Доданки. Сума 1 клас

Про матеріал
Урок математики 1 клас Тема. Доданки. Сума Мета: познайомити учнів із назвами компонентів дії додавання, вчити читати різними способами вирази і рівності на додавання, розвивати вміння складати і записувати рівності, порівнювати числа, увагу при письмі, оперативну пам'ять, виховувати бажання вивчати математику та застосовувати знання у повсякденному житті. Обладнання: ведмедик, набори математичних кришечок з цифрами, картки з цифрами від 1 до 10, таблиця для вивчення нового матеріалу, картки з рівностями для гри, конструктор «лего дупло».
Перегляд файлу

Урок математики                       1 клас

Тема. Доданки. Сума

Мета: познайомити учнів із назвами компонентів дії додавання, вчити читати різними способами вирази і рівності на додавання, розвивати вміння складати і записувати рівності, порівнювати числа, увагу при письмі, оперативну пам'ять, виховувати бажання вивчати математику та застосовувати знання у повсякденному житті.

Обладнання:  ведмедик, набори математичних кришечок з цифрами, картки з цифрами від 1 до 10, таблиця для вивчення нового матеріалу, картки з рівностями для гри, конструктор «лего дупло».

Хід уроку

I. Організація класу.

-Сьогодні девіз нашого уроку: «Дружно будем працювати й математику вивчати»

- А для чого треба вам вивчати математику?

- До нас на урок завітав гість із лісової школи, а дізнатися хто це допоможе вам загадка: Ще не впав на землю сніг,
                      Він ховається в барліг.
                      І до теплої весни
                      Поринає він у сни. (Ведмідь)

-Ведмедику треба виконати завдання перед тим, як він засне у своєму барлозі. Давайте йому допоможемо, адже ми розумні та дружні діти.

II. Актуалізація опорних знань.

1.Робота з математичними кришечками.

У кожної дитини є набір математичних кришечок з цифрами від 0 до 10.

- Розташуйте всі числа в порядку зростання. Назвіть числа.

- Знайдіть і підніміть:

- число, попереднє до числа 5

- наступне до числа 7

- сусідів числа 3, 9

- число, яке на 1 більше, ніж 5

- число, яке на 1 менше, ніж 10

- всі числа, які більші, ніж 8

- всі числа, які менші, ніж 2.

2. Гра «Доповни до 10»

Вчитель піднімає картку з цифрою, а учні називають те число, яке треба додати до побаченого, щоб утворилось число 10.

Ведмедик дуже задоволений вашою роботою.

III. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Сьогодні на уроці ми вивчимо, як називаються числа при додаванні, навчимося читати вирази і рівності на додавання різними способами, будемо порівнювати числа з метою використання набутих знань у повсякденному житті.

IV. Фізкультхвилинка

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Вчитель вивішує таблицю з прикладом 3 + 5 = 8.

Прочитайте приклад. Яка дія використана у прикладі?

Кожне число при додаванні має свою назву Числа, які додають, називаються першим та другим доданками, а число, яке утворилось в результаті додавання називають сумою.

-Назвіть у рівності доданки та суму. Ведмедик задоволений, що ви зрозуміли новий матеріал.

2. Робота з підручником (завдання 4).

- Прочитай рівність різними способами за зразком.

VI. Закріплення нового матеріалу.

Ведмедик пропонує пограти у гру.

Учитель домовляється з учнями, якщо він буде говорити істинне твердження, то діти підіймають вгору зелену цеглинку, якщо хибне – червону.

1.Гра «Так або ні» (використання «лего дупло»)

Вчитель показує картки з рівностями, де є виділене число.

Показує приклад 2+5=7 і каже 2 – другий доданок,

4+6=10 (10 - сума),

5+1=6 (1 – перший доданок),

3+3=6 (3 – перший доданок),

4+3=7 (3 - сума)_

8-1=7 (7 - сума),

-Чому у прикладі 8-1=7 немає доданків і суми?

2. Диференційоване завдання.

- Ведмедик хоче побачити, як деякі діти працюють самостійно.

Ті діти, яким роздала зошити (1 група), самостійно виконують завдання 3 та 5 на ст. 47 (складають та записують рівності за малюнками та уписують в рівності лише ті числа, які є другими доданками).

Всі решта (2 група) – виконують завдання 5 ст. 46 у підручнику (з поясненням на дошці) і в зошитах.

3. Фізкультхвилинка.

4. Робота в групах.

Ведмедик пропонує попрацювати в групах.

(Повторення правил роботи в групах).

Кожній групі роздаю картку. Час виконання - 1 хвилина. Охоронці часу беруть пісочні годинники і слідкують за часом.

Обвести приклади, де число 3 є першим доданком.

     3+2=5        0+3=3

     1+2=3        3+1=4 

Обвести приклади, де число 3 є другим доданком.

     2+3=5        1+3=4

     1+2=3        3+1=4 

Обвести приклади, де число 3 є сумою.

 

     3+2=5        1+3=4

     1+2=3        2+1=3 

Обвести приклади, де число 3 є першим доданком.

     3+2=5        0+3=3

     1+2=3        3+1=4 

Обвести приклади, де число 3 є другим доданком.

     2+3=5        1+3=4

     1+2=3        3+1=4 

Обвести приклади, де число 3 є сумою.

 

     3+2=5        1+3=4

     1+2=3        2+1=3 

Після закінчення роботи презентатор кожної групи по черзі презентує роботу своєї групи.

V. Підсумок уроку.

- Як називаються числа при додаванні?

- Прочитайте різними способами рівність 5 + 3=8.

-Якщо вам все вдалося на уроці – підніміть вгору зелену цеглинку, якщо урок був вам цікавий, але деякі завдання виконували з трудом – підніміть жовту цеглинку, а якщо ви майже нічого не зрозуміли під час уроку – підніміть червону цеглинку.

- Ведмедику дуже сподобався наш урок, він повернеться у лісову школу і розкаже, які в НВК2 кмітливі та допитливі діти.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
23 грудня 2019
Переглядів
3396
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку