Урок математики 1 клас
Тема. Доданки. Сума
Мета: познайомити учнів із назвами компонентів дії додавання, вчити читати різними способами вирази і рівності на додавання, розвивати вміння складати і записувати рівності, порівнювати числа, увагу при письмі, оперативну пам'ять, виховувати бажання вивчати математику та застосовувати знання у повсякденному житті.
Обладнання: ведмедик, набори математичних кришечок з цифрами, картки з цифрами від 1 до 10, таблиця для вивчення нового матеріалу, картки з рівностями для гри, конструктор «лего дупло».
Хід уроку
I. Організація класу.
-Сьогодні девіз нашого уроку: «Дружно будем працювати й математику вивчати»
- А для чого треба вам вивчати математику?
- До нас на урок завітав гість із лісової школи, а дізнатися хто це допоможе вам загадка: Ще не впав на землю сніг,
Він ховається в барліг.
І до теплої весни
Поринає він у сни. (Ведмідь)
-Ведмедику треба виконати завдання перед тим, як він засне у своєму барлозі. Давайте йому допоможемо, адже ми розумні та дружні діти.
II. Актуалізація опорних знань.
1.Робота з математичними кришечками.
У кожної дитини є набір математичних кришечок з цифрами від 0 до 10.
- Розташуйте всі числа в порядку зростання. Назвіть числа.
- Знайдіть і підніміть:
- число, попереднє до числа 5
- наступне до числа 7
- сусідів числа 3, 9
- число, яке на 1 більше, ніж 5
- число, яке на 1 менше, ніж 10
- всі числа, які більші, ніж 8
- всі числа, які менші, ніж 2.
2. Гра «Доповни до 10»
Вчитель піднімає картку з цифрою, а учні називають те число, яке треба додати до побаченого, щоб утворилось число 10.
Ведмедик дуже задоволений вашою роботою.
III. Повідомлення теми і мети уроку.
IV. Фізкультхвилинка
V. Вивчення нового матеріалу.
1. Вчитель вивішує таблицю з прикладом 3 + 5 = 8.
Прочитайте приклад. Яка дія використана у прикладі?
Кожне число при додаванні має свою назву Числа, які додають, називаються першим та другим доданками, а число, яке утворилось в результаті додавання називають сумою.
-Назвіть у рівності доданки та суму. Ведмедик задоволений, що ви зрозуміли новий матеріал.
2. Робота з підручником (завдання 4).
- Прочитай рівність різними способами за зразком.
VI. Закріплення нового матеріалу.
Ведмедик пропонує пограти у гру.
Учитель домовляється з учнями, якщо він буде говорити істинне твердження, то діти підіймають вгору зелену цеглинку, якщо хибне – червону.
1.Гра «Так або ні» (використання «лего дупло»)
Вчитель показує картки з рівностями, де є виділене число.
Показує приклад 2+5=7 і каже 2 – другий доданок,
4+6=10 (10 - сума),
5+1=6 (1 – перший доданок),
3+3=6 (3 – перший доданок),
4+3=7 (3 - сума)_
8-1=7 (7 - сума),
-Чому у прикладі 8-1=7 немає доданків і суми?
2. Диференційоване завдання.
- Ведмедик хоче побачити, як деякі діти працюють самостійно.
Ті діти, яким роздала зошити (1 група), самостійно виконують завдання 3 та 5 на ст. 47 (складають та записують рівності за малюнками та уписують в рівності лише ті числа, які є другими доданками).
Всі решта (2 група) – виконують завдання 5 ст. 46 у підручнику (з поясненням на дошці) і в зошитах.
3. Фізкультхвилинка.
4. Робота в групах.
Ведмедик пропонує попрацювати в групах.
(Повторення правил роботи в групах).
Кожній групі роздаю картку. Час виконання - 1 хвилина. Охоронці часу беруть пісочні годинники і слідкують за часом.
Обвести приклади, де число 3 є першим доданком. 3+2=5 0+3=3 1+2=3 3+1=4 |
Обвести приклади, де число 3 є другим доданком. 2+3=5 1+3=4 1+2=3 3+1=4 |
Обвести приклади, де число 3 є сумою.
3+2=5 1+3=4 1+2=3 2+1=3 |
Обвести приклади, де число 3 є першим доданком. 3+2=5 0+3=3 1+2=3 3+1=4 |
Обвести приклади, де число 3 є другим доданком. 2+3=5 1+3=4 1+2=3 3+1=4 |
Обвести приклади, де число 3 є сумою.
3+2=5 1+3=4 1+2=3 2+1=3 |
Після закінчення роботи презентатор кожної групи по черзі презентує роботу своєї групи.
V. Підсумок уроку.
- Як називаються числа при додаванні?
- Прочитайте різними способами рівність 5 + 3=8.
-Якщо вам все вдалося на уроці – підніміть вгору зелену цеглинку, якщо урок був вам цікавий, але деякі завдання виконували з трудом – підніміть жовту цеглинку, а якщо ви майже нічого не зрозуміли під час уроку – підніміть червону цеглинку.
- Ведмедику дуже сподобався наш урок, він повернеться у лісову школу і розкаже, які в НВК2 кмітливі та допитливі діти.