Урок з математики 2 клас НУШ ознайомлення з дією множення. Поняття «добуток». Розв’язування задач двома способами.

Про матеріал
урок розроблений з урахуванням всих вимог нового державного стандарту. У цьому конспекті урок проходить у вигляді подорожі, де мандруючи різними островами діти знайомляться із дією множення.
Перегляд файлу

Тема: ознайомлення з дією множення. Поняття «добуток». Розв’язування задач  двома способами.

Мета:  дати поняття про множення як суму однакових доданків, ознайомити

  з дією множення, знаком множення; формувати вміння виконувати вправи

на заміну рівності на додавання рівністю на множення;  вдосконалити навички розв’язування задач двома способами; виробляти культуру математичних записів; розвивати уміння грамотно, логічно, повно відповідати на запитання, аргументувати свої дії; розвивати логічне мислення, пам'ять, творчу активність учнів; виховувати доброзичливість, уважність, самостійність, інтерес до математики; створити мотивацію до подальшого вивчення предмета.

Обладнання: презентація, підручник, картки для  роботи, ілюстративний та роздатковий матеріал.

Тип уроку: комбінований урок (урок-подорож).

Освітні галузі: математична, технологічна.

Хід уроку

І. Організаційний момент. (слайд 1)

Стали, діти, всі рівненько,

Посміхнулися гарненько,

Настрій на урок взяли

Й працювати почали.

 

5c796dadfa4ee4c309cb58fd7a655596          ANd9GcQ4QVS1xv9-eG0SsgR9GBPaShptbizFBNs8NpN6xUaYYFOZicyvuw         68feac2c2b10e07febe451d718258a41

 

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. (слайд 2,3,4)

- Дорогі діти!Сьогодні в нас незвичайний урок математики.

-   Ми з вами відправимося в захоплюючу подорож Тема якого: ознайомлення з дією множення. Поняття « добуток». Розв'язування задач двома способами.

- А щоб ви хотіли дізнатися на цьому уроці і чому навчитися? ( Висловлювання дітей)

  • - Отже, сьогодні ви дізнаєтеся про взаємозв'язок дії додавання та множення; як позначається дія множення. Навчитеся змінювати приклади на додавання прикладами на множення;  розв'язувати задачі двома способами;  підвищувати свою самооцінку;  вчитись правильно оцінювати свої можливості.

 

 

 

ІІІ. Мотивація. (слайд 5)

  • А для подорожі нам знадобиться мапа.
  • Подивіться уважно на дошку. Перед вами мапа з маршрутом нашої подорожі.
  • Сьогодні ми з вами побуваємо на пристані «Усний рахунок», помандруємо в бухту «Каліграфічна». Далі побуваємо на островах «Мислителів» та «Відпочинку», побуваємо на пристані «Завдань». А по завершенню нашої подорожі  відвідаємо пристань «Успіху».

ІV. Актуалізація опорних знань. ( слайд 6, 7)

  • Діти, на пристані «Усний рахунок» нас чекають Капітошка з Вовчиком, які порахують разом з вами, а також перевірять як ви каліграфічно вмієте писати числа.

 

 

 

Усна лічба.

 Продовжити ряд чисел

2,4, 6,…до 20

Бліц – турнір

1. Скільки крил у трьох горобців?

2. Скільки ніг у п’яти дітей?

3. Скільки вух у чотирьох зайчиків?

- Наші друзі поведуть нас і в бухту «Каліграфічна».

Каліграфічна хвилинка

Зошит  свій я відкриваю

Навкоси його кладу

Ручку я ось так тримаю,

Сяду рівно не зігнусь

Буду я писати гарно

До роботи я берусь!

- Запишіть число, класна робота.

- Напишіть у рядок, через клітинку  три двійки, три п'ятірки, три вісімки.

V. Оволодіння новою інформацією.  (слайд 8 – 13)

 - А зараз  ми вирушаємо на острів «Мислителів».

- Діти, уважно подивіться на дошку. Вам необхідно підрахувати урожай, який зібрали мешканці на цьому острові.

- Скільки бананів  зібрали? ( 2 + 2 + 2 + 2 + 2 = 10)

- Скільки трикутників? ( 4 + 4 + 4 = 12)

- Ой, а що це там на горизонті? (Відповіді дітей)

- Це — дія множення.

-Вона прийшла до вас, щоб полегшити вам запис виразів на додавання однакових доданків. Сядьте всі рівненько і слухайте чемненько. Ці вирази треба записати так, але перед цим давайте згадаємо, як називаються числа при додаванні? (доданок + доданок = сума)

- Отже , ці вирази треба записувати так:

3  + 3 + 3 + 3 + 3  = 3 · 5 = 15. Число 3 , ми помножимо на п'ять, так як воно повторювалося  п'ять разів.

 Діти, а чому? Тому що перше число — це доданок, а друге вказує, скільки разів він повторювався.

- Давайте повторимо всі разом: перше число – це доданок, а друге вказує, скільки разів він повторюється.

— Отже, писати менше і обчислювати цікавіше.

- Отже, додавання  однакових доданків можна замінити множенням.

-То що ж таке множення? ( це додавання однакових доданків)Суму однакових доданків записують так ( 2+2+2+2+2= 2 ‧ 5==10 ).

- Попрацювавши вирушаємо на острів «Відпочинок», де разом з місцевими дітками виконаємо фізкультхвилинку.

Chunga-Changa by Lissa Designs (2)

Фізкультхвилинка                                                       

Всі піднесли руки - раз,

І навшпиньки став весь клас.                  

Два – присіли, руки вниз.                                                            

На сусіда не дивись.

Будем дружно ми вставати,

Щоб ногам роботу дати.

Хто старався присідати –

Може вже відпочивати.

VІ. Закріплення обчислювальних навичок. (слайд 14,15,16)

- Добре відпочили, тому можна продовжувати нашу подорож. І ось ми з вами на пристані «Завдань».

-  Подивіться на дошку. Бачите два стовпчика. Наш герой, задумав дуже цікаве завдання для нас. Потрібно до лівого стовпчика підібрати вирази, які на вашу думку зв’язані між собою. З’єднати їх стрілочкою. Записуйте в зошит.

2+2+2+2                     5 ‧ 2

5+5                              2 ‧ 4

3+3+3                          3 ‧ 3

  • Чому ви з’єднали ці вирази? Що означає перше число при множенні? (перше число- це доданок)  Що означає друге число? (скільки разів він повторюється)

-  Отже , який висновок ми можемо зробити? ( Додавання однакових доданків можна замінити множенням)

- А подивіться на ці вирази? 41+23; 35+21 Чи можемо ми ці вирази замінити множенням? ( Ні ) Чому? ( тому що множенням називається  сума однакових доданків)

-  Отже з цього ми можемо зробити висновок, що суму тільки однакових доданків ми можемо замінити множенням.

- І знову до нас завітали Капітошка  та Вовчик, які принесли цікаву задачу на знаходження невідомого доданка.

Волошки

Ромашки

Дзвіночки

Всього

10 квіток

7 квіток

?

25 квіток

У букеті 25 квіток. Із них — 10 волошок, 7 ромашок, а решта — дзвіночки. Скільки дзвіночків у букеті?

      

            10                          25                       7                                 ?

Короткий запис

Волошки і ромашки — ?, 10 к. і 7 к.

Дзвіночки — ?

Всього — 25 к.

Волошки — 10 к.

Ромашки — 7 к.

Всього (Волошки і ромашки) — ?

Дзвіночки — ?

Всього — 25 к.

Схема

   Вираз   25 – (10 + 7)

Короткий запис №1

Волошки — 10 квіток

Ромашки — 7 квіток

Всього — ?

Короткий запис №2

Волошки і ромашки — 17 квіток

Дзвіночки — ?

Всього — 25 квіток

План розв’язування

1) Скільки разом волошок і ромашок у букеті?

2) Скільки дзвіночків у букеті?

Розв’язання

1) 10 + 7 = 17 (к.) – разом волошок і ромашок у букеті

2) 25 – 17 = 8 (дз.)  дзвіночків у букеті

2 спосіб

Спочатку знайдемо кількість волошок і дзвіночків разом, а потім серед них  дзвіночків, тоді

Короткий запис

Волошки — 10 квіток

Дзвіночки — ?

Всього (Волошки і дзвіночки) — ?

Ромашки — 7 квіток

Всього — 25 квіток

Схема

Вираз   (25 – 7) – 10

Короткий запис №1

Волошки і дзвіночки — ?

Ромашки — 7 квіток

Всього — 25 квіток

Короткий запис №2

Волошки — 10 квіток

Дзвіночки — ?

Всього — 18 квіток

План розв’язування

1) Скільки разом волошок і дзвіночків у букеті?

2) Скільки дзвіночків у букеті?

Розв’язання

1) 25 – 7 = 18 (к.) – разом волошок і дзвіночків у букеті

2) 18 – 10 = 8 (дз.) – дзвіночків у букеті

- Добігає кінця наша подорож і ми з вами причалюємо до пристані «Успіх».

VІ. Підсумок уроку. ( слайд 17)

   Вправа «Мікрофон».

- З якою дією ознайомились? (множення)

- Чи вдалося нам виконати план уроку тобто досягти мети?

- Які завдання вам було виконувати складно?

- Над чим ще потрібно попрацювати?

- За що ви можете себе похвалити?

- Чи досягли  успіху?

- Чи побажання ваші здійснилися?

- Ось і добігла кінця наша подорож. Дякую Вам за роботу на уроці, ви гарно попрацювали. Молодці!

 

 

             

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
19 травня 2021
Переглядів
1834
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку