дихає верба». За заголовком оповідання спробуйте передбачити, про що йтиме мова в творі.

- Чи знайоме вам дерево верба?

-Чи ви зустрічали вербу біля річок? (Наведіть власні приклади )

- Отже, сьогодні на уроці ми повчимось бачити прекрасне у природі.

ІІ. Основна частина

Словникова робота

Робота в парі

- Прочитайте слова. Оберіть серед них малозрозумілі.

Пошматовані              пручалися

миньок                        осипаючи

кутався                        затишшя

каламутні                    плоскирка

шарпаючи                   поглинула

- Читаємо повільно, швидше, скоромовкою. Значення яких слів вам незрозуміло?

Довідкове бюро

Миньок – прісноводна хижа риба.

Плоскирка – невелика прісноводна риба, схожа на ляща.

Первинне читання тексту. Стратегія «Читання з передбаченням»

1) Читання першого абзацу;

- Звідки налітали чорні пошматовані хмари?

- Яка погода описується в оповіданні?

(Доведіть свою відповідь словами з тексту)

2) Читання другого абзацу;

- Як звали головного героя оповідання?

- Де знаходився хлопчик?

- За чим Сергійко пильно стежив?

3) Читання третього абзацу;

- Де відбувалися описувані події?

- Куди збігали каламутні струмки?

4) Читання четвертого абзацу;

- Як звали дядька Сергійка?

- Хто постійно підбадьорював хлопця?

5) Читання пʼятого та шостого абзацу;

- Чи вірив Сергійко, що він зможе впіймати рибу?

- Яка погода описується?

(Доведіть свою відповідь словами з тексту)

- З чим порівнюють дощ в оповіданні?

6) Читання сьомого та восьмого абзацу;

- Звідки визирнув Сергійко та що йому здалося?

- Чому Сергійко побіг під вербу?

- Де знаходився дядько Микола?

- Що викрикнув від несподіванки хлопчик?

- Що здивувало Сергійка?

- Запамʼятайте! Краса в простих речах, варто навчитися лише її помічати.   Краса полягає не лише в матеріальних цінностях, а в тому що нас оточує.

Поміркуйте разом!

- Опишіть, як ви уявляєте головних героїв оповідання.

- Чому в  народі кажуть: «Без верби і калини нема України»?

 (Учні висловлюють свої міркування)

Вправа «Мікрофон»

- Яку відповідь дав автор на запитання, що звучить у заголовку оповідання?

- Як, на вашу думку, дихає верба?

- Якими Сергійко бачив хмари, небо, вітер?

Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання

- На якій річці відбуваються події, описані в оповіданні?

- У яку погоду рибалив хлопчик? Яка була пора року?

- Доведіть, що Сергійко був наполегливим та спостережливим.

ІІІ. Заключна частина

Графічний організатор «Т-схема» (Таблиця «Так – Ні»)

1. Події описані на березі річки Десни.

2. Сергійко сам ловив рибу.

3. Хлопчик був разом зі своїм дядьком Миколою.

4. Сергійко був наполегливим та спостережливим.

5. Як тільки почався дощ – хлопчик втік додому.

6. Краса – навколо нас, вона в простих речах!

7. Події в оповіданні описані влітку.

8. Хлопчик пильно стежив за поплавками, які аж танцювали під ударами важких краплин.

 

Так

Ні

1

 

 

2

 

 

3

 

 

4

 

 

5

 

 

6

 

 

7

 

 

8

 

 

 

Стратегія «РАФТ»

- Діти, вам потрібно написати власні поради героям оповідання:

1. Висловити важливі для персонажа ідеї;

2. Врахувати особливості аудиторії;

3. Обрати для свого повідомлення відповідну літературну форму.

Таблиця «РАФТ»

Роль

Аудиторія

Формат

Тема

Хто я?

Для кого я буду писати текст?

В якій формі буде написано текс?

Про що я буду писати?

Які ідеї донесу до слухачів?

 

Робота за стратегією «РОФТ»:

- визначити та обрати роль;

- скласти невелике висловлювання від імені свого персонажу;

(Обговорення повідомлень учнів)

«Закінчи речення»

  • Сьогодні на уроці я вчився...
  • Найбільше мені сподобалося...
  • Найважчим було...

Домашнє завдання

Читати та переказувати оповідання с. 126 – 127.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Шевченко Ірина
Додано
17 квітня 2020
Переглядів
1261
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку