План-конспект уроку з літературного читання
Тема: «Як дихає верба» В. Струтинський (2 клас)
Очікувані результати. Після цього заняття учні зможуть:
План змісту уроку:
1. Відомості про твори В. Струтинського.
2. Опрацювання тексту оповідання В. Струтинського «Як дихає верба».
Обладнання: ілюстрація верби, портрет Василя Струтинського, презентація
Регламент уроку.
1. Вступна частина – до 5 хв.
2. Основна частина – до 35 хв.
3. Заключна частина – до 7 хв.
Організація пізнавальної діяльності учнів
І. Вступна частина
«Мозковий штурм»
- А що значить вміти бачити природу?
- Чому книгу природи можна назвати різнобарвною, кольоровою? (Пори року.)
- Для осені які барви є головними? (Буро-золотаві, золоті, червоні, коричневі, багряні…)
І саме письменники, художники, композитори показують нам красу природи. У своїх творах вони змальовують її різнобарвність та застерігають нас обережно ставитись до її багатств.
Гра «Передбачення»
- Прочитайте заголовок твору В. Струтинського «Як дихає верба». За заголовком оповідання спробуйте передбачити, про що йтиме мова в творі.
- Чи знайоме вам дерево верба?
-Чи ви зустрічали вербу біля річок? (Наведіть власні приклади )
- Отже, сьогодні на уроці ми повчимось бачити прекрасне у природі.
ІІ. Основна частина
Словникова робота
Робота в парі
- Прочитайте слова. Оберіть серед них малозрозумілі.
Пошматовані пручалися
миньок осипаючи
кутався затишшя
каламутні плоскирка
шарпаючи поглинула
- Читаємо повільно, швидше, скоромовкою. Значення яких слів вам незрозуміло?
Довідкове бюро
Миньок – прісноводна хижа риба.
Плоскирка – невелика прісноводна риба, схожа на ляща.
Первинне читання тексту. Стратегія «Читання з передбаченням»
1) Читання першого абзацу;
- Звідки налітали чорні пошматовані хмари?
- Яка погода описується в оповіданні?
(Доведіть свою відповідь словами з тексту)
2) Читання другого абзацу;
- Як звали головного героя оповідання?
- Де знаходився хлопчик?
- За чим Сергійко пильно стежив?
3) Читання третього абзацу;
- Де відбувалися описувані події?
- Куди збігали каламутні струмки?
4) Читання четвертого абзацу;
- Як звали дядька Сергійка?
- Хто постійно підбадьорював хлопця?
5) Читання пʼятого та шостого абзацу;
- Чи вірив Сергійко, що він зможе впіймати рибу?
- Яка погода описується?
(Доведіть свою відповідь словами з тексту)
- З чим порівнюють дощ в оповіданні?
6) Читання сьомого та восьмого абзацу;
- Звідки визирнув Сергійко та що йому здалося?
- Чому Сергійко побіг під вербу?
- Де знаходився дядько Микола?
- Що викрикнув від несподіванки хлопчик?
- Що здивувало Сергійка?
- Запамʼятайте! Краса в простих речах, варто навчитися лише її помічати. Краса полягає не лише в матеріальних цінностях, а в тому що нас оточує.
Поміркуйте разом!
- Опишіть, як ви уявляєте головних героїв оповідання.
- Чому в народі кажуть: «Без верби і калини нема України»?
(Учні висловлюють свої міркування)
Вправа «Мікрофон»
- Яку відповідь дав автор на запитання, що звучить у заголовку оповідання?
- Як, на вашу думку, дихає верба?
- Якими Сергійко бачив хмари, небо, вітер?
Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання
- На якій річці відбуваються події, описані в оповіданні?
- У яку погоду рибалив хлопчик? Яка була пора року?
- Доведіть, що Сергійко був наполегливим та спостережливим.
ІІІ. Заключна частина
Графічний організатор «Т-схема» (Таблиця «Так – Ні»)
1. Події описані на березі річки Десни.
2. Сергійко сам ловив рибу.
3. Хлопчик був разом зі своїм дядьком Миколою.
4. Сергійко був наполегливим та спостережливим.
5. Як тільки почався дощ – хлопчик втік додому.
6. Краса – навколо нас, вона в простих речах!
7. Події в оповіданні описані влітку.
8. Хлопчик пильно стежив за поплавками, які аж танцювали під ударами важких краплин.
|
Так |
Ні |
1 |
|
|
2 |
|
|
3 |
|
|
4 |
|
|
5 |
|
|
6 |
|
|
7 |
|
|
8 |
|
|
Стратегія «РАФТ»
- Діти, вам потрібно написати власні поради героям оповідання:
1. Висловити важливі для персонажа ідеї;
2. Врахувати особливості аудиторії;
3. Обрати для свого повідомлення відповідну літературну форму.
Таблиця «РАФТ»
Роль |
Аудиторія |
Формат |
Тема |
Хто я? |
Для кого я буду писати текст? |
В якій формі буде написано текс? |
Про що я буду писати? Які ідеї донесу до слухачів? |
Робота за стратегією «РОФТ»:
- визначити та обрати роль;
- скласти невелике висловлювання від імені свого персонажу;
(Обговорення повідомлень учнів)
«Закінчи речення»
Домашнє завдання
Читати та переказувати оповідання с. 126 – 127.