Тема: Маса і місткість як властивості предметів навколишнього світу. Їх одиниці вимірювання. Розв’язування практично зорієнтованих задач.
Мета: Ознайомити практично учнів із поняттями «маса», «місткість» і одиницями їх вимірювання, вдосконалювати вміння розв’язувати задачі пов’язані з цими величинами.
Обладнання: вага, вода, місткості різної величини.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
Привітання дітей за вибором вчителя.
ІІ. Повторення вивченого матеріалу
- Іванка купує зошит, який коштує 8 гривень. Вона дала продавцю 10 гривень. Скільки гривень здачі отримає Іванка?
- Олег і Назар вирішили купити Lego за 50 гривень. В Олега було 30 гривень, Назар доклав решту. Скільки грошей доклав Назар?
- Костя купив олівці за 15 гривень і одержав здачі 5 гривень. Скільки грошей дав Костя продавцю?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Повідомлення теми й завдань уроку.
- Сьогодні ми з вами відправимося в подорож. Наш маршрут пройде вулицями Місткості та Маси. Ознайомимося з одиницями їх вимірювання. Будемо розв’язувати задачі пов’язані з цими величинами.
І V. Робота над новим матеріалом
1. Щоб потрапити на вулицю Маси нам всім потрібно зважитися. (Діти важаться, записуємо масу кожного, порівнюємо)
2. Робота з підручником.
Завдання 1 (с. 40)
Завдання 2 (с. 40)
- Визначити масу песика.
Завдання 3 (с. 40)
Фізкультхвилинка
3. Пройшли вулицею Маси і переходимо на вулицю Місткості.
На цій вулиці стоять місткості різної величини з позначенням літрів і вода. (Діти міряють скільки стаканів води вміститься у 1л. скільки літрів води вміщається в інших місткостях).
4. Робота з підручником.
Завдання 5 (с. 41)
Завдання 6 (с. 41)
Завдання 7 (с. 4)
V. Підсумок уроку
- В яких одиницях вимірюємо масу?
- В яких одиницях вимірюємо ємкості?
VІ. Домашнє завдання
Визначити вагу своїх братиків і сестричок.
Скільки літрів води використовує ваша сім’я для приготування обіду.