Тема. Точка. Відрізок. Промінь.
Мета.
Вчити учнів розрізняти геометричні фігури: промінь, відрізок, пряму;
закріплювати вміння зіставляти групи предметів і числа на позначення їхньої кількості;
формувати обчислювальні навички;
виховувати інтерес до математики.
Хід уроку
I Організаційний момент
Я радію сонечку: « Здраствуй золоте!»
Я радію квіточці, хай вона росте.
Я радію дощику: « Лийся мов з відра!»
Людям посміхаюся, зичу їм добра!
II Повторення вивченого матеріалу.
Ми створили атмосферу гарного настрою і на уроці помандруємо в казку.
Промовимо чарівні слова:
Раз, два, три,
Казко, двері відчини.
На пташиному дворі, серед гамору і метушні жила мати-квочка зі своїми малятками- курчатками. Порахуйте скільки їх у неї було.
Кожен день виводить в сад
Мати-квочечка курчат:
Двох рябих, біленьке, сіре.
Скільки всіх курчат? ( 4)
Хто покаже на числовому промені цифру 4?
Назвіть сусідів числа 4.
Яке число передує четвірці?
Викладіть із «цеглинок» цифру 4.
Письмо цифри 4 в зошиті рядок.
Обмінятись зошитами з сусідом по парті. Визначити у сусіда найкраще написану цифру і над нею намалювати корону.
III Виклад нового матеріалу.
Якось велика хмара закрила небо. Cонечко три дні не з’являлось. Занудьгували курчата без сонячного світла і тепла. « Куди це сонечко поділось? Треба його на землю повернути,»- захвилювались вони.
« Де ви його знайдете? Де воно живе?»- заквоктала квочка.
« Знати не знаємо, а кого зустрінемо, то спитаємо.»
Зібрала їх квочка в дорогу і дала їм чарівний клубочок. Ось він.
Давайте за допомогою нитки прокладемо курчатам доріжку.
(Діти беруться за ниточку)
Як ви думаєте, яка лінія в нас утворилась: пряма чи крива?
Зробіть пряму дорогу.
Чи має дорога початок і кінець? ( Ні)
Лінія, яка не має ні початку ні кінця, називається пряма.
А дорога була зачарована. Допоможемо зняти чари?
Під диктовку складайте «цеглинки» в певному порядку.
Поклали червону цеглинку, під нею розмістити жовту, ліворуч від жовтої зелену, праворуч від червоної синю, між червоною і жовтою- помаранчеву.
( Звірили свій узор із зразком)
Під музику і ми пройдемо по доріжці.
4)Робота в парах.
Пішли курчатка далі і побачили на дереві сороку. Але вона не знала, де живе сонечко. Та й дуже засмучена пташка була, бо розгубила намистинки у траві.
Допоможіть, утворіть дві нитки- множини.
( На дошці 4 жовті малі кружечки, 4 жовті великі кружечки, 4 сині малі кружечки, 4 сині великі кружечки)
Як можна згрупувати ці намистинки?
( по кольору, за розміром )
(Діти на дошці формують намисто)
Зраділа сорока та й повідала, що заєць по сусідству за тином живе. Полетіла і не сказала по якій стежинці іти, щоб швидше до нього потрапити.
( На парті лежить 2 паперові смужки: зелена та жовта)
Виміряйте довжину жовтої смужки. ( 10см)
Виміряйте довжину зеленої смужки. ( 6см)
Складіть нерівність
10*6
Щоб пересвідчитись, що 10 більше ніж 6 накладіть смужки одна на одну.
Яка смужка довша? По якій доріжці ви рекомендуєте іти?
«Підемо по травичці,»- вирішили йти курчатка.
А у зайчика біда- не може він городину порахувати.
Полічіть кількість морквин на малюнку та обведіть цифру, що відповідає числу.
|
2 |
3 |
4 |
5 |
|
4 |
5 |
6 |
7 |
|
5 |
6 |
7 |
8 |
Повів їх зайчик до сусідки- качки, що біля струмка в очереті жила. А біля будинку і човник поруч прив’язаний.
« Гей, сусідко! Чи ти вдома?»- загукав зайчик.
«Вдома. Все ніяк не можу просохнути, адже сонечка три дні не було.»
«А ми його шукаємо. Ти не знаєш до нього дороги?»- запищали курчата.
« Там під дуплистим дубом їжак живе, то він, напевне, знає. Але, щоб через струмок переправитись треба човник оживити,»- порадила качка.
. .
. . |
Щоб побудувати човник потрібно з’єднати крапочки на карточці.
Скільки відрізків ви накреслили?
Пригадайте, яку лінію називають відрізком?
( Лінія, що має початок і кінець називається відрізок.)
V Закріплення вивченого.
Приплили вони до їжачка.
«Я знаю дорогу. За дубом є висока гора, там і до сонечка недалеко. Допоможіть мені гриби позбирати, в темряві розсипав, то я вам дорогу покажу,»- відповів їм їжачок.
( У кожної дитини на парті грибок з прикладом. Якщо результат дорівнює числу 5, то несе грибок у кошик, на якому прикріплена 5. Якщо результат дорівнює числу 6, то в інший кошик . Шапочка грибка з результатом 5- червона, а з результатом 6- коричнева. Це допоможе вчителю зразу побачити правильність обчислення.)
6-0 5+1 2+3 3+2
4+2 2+4 5+0 1+4
3+3 1+5 6-1 5-0
Узяв їжачок палицю і покрокував попереду, дорогу показуючи. Дійшли до гори. А як же на гору потрапити?
З кожної команди виходить один учасник.( Вибір грою « Камінь, ножиці, папір») і по черзі обчислюють приклади, записані на дошці.
4 Р
|
6 А |
5 К |
8 Е |
7 Т |
6 А |
2+2=
3+3=
5+0=
7+1=
0+7=
4+2=
Учні правильну відповідь підтвержують оплесками. Після обчислення за допомогою таблиці називають транспорт, який повезе мандрівників далі.
Довезла їх ракета до воріт сонцевого будинку. А там темно, світла нема. Заспалось сонечко. Допоможемо звірятам розбудити його.
(Виконання заклички « Вийди, вийди, сонечко…»)
Спить сонечко на хмаринці. Чого йому не вистачає, щоб засяяти, заіскритись на небі? (Промінців)
3)Робота в групах.
( На партах лежать жовті смужки- промінчики. На деяких із них написані цифри від 1 до 10. Приклеїть промінці до сонечка, розміщуючи цифри в порядку зростання.)
Давайте поміркуємо, чи є у промінців початок, кінець?
Лінія, яка має початок та немає кінця, називається промінь.
Засяяло сонечко весело на небі, а щасливі звірята на сонячних промінчиках униз на землю спустились.
VI Підсумок уроку
( Вчитель демонструє картки, на яких зображено: точки, відрізок, пряму, промінь )
Скільки точок на папері?
Як називається лінія, обмежена з обох боків точками? ( Відрізок)
Як називається лінія без початку і кінця? ( Пряма)
Яку лінію називають променем?
VII Рефлексія.
Свої враження від уроку покажіть на «стенді настрою».