Урок з математики 2 клас "Додавання виду 38+4"

Про матеріал
Урок з математики у 2 клас з теми "Додавання виду 38+4". Очікувані результати. Після цього уроку учні зможуть: - додавати одноцифрові числа до двоцифрових з переходом через десяток; - складати аналогічні приклади і їх розв'язувати; - впевненіше розв'язувати задачі виду «було – стало» № 374, 375. - додавати і віднімати двоцифрові числа. - знаходити довжину ламаної.
Перегляд файлу

Математика

2 клас

(За підручником «Математика» 2 клас

Автор Наталія Листопад, Київ «Оріон» 2019)

Тема уроку. Додавання виду 38 + 4. Робота над задачами. Знаходження довжини ламаної.

Очікувані результати.

Після цього уроку учні зможуть:

-  додавати одноцифрові числа до двоцифрових з переходом через десяток;

-  складати аналогічні приклади і їх розв'язувати;

-  впевненіше розв'язувати задачі виду «було – стало» № 374, 375.

-  додавати і віднімати  двоцифрові числа.

 -  знаходити довжину ламаної.

Обладнання: дошка, крейда, графопроектор, ілюстрації до задач.

Орієнтовний план і методи проведення уроку

I. Вступна частина уроку .

1.Актуалізація опорних знань — 2 хв.

2. Мотивація навчальної діяльності —  1хв.

3.Оголошення теми і очікуваних результатів -1 хв.

II. Основна частина уроку (32 хв.).

III. Підсумкова частина уроку (4 хв.).

1. Підбиття підсумків.

2. Оцінювання.

3. Завдання додому.

Хід уроку

І. Вступна частина уроку.

1. Актуалізація опорних знань. "Робота в парах, виключення зайвого з обгрунтуванням".

1) Учитель звертається до учнів: "Обговоріть розв'язання завдання № 370 з сусідом по парті".

№370 після виключення зайвого числа учень має пояснити, чому він обрав для виключення саме це число а іншим дати одну назву :

 11, 22, 12, 33, 44, 55, 66. ( зайве число 12, тому що в кожному числі однакова кількість одиниць і десятків, позначена однаковою цифрою, а в числі 12 неоднакова) і т.д.

       2) Учитель пропонує учням усно з сусідом по парті обговорити виконання завдання (можна спроектувати за допомогою проектора на екран).

 

Збільшити на 11

22

24

31

0

69

15

Зменшити на 20

70

46

100

0

41

58

 

       Представлення результатів відбувається аналогічно як у попередньому завданні, за допомогою технології "мікрофон".

2. Мотивація навчальної діяльності.

Учитель. Чи зустрічаються в житті людини такі способи додавання: 38 + 4? Наведіть приклади. Отже, є необхідність навчитися обчислювати аналогічні приклади?

3.Оголошення теми уроку та очікуваних результатів.

II. Основна частина уроку.

"Робота в парах" (З хв.).

1. З метою ознайомлення зі способами розв'язання прикладів виду 38 + 4 вчитель пропонує учням у парах (з сусідом по парті) розглянути запис та обґрунтувати виконання завдання № 371 .

        Представлення результатів відбувається в загальному колі: вчитель надає змогу бажаючому учню пояснити перший крок (число 38 розкладаємо на 30 і 8). Тоді вчитель запитує, чи є в кого інша версія. Якщо решта учнів так само думають, то вчитель надає слово учню з іншої пари, який бажає пояснити наступний крок, тобто (4 одиниці додаємо до одиниць першого доданку 8). У разі, коли є пара учнів, що мають іншу відповідь, учитель дає змогу висловитися представнику з цієї пари, а тоді звертається до учнів класу з запитанням: "З чиєю відповіддю ви погоджуєтеся?"

2. Учитель. Щоб закріпити здобуті знання, працюючи так само в парах, усно підготуйтеся і поясніть розв'язання завдання № 372:  8+7 = ..., 18+7=…

Презентація результатів відбувається у загальному колі.

"Мікрофон" (2 хв.).

Учитель. Користуючись технологією "мікрофон", усно з поясненням перевіримо правильність відповідей завдання № 372 (другий та третій стовпчики).

Представлення пояснень починаємо словами: "Я вважаю, що відповідь ..., тому Вчитель. А тепер складіть, будь ласка, самостійно по одному аналогічному прикладу і запишіть їх у зошити та розв'яжіть (1 хв.). Обміняйтеся прикладами з товаришем поруч, тобто продиктуйте приклад, який ви придумали, своєму сусіду і розв'яжіть приклад сусіда (1 хв.).

     Після цього вчитель пропонує учням об'єднатися у четвірки (по дві парти, що стоять одна за одною) і звертається до учнів:

обміняйтеся тепер наявними вже двома прикладами з товаришем, що сидить позаду (попереду) в межах четвірки, тобто продиктуйте приклади, які ви вже маєте, сусідові, що сидить за вами або перед вами, і запишіть приклади, які продиктують вам та розв'яжіть їх (2 хв.).

Учитель. Зараз кожен учень представить розв'язання одного із прикладів вам продиктованих, стежачи, щоб приклади не повторювалися.

(технологія "В загальному колі"), (2 хв.).

"Два — чотири — всі разом" (11 хв.).

а) Учитель. Використаємо здобуті нами знання і вміння для розв'язання задачі № 374.

     Задача 374

Учитель за звичайною методикою вивчає з учнями умову задачі ,

Що запитує задача?(Скільки вагонів стало в потязі?)

Яке ваше передбачення, кількість вагонів збільшилась чи зменшилась? Відповідь обгрунтуйте. ( Збільшилась, бо причепили більше, ніж відчепили(2 хв.),

після чого говорить учням:

  • працюючи в тих самих четвірках, що й раніше, розв'яжіть задачу, спочатку самостійно подумавши над її розв'язанням (1 хв.).

Далі вчитель пропонує обговорити розв'язання задачі з сусідом по парті (1 хв.),

 а потім у четвірках (1 хв.). Після цього, за вказівкою вчителя, іде обговорення її розв'язання у загальному колі (2 хв.).

  • Після того, як учні прийшли до спільного рішення, вчитель пропонує комусь із учнів записати розв'язання на дошці, а решті - у зошитах.  (4 хв.).

б) Аналогічно вчитель працює з учнями над розв'язанням задачі № 375 (5 хв.).

У хлопчика було 12 аркушів кольорового паперу. Він обміняв 7 аркушів жовтого кольору на 5 аркушів зеленого кольору. Скільки аркушів кольорового паперу стало в хлопчика?

"Робота в парах" (5 хв.).

Учитель пропонує самостійно виконати завдання № 375,  після чого об'єднатися в пари з сусідом по парті і зробити взаємоперевірку.

Самостійна робота вправа № 376

Перед оцінюванням учитель дає учням завдання: Записати на планшетах відповідь.

Учні піднімають планшети і вчитель, враховуючи роботу учнів протягом усього уроку, оцінює їх.

III. Підсумкова частина уроку.

Підбиття підсумків.

Звернути увагу учнів на очікувані результати і, передаючи уявний мікрофон, запитати:

— Що ми робили на уроці?

— Чи досягли ви особисто очікуваних результатів? Чому ви так вважаєте?

— Що могло б бути організовано краще?

— Над якими навичками, вміннями ще треба працювати?

Оцінювання (2 хв.).

Завдання додому (1.5 хв.) вправи 377, 378.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
30 січня 2023
Переглядів
302
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку