Урок з математики 2 клас .НУШ. Презентація

Про матеріал
Тема. Досліджуємо залежність результату арифметичної дії від зміни її компонента. Актуалізувати знання залежності між результатами і компонентами додавання й віднімання; формувати вміння застосовувати ці знання в обчисленнях (у тому числі й для зручності обчислень), обирати пару числових даних, достатніх для відповіді на запитання задачі, ділити задачу на дві прості, розв’язувати задачі, обчислювати значення виразів зі змінною; удосконалювати обчислювальні навички. задач.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок з математики 2 клас Тема. Досліджуємо залежність результату арифметичної дії від зміни її компонента. Розв'язування задач Презентацію підготувала учитель початкових класів Ірпінської ЗОШ І-ІІІ ступенів №18 Цвєткова Наталія Дмитрівна

Номер слайду 2

Урок з математики 2 клас Тема. Досліджуємо залежність результату арифметичної дії від зміни її компонента. Розв'язування задач.

Номер слайду 3

Лічба в межах 100 1 учень - від 28 до 35 2 учень - від 47 до 54

Номер слайду 4

Гра «Знайди зайве число» 71 73 27 77 79 10 80 55 90 30

Номер слайду 5

Усний рахунок Мудра Сова просить назвати наступне число 5 10 15 ….. 20 15 5

Номер слайду 6

Знайти суму чисел 8 + 5 13 12 11

Номер слайду 7

У Білочки 12 грибочків і 5 шишок. На скільки більше грибочків, ніж шишок у білочки? 7 8 9

Номер слайду 8

Знайти різницю чисел 14 – 5 7 8 9 5

Номер слайду 9

До 5 ведмежат в гості приїхали лисички. Разом їх стало 13. Скільки лисичок приїхало в гості? 12 8 9

Номер слайду 10

Знайдіть в якому виразі Петрик допустив помилку 8 + 5 = 13 14 – 5 = 7 7 + 5 = 12 15 – 5 = 10

Номер слайду 11

Скільки літрів соку в 4 банках? 5 л 5 л 5 л 5 л 15 20 10

Номер слайду 12

Математичний диктант Знайти суму чисел 5 і 5; - 17 зменшити на 8; - До 4 додати 7; - Знайти різницю чисел 14 і 6; - Від 11 відняти 6; - 8 збільшити на 8; - Запиши найбільше двоцифрове число; - Запиши найбільше одноцифрове число.

Номер слайду 13

Перевірка 10 9 11 8 5 16 99 9

Номер слайду 14

Хвилинка каліграфії. Записати подані числа у порядку зростання. 68 94 8 13 86 52 31 10

Номер слайду 15

Рухлива вправа «Світлофор»

Номер слайду 16

Досліджуємо залежність між результатами і компонентами додавання й віднімання в обчисленнях.

Номер слайду 17

Досліджуємо залежність між результатами і компонентами додавання й віднімання в обчисленнях.

Номер слайду 18

Досліджуємо залежність між результатами і компонентами додавання й віднімання в обчисленнях.

Номер слайду 19

Фізхвилинка

Номер слайду 20

Робота з підручником с. 41 Завдання 1-2. Завдання 4.

Номер слайду 21

Задача 4

Номер слайду 22

Задача 4

Номер слайду 23

Робота у групах Умова Запитання Розв’язання Відповідь

Номер слайду 24

Геометрична хвилинка. (Лего) Побудуйте пряму; промінь; відрізок; трикутник: прямокутник.

Номер слайду 25

Гра «Істинне - хибне» 1.Усі двоцифрові числа - круглі; 2.Будь-яке двоцифрове число більше, ніж одноцифрове; 3. 63 зменшити на 3 дістанемо 6; 4. Задачі існують прості і складні; 5. Промінь має початок і не має кінця; 6. Кожна задача має розв'язок.

Номер слайду 26

Було легко Не все вдалося Було важко Як ви працювали?

Перегляд файлу

Урок підготувала

 вчитель початкових класів

 Ірпінської ЗОШ І-ІІІ ступенів №18

Цвєткова Наталія Дмитрівна

Тема. Досліджуємо залежність результату арифметичної дії від зміни її компонента. Розв'язування задач.

  Мета: формувати вміння застосовувати залежність між результатами арифметичних дій додавання й віднімання від зміни одного з компонентів у обчисленнях, розв’язувати задачі;

Дидактична задача: актуалізувати знання залежності між результатами і компонентами додавання й віднімання; формувати вміння застосовувати ці знання в обчисленнях (у тому числі й для зручності обчислень), обирати пару числових даних, достатніх для відповіді на запитання задачі, ділити задачу на дві прості, розв’язувати задачі, обчислювати значення виразів зі змінною; удосконалювати обчислювальні навички.

Розвивальна задача: розвивати функціональне мислення учнів під час розв’язування завдань №1-3; формувати прийоми розумових дій аналізу під час виконання завдання №4; розвивати візуально зорову пам'ять, самоконтроль, увагу, швидкість реакції, роботу обох півкуль під час роботи з ЛЕГО (6 цеглинок)

Виховна задача: виховувати в учнів самостійність, старанність, наполегливість, бажання творчо працювати.

Обладнання:  навчально методичний комплект  С.О. Скворцова та О.В. Онопрієнко й  робочий зошит, мультимедійний комплект, аркуші паперу, ЛЕГО.

Тип уроку:  урок засвоєння нових знань

Форма проведення:  урок - дослідження.

 

Хід уроку

І. Організація класу.

Створення позитивного психологічного клімату класу.

«Сонячні промені». Учні стають у коло й витягують руки так, щоб утворилося «сонечко», а пальці – то його промінчики. Учитель пропонує дітям поворушити пальчиками - «промінчиками» наче «сонечко» світить.

  • Яке чудове сонечко у нас вийшло! Тепер кожен «забирайте» в нього промінчики. Нехай вони сьогодні вам світять і створюють радісний настрій!

ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.

      Сьогодні ми продовжуємо досліджувати, як залежить результат арифметичної дії від зміни одного з компонентів. Ви дізнаєтесь, у яких випадках ці знання можуть полегшити обчислення. Отже, на вас чекає цікава наукова робота.

ІІІ. Актуалізація  і коригування опорних знань і способів дії.

Усна лічба.

  1. Діяльнісний підхід. Педагогічна технологія «Щоденні 3».

Математика разом з другом.

- Лічба в межах 100. (Слайд 3)

1 учень - від 28 до 35

2 учень - від 47 до 54

- Гра «Знайди зайве» . (Слайд 4 )

- У кожному рядку знайдіть «зайве»  число.

71  73  27  77  79

10  80  55  90  30

Усний рахунок . (Слайди 5-11 )

  1. Математичний диктант (Слайди 12-13)

(Виконується на окремих аркушах)

- Знайти суму чисел 5 і 5;

- 17 зменшити на 8;

- До 4 додати 7;

- Знайти різницю чисел 14 і 6;

- Від 11 відняти 6;

- 8 збільшити на 8;

- Запиши найбільше двоцифрове число;

- Запиши найбільше одноцифрове число.

Перевірка. 10  9  11 8  5  16  99  9

 

  1. Хвилинка каліграфії. (Слайд 14 )       

Записати подані числа у порядку зростання.  

68  94  8  13  86  52  31  10

Дайте характеристику числу 10 (кругле, двоцифрове, 1 дес., сусіди -  числа 9 і 11, число 10  на один менше 11  й на один більше  9; це є найменше двоцифрове число)

 Рухлива вправа «Світлофор» (Слайд 15)

ІV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.    Досліджуємо  залежність між результатами і компонентами додавання й віднімання в обчисленнях.

Фронтальне виконання. (Слайд 16-18)

Завдання 1. Який компонент змінюється в кожному стовпчику? Як саме? На скільки? Як ця зміна впливає на результат? Заповни клітинки.

 Фізкультхвилинка. (Слайд 19)

V. Осмислення нових знань в процесі практичної діяльності. (Формування вміння користуватися знаннями (новими правилами)  в процесі виконання різноманітних вправ).

1. Робота з підручником  с. 41 (Слайд 20)

  -  Досліджуємо вирази. (Завдання 1-2)

  -  Досліджуємо задачу. (Завдання 4) (Слайд 21-22 )

(Формування вміння добирати пару числових даних, достатніх для відповіді на запитання задачі).

 

 

VІ.   Закріплення вивченого

  1. Робота з задачами

Робота в групах (Слайд 23 )

(Учитель завчасно ділить задачу на частини «умова», «запитання», «розв’язання», «відповідь» і ці частини оформляє як окремі картки. Кожна група отримує набір таких карток, при цьому в кожному наборі є зайві картки. З карток група має скласти повну схему задачі й пояснити свій вибір)

Умова

Запитання

Розв’язання

Відповідь

 

 

 

 

 

Задача 1 (перша група)

Білочка в одному кошику принесла 8 горіхів, а в другому – на 2 більше.

Скільки всього горіхів у двох кошиках?

Скільки горіхів у другому кошику?

8 + 2 = 10 (гор.)

8 + 10 = 18 (гор.)

10 + 2 = 12 (гор.)

Відповідь: у двох кошиках 18 горіхів.

Відповідь: у другому кошику 10 горіхів.

 

Задача 2 (друга  група)

Їжачиха дала на сніданок їжачкам 6 грушок, а яблук – на 3 більше. Скільки всього фруктів дала їжачиха?

6 + 3 = 9 (фр.)

6 + 9 = 15 (фр.)

Відповідь: їжачиха дала 15 фруктів.

Відповідь: їжачиха дала 9 яблук.

Відповідь : їжачиха дала 6 фруктів.

Задача 3 (третя група)

Зайчик приніс білочці 15 яблучок, а грушок – на 10 менше. Скільки фруктів приніс зайчик білочці разом?

15 – 10 = 5 (фр.)

15 + 5 = 20 (фр.)

15 + 10 = 25 (фр.)

Відповідь: зайчик приніс білочці 20 фруктів.

Відповідь: зайчик приніс білочці 5 грушок.

Відповідь: зайчик приніс білочці 25 фруктів.

 

 

 

2. Діяльнісний підхід. Педагогічна технологія «Щоденні 3».  Математика самостійно ( контрольно-перевірне завдання,  виконання якого покаже як учні зрозуміли і осмислили матеріал) . Робочий  зошит. С. 36 (Задача 141)

3. Геометрична хвилинка.  ЛЕГО (Слайд 24)

  • побудуйте  пряму;
  • промінь;
  • відрізок;
  • трикутник:
  • прямокутник.

VІІ.  Підсумок

Інтерактивна технологія «Істинне - хибне» (червона цеглинка – ні, зелена – так, жовта – не знаю) (Слайд 25)

  1. Усі двоцифрові числа  - круглі;
  2. Будь-яке двоцифрове число більше, ніж одноцифрове;
  3. 63 зменшити на 3 дістанемо 6;
  4. Задачі існують  прості і складні;
  5. Промінь має початок і не має кінця;
  6. Кожна задача має розв'язок.

VІІІ. Рефлексія.

  • Чи цікавою  у нас сьогодні на уроці була наукова робота?
  • Яке саме дослідження вам сподобалося?
  • Оберіть відповідну цеглинку ЛЕГО й створимо піраміду нашого настрою.
  • Як ви працювали? (Слайд 26)

 

zip
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
28 грудня 2019
Переглядів
3558
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку