Тема. Записування чисел під диктовку. Додавання і віднімання числа 1 у межах 20. Порівняння чисел у межах 20.
Ключові компетентності:
-
пробуджувати у дітей інтерес до вивчення математики;
-
розвивати швидкість обчислення, логічне мислення, пам'ять;
-
формувати вміння розв’язувати задачі і приклади із застосуванням вивчених видів;
-
виховувати старанність у роботі;
Предметні компетентності:
Початковий рівень:
-
знає і називає числа першого і другого десятка;
-
записує числа під диктування;
-
визначає сусідів чисел, наступне і попереднє число;
Середній рівень:
-
порівнює числові вирази і числа
-
впізнає в оточуючих предметах відомі геометричні фігури;
Достатній рівень:
-
знаходить число за даним відношенням «більше на …,», «менше на …»;
-
розв’язує прості задачі на знаходження суми, різниці двох чисел, збільшення та зменшення числа на кілька одиниць, різницеве порівняння, знаходження невідомого доданка;
Високий рівень:
-
обґрунтовує вибір арифметичної дії для розв’язання задачі;
-
перевіряє правильність складених і розв’язаних прикладів;
Обладнання: предметні малюнки, бланк «Паспорта мешканця лісу», таблиця для усної лічби
План і хід уроку.
-
Організація учнів до уроку
-
Слово вчителя
-
Пролунав дзвінок, ми дружно сідаємо, рівно, гарно і будемо виконувати те, про що мова піде.
-
Який у нас урок?
-
Сьогодні у нас гості. Ми їх дуже чекали. Коли гості у домі, тоді й свято. Привітаймося.
-
Чого ви очікуєте від уроку?
-
Мотивація теми уроку
-
Дітки, а що таке паспорт? (документ, який засвідчує особу)
-
Яка інформація про людину є у ньому?
-
До мене звернулась… А от хто відгадайте?
Що за дивна непосида?
На стежинку шишки кида?
З гілки скік та скік на гілку…
Упізнали, друзі,… (білку)?
-
Білки із нашого шкільного парку звернулись із дивним проханням скласти для них паспорт на нашому уроці математики.
-
Допоможемо білці?
-
Повідомлення теми уроку.
-
Робота над завданнями уроку
-
Усна лічба
-
лічба до 10;
-
двійками до 10;
-
назвати числа другого десятка;
-
Каліграфічна хвилинка
-
Обчисліть ланцюжковий приклад. Результат виразу означатиме кількість білченят. (розповідь вчителя про дітей білки).
10-5-3+2+4-1=7
7 білченят – запис у паспорті «кількість дітей»
-
Математичний диктант. Визначення довжини стрибка.
-
Записати число, яке позначає один десяток;
-
Наступне число 10;
-
Число в якому один десяток і дві одиниці
-
Число 15;
-
Прочитати числа, назвати найбільше.
15 метрів – запис у паспорті «довжина стрибка»
-
Розповідь про білку стрибунку
-
Білка добре лазить по деревах. Вона так само швидко підіймається вгору на дерево, як спускається вниз. Пустунка добре стрибає. Невелика вага їй дозволяє рухатись по гілках. Довгий пухнастий хвіст є кермом білки і парашутом. Стрибок до 15 метрів.
Гніздо (гайно) кулястої форми вона будує з гілок і листя в дуплах або кронах дерев. Часто білки будують кілька гнізд. Коли руйнується одне, своїх дітей перетягує в запасне.
-
Визначення кількості квартир білки. Знайдемо невідомі у виразі і довідаємось, скільки в білки квартир.
-
Як називаються числа при дії додавання (віднімання)
9 - = 4 3+ = 8
+0 = 5 6- = 1
7- = 2 - 2 = 3
5 квартир – запис у паспорті «кількість квартир»
Фізхвилинка
-
Визначення номера квартири проживання білки. Пояснення вчителя.
12+1=13 18- 1=17
14- 1=13 11+1=12
14+1=15 12- 1=11
Результат виразу з найменшим числом вкаже на номер квартири білки.
11 – запис у паспорті «номер квартири»
-
Робота в групах. Визначення довжини тіла (таблиці для складання задач).
-
Робота з іменованими числами. Визначення довжини хвоста ( завдання із підручника).
-
Геометричний матеріал. Тривалість життя
-
У білочки є вороги і вони на неї полюють. Це куниця, лисиця, яструб, сова. Тому білочка живе три роки, хоча у клітці може прожити довше.
-
Як ви думаєте, що для білочки краще: 3 роки в лісі чи більше років у неволі?
-
Як називається фігура під номером 3?
-
3 роки – запис у паспорті «тривалість життя»
10. Вимірювання і побудова відрізків (індивідуальні картки ).
_ Виміряти довжину сторони фігури і накреслити відрізок даної довжини.
V. Підсумок уроку.
- Паспорт для білочки готовий. Прочитати дані (числа) .
Зараз поставимо печатки.
3+□=8
6-□=1
□-2=3
10+□=15