19 травня о 18:00Вебінар: Організація підсумкового повторення з предметів гуманітарного циклу наприкінці навчального року

Урок з математики 1 клас НУШ "Пряма, промінь, відрізок"

Про матеріал
Вчити учнів розрізняти геометричні фігури: промінь, відрізок, пряму; закріплювати вміння зіставляти групи предметів і числа на позначення їхньої кількості;формувати обчислювальні навички;виховувати інтерес до математики.
Перегляд файлу

Тема. Точка. Відрізок. Промінь.

Мета.

Вчити учнів розрізняти геометричні фігури: промінь, відрізок, пряму;

закріплювати вміння зіставляти групи предметів і числа на позначення їхньої кількості;

формувати обчислювальні навички;

виховувати інтерес до математики.

Хід уроку

I Організаційний момент

Я радію сонечку: « Здраствуй золоте!»

Я радію квіточці, хай вона росте.

Я радію дощику: « Лийся мов з відра!»

Людям посміхаюся, зичу їм добра!

II Повторення вивченого матеріалу.

Ми створили атмосферу гарного настрою і на уроці помандруємо в казку.

Промовимо чарівні слова:

Раз, два, три,

Казко, двері відчини.

  1. Усний рахунок.

На пташиному дворі, серед гамору і метушні жила мати-квочка зі своїми малятками- курчатками. Порахуйте скільки їх у неї було.

Кожен день виводить в сад

Мати-квочечка курчат:

Двох рябих, біленьке, сіре.

Скільки всіх курчат? ( 4)

Хто покаже на числовому промені цифру 4?

Назвіть сусідів числа 4.

Яке число передує четвірці?

Викладіть із «цеглинок» цифру 4.

  1. Каліграфічна хвилинка.

Письмо цифри 4 в зошиті рядок.

Обмінятись зошитами з сусідом по парті. Визначити у сусіда найкраще написану цифру і над нею намалювати корону.

III Виклад нового матеріалу.

Якось велика хмара закрила небо. Cонечко три дні не з’являлось. Занудьгували курчата без сонячного світла і тепла. « Куди це сонечко поділось? Треба його на землю повернути,»- захвилювались вони.

« Де ви його знайдете? Де воно живе?»- заквоктала квочка.

« Знати не знаємо, а кого зустрінемо, то спитаємо.»

Зібрала їх квочка в дорогу і дала їм чарівний клубочок. Ось він.

  1. Групова робота.

Давайте за допомогою нитки прокладемо курчатам доріжку.

(Діти беруться за ниточку)

Як ви думаєте, яка лінія в нас утворилась: пряма чи крива?

Зробіть пряму дорогу.

Чи має дорога початок і кінець? ( Ні)

Лінія, яка не має ні початку ні кінця, називається пряма.

  1. Розвиток уваги, логічного мислення. Гра « Узор».

А дорога була зачарована. Допоможемо зняти чари?

Під диктовку складайте «цеглинки» в певному порядку.

Поклали червону цеглинку, під нею розмістити жовту, ліворуч від жовтої зелену, праворуч від  червоної синю, між червоною і жовтою- помаранчеву.

( Звірили свій узор із зразком)

  1. Фізкультхвилинка

Під музику і ми пройдемо по доріжці.

      4)Робота в парах.

Пішли курчатка далі і побачили на дереві сороку. Але вона не знала, де живе сонечко. Та й дуже засмучена пташка була, бо розгубила намистинки у траві.

Допоможіть, утворіть  дві нитки- множини.

( На дошці 4 жовті малі кружечки, 4 жовті великі кружечки, 4 сині малі кружечки, 4 сині великі кружечки)

Як можна згрупувати ці намистинки?

( по кольору, за розміром )

(Діти на дошці формують намисто)

Зраділа сорока та й повідала, що заєць по сусідству за тином живе. Полетіла і не сказала по якій стежинці іти, щоб швидше до нього потрапити.

  1. Вимірювання паперових смужок.

( На парті лежить 2 паперові смужки: зелена та жовта)

Виміряйте довжину жовтої смужки. ( 10см)

Виміряйте довжину зеленої смужки. ( 6см)

Складіть нерівність

10*6

Щоб пересвідчитись, що 10 більше ніж 6 накладіть смужки одна на одну.

Яка смужка довша? По якій доріжці ви рекомендуєте іти?

«Підемо по травичці,»- вирішили йти курчатка.

  1. Робота з картками

А у зайчика біда- не може він городину порахувати.

Полічіть кількість морквин на малюнку та обведіть цифру, що відповідає числу.

2

3

4

5

4

5

6

7

5

6

7

8

 

Повів їх зайчик до сусідки- качки, що біля струмка в очереті жила. А біля будинку і човник поруч прив’язаний.

« Гей, сусідко! Чи ти вдома?»- загукав зайчик.

«Вдома. Все ніяк не можу просохнути, адже сонечка три дні не було.»

«А ми його шукаємо. Ти не знаєш до нього дороги?»- запищали курчата.

« Там під дуплистим дубом їжак живе, то він, напевне, знає. Але, щоб через струмок переправитись треба човник оживити,»- порадила качка.

  1. Геометрична хвилинка.

.                                                                                                        .

 

                          .                                                    .

Щоб побудувати човник потрібно з’єднати крапочки на карточці.

Скільки відрізків  ви накреслили?

Пригадайте, яку лінію називають відрізком?

( Лінія, що має початок і кінець називається відрізок.)

V Закріплення вивченого.

Приплили вони до їжачка.

«Я знаю дорогу. За дубом є висока гора, там і до сонечка недалеко. Допоможіть мені гриби позбирати, в темряві розсипав, то я вам дорогу покажу,»- відповів їм їжачок.

  1. Розв’язування прикладів.

( У кожної дитини на парті грибок з прикладом. Якщо результат дорівнює числу 5, то несе грибок у кошик, на якому прикріплена 5. Якщо результат дорівнює числу 6, то в інший кошик . Шапочка грибка з результатом 5- червона, а з результатом 6- коричнева. Це допоможе вчителю зразу побачити правильність обчислення.)

6-0               5+1                     2+3               3+2    

4+2              2+4                      5+0               1+4  

3+3               1+5                      6-1                5-0

  1. Гра «Шифрувальники»

Узяв їжачок палицю і покрокував попереду, дорогу показуючи. Дійшли до гори. А як же на гору потрапити?

З кожної команди виходить один учасник.( Вибір грою     « Камінь, ножиці, папір») і по черзі обчислюють приклади, записані на дошці.

4

Р

 

6

А

5

К

8

Е

7

Т

6

А

2+2=                                                                     

3+3=

5+0=

7+1=

0+7=

4+2=

Учні правильну відповідь підтвержують оплесками. Після обчислення за допомогою таблиці називають транспорт, який повезе мандрівників далі.

Довезла їх ракета до воріт сонцевого будинку. А там темно, світла нема. Заспалось сонечко. Допоможемо звірятам розбудити його.

(Виконання заклички «  Вийди, вийди, сонечко…»)

Спить сонечко на хмаринці. Чого йому не вистачає, щоб засяяти, заіскритись на небі? (Промінців)

 

         3)Робота в групах.

( На партах лежать жовті смужки- промінчики. На деяких із них написані цифри від 1 до 10. Приклеїть промінці до сонечка, розміщуючи цифри в порядку зростання.)

Давайте поміркуємо, чи є у промінців початок, кінець?

Лінія, яка має початок та немає кінця, називається промінь.

Засяяло сонечко весело на небі, а щасливі звірята на сонячних промінчиках униз на землю спустились.

VI Підсумок уроку

( Вчитель демонструє картки, на яких зображено: точки, відрізок, пряму, промінь )

Скільки точок на папері?

Як називається лінія, обмежена з обох боків точками? ( Відрізок)

Як називається лінія без початку і кінця? ( Пряма)

Яку лінію називають променем?

VII Рефлексія.

Свої враження від уроку покажіть на «стенді настрою».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Ярмак Світлана
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
20 січня 2019
Переглядів
8465
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку